Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kuulostaa tosi raskaalta äippä×6, kovasti voimia ja toivottavasti tukkoisuus helpottaa sisulla pian. Ootko koittanu sängyn päätyä nostaa? Saatko apuja mistään esim. kuskaamisiin?

Yhyy, mä jään tänne kohta ihan yksin kuumeilemaan, kun lambikin päräyttää plussat kohta. :wink
Missä kaikki muut suurperhe kuumeilijat luuraa? Siis ne jotka yrittää vielä uutta raskautta tai aikomus vielä yrittää? :D
Täälä kun taitaa olla enemmän jo kaikilla perhe kasassa tai viimenen jo masussa tulossa. :)

Mikä on teidän mielestä paras vuodenaika saada vauva? Tai mihin vuodenaikaan haluaisitte vielä saada vauvan, jos sais itse päättää?

Mä oon tykänny eniten tosta toukokuun pikkuvauva-ajasta ja oliskin kiva saada seuraava vauva joko touko tai kesäkuussa. Toki kelpaa siis mikä vaan aika, mutta näitä on musta kiva pohtia. :) Toisiks mieluisin vauva-aika on ollut syksy. Pari talvivauvaa on meillä myös, mutta se loputon pukeminen on niin työlästä ja loppuraskaus oli kanssa hankalampi ulkoilun kannalta talvella, että senkin takia se on ollut vähiten mieluisin.

Minä olen alkanut miestä pehmittelemään, jos ensi syksynä voisi jättää ehkäisyä pois ja katsoa, miten käy. Vielä on työmaata edessä.. :D

Meillä on vain toukokuun ja syyskuun lapsia ja niistä kahdesta toukokuu oli kyllä mukavampi. Toisaalta syksyn viileässä vauva nukkui hyvin ulkona ja oli helppo ulkoilla isompien kanssa. Kesä meni mukavasti ison mahan kanssa, kun ei tarvinnut pukea lapsia, eikä itseä pahemmin ulos.

Mä olisin toivonut alkuvuoden vauvaa (ihan vaan senkin takia kun olisi ollut hyvät mahikset saada seuraavalle vuodelle myös vauva, esim 1v10kk ikäerolla :p pääsisivät koulutielle peräkkäisinä vuosina). Toukokuussa oli kans kiva saada lapsi ja elokuussa myös. Tykkäsin olla kesällä raskaana :happy:

Eiköhän täällä aina joku pyöri, minäkin siihen kunnes ei jaksa enää toivoa:rolleyes:..
Mulla on neljä talvivauvaa ja yksi kesävauva sekä elovauva - kesä oli ehkä kaikkein herkullisin ajoitus, vaikkakin vähän työlästä ja riskiä oli viimesillään karitsointeja hoitaa. Loppukesä oli tuskaisa turvotuksineen.
Loka-marrasvauva olisi kiva uusi kokemus:shy:..

Mulla on lokakuun ja tammikuun vauvat, nyt tulee kesäkuun vauva, tätä ehkä odotan eniten :) kevät vauvan vielä haluan, siihen se pehmittely on kesken :D

Tuo ikäero on hauska, mulla kahdella ekalla ikäeroa 1v3kk, mut ovat 2v ikäerolla. Nyt tulee 2v5kk ja silti 2v ikäerolla vuosis :D tuplat oikeasti.

Meillä on ikäeroa ensimmäisellä ja toisella 1h ja kolmanteen 2v3kk. Neljänteen haluaisin vähän enemmän. Ovat sen verran tiiviisti tulleet kuitenkin nämä olemassa olevat. :D

Toi raskaus turvotus on kyllä kauhee kuumalla kelillä, mun jalat turpos viimeks loppuraskaudessa niin että ei kengät jalkaan enää mahtunu. Täyty ostaa pari numeroo isommat croksit ja niillä mä sit hiihtelin synnärille tyylikkäänä. :grin toi toukokuu oli niin lämmin silloin, et meni kyl jo kesästä. :)

Joskus oli täällä puhe ohjelmista missä on isoja perheitä, niin vinkkinä, että 21.30 tulee ykköseltä Perjantai-dokkari:11 rakkauden hedelmää. Ei oo pitkä, mut pakkohan sekin oli laittaa tallennukselle. :)

Luin Iltalehdestä jutun tosta ja silmiin pisti et viikossa menee 80 litraa maitoa juotavaksi+ ruuanlaittoon tarvittavat maidot?! Oikeesti?

