Supistukset

Viimeöiset jännittäjät vissiin joko lähteny synnyttään tai sit rauha maassa... murma pääsi yllättään! :)

Kasassa ollaan vielä.. -.- supisteli eilen 10min välein ja suht kivuliaasti mut eivät sit koventuneet.. välillä heräsin nyt yön aikana et supistaa mut käänsin vaan kylkee ja jatkoin nukkumista :D
ja tää mun baby kyl supistusten välis rehaa ihan kunnolla.. taitaa olla epämukavan tuntusta sillekkin ku supistaa..

Täällä yö meni rauhassa, supistus edelleen tullessaan tekee kipeää ja kestää monia sekunteja mutta ei vieläkään niitä lähemmäs minuutin polttoja. Ja välit siis harventuneet. Enää ei ole tullut niitä ennakoivia muuten vaan epämukavia suppareita eli ne tuntuu loppuneen. Harmittaa :( ensin tulee säännöllisiä supistuksia ja kätilötkin toivottaa tervetulleeksi synnyttämään ja sitten kun ottaa kunnon päikkärit omassa sängyssä niin kaikki tyssää!! :(

muoks. Heh, samaa tunnelmaa täällä Jojoba!

Vaikka mä olen jo yhden synnyttänyt niin en mäkään joka kerta erota supistusta siitä vauvan liikkeestä. Todella hämmentävää!
Mutta eipä mulla tälläsiä tuntemuksia olekaan koskaan aiemmin ollut.
On ihan sellainen olo ku tekis tätä ekakertaa! Valitettavasti nöin ei kyllä ole, koska tossa vieressä on harvinaisen elävä muistutus siitä että kyllä sieltä joku on kerran jo läpi tullut.
Nim. Isä joka menee töihin nukkuu persehomeessa ja minä heräsin lapsen kanssa aamutouhuileen kun ei hän malta nukkua enää ennen tarhaan pääsyä!

Musta kanssa tuntuu et vaikka kaks oon jo synnyttäny ni en kyl tunnista aina näitä oloja et mikä on mitäkin :D
Toki tiiän et mulla noi alavatsan menkkajomot ja selän polttelu ei oo niitä oikeita supistuksia.
Ekasta ei ollu juuri mitään ennakoivaa, ehkä pikkusen sukkapuikkokipuja pari pvä ennen kävellessä. Supistukset alko keskellä päivää yht äkkiä lievinä ja koveni ja säännöllisty. Siitä tiesin et ne on niitä oikeita. Synnytys kesti niistä kipeistä säännöllisistä n. 10h

Kakkosesta kaiken maailman kipuja ja kolotuksia ja liitoskivut rv 28 alkaen. Selän polttelua öisin pRi vko ennen mut sit ku synnytys alko ne supistukset oli kyl heti tosi kovia ja tuntu vaan yhes kohtaa mahalla sellasena vanteena ja voimistu. Kyl siitä ties. Kesto 4h

Nyt jännittää et käykö samalla lailla. Ja kuinka nopeeta homma etenee kun kanava on lähes pois ja paikat ihan pehmeet, bebe lasketunut ja lähes kiinnittynyt..

Kyllä meuhaaminen jatkuu mahassa supistusten välissä ja välillä jopa supistuksen aikana kun olen kyljellään.
Täällä hyvin nukuttu yö takana, joitain harvoja polttoja ja pari kivutonta supparia huomasin, mut muuten rauhallista. Edelleen vuotaa sitä ruskeeta limaa mikä alkoi eilisen sisätutkimuksen jälkeen ja lorahtelee mitä se sitten ikinä onkaan kun ei saatu eilen selvyyttä. Mietinpä vain että voiko se tikkutesti synnärillä erehtyä, kun lääkäri oli ihan sata varma että vuoto on lapsivettä sisätutkimuksen jälkeen?o_O Vai voiko limatulppaa muka tulla näin paljon ja nestemmäisenä? Laitoin kuivan siteen tuossa vähän yli 8 ja nyt on taas ihan märkä.:confused:

Opemami, mulla juurikin tuo pelko nyt kakkosen kanssa, että kuinka nopeasti myös tulee. Ensimmäisen kohdalla supistusten alettua meni se about 8 tuntia kun neiti oli maailmassa. Että jos se aika samaan tyyliin puolittuu..
Mutta onneksi elämän ei kuulukaan olla tylsää, niin tässä on hyvä arvuutella ja jännittää! :)

Kyl toi kuulostaa lapsivedeltä. Soita uudelleen synnärille. Ei sitä limatulppaa nyt niin paljon tuu.

