Supistukset

Täytyy sanoa, että kun itsellä on pelkkää odottamista, niin kiva kun saa lukea kun muilla tapahtuu. Tai sitten ei tapahdukaan :grin
Voin kyllä niin samaistua teihin, jotka arvotte milloin viitsii soitella muita hätiin.
Itsellä on todella iso kynnys soittaa neuvolaan tai synnärille. Kai sitä sitten tulee soitettua, kun on tosi kyseessä.

Asiaa ei tietenkään auta se, jos apuvoimat ei asu missään vartin matkan päässä.
Meillä vaan koirat hoidettavana, mutta ne voi hyvin päästää takapihalle tarpeilleen ja mun vanhemmat voi päivällä tulla hoitamaan niitä, välimatkaa n. 10 km. Jos olisi lapsia, niin kutsuttais äiti meille lapsenvahdiksi. Toi 10 km on niin lyhyt etäisyys, ettei ehkä suuresti haittaisi, vaikka tulisi muutaman kerran turhaan, ja pääsee niin nopeasti meille, että voisi hyvin odottaa pitkäänkin supistusten kanssa. Sairaalalle sitten matkaa 20 min.

On tää vaan niin paljon helpompaa ekan kanssa.

On kyllä kivaa lukee ja seurata, ku muilla tapahtuu tai ei tapahdukkaan. :grin on kiva vertailla tuntemuksia omiin ja todeta et ei toi oo tosiaan tuolta vielä tulossa vaik ennuste oli et vois tulla. Vissiin yksiössä liian kivaa.... :p

Hiisi, ku luulin jo tietäväni mitä supistukset on, mut enää en ole yhtään niin varma. Kipuja on, mutta onko ne sitten supistukisa ni ei hajua. :confused: kai sen sit tajuaa, ku on tosi kyseessä. Täältä vaan sairaalalle melkein tunnin ajomatka ni ei ihan viime tinkaan viitti jättää. Niin ja ku en tiiä onko toi nyt perätilassa vai ei. Mä kyl luulen et on oikeinpäin. :)

Onneksi kuume alaknut laskee ja olo helpottamaan ni on vähän mukavanpi olla vaik olisikin kipuja. Saisi tää flunssa kyllä jo lähtee. :mad:

Miehellä on nyt v-loppuna peli melkein 200km päässä. Toivottavasti ei sillon ala syntyy.. :confused: menee muuten aika jännäksi tilanne.

En kanssa enää tiedä onko supistuksiksi kuvitellut tuntemukset sitten kuitenkaan niitä.. Menkkajomotukset osaan edelleen sellaisiksi mieltää ja niitä tulikin taas tänäänkin kun hetken aikaa järjestelin hieman kaappeja.. Mutta jokailtainen tunne, että jalkaa revitään irti onkin sitten toinen juttu kun huomasin, että se nivunen jossa repiminen tuntuu on aina sillä puolen jossa pienen selkä on.. :eek: Painaisiko sitten vaan selkänsä johonkin hermoon, että tulee tuo tunne.. Useasti meinannut tulla syöksyhyökkäys sänkyyn kun tuo repiminen tulee juuri kun on sängyn vieressä menossa nukkumaan.. :grin

Nyt on vasta alkanut öisin tulemaan kunnon kivuttomia suppareita, vessassa saa ravata yhtenään ja vatsa on pinkeä kuin mikä.. Sängystä nouseminen on varmasti koomisen näköistä jos sattuu vielä olemaan väärällä kyljellä sängyn reunaan nähden ettei saa jalkoja yli sängyn laidan kääntymättä ensin tuon pinkeän pallon kanssa ympäri.. Taitaa vessaan kävely olla myös melko takakenoista :p Myöskin eilisellä kauppakäynnillä sai miestä muistutella, ettei nyt enää niin vaan juosta kauppaa läpi kun ei kävelystä meinannut tulla mitään kun vatsa pingotti heti ja paljon..

Joko mellulla ja muilla lähtöä tekevillä on lähtö tullu vai onko tilanne rauhoittunut? :) ihan täpinöissä täällä jännään teidän puolesta. :grin

Täällä taas koko päivän supistellut, valitettavasti ei riittävän kipeästi että tästä sohvalta mihinkään olisi kiire. :)

Rauhallinen päivä täällä, päiväunia ja vieraiden kestitsemistä :) supistelee kyllä aika tiuhaan mutten oo jaksanut kellottaa kun eivät ole vielä läheskään tarpeeksi kipeitä. Päätin että alan kellottamaan vasta kun tuntuvat saman verran kun toissa yönä...ne selkeesti tekee sentään jotain. Limatulppaa irtoaa koko ajan, ruskeaa keltaista ja punasta paksua limaa..ööh:eek:

Mites muilla? Torakka?