Mulla on Tammi-, maalis- ja elokuun vauvoja ollut. Jotenkin helpointa on ollut elokuussa syntyneen kanssa. Oli silloin huomattavasti helpompaa tuo pukeminen kun ulos lähti. Tammikuussa syntyvien kanssa on kummankin kohdalla ollut niin kovia pakkasia et ei olla ensimmäiseen kuukauteen päästy ulkoilemaan ollenkaan. Maaliskuinenkin oli kyl suht helppo. Olis kiva jos viel yhen saisin et se syntyi sit syksymmällä. Kolme kun on jo syntynyt alku vuodesta. Vaik eipä sillä kyl silleen oo mitään väliä.

Alkaa toi työhön paluu lähestyä tosi uhkaavasti. Oon jo nyt tän viikon ollut kesälomalla. :wideyed:

Meillä on tammikuussa, helmikuussa ja 3*touko-kesäkuussa syntyneitä ja taas tulee kesäkuun vauva (toivottavasti, yhden kesäkuisen piti olla heinäkuun lopun vauva...). Tykkäsin eniten meidän pisimmälle kesäkuuta menneen lapsen raskausajasta. Se oli 2014 kun toukokuussa oli jo helteistä ja just kun helleaalto meni ohi, niin vauva syntyi :) Mulla ei ollu edes pahoja turvotuksia tai muita vaivoja (tai sitten aika on kullannut muistot :rolleyes: ), nautin niin suuresti loppuajasta, kun isot oli päivät päiväkodissa kesäkuun alkuun asti ja mun hyvä ystävä odotti myös viimeisillään silloin, vauvoille taisi tulla n. 2 viikkoa ikäeroa :) Nyt olisin vähän toivonut loppukesän-alkusyksyn vauvaa, jonnekkin elo-syyskuulle siis, mutta tämä pikkuinen kai haluaan nähdä juhannuskoko jo :joyful: tai mistä sitä tietää, voihan se olla meneekin pari viikkoa yli ja tuleekin heinäkuinen!

Nuppunen mulla ei oo ollu herkkiä testejä mutta tosi moni sanonut, että ihan marketeistakin satava rfsu antaa vääriä plussia siis niitä haamuja jotka kuitenkin ihan hyvin nähtävissä :confused: ite en oo niihin saanu oikein muuta kuin haaleita viivoja vaikka muut testit näyttäny plussaa niin niitä en ainakaan minä suosittele :wtf:

Meillä maalis, heinä ja elo vauvat ja mun mielestä loppu raskautta oli kivempi viettää mitä vähemmän tarvi tumpata itelle vaatetta :grin lisäksi toi maalis vauva sattu syntymään 2010 jolloin täällä ainaki oli tosi lämmin kesä niin se ei sit meinannu nukkua koko kesänä päikkäreitä :confused:
Ootan kyllä innolla jos nyt saadaan syysvauva, ei oo talvella vielä jätti maha ja taipuu laittaan kengät kiinni + kesällä ei vielä ole niin pitkällä että olis loppuraskauden turvotukset ja kuumuudessa kärvistely :happy093

Meillä on ollu 2 tammikuista, heinä ja elokuun vauvat ja nyt tulee toivottavasti toukokuinen, Oon tykännyt kyllä kaikista näistä :)

Tänään 20+0:love7 ja vielä pitäs jaksaa ens viikon perjantaihin odottaa rakenne ultraa...

Meillä on tammikuinen, kesäkuinen ja tämän vuoden heinäkuinen. Molemmista kesävauvoista oli jäätävät turvotukset ja hirmu kuumat kelit. Ei, en haluaisi enää kolmatta kertaa olla rantapallo vaikkakin vauvanhoito kesällä on simppeliä kun sitä pikkukippuraa ei tarvitse oikoa toppavaatteisiin. Talvivauva syntyi mukavasti vuodenvaihteessa, joka oli oikein hyvä ajankohta. Syys-/alkutalvi voisi olla kiva, mutta lapset tulevat kun ne tulevat.