Torakka, sullahan oli sitä PH-paperiakin. Jos tulee siteeseen runsaasti, niin voishan sen tarkistaa siitäkin. Mietin, että jos viimeksi otettiin kohdunsuullåta ja siellä oli sekä lapsivettä että limatulppaa? En tiedä onko mahdollista ja kuinka nestemäisestä toi tarkistettiin, mutta kyllä kai ne saisivat katsottua myös vesien määrät vielä kertaalleen, jos onkin vähentynyt tm.

Ph liuskat on vähän siinä rajalla, riippuu miten haluaa tulkita. Siitä lääkäri epäilykset heräskin että onko se sittenkään lapsivettä kun ultrassa näkyi vettä olevan vielä hyvin. Sisätutkimuksen perusteella ei meinannut ottaa tikkutestiä ollenkaan kun oli niin varma. Eikai ultralla voi hirveesti arvioida veden määrää väärin...?o_O

Ei kai, mut luulis että nyt näkyis ero edelliseen tutkimukseen siinä lapsiveden määrässä, jos neste on sitä. Kun vettähän voi olla niin eri määrä eri odottajilla.

Ja sitten sen näytteen pystyisi tarkistamaan siteestä.

Niin luulis. Sidettä eivät sen kummoisemmin tutkineet, kätilö vilkaisi samalla kun otti streptokokki näytteen ja totesi että "onhan se kostea". Täytyy seurata ite noilla liuskoilla ja mennä hakemaan uusi mielipide jos lorina jatkuu eikä mitään muuta ala tapahtua.

Täällä myös, kasassa edelleen. Tänään neuvolassa alapaineet noussu samaan tapaan kun just ennen esikon syntymää. Toivottavasti merkkaa lähtöä lähiaikoina! Supistelee edelleen muttei vieläkään säännöllisesti.

Torakka kuullostaa kyllä niin lapsivedeltä että kumma jos on jotain muuta!? Laita pikkuhousun suoja ja vie se näytille niille!

Lähtis poju tulemaan niin ei tarviis asrvailla, tai sitten tulis "elokuva" vedet nii homma olis selvä. Kyllä varmaan täytyy hakea toinen mielipide varsinkin jos väri tai haju muuttuu. Onkohan niillä neuvolassa sitä testiä, olis torstaina sinne aika, jos tekisivät sen siellä.

Koko yön supisteli 3min välein. Vähän kipeitä mutta ei kuitenkaan sellaisia ettei niitten kans pärjäis. Huoh.. nyt tosi huonosti nukuttu yö takana ja kaikki ärsyttää. Olisin kyllä ollu jo valmis synnärille..

Torakka meillä täällä pienen kunnan neuvolassa on ainakin testit lapsivedelle..jkln kaupungin neuvoloista en oo varma, mutta luulisi että ois. Tosin jos se ois lapsivettä niin torstaihin on kyllä sitten turhan pitkä aika..ettei tule tulehdusta tmv. Jos sinne kalvojen sisälle on bakteereilla pääsy yhteys niin voi nopeastikin tulla pöpö.

Mulla alkoi vuotaa nyt sitä veristä/ruskeaa mönjää..alavatsaa jomottaa jännästi, supistuksia tuli yöllä ja aamulla ihan reippaasti kipeitä mutta vain satunnaisia..liekö siellä paikat edelleen kypsyy, niin ainakin toivon. Huomenna on 37+5, sama päivä jolloin esikko syntyi. Josko se ois tän kropan viimenen käyttöpäivä ja kuopuskin tulisi huomenna :)♡

Jasmin_e kuullostaa liian tutulta :rolleyes: nuo yöt on niin turhauttavia, vaikka onneksi usein sit tekevät sitä työtä ennalta.

Mellu, olikos se niin että lapsenhoitoapu on taas palannut kotiin?

Kyllä:rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes::rolleyes: arvaa vaan tuleeko se kohta ja ne saa taas ajaa tänne. Nyt ilmotin että varsinkin jos päiväsaikaan lähtee tulemaan niin nähään synnärillä josta ottavat likan. Lähdetään sinne sitten kun tuntuu että ollaan varmasti käynnissä mutta kuitenkin niin ajoissa ettei ole likalle mitään äidin itku,huuto showta katsottavana..ravataan käytäviä sit siellä jos tarttee. Uskaltaa sillai pitemmälle katsoa ennenkun soittaa kun ei tarvitse valmistautua odottamaan vielä puhelun jälkeen paria tuntia kotona, heillä menee synnärille pikkusen pitempään kun meillä..oottakoot ukko esikon kanssa sitten sen ajan, kuitenkin ne laittaa mut ekaks käyrille. En jaksa enää turhia hälytyksiä vaikkei ne meidän porukoita haittaa mut mua ressaa ja ahistaa.

Täytyy seurata tilannetta. Lääkäri oli eilen sitä mieltä että tulehdus riskiä ei pitäisi olla, mut mistä näitä tietää.

Takaisin