Supistukset

Oltiinko Mellu yhtäaikaa svo:lla?! Eipäs tunnistettu toisiamme:wink Eikä kumpaakaan huolittu sisälle, treffit siis vielä voimassa.:grin

Nyt on sitten uutisvuoro Jeballa, saikohan oottaa kotona kuin pitkään ennen synnärikäyntiä?

Torakka kyllä siinä muutama pariskunta oli meidän kanssa yhtäaikaa, mietin että ootko liikenteessä mutten varma tietenkään ollut :) minä olin se iso mahanen joka vaappui kun Martti Ahtisaari konsanaan :D liikkuminen ollut tänään tosi hankalaa! Supistelee kipeämmin kun aiemmin muttei vielä säännöllisesti :/

No käytiin käyrillä iltapäivällä, niin kuin svolta neuvottiin, kun yöllä soitin. Kotiin laittoivat vielä odottelemaan ja illalla ysiltä viimeistään takas ellei olot aiemmin muutu. Mulla ei vaan edelleenkään oo kuin muutamia hassuja supistuksia sillon tällön. En tiiä, millä saisin ne yltymään..? Mut vettä lirisee joka kerta, kun nousee ylös, joten illan jälkeen ei enää takas tulla, kun aloittavat lääkityksen, ettei tulehduksia tai bakteereja tulis. Eivät edes suostuneet tulehdusriskin takia "pyöräyttään" kohdun suuta... :/ Odottelu siis jatkuu mullakin... :)

Ens yönä taas supparibileet!

Käytiin koirien kanssa 3 km lenkillä, ja piti miehelle sanoa, että hidastaa hiukan vauhtia kun en pysynyt perässä vaikka reippaasti kävelinkin.
Ihan tosi hieno ilma, aamulla oli vielä pilvistä mutta nyt paistoi aurinko ja puut lumessa.
Paikoin oli liukasta kun aura oli juntannut lumen tiiviiksi, ja ai samperi kun on ilkeää kun jalka leviää alta ja sitä pitää jännittää (tai reiden lähentäjiä).
Huomaa kyllä, että kävely aiheuttaa supistuksia. Toisaalta ne ei tällä kertaa aiheuttaneet mitään jälkikipuja kuten keskiviikkona kun olin romuna. Oli kyllä nyt lyhyempi aikakin, mutta raskaampi maasto.

Saatettiin kyllä ollakin siinä aulassa yhtäaikaa. Yks mamma nimittäin meni aika takakenossa. :D itse kökötin miehen vieressä mustia pitkiä hiuksia haroen. :)

Anteeksi, mä nauran täällä mielikuville lyllertävistä, takakenoisista mammoista joiksi en teitä ketään ole mieltänyt vaikka ehkä pitäisi hiljalleen.
Voi olla, että mun hymy hyytyy viimeistään siinä vaiheessa kun se keilapallo tuntuu omien jalkojen välissä.

Se oli kieltämättä sympaattinen näky, itsellä kun maha ei sinänsä rajoita tai vaikeuta liikkumista(koputtaa puuta). :D

Mitäs mä viime yön bileissä toivoinkaan????

Just piti soittaa synnärille verisen vuodon takia, ja nyt sitten tuntuu suppareita sen verran tiheeseen ja tuntuvana, että pitää vissiin alkaa kellottaa. En mä näitä vieläkään älyttömän kipeiksi kuvaisi, mutta ei enää kivuttomia harkkareitakaan. Tuli meinaan kiirus alkaa siivota keittiötä, tarkastaa kassia, kattoa koiran reissuvermeitä, pistää astiat koneeseen ja nähtävästi pikana pyörimään - ja nää toimethan hillitsee supistuksia:oops:. Kätilö sano, että jos ei tuu verta ja nesteitä solkenaan, ja tuntee lapsen liikkeet, niin ihan hyvin voi seurailla tilannetta, kun veriset vuodot voi liittyä ihan vaan aukeamiseen. mutta olis kyllä ihan kiva tietää, että kuin paljo tässä sitten aukeillaan, kun ennestäänkin oltiin auki :eek:. Sitä en kyllä muistanu kätilölle sanoa....

Kyllä se varmaan minä olin kun siinä meidän vieressä istui(t?) tumma tukkainen ponnaripäinen nainen miehensä kanssa. Mulla oli vielä sellainen tuskasen hellyyttävä jumpsuit päällä :D kauhea näky :D Kobe, mut voit nimenomaan nähdä sielusi silmin juuri sellaisena! :)

Tipuselle ja Jeballe tsemppiä ♡

Äääää, heti kun kello alkaa raahautua iltapäivän loppupuolelle ja pikkuhiljaa kohti alkuiltaa niin johan alkaa tapahtua! Ens yönä ei tuu varmaan taaskaan nukuttua kun jännittää vaan teidän kaikkien puuskuttajien puolesta!! ♡♡♡♡

Tositoimiako lähenee siis Mellu, Torakka, jojoba, Tipunen ja Jeba - vai oliko vielä joku muukin??? Mä en kestä!! ♡♡

(Itellä supistellu kans perjantaisen sisätutkimuksen jälkeen napakammin kun ennen mutta en jaksa ottaa näitä tosissani - eikä tuu siihen tahtiin että tarviskaan - kun oon päättäny että kyllä tää sinne 12. päivään asti täällä pysyy. Joudunkohan yllättymään....?)

