Supistukset

Toi on kyl niin turhauttavaa, kun supistukset jatkuu ja jatkuu ja sit homma pyssyä kokonaan. Viimeksi mulla supisti koko yön, oltiin sairaalassa yö odottelemassa ja aamulla sanoivat, et menkää kotiin vaan, ei tämä tästä etene. Antoivat sit kuitenkin Tramalin, että voisin siellä hetken nukkua ennen lähtöä ja kappas vaan! Kahden tunnin unien jälkeen tarkastivat tilannetta ja olikin synnytys täydessä vauhdissa. Eli voi olla ihan pienestä kii, varsinki jos kroppa on jo ennestään kovin väsynyt.. Se lähestyvä täysikuu saa varmaan nyt vauvoja liikkeelle :-) Tosiaan on tapahtumarikas yö ollut! Tsemppiä kaikille, pidän kovasti peukkuja, et kaikki menee kaikilla hyvin! Innolla odotetaan vauvauutisia :-)

Kyllä siellä Mellu on varmasti jotain tapahtunut ja homma etenee tänään! :)

Ihan älyttömän jännä yö teidän muiden puolesta! Paljon uutisia odotettavissa seuraavan 24h aikana! :)

Kiitos naiset kannustuksesta♡♡♡ Nyt taas wc reissun päälle supistaa 10min välillä kipeähkösti. Täytyy nyt antaa ukon vähän nukkua kun sekään ei ole nukkunu koko yönä juuri yhtään. Itsekin lepäilen minkä pystyn ja sit kohti svo:ta. Hyvä kuitenkin käydä tarkistaa ainakin että likallakin kaikki ok.

Menkää nyt jo! Saattehan te siellä laitoksellakin levätä molemmat jos eipää ole jo ulkona kun sinne pääsette! Mikä teillä on matka sairaalaan? Siis onko pitkäki?

Ei onneksi kovin pitkä. Isoa hyvää tietä 20min. Kyllä me kohta :) ei vaan ole sellainen fiilis että tästä mitään tulisi..

Mulle pläbähti yhtäkkiä mieleen että silloin ku mulla koitettiin saada esikon synnytystä käyntiin niin meillä harrastettiin tota akupainantaa! Oisko ollu bebesinfon sivuilta ku löytyy sellanen akupainantaopas ja siellä on niitä kohtia mitä painelemalla aktivoi supistuksia ja mitkä edesauttaa avautumista jne.

No herrajuma mitä täällä oikeen tapahtuu!! Tulee sitten kaikki tammivauvat yhellä rysäyksellä! Loistavaa :grin Uh, ei käy kateeksi teidän olotiloja, mutta en usko, että teillä nyt "startanneilla" menee hirmu pitkään saada vauva ulos! :Heartred Voimia!! Ja lisäinfoa malttamattomana odottaen!!

Huomenta.
Vilkas yö näköjään! :grin
MarinaMelina on kyl aika teräslady, ite oisin varmaan kipittänny synnärille jo aikoja stten. Tai mies ois raahannu mut sinne. Ensikertalaisena tietty vähän herkemmin ottaa tälläset tilanteet.

Täällä ei tapahdu mitään, poika vaan jumppaa minkä ehtii. :p Ja hikkailee niin, että maha hytkyy.

Tsemppiä nyt kaikille ponnistajille! :hello

Onpas täällä tapahtunu!!! Uskomatonta miten voi jännittää muiden puolesta näin paljon :grin Tsemppiä kaikille!

Täällä vielä yhdessä koossa. Onpas Mellulla taas ollut meininkiä.:eek: Itse valvoin kahteen asti hiukan kipeiden suppareiden kanssa, mutta sitten laantui. Pitkin yötä ja aamua on kuitenkin olut polttoja ja supistuksia. Pitää mennä kohta potkimaan mies ylös ja lähtee sinne näytille, annan repukan nukkua kun valvoi mun kanssa.

Ohhoh miten voikaan monella tapahtua vaikka mitä ja ite vetää samalla 8h unta palloon! Uutisia odotellen :)

Voi, onpas täällä ollut jännät paikat yöllä kun mä vaan nukun... :)
Nyt Mellu tsemppii ihan hirveesti ja paaaljon kunnon supistuksia sinne!! Ja Jeballe tsemppaukset kans! Mä oon jo kade :D

MarinaMelina, hyvä että meet näytille ja uskon että on synnytys lähellä.Eihän tommoisia öitä montaa jaksa! Toivotaan että supistukset on tehnyt tehtävänsä ja synnytys lähtis nyt käyntiin :) Oot kyl niin paljon joutunut kärsimään! Tsemppiä matkaan!:Heartred

