Suurperhe kuumeilijat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Zeni
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ja maton pesua aamu viideltä. Olisin voinut nukkuakin. Nelonen on oksentanut puolen tunnin välein about puolilta öin asti ja sit tokalla alko perä falskaamaan :arghh: onneki eka, kolmas ja vika on nukkunut sentään koko yön, lukuunottamatta sitä yhtä yrjöä juniorilta. Jos sitä aamukahvin keittoon...

Ja hei onnea äippä voitosta!
Tervehtymistä myös muihin sairastupiin :Heartred

Kiitos kaikille onnitteluista <3

Ou nouu kylläpä nyt on vatsatautia liikkeellä :/ Meillä on ollut jo kaksi kertaa tänä vuonna, tammikuussa ja maaliskuussa joten ei nyt enää tarttis...

Hei nyt kyselen teiltä kun useita lapsia että.millaisia pyykkikone -ratkaisuja teiltä löytyy?
Nimittäin meillä viimeiset 6 vuotta tuollainen päältä täytettävä 5kg kone ja ei siitä enää oo mihinkään. Oon jopa harkinnu pesutornia.. löytyyks kellään?
Suositelkaa, sanokaa plussia ja miinuksia :)

Onnea mamaminion plussasta!

Mua ei ainakaan haittaa lukea raskautuneiden juttuja, kiva vaan kun on keskustelua aiheesta ja saa jännätä mukana:) Jos se vaikka tuo oma kuumeilu pysys kurissa sillä tavalla.

Meillä on lg:n 8kg kuivaava pesukone, joo muuten kätevä kun on samassa, mut jos pyykkiä kertyy kovasti ja haluis kuivata samalla, niin ei sillä montaa koneellista päivässä ehdi pestä, kun kuivaus vie tuhottomasti aikaa. Joten jos tilaa on, niin ehdottomasti pesukone ja kuivaus erikseen. Mie haaveilen mielen koneista mut on aika hinnakkaita, mut takuukin on kova. 20v normaalissa kotitalous käytössä. No ehkä joskus voi sellaisen hommata:)

Meillä on lg:n 8kg kone ja joku wanha aeg:n kuivuri. Ihan paras toi pyykkäri! 10 vuoden takuu ja paljon ohjelmia joita voi vielä muokata :)
Mulla ei oo mielen kodinkoneista mitään hyvää sanottavaa. Meillä keittiössä kaikki mieleä (paitsi induktioliesi vaihdettiin juuri pois, kun miele hajosi korjauskelvottomaksi) ja kaikkia paitsi jääkaappia on pitänyt korjauttaa *kopkop*, eikä oo halpaa lystiä! Oltais saatu kokonaan uusi uuni sillä hintaa mitä huolto maksoi! Ja koneet on -07 vuodelta ja korjaukset olleet -12-13 vuosina.

Zeni:( voimia!
Meillä on boschin 8kg pesukone ja samanmerkin kuivausrumpu siinä päällä, ihan parhaat! Kuivurin poisto veden saa kytkettyä suoraan seinäliitäntään joten siitäkään tarvii huolehtia ja molemmissa on kivasti ohjelmia jotka vielä erikseen muokattavissa + pesukone käyttää suht vähän vettä + molemmat vähän sähkö:) tälleen ekologiselle ihmiselle ihan paras ;)
Löytyy meiltä sit vielä kärcherin (vai miten se kirjoitetaan) pesevä imuri, ihan ehdoton! Pesee ja kuivaa tosi tehokkaasti ja jättää pinnat vaan hiukan nihkeäksi :)
Meidän edellisessä kämpässä oli induktio taso ja se on ihan paras! Nyt meillä keraaminen liesi nii tuntuu ikuisuudelta että siinä saa veden kiehumaan...
tänään taas luvassa päivä... olis vaikka ja mitä!:/ väsyttää ihan piruna kun en ymmärrä miksi 2 pienintä herää nykyään siinä 5 pintaan:o tunnin tänään siiriä nukutin että sain sen nukkumaan 30min... haaveilen päiväunista joita ei tänään edes ajallisesti kerkiäisi nukkumaan:( raskaus + univaje= ei hyvä!!!

