Supistukset

Kätilön käskyn mukaan hakemaan kotoota vauhtia.. no käytiin sit kävelyllä miehen kanssa ja kaupassa samalla ja voi juma ku sai nojata kaupassa ku tuli aivan älytön supistus :D tais olla muilla hauskaa :D nyt sit supistelee taas mut ei niin kivuliaasti ku eilen :) katotaan koveneeko :)

Iitu, onneks se seuraava neuvola on jo torstaina.

Jojoba, varmaan sinällään hyvä kun kotona tulee liikuttua enemmän ja voi saada jotain järkevää aikaiseksi, verrattuna sairaalaan.

Kai mullakin on vähän laskeutunut toi tyyppi, kun tuntuu peräsuolessa aina välillä kipua ja painetta, joka helpottaa muutaman sekunnin päästä. Ilmeisesti kaivaa lähtökuoppaa, että sitten kun alkaa tositoimet, olis asemissa.

Kaveri tulee hakemaan karvakorvan samantien, tosin matkaa tunti (eli tuli vartti sitten), niin saan siitä kyydin synnärille. Tosin ehkä sitä kaverin auton penkkiäkin voi kaiken varalta suojella. Koiraparka kattoo ihan kummissaan, että mitä toi puuhaa kun ähkii, puhkii ja puuskuttaa, ja lisäks kun on omat vermeensä kasassa, niin vahtii aika tarkkaan.

nappasin panadolinkin jo, niin nyt himppasen helpottaa, mutta joka tapauksessa aattelin näitten suppareiden takia suunnistella tarkastettavaksi. Pääseehän sitä sitten vaikka kaverin kyydillä vielä kotiokin jos oikein heikosti käy. Ny vielä vähän kuulostellaan.

Juu pakko sanoa et mielummin sitä ns. Kärvistelee kipujen kanssa kotona ku se et sairaalassa ois.. kumminki mahd lääkkeetön synnytys olis tähtäimessä ni mielummin sitä kotona kaikki konstit ottaa käyttöön :) ainoo et meil on toi lämminvesivaraaja ni ei voi tunti tolkulla suihkussa lutraa ;)

Täällä tilanne rauhallinen, sain nukuttua reilun tunnin ja olo on kun uudella ihmisellä! Ei liiemmin supistele, lapsenlikat jäi yökylään ja aiotaan miehen kanssa pienelle kävelylle..jospa tää tästä etenis nyt huomiseen aamuun mennessä. Tietenkin kun nyt on käytännön asiat ojennuksessa niin mitään ei tapahdu. Sit tää mamma kyllä turhautuu todella!

Me lähetään takas sairaalalle katteleen, joskos jotain alkais vihdoin tapahtua. Enpä tiennyt tätäkään, että n. 17h vesien menosta ja supistukset voi melkein laskea kerran tunnissa tulleiksi. Ääh!!! Raivostuttaa ja tuskastuttaa! Toivotaan, että (pian) lopussa kiitos seisoo :) Tsempit muillekin mameille, jotka meinaa täydenkuun aikaan synnyttää ;)

Tsemppiä Jeballe!! Täälläkin ärsyttää, kun mitään kunnollista ei tapahdu ja kroppa alkaa olemaan siinä pisteessä, että raskaus on kestäny tarpeeks pitkään!! Mut kyllä ne sulla laittaa tapahtumaan, jos ei itellään lähde supisteleen. Kohta on nyytti sylissä :)

Täällä käyty reippaalla kävelyllä, supistukset ehkä aavistuksen harventuneet, tosin yksi supistus kestää pidempään. Turhauttavaa. Epäilen kyllä kun nukkumaan menen niin tuntemuksetkin lisääntyy. Nyt ohjeena lähteä synnärille vasta kun ei enää kotona pärjää.

Mellu, minähän se siinä vierus penkillä istuin:grin
Juu, täälläkin ihan kivasti supistelee, kivuttomia on vähän väliä ja polttoja sekä paineen tunnetta on myös. Tutkimuksesta lähtien on valunut ruskeeta limaa ja "tuikkinut" tuonne kohdun suulle. Tuntuu että poika suuttui kun häntä taas kiusattiin ja ihan tosissaan puskee päätään alaspäin, niin että rustot rutisee. Toivottavasti tää lähtis tästä etenee pikku hiljaa.

Onnea Jeballe! Hei tuli yks kysymys mieleen, että miltä ne varsinaiset supistuksen tuntuu, muutenkuin vatsan kovettumiselta? XD.... Mulla tullu vaan jtn menkkajomotuksia vähän väliä, mutta en tiiä voiko niiitä supistuksiksi laskea?? Ärsyttävää ku mennyt jo tää raskaus yli lasketun ajan ja haluis lapsen syliin jo!! :)

Ja mulla yleensä normi menkkojen aikana ollut iha hirveät kivut ettei ole pystynyt olla.. No nää menkkajomotukset mitä tässä lähiaikoina on tullut niin on olllut sellaisia pieniä kipuja ettei niin pahoja kin normi menkka aikoina (eli niin kipeet, että melkein itku tullut ja kestäny 1-2h putkeen)

Torakka; no niin..nyt mä ehkä tunnistan sut jos satutaan yhtä aikaa olemaan osastolla :) toivottavasti siellä nyt alkas tapahtua! Kuullostaa lupaavalta. Mulla ei ainakaan vielä lääkärin pyörittelystä huolimatta ole tullut mitään vuotoja:rolleyes:

Dalinski; jokaisella varmaan oma tapa kuvailla supituskipua. Mulla se tuntuu lähinnä polttavalta puristukselta koko alapäässä, jomottavaa kipua.

