Supistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tingur
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mie en tiiä miltä supistus edes tuntuu mutta kovasti kun touhuan niin tulee tosi ikävä tunne juurikin mahan alueelle niin olen ihan automaattisesti välttänyt kaikkea painavien tavaroiden nostelua.

Mä lopetin kahvin raskauden myötä mutta nyt nimenomaan viimeisten kahden viikon aikana on tullut juotua kuppi päivässä miltei. Päätin että lopetan senkin nyt kun tilanne on tämä, etten vaan aiheuta kofeiinilla lisää supistuksia. Tänäänkin ollut vatsa kovettunut koko päivän vaikka oon maannut koko päivän, on pissattanut ym. tyypillisiä supistusoireita. Oon pitänyt lämpöpussia mahalla ja ottanut kuuman suihkun ja Panadoliakin gramman mutta mikään niistä ei auttanut moneen tuntiin vatsan kivettymiseen ja todella inhottavaan oloon. Pissaaminen sattui. Nyt iltaa kohden vatsa rauhoittui eikä enää pissaaminen satu eikä kohdunkaulaa viiltele aika ajoin jne.

Todella huolestuttavaa tällainen. :'(

Rv 20+4

Ja siis mä juon tosi paljon vettä, arviolta 2,5-3 litraa päivässä mutta näyttäisi siltä, että sekään ei ole nyt riittävästi. Pahin olo nimittäin alkoi helpottaa alkuillasta sillä, että join litran kerralla vettä, kun luin netistä, että supistuksen ollessa päällä täytyy juoda litra kerralla, että se vesi auttaa. Ja auttoi kyllä. Täytyy vaan juoda enemmän ja enemmän.

Ite kans oon huomannut että tarttee enemmän vettä. Siis mulla tulee päänsärkyä herkemmin jos unohdan juoda ja kyllä usein vähintään se 2 litraa menee päivässä plus se mitä ruoasta saa. Välillä jopa enemmän.

Kuulostaa kyllä tosi hurjalta Browneyedgirl. Toivottavasti supistukset saataisiin kuriin/loppumaan, että vaavilla olisi aikaa kasvaa ja valmistautua tähän maailmaan. Koitahan olla stressaamatta (niin, mutta yritä edes :Heartred). Halaus.

Täällä kans supistusherkkä kohtu. Alkoivat taas pari viikkoa sitten ja ovat päivittäisiä. Tämäkin vauva tuntuu olevan tosi liikkuvainen, ja potkut provosoi oikein kunnon suppareihin. Nyt kun alkaa elimillä olla ahtaampaa, pissalla käynti käy ihan saakelin kipeää hetken, ihan ku tyhjenevän rakon tilalle tulis tyhjiö :D tuo vajaa 3cm lienee ihan normi mitta kohdunkaulalle? Jos hirveesti huolettaa niin kannattaa käydä lääkärissä tarkistuttaan tilanne, ite en osaa näistä taaskaan huolestua kun viimekskään eivät sadat harkkarit saaneet mitään aikaan edes sitte ku ois ollu jo aika.. ikävä tunne kyllä, etenkin töissä.

Kannattaa neuvolaan soittaa jos meinaa supistella ja alaselkä kipuilla. Virtsatieinfektio voi aiheuttaa supisteluja ja raskaana ollessa vti hoidetaan myös oireettomana juuri sen vuoksi!

Täällä myös vähän huolissaan supisteluista :/. Rv. 19+1.
Eilen oli vanhemman tytön synttärit ja supistelut meni jo aika kivuliaaksi ja alaselkä oli tosi kipee jo. Makasin vaan sohvalla, että loppuis ja mies hiero selkää. Kesti n. 2h.
Aikasemmin on kans supistellu, mutta ne ei ole sattunut, ollut vaan niitä harjotussuppareita. Sillon otettiin kaikki testit ja kaikki oli hyvin.
Nyt viime yönä heräsin kun supisteli muutaman kerran.
Ehkä odottelen vielä ja yritän aloittaa lepuuttamalla tänään alkavan kesäloman.
Toivottavasti sillä loppuu...

Mä taas heräsin aamulla kuudelta siihen, että vatsa oli ihan kovettunut eikä se ole helpottanut vieläkään. Mulla aina jää päälle kun kerran tulee. Supistuksen ollessa päällä koko ajan pissattaa, paine peräaukossa ja pissaaminen sattuu ikävästi. Soitin neuvolaan ja menen huomenna neuvolalääkärille tarkistuttaan kohdunsuun tilanteen. Meillä nyt oma pa*ka neuvola kesäsulussa, mikä mahtavaa, niin heti tuolla toisessa neuvolassa otettiin asia tosissaan ja suhtauduttiin kuinka kuuluukin. En ole tottunut että uskotaan ja tietää tosissaan, joten tämä tuntuu ihmeelliseltä.

Ja tosiaan, multa tutkittiin viimeksi viime torstaina vti, samoin trikomoniaasi ja nyt odotan hiiva- ja streptokokkivastauksia.

Mul on nyt ainakin viikon verran tuntunu välillä supistuksia. Nopeita ja kivuttomia supistuksia. Luulen ainakin niiden olevan supistuksia. Kohtu menee hetkeksi ihan kovaksi ja pieni paineen tunne voi tuntua jos esim istun tai olen kyljelläni. Nyt rv 19+1 :-)

Mulla välillä tuntuu painetta kyllä mutta en osaa sanoa että onko kovettumisen tunnetta..

Parina aamuna herännyt maha kivikovana ja sit se maha ollut kivikova pari tunttia. Ei satu mutta tuntuu epämukavalle. Tänään rv 21+5

Mulla tulee ajoittain supistuksia, nyt 17+6. Tosin kivuttomia kiristymisiä.
Näitä ollut muissakin raskauksissa, joten en sinänsä osaa pitää vaarallisina

Ootteko laskenu kuinka monta supistusta päivässä tulee? Tänään oon laskenu ja tähän mennessä jo kuusi supistusta :O tänään oltiin kyllä ikeassa kävelemässä ja jonkin verra autossa istumista..

Mulla ku supisteli sillon joku aika sit, nii neuvottiin just et ehdottomasti menee makuulle ja vasemmalle kyljelle.

Mulla jos menee maha kivikovaks sängyllä maatessa, ni se rentoutuu kun laittaa polvet koukkuun. Tähän asti on vielä ollu supistukset kivuttomia, mut kyl kiristää melko lailla!

Eilen tuli pari supistusta niin ,että tuntui poltetta selässä. Otin yhden panadolin, niin helpotti. Vähän tuntui kyllä oudolta, toivottavasti eivät enää jatku.

Mua on koko viikon supistellut toosi paljon. Yhteenä iltana tuli ihan pari minuutin välein mun onneksi loppui kun menin nukkuu. Esikoisesta oli sama että herkästi supisteli. Onneksi ei ole kivuliaita supistuksi mutta tuntuu ikävälle. Pitää ensi neuvolas kysäistä vähän. Hieman meinaa välil huolestuttaa, esikoisesta kun olin saikulla ja sain lepää mutta nyt ei sitä mahdollisuutta taaperon kanssa ole :D
Rv 23+5

Mie jatkuvasti mietin että millainen tuo supistus on. Ku välillä tulee vaan semmonen kurja olo just alavatsalle. Mut en oo tosiaan mitään kovettumista huomannut mutta semmonen paineen tunne tulee.. Vaikea selittää kyllä sitä.

Takaisin