Täällä viimeyönä herätty kun vatsaan sattu ja kiristi.. Eli ilmeisesti ensimmäinen kipeä supistus.. Sit heräilin pitkin yötä muutenkin.. Aamulla joka paikka kipeenä ja kävellessä kiristää kipeesti alavatsaa. Nyt sohvalla pitkällään ja välillä tekee kipeetä :/ ensikertalaisena kun en tiedä mikä on supistus ja mikä ei.. Mutta muutama aika vahvaepäilys ollut.. Pamol 500mg otin että pystyis kävelemään edes ilman kipuja.. Eihän särkylääkkeiden syönti voi keskeyttää supistuksia? Vie vain kivun pois.. Mietin tässä, että pitäiskö olla ottamatta lääkkeitä ollenkaan et sais jotain aikaan kun haluis jo pikkusen ulos.. Rv 39+2

Täällä supparit jatkuu suht säännöllisinä. Päästivät kotiin päiväksi lepäämään ja puuhaamaan että jos ensi yönä uusi yritys. Tukala on olo. Päivistä nyt kuulema kyse kumminkin. Ihanaa tämä etana eteneminen ensisynnyttäjällä :D mukavaa levätä vielä, koko viime yö valvottu, klo 8-9 nukuin olis tullu aika maratooni samoilla silmillä eli nyt voimia tankkaamaan.

Tsempit muillekin mammoille <3

Näytillä käyty. Supistuksia piirtyi käyrälle oikein kivasti ja lääkäri katsoi ultralla. Pikkuisella kaikki hienosti ja vettä vielä hyvin. Ensin käsi kopelolla tehty tutkimus= kaula lähes kadonnut ja suu "löysälle" sormelle auki, eli ei ihan vielä kahdelle. Lääkäri oli ihan varma että vuoto on lapsivettä sen koostumuksen perusteella,teki varmuudeksi vielä tikkutestin koska vettä oli hyvin jäljellä. Testi oli kuitenkin negatiivinen ja lääkäri että kätilö ihan ihmeissään. Olivat niin varmoja sisätutkimuksen perusteella että vedethän sieltä valuu. Epäili että olisi vetistä limatulppaa tai jotain muuta eritettä mitä irtoaa kun paikat valmistautuu. Takaisin kotiin katsomaan mihin asiat kehittyy, vai kehittyykö. Mystistä tämä lisääntyminen, kun ammattilaisetkin ovat ymmällään.:grin

Siis Torakka, what! Mäkin olkn ihan varma että lapsivettä sen on oltava jos kollaritkin kastu! Noh mutta ainaski supparit on tehny vauvalle väylää, hyvähyvähyvä!

Jäiköhän Mellu laitokselle....?? ♡

Koittakaa levätä mammat kun teillä selvästi pian edessä synnytys! Sen jälkeen on hankala nukkua kun vaikka vauva nukkuis niin ite tekis mieli vaan tuijottaa sitä nyyttiä koko ajan...! Tsemppiä!

Täällä myös svolla käyty. Kohdusuu auki sentin pari, lääkäri pyöräytti kalvot irti seinämästä (ai saakeli!!!) että lähtis vähän reippaammin supistamaan. Päästiin kotiin odottelemaan. Nyt supistelee kyllä aika tiukasti mutta ei edelleenkään säännöllisesti..sitä ootellessa :)

Täällä kans kotona ! Taisin liian aikasin olla siel ku antovat vaan kipupiikin olkaan ja lämpöpussit automatkalle mukaan ja kotio nukkumaan.. lääkäri oli niin "nössön" olonen että sisätutkimuksenki teki niin varovasti.. ois ees pyöräytelly tai jotain.. lääkkeet ansiota nukuin 12 asti päivällä ja nyt on sit vaan alavatsa kipeä.. -.- supistuksia tuli 3min välein ku sinne pääsin mut tosiaan ku olin niin aikasin liikenteessä ni ei ollu paikkoja kunnolla avannu.. tänään uus yritys jos supparit kovenee..

Eka kun lääkäri sanoi ettei tikkutestiä tarvita kun on ihan selvästi lapsivettä, hyppäsi sydän kurkkuun että nytkö on sitten menoa. :p Kyllä teki kipeetä se sisätutkimus, eikä varottu yhtään. Nyt sitten on vuotanut rusehtavaa limaa ja alaselkä kipeä. Eipä tiennyt sanoa että milloin kannattaa vauvaa odotella, mutta epäili kuitenkin että ennen laskettua tulisi.

• Tykkään
Reaktiot: DT
Takaisin