Supistukset

On sulla sillon jo ollu hyvin kypsä tilanne ensisynnyttäjäksi joten voi hyvinkin olla että on jo reilummin kypsynyt tai että synnytys ei ainakaan ole kovin pitkä. Itsellä kun toi kohdunsuu on niitä auki väännettäviä niin en osaa niin kovin huolissani olla, hyvä vaan että tekee ennakko työtä! Eipähän tartte kärsiä kipuja niin kauas sitten h-hetkellä.

Sitä minäkin toivon että kaikki nää kivut ja poltot olis avannu tietä ettei synnytys kestäis kauheen kauaa.
Täytyy seuraavan kerran kun iskee supparit ja poltot tosissaan päälle käydä näytillä, nii eipähän tarvii arvailla. Mies parkakin on niin tulisilla hiilillä kun mä aina aamulla kerron kuinka oon ollu yöllä kipee ja reppana sai sätkyn kun kerroin maanantaina että epäilen limatulpan alkaneen irrota. Piti sitten rauhoitella ja kertoa faktoja, että ei välttämättä ole vielä kiire.:p

Just katoin äitiyskortteja: ensimmäinen 5h 35min, toinen 3h 30min ja kolmas 6h 30min. Eli ei se synnytys välttämättä nopeudu mitä useamman tekee. Saas nähdä miten nyt käy. Kieltämättä jännittää aika paljon.

:D Dodiih!

Tuolla salaisella puolella joku otti puheeks ton artikkelin ja teillä oli täällä aiheeseen sopivat pohdinnat nii tuumin notta jaan sen tänneki.

Ja jos ei taivu peilille nii ei muutaku housut kinttuun ja pyllisteleen ukkelille! Siinä sais varmaan ne sperman ainesosatkin sit samaan syssyyn jos oikein viekkaasti pyllistää! ;)

Nii ja näistä omista touhuista. Tänään oli siis synnytystapa-arvio aamulla, ja siitä suunnattiin mekin kaupoille pyörimään. Vähä vaateostoksia ja muuta humpuukia ja sit vielä kauppareissu Prismaan. Sit ajeltiin hakee tytöt mummulasta ja lähdettii viemään isompaa tallille, ja haettiin vielä koiranruokasäkit toisesta lähikaupungista. Sit kotiin ja kauppakassien tyhjäystä, pikasta kokkailua ym. Ja koko päivän tässä tohinassa ollu masu ihan pinkeenä, ja välillä supistellu niin et pitäny vedet silmissä nojailla ostoskärryihin.. Ja siis täähän ei muista päivistä eroo millään lailla, mutta kun aamulla sain ajan suunniteltuun sektioon nii jotenki ei mee kaaliin että miten mua voi muka enää supistaa kun se päivähän on päätetty jo! :D Ihan niinkus mitään ei vois tapahtua ennen sitä! :D Ompa petetty olo, muahahhahha!

Mulla myös aika suunniteltuun sektioon, kuitenkin näitten supistuksien myötä oon miettiny liekkö ehdin sinne asti..:D Maanantaina oli synnytystapa-arvio ja olin sormelle auki. Supistukset ovat kylläkin hyvin epäsäännölliset, yöllä onkin sitten aina ne kivuliaimmat. Jännityksellä ootan jo tulevaa..:)

Harmittava kun ei tunne mahdollisia supistuksia kaiken muun kivun ja vihlomisen keskeltä.. Tänään ollaan oltu jotenkin normaalia alempana ja normaalia virkeämpinä! :eek: Sitä häpyluun vihlontaa ja silloin kun ei vihlo niin on samassa kohtaa muutoin todella epämukava tunne, korjailen housun asentoa jatkuvasti kun tuntuu, että ne painavat, mutta sama tunne on ja pysyy vaikka pitää vyötärönauhat kaukana ihosta.. Eivätkä edes ole noin alhaalla.. Sohvalla istuminen ei onnistu kun muksu vääntää itseään ja tuntuu kuin häpyluu katkeaisi hetkenä minä hyvänsä ja että kohta tunkee pää läpi alapään luiden.. :oops: Ihmeellistä liikehdintää muutenkin.. Tasaista ikäänkuin hengitystä, mutta paljon voimakkaampana ja tulee enemmänkin mieleen kuin haukkoisi henkeään liikkeestä päätellen, mutta ei kai sentään.. :rolleyes: Kun ei kunnon supistuksia ole ollutkaan, niin ei oikein tiedä onko joku näistä vaivoista sellaista.. :grin

Ja taas herätty unen seasta kipeisiin suppareihin. Näin unta että valmistaudun synnyttämään:rolleyes: ja muutaman kerran havahduin että sattuu..kunnolla heräsin vasta kun tuntui että on päästävä kakalle samalla. Supistukset on kipeitä taas ja tulee alle 10min väleillä muttei tasasilla vielä. Tuntuu että suoli yrittää tyhjentää itseään. Huh tätä touhua taas.