Hirmuisesti tsemppiä sinne Zeni! :(

Mä oon lasten kanssa todennut, etten enää ilman pesutornia pysty elämään. Sitä ennen en juuri koskaan käyttänyt kuivuria, vaikka tuo on melkein 15 vuotta ollut meillä tuo AEG :D

Meillä electolux 9kg kone ja saadaan ristiäislahjaks kuivausrumpu:) maailman paras lahja ikinä..

Edellinen kuivuri on jostain rikki eikä toimi enää.. :( (vikaa ei löydy) me ei kyl laiteta torniks niitä kun meillä on pesukone tollases pikkuhuonees missä on sille liitännät ja siel en uskalla kuivuria pyörittää..

Tuo 9kg kone ostettiin mun 6kg pikkukoneen tilalle vuosi sitten. Ja 1-2 koneellista pyörii nyt päivässä. :) toki kesällä tulee vauvapyykki eriksee.. :)

Mulle oli tärkeetä tossa pyykkärissä se et se on tosiaa iso et uskaltaa peiton pyörittää hyvin siel (oma ohjelma peitolle) ja et on ohjelma myös pienel pyykkimäärälle. (3kg ohjelma)

Meillä on Electeoluxin torni, erinomaiset, kuivurin poistoveden saa liitettyä samaan kun pyykkikoneen veden mutta ei olla sitä tehty kun putkari sanoi et ei voi vannoa etteikö alempi kone vetäisi niitä vesiä sisäänsä, no sillä nyt ei oo merkitystä. Oon parilta kaverilta kuullu kun heillä on kuivaava pyykkikone että on ollut elämänsä suurin virhe ostaa koska just näinä päivinä kun on oksennustauti niin se on täysin turhake. Ja se kuivurin teho heikkenee kuulemma nopeasti. Mut tornia mä suosittelen. :)

Meillä tulee nyt induktio uuteen kotiin ja ootan niin et pääsen Puustelliin suunnitteleen keittiöö <3 meille tulee musta keittiö ^^

Tsemppiä oksennustaudissa kamppailijoille. Se on perseestä :( mä teen niin et teen pedit oksennuspotilaille, isoille siis, lattialle, vuoraan pedin pyyhkeillä. Sit ämpäri viereen ja jostain ohjelmaa pyöriin. Siitä ne nousee oksentaa ämpäriin ja jos menee pedille niin oksennuspyyhe pois ja alla on heti uus :D sit joka oksennuksen jälkeen juotan lasillisen vettä niin on kivempi kun mahassa on jotain mitä oksentaa eikä se enää kirvele. Kauheena tsemppiä! Floridralia vaan joka toipilaalle, nopeuttaa paranemista :)

Kukaan ei oo yrjönny tuntiin! Viimeinen kone lakanoita, peittoja, unikavereita, kalsareita jne jne jne pyörii koneessa! Kaikkien sängyissä on puhtaat lakanat, kaikilla on puhtaat pyjamat, suurimmalle osalle oon saanut menee vähän juotavaa, isot pelaa konsolilla ja pienten kanssa lepäillään. Mä voinkin alkaa oksentaa sit seuraavana :yuck: Oikeesti, jos mä tästä päivästä selviän, niin heti kun ollaan terveitä ostan naapurin pitopalveluyrittäjältä kakun! Oon siis ollut jo kuutisen viikkoa dieetillä enkä oo syönyt yhtään herkkuja!

Muokattu viimeksi:
Ihan kun kysely linjalle lähdettiin. Niin paljonko teillä menee vettä ja sähköä kuukaudessa noin? Tietty tähän vaikuttaa myös lämmitysmuoto, niin mikä se on?