Kaipa se testi oli oikeassa, kun kirkas vuoto lakkasi lähes seinään aamun jälkeen.o_O Hiukan on vielä rusehtavaa vuotoa tullut pitkin päivää, mutta nyt illasta on hiipumaan päin. Limatulppaa en ole bongannut moneen päivään, mikäli se kellertävä hyytelö viime viikon alussa oli edes tulppaa.
Täälläkin tiheään supistelee, nyt iltaa kohden on ruvennu tiukkenee ja ovat paljon tukalampia. Osa on ihan kipeitä, mutta en ole edes kellottanut, kun läheskään kaikki ei satu. Saas nähä mihin suuntaan noi supparit muuttuu yön aikana. Välillä tulee ihan kauheita "paine aaltoja" emättimeen ja peräsuoleen, varmaan poju painaa päällään kohdunsuuta vasten mikä tekee tuntemukset...?

Mulla on tota samaa painetta nimenomaan peräsuoleen ja välillä emättimeen tullut näinä lähipäivinä, tuntuu vähän kun lievä supistus muttei kuitenkaan sitten maha kovetu niin ei kai ole sitten supistus kuitenkaan!?

Likka myllää taas niin paljon etten enää erota mikä on supistus ja mikä kauhea mylläyskohtaus..kun myllää supistuksen aikaankin :/ esikko kun oli kunnolla kiinnittynyt niin ei päässyt myllää näin enää supistusten tullessa mutta kun tämä neiti ei ole suvainnut kiinnittyä vielä niin pääsee muljaamaan. Terkka sanoi tänään että uudelleen synnyttäjälle enemmän sääntö kun poikkeus että kiinnittyy ja laskeutuu kunnolla vasta synnärillä...huh, toivottavasti ei myllää koko synnytystä tällai.

Heräsin taas puolisen tuntia sitten supistuksiin. Tullut siitä asti tasasesti 3-5min välein, toivottavasti jatkuukin näin. Tuntuvat muttei vielä varsinaisesti kipeitä. Aikamoinen paine on peräpäässä koko aika :/ onneksi oon nyt saanu nukuttua, viime yönä koko yön, eilen 2h päikyt ja tämän yön kymmenestä tohon neljään asti. Nyt jaksaa jos vaikka lähtö tuliskin, jota kyllä suuresti epäilen ettäkö tulisi. Tää on se meidän "lottovoitto" päivä jolloin kaiken jären mukaan ei ainakaan voisi tapahtua mitään, olisi liian hyvä tuuri :D mutta seurataan taas, tällä kertaa soitan porukoille vasta kun kivut ja supistus välit on sellaset että kohta on lähdettävä. Sitten joko ootetaan täällä jos pystyn tai nähään synnärillä. Onneksi alkaa olla jo aamu niin nekin on jotenkin kivempi soitella hätiin kun keskellä yötä.

Täällä kanssa herätty n. Tunti sitten ja napakoita supistuksia. Kauan tämmöisen napakan supistuksen tulisi kestää? Saan max. 40s ja sen yhteydessä painetta juuri mellunkin tavoin, tosin myös alapäässä? Äsken taisi irrota limatulppaa, rusehtavaa vuotoa reilusti wc-käynnillä.. On tää taas jännä päivä tulossa.

Mulla nää kestää seisoma asennossa joku just 40s mutta pitkällään jopa 90s, useimmiten sen minuutin. Muutenkin tuntuvat paaaaaljon enemmän pitkällään kun kävellessä/seisaaltaan. Jotenkin en juuri tästä syystä usko että vieläkään tulee lähtö. Mun muistaakseni ohjeistetaan että kun kestävät minuutin niin ovat tehokkaita, mutta itse en liiaksi tuijottaisi sitä kestoa vaan lähinnä kivun mukaan etenisin. Tietenkin toi kesto ja tiheys antaa osviittaa.

Mulla näitä on nyt sieltä neljästä asti tullut n. 5min välein, seisaaltaan tiheästi muttei kipeästi ja makuultaan kipeästi pidemmillä väleillä.

Nyt vaan toivon ja odotan että rupesivat tuntumaan enemmän ja seisaaltaankin niihin tulisi selvä kaava. Nyt makuultaan on tullut monta lähes tasan 4min välein. Välillä aika kipeitä jo ja sit taas välissä muutamia hennompia.

Kun jaksais ja malttais.