Nuppunen mulla ei oo ollu herkkiä testejä mutta tosi moni sanonut, että ihan marketeistakin satava rfsu antaa vääriä plussia siis niitä haamuja jotka kuitenkin ihan hyvin nähtävissä :confused: ite en oo niihin saanu oikein muuta kuin haaleita viivoja vaikka muut testit näyttäny plussaa niin niitä en ainakaan minä suosittele :wtf:

Meillä maalis, heinä ja elo vauvat ja mun mielestä loppu raskautta oli kivempi viettää mitä vähemmän tarvi tumpata itelle vaatetta :grin lisäksi toi maalis vauva sattu syntymään 2010 jolloin täällä ainaki oli tosi lämmin kesä niin se ei sit meinannu nukkua koko kesänä päikkäreitä :confused:
Ootan kyllä innolla jos nyt saadaan syysvauva, ei oo talvella vielä jätti maha ja taipuu laittaan kengät kiinni + kesällä ei vielä ole niin pitkällä että olis loppuraskauden turvotukset ja kuumuudessa kärvistely :happy093

Mullakin on 2010 huhti vauva ja se oli kyl ihan älyttömän vaikeeta tietää miten pukea ja missä nukuttaa.. :(

Lisäks on 2*kesäkuun vauvaa ja lokakuunvauva (30.10 ) eli lähes marrasvauva. ;)

Vaikein oli kyl silti viime kesä vauva.. oli nii eristyksissä kotona sisäl helteitä paossa.. ja helpoin oli tuo lokakuun vauva oli hyvät ulkonukutus ilmat. :)

Mä oon niin kyllästyny olemaan kipee.. kuukauden taisteltu angiinaa vastaan ja nyt kurkku sit kipee yskimisestä.

Mulla tulee kans turvotusta tosi helpolla, esikoisesta olin kesällä raskaana rv17 eteenpäin ja jouduin turvotusten takia olla sairaslomalla reippaan viikon, kun sinä kesänä sattuu olemaan yks helleviikko. Nyt toivon et menis paremmin, ku ei mitää muutakaa oireita oo :)

Tsemppiä sairasteluihin m-inski!

Huli sieläki jo nuon pitkällä! Hui!

Mulla on 17+2, pojat tullu 39+0 (38+2 alko vedet tihkua) ja 37+0 2vk supistusten jälkeen, että jos tämä menee samaa sarjaa niin saattais jopa toukokuinen tulla. En silti usko, koska muutenki ollu helppoa, niin ehkä tulee heinäkuinen :D kesäkuun alus olis yks akrobatialeiri mikä pitäis vetää ja sitte olis voimistelupäivät vielä missä pitäis tuomarina olla että mielellään sais tulla laskettuna aikana.

Onnea plussanneille! :)

Äipälle isot tsempit!

Mulla jäänyt tämä kuumeilupuoli hunningolle. Sovellus meni puhelimen vaihdon yhteydessä ja tämä selain on niin työlästä selata siihen nähden, että jäänyt sitten vähäiselle.

Elättelen toiveita, että meillä voisi olla ensi vuoden vauva yrityksessä vielä loppuvuodesta. Mulla vuoden ikäerolla lapset ja olen kyllä tykännyt kevättä vasten niitä lykkiä vaunuissa :) Jostain syystä sanoin kaverilleni toivovani syysvauvaa seuraavaksi, mutta perusteluja en muista :D

Tän aamuiset testit.
20190109_143435.jpg

Rfsu mun silmään ainakin vahvistunut eilisestä, enkä siltä mitään leffa viivoja odotakkaan, kun en semmosia kuopuksestakaan saanut. Esikoisesta kylläkin rfsun testiin pärähti kunnon viivat kun menkat oli viikon verran myöhässä :rolleyes:
Noita one step 10mlu testejä en kyllä suosittele kenellekkään!! Älkää vaan kukaan ostako. Mitään muuta kun paha mieli tulee kun ei viiva vahvistu, ja nytkin melkeinpä nega.. :shifty: päätän kummiskin uskoa tuota rfsun vahvistuvaa testiä, varsinkin kun digikin sitä vastausta puoltaa :Heartred:happy:

Takaisin