Meillä on Samsungin 5/7kg kuivaava pesukone, siinä myös raikastus- ja tuuletustoiminnot, jotka toimii ilman vettä. Kuivaavan ominaisuuden voi halutessaan kytkee päälle tai laittaa pois, toistaseks ei olla kun kerran sitä käytetty kun pyykkiteline toimii aivan yhtä hyvin. Tänään ollaan menossa ostamaan meille uus grilli, pääsee laittaa ruokaa! Ostetaan parvekkeelle sähköinen muurikka-kotikeittiö, aivan unelma!

Vauva alkaa myllertää välillä tosissaan jo kohdussa, mutta istukka edessä niin tunnen välillä vaan sivulla sen hipsuttelun. Lääkärineuvolassa katottiin kaiken olevan hyvin, vauvan sykkeet löytyi navan kohdalta hetken etsiskelyn jälkeen, ja vahva 160bpm sieltä sitten kuului! (Tyttökö..?) :)

Deb rv 14+5

Niin ja tuosta sähköstä ja vedestä, sähköö ei kulu hirveesti, perus kerrostalokolmion verran. Veden kulutusta ei tiedetä, mutta kiintee vesimaksu jotain ihan järkyttävää tässä talossa: 25e/hlö/kk!! Sitä odotellessa kun tää kolmas ihminen tulee kans maailmaan ja siitäkin pitää maksaa vesimaksu..

Muokattu viimeksi:
Meillä on 7kg pesukone ja kuivuri erikseen.

Asutaan omakotitalossa ja meillä on oma porakaivo. Vesi maksaa siis vain sen mitä pumppu ja lämminvesivaraaja vie sähköä. Sähkön kulutuksesta mulla ei ole harmainta aavistusta kun mies hoitaa sellaset asiat :D

Just maksoin kolmen kuun sähkölaskun, se oli about 80€, siirtoa ei ole tässä mukana, se tulee eri firmasta :wideyed: muistaakseni maksaa suunnilleen yhtä paljon. Vettä menee niin, että on n. 10€/hlö/kk. Meillä on öljy lämmitys, öljyä menee 1500-1600l/v. Lämmitetään paljon myös puilla.

Kolme pienintä nukkuu. Alan olla kahesta pienimmästä vähän huolissani, mikään ei pysy sisällä yhtään :oops:

Zeni pitäskö ne pienet viedä lääkäriin?

Niin ja meillä on siis sähkölämmitys mutta lämmitetään paljon kahdella varaavalla takalla.

En pääse täältä nyt mihinkään :sad001 jos ei näiden unien jälkeen ala helpottaa, niin sitten mennään päivystykseen, mieskin pääsee toivottavasti ajoissa töistä.

Meillä menee n.40-65€/kk sähköön sisältäen siirron, kesällä vähempi ja talvella tietty enempi. Eli n. 230-350kwh kuukaudessa on kulutus. Vesi maksetaan ennakkoon kolmen kuukauden välein 150€ eli 50€/kk ja tasaus on marraskuussa, jolloin yleensä saadaan 1-2kk ilmaset veet, kun ollaan liikaa maksettu ennakkoon:) Meillä kuukaudesta riippuen menee vettä 6-8 kuutiota. Öljylämmitys on ja ennen meni öljyä n.2000l vuodessa, mut maaliskuussa uusittiin järjestelmä ja saatiin rinnalle puulämmitys, joten oletettavasti öljynkulutus pitäs tippua rajusti, kun pääasiassa tällä hetkellä lämmitetään puulla, joka on ilmasta:)

Paranemista zenin pienille, toivottavasti alkais helpottaa!

Asutaa oktalos jossa ikkunat vetää ja kaikki muutenkin vähä sennepäin (vuokralla)

Meillä menee sähköön kuukaudes sellane 150€ (kesällä vähemmän talvella enemmän) sähkön siirto on sen 130€/kk

Vesilasku on 300-400€ / 3kk

Takaisin