Täällä kans herätty johonki? En tiedä mitä on mutta viiden minuutin välein tulee kova kipu vatsaan ja kestää yli minuutin mutta vatsa ei mene kovaksi.. siis häh? Tuskinpa tulee lähtöä mihinkään.. Mutta tsemppiä mellu ja kotimama jospa te pääsisitte tositoimiin!

Mä taas ennustelen, että Mellulla syntyy huomisen aikana. Täältä on helppo huudella, mutta nyt kun limatulppa on irronnut ja noita supisteluja on, niin...
Eihän sitä koskaan tiedä varmaksi. Parasta on nyt se, että päivä alkaa valjeta, joten ei tarvi ihan heti arpoa, että pitääkö väkeä kutsua yöllä kylään.

Täällä oli eilen suht rauhallinen päivä.. päikkäritki pääsin ottamaan ja ei tullut kun 3 napakkaa supistusta koko päivän aikana.. viime yö tuli sit nukuttua paremmin kun koskaan.. vaikka nousinki aikasin ylös.. mies nappas tapansa mukaan kainaloon aamulla ja rupes kuorsaa korvaan :D oli pakko nousta ylös keittää kahvia.. nyt väsyttää mut olo on melkein ku uudesti syntyneellä :D häpyluu ihan jumalattoman kipeä.. oiskohan toi neiti yön aikana yrittäny puskea itteään alemmas koko ajan.. tiedä häntä.. mulla lähti sillon viime pe limatulppaa ja lauantainakin viel mut nyt ei oo tullu sit mitään ;o oiskohan sittenkää ollu.. tuntuu kans ku ois ensikertalainen ku kaikki tuntuu niin uudelta ja jännältä ja ja.. hmm.. :D jos joku pääsis mun pään sisään ja kuulis mun ajatukset ja mietinnät sekä ehkä pien muotosen paniikin ni naurais varmaan ittensä kipeeks :"D

Mitäs mellulle kuuluu nyt? Vieläkö suppailee? :)

Ja vatut:rolleyes: ne lopahti taas kasilta. Nyt sitten heräsin. Onneksi tällä kertaa osasin järkeillä kun eivät kipeytyneet tarpeeksi nopeasti niin tuskin on tosi kyseessä. Niitä tuli loppujen lopuksi parin minuutinkin välein ilman kunnon kipuja niin tiesin että kohta tyssää..ja niin tekikin. Musta alkaa tuntumaan ettei tää täältä ulos tule enneku se oksitosiinilla sieltä häädetään..eli joskus jos vedet menee tai yliajalla :confused::eek:

Jasmin_e kuullostaa kyllä kun tasaisin väliajoin tulee että supistuksia ois, kaippa ne voi olla sellasiakin mis se maha ei niin selvästi kovetu!? Ainakin meidän terkka sanoi että niitö kun on niin monenlaisia :confused: tsemppiä♡ ei täällä ainakaan ole tositoimet edessä vieläkään.

No voihan kökkö :/ koska sulla nyt se la oli? En jaksa laiskana käyä kattoo :D jospa meillä ois sit helppo synnytys ku näin kiusaa ennen h-hetkeä :'D

22pv..eli sen puoleen vielä aikaa on. Esikkohan synty 37+5 (tänään saman verran viikkoja) sillon vedet meni ja omat supistukset riitti 4cm asti kunnes hiipumaan alkoivat ja oksitosiinilla auki loput. Olin puolen tunnin päässä siitä etteivät leikanneet kun oksitosiini alkokin onneksi vaikuttaa. Siksi epäilen että ei tää täältä tule vaikka mikä ois :rolleyes: ennenkun saan tekopoltot avuks..ja tippaahan ne ei laita jos ei ole syytä eli vedet menny tai käynnistysaika.

Aijjaa :o mulla ne esikon synnytyksessä laitto automaattisesti tipan.. tai ku menin kivuliaana synnärille siitä tarkkailuhuoneeseen yöks.. sain jotain kipupiikkiä.. nukuin kolme tuntia ja saliin.. samointein tippa käteen ja tekopoltot.. :o ja muistan vaan et ne teki kipeetä.. välillä alennettiin annosta ja välillä taas tuplattiin :o ja kumminki sanottu et sponttaani käynnistys ja jotain muuta :D tai sit oon vaan käsittäny jotain väärin :o tosin niiden kymmenen tuhannen hoitovirheen takia en yhtään ihmettele vaik jotain ois viel väärin tehty :D

Oliks sulla viikot mitkä? Sekin voi vaikuttaa...tai jos olit enemmän kuitenkin sit jo auki mitä minä nyt? Jotenkin itsellä sellanen käsitys etteivät ns. käynnistä ainakaan näillä viikoilla vielä ilman kunnon syytä..nyt vaan kärvistellään siis ...ääh :)

Takaisin