Supistukset

Se ballongi on ikäänkuin venytin mikä laitetaan kohdunsuulle käynnistelemään synnytystä. Tippuu pois joskus 3cm kohdalla jos oikein muistan?

Juu se on ärsyttämässä kohdunsuulla jonka avulla pitäs saada supistukset aikaseks. Kun 3-4cm on auki ni pitäs tipahtaa pois tai jotain sellasta :D lähettelen supistuksia sinnekki päin.. nyt supistelee 2min välein ja 1g panadolia napattu.. ja letku viel paikoillaan.. en uskalla nykiä sitä :D

Joo, mulla on käsitys että ballongi on letkussa (ympärillä tai päässä) oleva pallo, joka täytetään ilmalla, vedellä tm. ja joka sitten venyttää ympäröivää kudosta tai pitää paineellaan letkun paikoillaan. Kai tossa yritetään saada jonkinlainen ketjureaktio aikaan.

Apua, koska sellainen laitetaan? Tai siis onko se joku käynnistyksen apuväline ihan vallan vai saako sellaisen jos menee vaan vaatimaan? :D

Se on vaan yks tapa käynnistää synnytys. Laittavat kai siinä tilanteessa kun kohdunsuu on ainakin sormelle auki tmv? Muuten ei voi laittaa, siis sillon jos kohdunsuu on ihan epäkypsä..Korjatkaa jos oon väärässä!? Minä ainakin yritän sellasen saada jos oob yhes koossa vielä sillon 40+1 kun on seur. Ä-poli. Olin jo viimeksi niin paljon auki että luulis onnistuvan..saa nähdä.
Tänään tullut koko päivän supistuksia kun liikun tai nousen ylös..levossakin ajoittain. Ovat jo hiukan kipeämpiä kun aiemmat, välillä pistää ihan irvistelemään.. toivottavasti ei menis enää kauaa.

Muoks. Niin siis eivät laita muuten kun tilanteessa missä muutenkin käynnistäisivät..eli vaatia voi siinä missä muutenki käynnistämistä.. mutta en tiedä sitten saako..

Se on käynnistys menetelmä.. mahdollisimman ns. Luonnonmukanen.. verrattuna niihin tabuihin ja oksitosiini tippaan :)

Juu, oon kuullut että olis miellyttävämpi kuin oksitosiini, jos vaan toimii. Mut tietysti helpointa ja parasta olis, jos synnytys lähtis käyntiin luonnollisesti.
Eilen illalla oli menkkamaisia kipuja, kunnes riisuin housut. Johan helpotti :p

Mulla on käynnistys ylihuomenna edessä ja just ballonki mainittiin aamun ä-polikäynnillä, näiden lukeminen ehkä vähän helpotti ahdistusta siitä et tarvii käynnistää. On se sinänsä kiva tietää, että kohta alkaa tapahtua edes jotain, mutta kyllähän siinä kyynel tirahti kun lääkäristä poistuin... Olin jotenkin niin luottavainen, että synnytys käynnistyisi itsekseen - tämä mun eka raskaus on noudattanut niin samaa kaavaa kuin oman äitini silloin kun mua odotettiin. :confused:

Tsemppiä jojoba! Sinulle myös, yönseutu! Ehkä teidän pikkuinen keksii vielä potkaista itsekseen vauhtiin?! Mut todellakin viimeisiä hetkiä viedään :-) Mulla on esikoinen käynnistetty sillon 18v sitten oksitosiinitipalla, ja se jäi kyl aika hurjana kokemuksena mieleen.. Poika syntyi alle 4,5h, supistukset hyöky päälle ihan taukoamatta. Vaikea oli kuitenkin mihinkään verrata, kun oli eka synnytys. Muut luulisin, et tuo ballongi olis huomattavasti mukavampi vaihtoehto, kun luultavasti antaa itsellekin hiukan aikaa päästä supistusten mukaan. Mut onnea matkaan!

Miten teillä kaikilla tuntuis olevan äippäpolilla käyntejä? Oon tasan kaks kertaa käynnyt ja nekin ultrissa.. Muuten kaikki neuvolassa.. Nyt rv 40+3 ja huomenna olis neuvola.. Milloinkohan siirtyy polille mun käynnit ?

Mäkin sain esikolta oksitosiinia siinä 4cm kohdalla kun synnytys jumitti. Oksitosiinilla sit rytisten aukesin..mutta ei jäänyt mitenkään kammo tai mitään..aika varmasti saan tälläkin kertaa siihen varautua ettei omat supistukset riitä.

