Vaivatonta, kun on aina sopivan lämpöistä ja riittävästi mukana, ei tarvinnu stressata lähimmän mikron etsimisestä kaupungilla yms eikä PESTÄ ja STERILOIDA niitä pulloja. Vaikka olinkin valmiiksi ostanut pulloja joista pari kertaa sai mun maitoa, ja steriloijan, jota pari kertaa käytin(ei kovinkaan kätevä...) niin en olis vaihtanu, en edes vaikka alkuun ennen oikean imetysasennon löytämistä olikin selkäkipuja. Niin ja siinä alussahan se touhu pari viikkoa sattuu ennen kun rinnat tottuu (mulla sattui, ei välttämättä kaikilla) mutta se menee kyllä ohi: myöhemmin on lähinnä helpottava tunne kun on tissit maitoa pullollaan ja lapsi alkaa niitä tyhjentää. Tunnen kaksikin ihmistä, jotka pulloilivat ensimmäisen kanssa ja imettivät toista, ja aina muistavat voivotella kun eivät heti ensimmäisen kanssa tajunneet imettää, kun se on NIIN kätevää. Heillä siis kokemusta molemmista tavoista, mä oon ehkä jonkun mielestä jäävi sanomaan kun en itse ole täysimittaisesti pulloruokintaa kokeillut.
Omia kykyjä ei kenenkään kannata epäillä, aika harvalla on oikeasti fyysinen este imetykselle. Mulla tuli maitoa usein liiankin kanssa, mutta aika tiheästi neiti siinä aluksi ja kausittain viihtyikin, että varmasti sillä on vaikutusta maidon määrään miten paljon lapsi viettää rinnalla aikaa. Ja maidon maku voi joo vaikka ruokavalion takia muuttua hetkellisesti, mutta ei olis tullu mieleenkään heittää hanskoja tiskiin vaan siks että välillä neitiä kiukutti jos olin itsekkäästi menny syömään vaikka sipulia, currya, tms... Nykyään on kuitenkin kaikkiruokaisempi kun monet mun tuntemat aikuiset ihmiset, että äidinmaidossahan niihin makuihinkin jo varmaan vähän tottuu...
Puoltoista vuotta vierähti, sitten päätin itse että jo riittää. Tyttö olis vielä jatkanu(varmaan kouluun asti...) ja vielä näin yli vuoden jälkeenkin lopetuksesta muistelee olevinaan ja satunnaisesti haluais leikkiä vauvaa kaivelee paidankaulusta kun oikeasti haluaa vain olla lähellä, mutta en tietenkään anna leikkiä jottei sitten tule ongelmaa kun vauva syntyy. Parempi että ottaa vankasti sen isosiskon roolin... Jännää nähdä onko seuraavakin yhtä maitoahmatti.