Muista ottaa taksiin pyyhkeitä ettei tule pesulalaskua lapsivesistä penkillä!

Nyt taitaa olla menoa!

Jos täällä laittaa supparit noin jännäämään jossakin vaiheessa niin taitaa Tyksin hoitsut saada tarpeekseen meidän naamoista siellä kun tiedä yhtään milloin sitä sitten pitäisi lähteä ja tiedän, etten ole kovin "rohkea" kotona odottelemaan ja kuulostelemaan jos siltä tuntuu.. Kynnystä kun ei sen puoleen tuonne synnärille ole lähteä kun matkaan menee se 10-15 minuuttia, ei ole ulkoilutettavia koiria vaan 3 kissaa jotka pärjäävät keskenään, eikä tarvitse lastenhoitoapuakaan hälyyttää kun ei aiempia vielä ole.. Joten luulen, että täällä hypätään autoon melko helposti kun vähänkin siltä tuntuu :p

Tosin toinen puoli on se, että jos ja kun kaikki todennäköisesti alkaa yöllä niin olen niin laiska huomioimaan yhtään mitään, että vauvan pää varmaan ulkona ennenkuin saan itseni sängystä ylös :grin Nytkin on niin tuskaa nousta vessaan öisin, että kärvistelen ensin puoli tuntia sängyssä kun ei vain jaksa.. :rolleyes:

Täällä ei oo tullu kipeitä supistuksia moneen päivään eikä ne edellisetkään mitään ollu ehtiny kypsyttää. Mäki voisin muutaman ottaa niin ei tarvis helmikuulle odottaa! Kaikki rasitus tuntuu tuolla alapäässä ei niinkään vatassa. Mutta käykäähän te muut nyt taas supistelemaan ja synnyttämään niin saadaan vauvauutisia :) tsemppiä tipunen!

Lila, sulla sentään viikon päästä sektio. Mulla voi mennä vielä se 4 viikkoakin, jos jäbä päättää viihtyä yksiössään.

Mut jotain laumasielumeininkiä täällä on, kun kaikki alkaa supistella samaan aikaan ja sitten kaikilla rauhoittuu.. :p

No, huomenna oma neuvola. Siellä ei vaan kokeilla kohdunsuuta. Kokeiltaiskin, niin tietäisi onko mitään etenemistä.

Johan täällä on tapahtunut... :grin oikein paljon tsemppiä kaikille ja voimia hirmuisesti. :Heartred ihanaa ku ootte jaksanu kirjoittaa ja päivittää tilannettanne kipujenkin keskellä. Ihanaa ku saa jännittää muiden puolesta.:) toivottavasti ette joudu enää montaa samanlaista yötä valvomaan.

Itse tulin kipeeksi ja makaan nyt 39 asteen kuummeessa kotona ja toivon, et synnytys ei ala nyt. Selkää särkee ihan tajuttomasti ja veikkaisin noita muita kipuja supistuksiksi, mut ihan varma en ole. Perjantaina lääkäri katto alapään tilannetta, mut ei osannu sanoo mihinkään mitään. Ei ees tienny miten päin toi vauva on ja ei ollu varma oonko auki vai en (22.12 synnytystapa arviossa pehmee ja sormelle auki). Ultraa ei uaksanu hakee, et varmistaisi tilanteen. Totesi et ei sillä väliä miten päin se tuolla on ja mulla rv 36. Mut eikös se pitäis yrittää kääntää vai oonko ymmärtäny väärin?? Perätilassa en kyl mielelläni synnytä alateitse. :oops: sairaalaan kuitenkin matkaa jos synnytys alkaisi. :confused: oli edellisen lääkärin veikkaus et ei päästäis 30.1 saakka. Tiiä sit!! :grin

Muokattu viimeksi:
Kyllä mun käsittääkseni tarjonta pitäis selvittää. Kysyisin omalta neuvolatädiltä, että onko kokeneempia arvioijia, siksihän toi arvio on että pääsee tarvittaessa tarkempaan syyniin. Tai kääntöön. Tai oikeaan synnytystapa-arvioon. Et jos vastaus kaikkeen on "en tiedä", niin aika turha arvio, jos ei pääse kellekään joka tietäisi.

Mulla oli nyt siellä neuvolassa toinen täti, ku oma oli lomalla tai vapailla. Ni ei se palpoiden tuntenu miten päin tuo tuolla on ja lähetti lääkäriin joka ei sekään osannu sanoo, mut ei viitsinyt tarkistaakkaan tilannetta ultralla. Hyvin siis meni :grin no mulla on nyt tulevana torstaina jo uus aika neuvolaan ja sillon pitäis olla oma th siellä. Jos sekään ei tiiä miten tuo tuolla on ni vaadin lähetteen ks:n, jotta tulee varmuus asiaan. Soitin synnärille ja sano, et jos alkaisi synnytys ni heti sinne jotta voitaisiin varmistua lapsen asennosta. :) vähän kyl jännittää tää tilanne ja stressaa, ku ei ole mitään varmaa mistään.

Takaisin