Huh kun oli taas tuntinen tossa. Supistuksia tuli aikalailla 4min välein ja vatsa toimi sekä oksetti..sydän löi tuhatta ja sataa sekä muljus inhottavasti :( mutta kun kävin kuumassa suihkussa ja menin takasin tähän sänkyyn pitkäkseen niin harvenivat ja lakkasivat. En tiedä jatkuisko jos vaan liikkuis mutta oon niin väsy viime yön jäliltä että tällä hetkellä vaan kiitollinen että taukosivat ja sais unta..alkasivat samaan tapaan päiväsaikaan :) mutta ei, aina yöllä...

Ja teillä on tänään ne isosiskon synttärit ja kaikki. Näinköhän olet vielä huomenna yhdessä kasassa vaikkei tänään loppuun asti menisikään? Jännityksellä odotetaan!

Kyllä varmaan synttärien jälkeen kantsii käydä tarkastuttamassa tilanne. Mä alan jo näkeen silmissäni sellasen syöksysynnytyksen Mellu sun kohdalla! :/ että ei muuta kun katsoon missä menee avautumisen tilanne!

Kyllä ne taukosi, aamuyön aikana tuli muutama hassu mihin havahduin. Täytyy nyt kuulastella että mitä tässä tekee. Kuitenkaan en ollu ku sormelle auki ja kaulaakin vielä viime maanantaina..ja sillonkin oli jo öisin supistellut viikon, ei toki näin voimakkaasti mutta kuitenkin pitkään ja hartaasti. Itsellä sellainen olo että tän se vaatii että tulee ees pikkusen nopeampi synnytys kun esikolta. Äitillä kans lyheni 25->8h ja supisteli ennakolta aika paljon..onneksi meillä on sairaalaan 15-20min matka kun isoa tietä mennään. Ja tänään isovanhemmat tulee synttäreille niin ovat tässä hollilla, sais alkaa nyt tapahtua päivällä! Lähetän masuun pyyntöjä ja toiveita!

Mä veikkaan MarinaMelina että sä ainakin alitajuntaisesti jännität nyt niitä synttäreitä ja saatteko ne vietettyä. Sit kun juhlat on ohi niin 1-2 pv ja sulla on uus vauva sylissä! :grin Kroppa pidättelee siihen asti vaikka vauva tuntuu olevan täysin valmis! ( kurkkasin just kristallipalloon) :wink

Kaikki synnytystä enteilevät oireet hävinnyt! Kipeät supistukset öisin.. Ihan kaikki. Eilen miehen kanssa pitkästä aikaa oli sitä yhtä ässää joka on aina aiheuttanu mulle kovasti supisteluita.. nyt ei mitään. Ei yhtään mitään! :mad:

Eilen hulahti kiltisti limatulppa ja sitä tosiaan lähti paljon.. oisko kokonaa lähteny ku sitä tuli sellanen puolesta desistä desiin.. oli muuten niin ällöttävän näkönen kun olla ja voi. Hyihyihyihyi.. sen jälkeen alkoki jomottelee masua ihan urakalla.. mut illalla kävin tulikuumassa suihkussa ja menin maate.. heräsin yön aikana varmaan 50krt ja siirryin aamusta sohvalle jos oisin siinä unta saanu mut ei en saanu.. nyt sit on vaan perus masukipua ei muuta.. rupee voimat oleen jo loppu.. -.-

Saatko nukuttua? Voi olla, että ensi yönä olet tositoimissa, ellet jo ennen.

Asiasta on ollut varmaan puhetta jo monella eri palstalla, mutta kysympä nyt tyhmänä viellä.. Onkohan nää vihlasut alapäässä supistuksiin liittyviä ? Tekeekö muutoksia kohdunkaulassa ? Nyt vihlonu taas tunnin sisää tosi monta kertaa.. Rv 39+1

Oon itse ajatellut, että vihlaisut voi avata/pehmittää kohdunsuuta, tai sitten vauvan pää/käsi osuu johonkin ikävään paikkaan, kohdun kannattimet venyy tm. Toki sun viikoilla on todennäköistä, että siellä kohdunsuulla tapahtuu kypsymistä tai pää kiinnittyy tai molempia.

Viime lääkärin tarkistuksessa pää ei ollut ainakaan viellä kiinnittynyt.. Ja äskön kun vihlas niin tuntu samalla poks ja varmaan äänikin olis kuulunu, jos en olis kironnu :D mikähän tuo poks mahto olla :o aattelin aluks että nyt menee vedet, mutta siitä kumminkin jo 20min ja mitään ei oo tullu :s alkaa vähän jänskättää..

Takaisin