Mulla ä-poli käyntejä koska meille jouduttiin tekemään se osakeskeytys sillon syksyllä. Mun käsittääkseni täällä jkl alueellakaan niitä ei muuten järestään ole..ehkä sit yliaikaskontrolli joskus lähempänä rv 42?

Muokattu viimeksi:
Ellem, kiitos tsempeistä - niitä epäilemättä tarvitaan. :wink

Tarisa, mä olen ravannut polilla sen takia että vauva on ollut perätilassa viikolta 34 saakka eikä ole suostunut kääntymään (nyt siis 40+3). Kovasti kuvittelin silloin tokan ultran jälkeen, että seuraavan kerran nähdään jälkeläinen vasta ulkomaailmassa, mutta ei se sitten mennytkään ihan niin... Nopeesti laskettuna sen jälkeen on ultrattu kolmesti neuvolassa ja kolmesti polilla, vaan eipähän ole vieläkään paljastunut sukupuoli kun olen muistanut aina mainita ettei haluta sitä etukäteen tietää. :grin

Ajattelin jo, että tämmösessä tuppukylässä kun minäkin asun, niin on vaan neuvola käyntejä ja sitten te jotka asutte kaupungissa niin saatte parempaa tarkkailua :D me nähtiin pikkanen viimeks rv 20 ja tuntuu tosi pitkältä ajalta, kun viimeks sen on nähnyt.. Ja onhan se pitkä aika, kumminkin 20+3 viikkoa sitten nähny :s pelottaa vaan, että onkohan kaikki kunnossa, kun ei olla kun ihan perus rutiini tarkastukset tehty neuvolassa..

Sama homma täällä on..perus juttuihin ei kuulu ä-polilla kun np ja rakenne ultra..muuten perus neuvola/lääkäri käynnit. Minustakin tuntuu kyllä aika pieneltä määrältä, esikolta kävinkin loppuvaiheessa svolla kun huolestutti supistelut ym.

Tuntuu että ne ei ota edes herkästi phks vaikka sinne soittaa ja valittaa jotain.. Ja neuvolasta turha odottaa edes lähetettä sinne, vaikka sanois olevansa huolissaan kun supistelee, päätä särkee, valkosolut ++, huono olo ja turvotusta.. Mutta kun verenpaine on kumminkin ihan hyvä.. :/

Tarisa, oliko sulla siis valkosolut ++ vai valkuainen/proteiini ++ ?

Meillähän oli uä viikolla 36. Siitä näkyi tasan pään läpimitta/ympärys, vatsan läpimitta ja reisiluun pituus.
Olin toivonut, että vähän näkisi piirteitä ja profiilia, mut ei sitten yhtään, vahingossakaan. Kylkiluita vähän näki ja sydämen poikkileikkaus hetken aikaa. Saman verran osaan arvioida liikkeistäkin, että elossa on ja kasvaa...

Se mitä siinä sitten sai tietää, oli että lapsivettä on kuulemma sopivasti ja että on siro kooltaan.

Taisin sekottaa.. Olikin valkuainen.. Onkohan miten vakavaa? Neuvolassa ei ainakaan kommentoinut mitenkään..

Taisin sekottaa.. Olikin valkuainen.. Onkohan miten vakavaa? Neuvolassa ei ainakaan kommentoinut mitenkään..

Jaa-a, kaksi plussaa kai on siinä rajoilla. Itsellä oli kaksi plussaa kun oli niukka näyte, mutta aina kun saan annettua aamunäytteen tai muuten vähintään puoli purkkia pissaa, niin valkuainen putoaa yhteen plussaan tai nollaan, ja nää on kuulemma normaaliarvoja koska valkovuoto aiheuttaa sitä plussaa, ja pienessä määrässä sen suhde on suurempi.

Jos olen käsittänyt oikein, niin raskausmyrkytyksessä nimenomaan verenpaine nousee ja muut oireet seuraavat sitä. En kyllä ole perehtynyt aiheeseen ihan hirveästi, mutta näin mun mielestä kaikkialla lukee.

Eilis illasta asti supistanut epäsäännöllisesti. Yö meni valvoessa melkein, et unta varmaan 3-4h. Koko päivän ollu kipuilua/supistuksia ja nyt iltaa kohden olo käyny tukalammaksi. :confused: mun tuurilla nää kuitenkin häviää ja mitään tapahtunu taaskaan :mad:

Takaisin