Supistukset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Tingur
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Tingur

Silmät suurina ihmettelijä
Tänään 17+6 ja ilmeisesti minua supistaa! Ensimmäistäni odotan. Aamulenkin jälkeen kohtu on ollut ihan kova, en ole kipeä mutta tuntuu epämiellyttävältä. Viime viikon aikana tätä alkanut nyt olla, töissä kova henkinen paine ja fyysinen rasitus näitä tuntuu provosoivan. Kohtalotovereita? Neuvoja konkarimammoilta? Huolettaa kovasti tällainen :(

Supistelee kans. Ihan olemattomista. Ihan kun kääntää kylkeä sängyssä. Kivuton mutta inhottava tunne. Vaarattomia kivuttomana. Harjoitussupistuksiksi kutsutaan.

Muak supistelee herkästi. Kun kärsiin vielä unettomuudesta niin jos monta huonosti nukuttu yötä niin ihan kipeesti välillä supistellu :/ mulla on supistusherkkä kohtu, esikoisestakin supistelii herkösti

Jälkeenpäin vasta tajusin, mutta mua supisteli viime viikolla sen jälkeen kun oli käyty kaverilla saunomassa. Vatsa tuntu siltä kuin se olis äärimmilleen puhallettu ilmapallo just ennen poksahtamista. Sen jälkeen ei oo ollu tommosia tuntemuksia.

Toistan odotan ja juurikin se rankka työ aiheutti supistuksia :arghh: Yhden aamuyön kävelen kämppää ympäri ja 2 pvä oli vatsa "hellänä". Meni ohi eikä aiheuttanu jatkumoo.

Mulla myös supistusherkkä kohtu. Aikasemmilta alkanu tulee harjotissupistuksia näihin aikoihin (nyt 16+2) ja kunnon kipeitä supistuksia joskus 25 vk jälkeen. Silti mulla täysaikaset lapset vaikka supisteli kipeesti ja aikasin ja herkästä... tämä niin vaihtelee. Mut jos siis kohtu menee kovaksi ja mahollisesti epämiellyttävän tuntonen, ei hätää, mut jos tuntuu kipua niin neuvolaan yhteyttä.

Mä oon flunssassa ja vähän huolettaa, kun kohtu supistelee vaikka makaan vaan sohvalla. Ihan kivuttomia kuitenkin. Plaah...

Mullakin supistelee etenkin rankemmissa ponnistuksissa ja nostoissa. Onneksi toistaiseksi kivuttomia.

Heräsin viime yönä supistukseen, joka oli kuin oppikirjasta. Niitä tuli vielä muutama peräänkin kun olin vain makuullaan. Parin viime viikon aikana on tullut liikkeellä ollessa samanlaisia, mutta olen ollut epävarma siitä ovatko ne kuitenkaan supistuksia. Makuullaan vatsan kovettumisen tunsi paljon paremmin. Join pari lasia vettä ja sen jälkeen loppuivat. Voivatko johtua pelkästään liian vähästä veden juonnista, olen nimittäin tosi huono juomaan vettä.. kivuttomia ovat olleet toistaiseksi.
En tiedä pitäisikö olla huolissaan ja käydä jossain tsekkaamassa, että kohdunsuulla kaikki on kunnossa? Tietysti sattui vielä viikonloppuun.

Eikö kivuttomat supistukset ole ihan normaalijuttu? Muistaakseni neuvolassa sanottiin, että ne kuuluu asiaan

Tänään supistuspäivä. Yö meni ok aamulla vähän siivosin mutta kaaduin takasi sänkyyn panadolin kera. Kiristää vatsaa ja selkä juilii. Inhottava olo kun vielä on tosi kipeäkin eikä millään mene ohi :(

Kai ne kivuttomat supistukset on ihan vaarattomia, en muista että neuvolassa olisi vielä ollut puhetta supistuksista ollenkaan.
Mainitsin supistelusta miehelle, joka tokaisi, että eikö se ihan normaalia ole, ohjekirjassa sanottiin, että näillä viikoilla voi tulla supistuksia. Meinasi kahvit mennä väärään kurkkuun, mies kun on kaikki neuvolan materiaalit siirtänyt suoraan laatikkoon ja sanonut ettei jaksa mitään ohjeita lukea. Ilmeisesti se kuitenkin on salaa jostain lueskellut kun näin hyvin oli asiasta perillä :grin

Jääkö sulla Caarina teidän Lapin reissu väliin, jos supistelee noin paljon ja kivuliaasti?

