Supistukset

Mä en tosissani uskonut etukäteen, että menis lasketun yli, mutta mitä pidemmälle oon päässyt, sen todennäköisempää se vointi huomioiden on. Oma äiti synnytti esikoisen laskettuna päivänä ja itse synnyin ennen viikkoa 38. Eli helppoa raskausaikaa lukuun ottamatta ei kyllä homma etene samoin kuin äidillä, mm. vatsan koko itsellä paljon pienempi.

Kävelyn aikana ja jälkeen alavatsa kiristää, ei mitään kovin kovaa kipua, mut ikävää tunnetta, samalla tuntuu tossa häpyluun keskellä vihlontaa, jalkoja vaikea "nostaa" ja selässä jäykkyyttä ja jomotusta. Ilmeisesti siis supistaa, mut se ei missään vaiheessa voimistu tai suuremmin haittaa. Ylävatsalla ei mitään. Sen verran sentään muuttunut, että aiemmin kun kävi kävelyllä, vatsaa supisti alkuun ja vauhtiin pääsyn jälkeen olo helpottui, nyt ei helpotu.

Sen huomaan, että välillä pissalla käydessä nostan vatsaa alhaalta helpottaakseni pissaamista o_O
Ja sitä oon tehnyt jo jonkin aikaa...

Sama kun Tarisalla, odotellaan niitä supistuksia alkavaksi, maha voi kovettua välillä ja estää liikkumisen mut siihen ei sisälly kipua, vaan epämukavuutta. Uskokaa mua kun sanon et olen oikeasti kateellinen teille supistelijoille! :D Nyt tosin "vasta" 40+5 et onhan tässä vielä 9 pv ennen kuin alkaa varma häätö, mut mä luulen et mun kroppa ei vaan tiedä mitä sen pitäisi tehdä... :(
Eilen siivottiin hulluna ja illalla kävely oli haastavaa sen takia, mut mikään ei provosoi mulle supistuksia! Kohta lumeen tarpomaan, uusi yritys!

TaTaa oliko sulla esikoinen? Mulla eka synnytys alko vasta 41+2. Olin jo ihan luovuttanu ja itkin tyyliin joka pvä että ei tää tuu täältä ikinä. Ja ärsytti ku kaikki kyseli ja en halunnu nähä ketään. Mies raukka sai kärsiä kaikki mun oikut ;) ja mitään ennakkotuntemuksia ei tosiaan ollu.
Ei tulppia, vesiä, supistuksia tmv. Sit vaan yhtäkkiä iltapäivällä 41+2 lihapullia pyörittäessä tunsin ekan kovan supistuksen. Olin ihan että hääh, mikä mulle tuli..? Sit siitä ne säännöllisty ja illalla oltiin synnärillä. Seuraavana aamuna ois ollu ya kontrolli. Tämä vaan lohdutuksena. Tiedän tasan miltä tuntuu odotella noita viimesiä päiviä <3

TaTaa, mä näen itseni niin tossa sun asemassa parin viikon päästä.

Täällä siivottu taas koko kämppä. Mitä tässä enää keksii? Kaikki on valmiina, on tosiaan sellainen tilanne ettei ole mitään tehtävää. Alavatsaa ja selkää alkaa kyllä jomottaa ja limatulppaa irtoaa enemmän kun touhuaa ja on rusehtavaa eikä sitä kirkasta joten kaippa tää reuhoominen jotain edistää? Np pyykit on koneessa ja seuraava koneellinen myös edessä joten josko tässä jotain vielä reuhotaan :D

Joo, on esikoinen :) Mäkin olin jotenkin ajatellut et vauva syntyisi viimeistään laskettuna päivänä, vaikka kaikki sanoi et usein ensimmäinen menee aina yli.... Voi jospa tässä kävisi kuin Opemamilla ja alkaisi yllättäen ja siitä edistyisi kunnolla! Kaikki tosiaan soittelee koko ajan ja kyselee, ihan kuin aikoisin salaa synnyttää! :rolleyes:
KoBe, toivottavasti sulla ei mee hirveesti yli, vaan ainakin ilmottelee tulostaan jo hyvissä ajoin! Mut helpottaa tietää et en oo ainoa joka tuskailee! Tsemppii meille kaikille!! ♡