Lenkillä käyty. Hentoja suppareita tulee muttei mitään merkittävää. Mä oon niin varma että nyt kun ois lapsenlikatkin täällä niin mä nukun koko yön kun tukki:mad: Sitten kun porukat lähtee kotiin niin sama souvi alkaa taas. Äh. Ihme ettei kohdunsuulta tule mitään vuotoa vaikka on jo jonkin verran auki..liekö se lääkärin tekemä toimenpide(pahoinpitely:) ) auttoi mitään..hmph.

Ok, mulla alapäässä vaan lähinnä sellaisia kipuja tullut, että tuntuis siltä kun joku työntäs sinne alapäähän jotain terävää sisälle, mutta olen laittanut ne kivut sen piikkiin, että lapsen pää painaa siellä alhaalla niin kovasti :)

Joo mun mieleen ne kuullostaa liitoskivuilta, niitä sukkapuikko kipuja kuin joku puikoilla sohisi ja välillä just kun neuloilla pistelis emättimeen ja peräpäähänkin :/ inhottavia kipuja ovat.

Mullakin supparit tuntuu menkkamaisena jomotuksena ja puristavana tunteena alavatsassa. Jotkut polttelee kovasti reisissä, ihan ku olis juossu ihan täysiä ja sit hapot iskee.

Oon niin kade teille, keillä jo tapahtuu! Itse odottelen edelleen sitä "yllätystä", ainoastaan harkkarisuppareita tulee ja niitä ihania sukkapuikkoja... Masu on kylläkin valahtanu tosi alas, mielestäni ihan viime päivinä. Vielä viime vuoden puolella kattelin peilistä sellaista hain kuonoa, lähes kulmikasta masua, mut nyt se näyttää ennemminkin siltä kuin oisin nielly jalkapallon. Ja tissien ja kohdun väliin tosiaan mahtuu kämmen! Se ei silti oo poistanu noita potkuja kylkiluihin...

Huomenna ois taas lääkäri-ultra, saas nähdä onko mitään edistystä tapahtunu. Kaks viikkoo sit olin sormelle auki, paikat ihan pehmeet ja arvio oli et tammikuun alkupäivinä syntyis. No ei vaikuta syntyvän... :sad001 Mä kyl kovasti luulen, et kun alkaa tapahtuun niin se tulee sit ihan yllätyksenä. Tai sit en vain oo huomannu ennakoivia merkkejä :rolleyes: Noita harkkarisuppareita nyt on ollu ja tullu jo pari kuukautta, niin niihin en osaa enää reagoida oikein mitenkään. Niitä tulee kun tekee jotain fyysistä ja sit niitä tulee myös joskus ihan sohvalla maatessakin, mut se on vain sellasta masun kovettumista, ei minkäänlaista kipua tai polttoa.

Te keillä tulee supistuksia (oli ne sitten jo vähän kovemman luokan tai vasta pikkuhiljaa alkamassa) niin liikkuuko teillä vauva supistusten väleissä? Mää oon sekasin supistuksista ja liikkeistä nyt jotenkin. Tää on neljäs päivä kun tuntuu supistuksia (ne on koventunu päivä päivältä) mutta sit välillä luulen että tulee supistus mikä tuntuu jo taas vähän kovemmalta, mutta sitten tajuan että ei perhana että kaveri tais vaan muljahtaa ikävästi. Ja sit siitä vähän ajan kuluttua rupee tuntuun supistusta lonkissa/peräsuolessa ja maha pingottuu. Oon yrittäny kellottaakin näitä, mutta ei näitä tuu ku pari/10min sisään ja välillä on taas pidempi "lepojakso" ja sillo rupee muljahuksia tuleen.
Mutta jospa ne kypsyttelis paikkoja ja täyskuu tekis tehtävänsä ;D

Eikö mitään uutisia?

Sande, mulla on vähän sama juttu. Kun liikun reippaasti, koen paineen tunnetta alavatsalla. En tiedä, onko tuntemukset sitä että vauva on kohdun alaosassa ja aiheuttaa painetta, vai onko kyse supistuksista.

Joitain päiviä on nyt tuntunut vatsan alaosassa painetta tai venymistä, ja nyt tuntuu että vatsa on muuttunut nätimmäksi, eli vähän pallomaisemmaksi kun tähän asti se on ollut enemmän tyyny.

Takaisin