Jääkö sulla Caarina teidän Lapin reissu väliin, jos supistelee noin paljon ja kivuliaasti?
Mietin kyllä että jäisin kotia lepäilemään kun jo istuminenkin aiheuttaa supistuksia. No saa mies mennä kaikessa rauhassa :) Oon taas maannut tunnin sängyllä kipuineni vaikka en muuta kun siivonnut ja pesin lattiat. Eilen kävin kaupassa ja kävelin kun pingviini kun sattu niin nivusiin ja selkään. Mitään en uskalla nostaa. Pitää ajaa perjantaina Vaasa Tampere Vaasa ja pelottaa miten käy. Huomenna soitan neuvolaan ja kyselen vähä miten tässä toimitaan, aika ankeeta tämä.

Kannattaa Caarina välttää siivoamista eli kaikkien hyvinvoinnin parhaaksi mies saa siivota jatkossa. Minulta rakenneultran tehnyt gynekologi nimenomaan kielsi siivoamisen kun asetti nyt mut rasituskieltoon supistusten ja lyhyen kohdunkaulan vuoksi.

Noi harjotussupistukset on ihan ok ja ei pitäis tehdä mitään hälyyttävää kohdunkaulalle. Mutta kipeitä supistuksia kun tulee niin on vaarana että kohdunkaula pehmentyy ja alkaa katoamaan.

Tää päivä mennyt rauhassa. Kaupassa kävin ja hain autolla veljenpojat meille. Kävimme isäni ruokapadoilla ja tulimme meille. Nyt lapset ovat uimassa ja minä tulin tupaan makaamaan. Mies vahtii samalla kun tekee koiraporttia. Supisteli kauppareissun jälkeen makaamalla meni ohi. Oikeastaan vähäkin ponnistelu saa kipua aikaan en ymmärrä mistä tämä nyt sai alkunsa... Ei ole kyllä mun tempperamentilla mitenkään hauskaa joutua kokonaisvaltaiseen lepoon. Oon siivoushullu ja koen olevani korvaamaton lastenhoidossa :D lisäksi omien lasten (2-3) lisäksi mulla on täällä lähes aina pari extralasta. Ehkä tää on oppi mulle ottaa rauhallisesti ja antaa vastuuta muille... :)

kyllä on aikaisessa vaiheessa jo supistuksia <3. Voimia ja lepoa <3

Itsellä toivottavasti ei tule ennen kuin itse lähtö synnyttämään tulee.. En voi kuvitella, miten itsellä onnistuisi lepo tai että käsky tulisi, että en saa nostella/tehdä.. Isännälle sanoin, että jos mulla jokin tuollainen käsky tulisi, niin osastolle pitäisi minut ottaa..
Vaikka en mikään siivoushullu olekaan, niin ei täällä kukaan muu siivoa..

Multa lääkärit asettaessaan rasituskiellon nimesi kieltolistalle nimenomaan siivouksen, seksin ja saunan. Ja nostelut ja painavien tavaroiden kantamisen kielsi. Ei lähtenyt rajaamaan muuta, mutta toki ymmärrän, että kun ei saa rasittaa eikä edes siivota, niin en tee pitkiä kävelylenkkejä nyt koiran kanssa enkä myöskään rasita itseäni liian pitkillä ostosreissuilla tai ajattelekaan harrastavani liikuntaa. Mulla siis kohdunkaula vain 28mm ja supistuksia ollut rv 11 lähtien, tällä viikolla oli muutamana päivänä aivan kauhea polttava alaselkäkipu vielä vatsakipujen päälle. Ja koko ajan on pissattanut, minkä kertonee supistuksista, kun tulehdusta siellä ei ole. Leukosyytit kolmella plussalla pissassa, en tiedä voiko supistukset aiheuttaa sen kun muuta ei löydetty syytä asiaan.

Mulla oli viimemittauksessa 2cm kohdunkaula mutta kiinteä ja kiinni. Tosin sormikopelolla eikä ultralla. Ultraus 8.8. Lääkäri ei tosiaan sanonut muuta kuin että tulisi rauhoittua eikä asettanut mitään rajoitteita muuten mitä ihmettelen. Tosin katsoin edellisen raskauden korttia ja samoilla viikoilla saatu mitaksi 2,5cm ja oli kovin supistelevainen raskaus sekin. Eikä tehty vielä tuolloin looppia.

Pissahätää täällä esiintyy myös ja myös ihmeellinen ulostamisen tarve vaikkei suoli ole valmis. Ensin säikähdin että keho yrittää jo ponnistuttaa mutta kyllä se todellinen ulostus oli ja vauvan sydänäänet navan yläpuolella. Ehkä joku nyt painaa vain kovin.

Mietin sitä myös että voi olla kahvi joka aiheuttaa koska kahvin jälkeen tänään kahdesti alannut supistamaan. Myös juon tosi vähän vettä että kuivuudesta voi supistaa. Iskias tosin on myös ollut pahana ja koko vasen jalka aikaajoin tunnoton.

No koitan nyt olla rauhassa ja soitan huomenna neuvolaan.

17+6

Takaisin