Ei mitään.... :mad: murrrr... tällä kotona ollaan edelleen. Ärsyttää!! Välillä tulee pieni supistus mut siihen se jää..:confused: tulis ees veet ni tietäis et nyt tapahtuu varmasti. :)

Mä oon ihan poikki näitten supistusten takia. Yöllä ei kannata ees haaveilla nukkumisesta kun pitää juosta vessassa tunnin välein. Sitte kun pääsee takas sänkyyn ja hyvään asentoon alkaa poika mylläämään ihan hulluna. Maha on kipeä ja pinkeä koko ajan.:( oon yrittäny ottaa nyt levon kannalta kun rehkiminen ei tuota tulosta.

Torakka voimia sinne♡ joo, rehkiminen ei auta..se on täälläkin todettu! Tai ainakaan se ei mitään käynnistä. Mullakin yöt yhtä pyörimistä. Oon yrittänyt saada itelle jotain muuta ajateltavaa mutta tämän tästä huomaa että ajatuksissa käy "eikö vieläkään". Koko päivän supistellut n. 10-20min välein mutta ei nää vaan muutu miksikään. Ei oo mitään harkkareita muttei kipeitäkään. Turhauttavia vaan. Mua suututtaa jo itteänikin etten osaa vaan antaa supistella ja keskittyä ihan kokonaan johonki muuhun.

On vähän vaikea ajatella mitään muuta, kun koko ajan polttaa tai kiristää.:( aina vessassa toivoo että jos nyt valahtais vedet tai jotain merkkejä etenemisestä. Turhauttavaa!:oops:

Mulla aivan samat toiveet. Hitsi kun nää mukulat kuuntelis meitä ja tehtäs tälle illalle tai viimeistään ens yölle treffit sinne synnärille!

Niimpä. Mieskin tuossa nauroi että kuka on päättäny antaa päätösvallan sikiölle näin tärkeässä asiassa. :) se on niin suloinen kun oottaa innolla isäks tuloo ja tsemppaa aina kun mä kipuilen ähisen vaivojani.:)

Mä veikkaan että poika aloittaa äitinsä kiusaamisen jo nyt antamalla odottaa. Siitä tulee kuitenkin yhtä näsäviisas kuin isästään:p

Mekin tänään miehen kanssa todettiin että kun kattoo tota iso systerin oman tahdon määrää niin miksi sitä ees ihmettelemään ettei tääkään neiti käskemällä laula :p

Mua niin ärsyttää tää vaivaisuus
:( tänään tuli tunnin verran sit kipeitä menkkamaisia mut kovempia kipuja alavatsalla jotka alko ja loppu. Sen jälkeen on tullu muutamia todella kovia ja kivuliaita kramppeja tonne ihan alas. Voisin oikeesti olla raskaana vaikka sinne 42+ saakka jos en olis näin prkl kipee ja kiukkunen. Mut näillä oloilla jokainen päivä on liikaa :,(

Mulla myös supistaa koko ajan kun olen makuultaan mutta ei oikeastaan yhtään kipeesti. Ja joka kerta tulee vielä sellainen tunne että hei mä pystyn hengittää normaalisti. Mikään ei paina keuhkoja. Eli oikeastaan tulee sellainen hyvän olon tunne. Ihmeellisiä tuntemuksia..

Heippa! Tyhmänä kyselen täältä, että jos tulee kivuttomia supistuksia säännöllisesti parin tunnin ajan, niin otanko yhteyttä äippäpolille? Voiko synnytys käynnistyä kivuttomista supistuksista? Vai annanko vain asian olla ?

Mä antaisin asian olla, jos ovat kivuttomia ja vauva liikkuu normaalisti.

Ottaisin yhteyttä vasta, kun alkaa tuntua siltä ettei niitä kestä, olisin huolissani vauvasta tai vedet menee. Tai tihkuttaa jotain epämääräistä, joka olisi hyvä tarkistaa. Varsinkin kun en itse tiedä, mikä se streptokokkitulos oli, positiivinen vai negatiivinen.

Takaisin