Supistukset

Mulla tuli nyt se ainoa/eka finni ja vielä nenään! Ärsyttävää! Minäki luulin, että ois vaavi rauhottunu, mut eilen ei tarttenu liikelaskentaa rauhoittua tekeen ja nytki sen verran paljon voimakkaita liikkeitä heti herättyä, että jännään, kuinka kalvot kestää. Supparit oli tosi kipeitä eilen ja tuntui selän puolella. Lisäksi etova olo. Otin panadolin ja painuin nukkumaan. Yöllä rauhouttui. Sen siitä sai, kun kävi kävelyllä ja saunassa jne. Minä haluan ärsyttävästä olosta huolimatta, että ens vuoden puolelle mennään. Niinpä todennäköisesti tämä syntyy joulukuun viimeisenä päivänä ja uskon käynnistyvän nimenomaan vedenmenolla.

Mä heräsin viime yönä pohkeen suonenvetoon, ai että sattui! siinä sittten potkin miehen hereille hieromaan jalkaa, kun tuo kaksinkerroin meneminen ei enää oikeen onnistu. Mies parka säikähti että nytkö pitää lähteä.:grin Siitä kun selvittiin, niin alkoi helvetilliset poltot selässä jotka sittenk iusaskin monta tuntia.

Mulla on tän aamun ollu jotain outoa aaltoilevaa vihlontaa ja särkyä vatsalla, eniten alavatsalla. Kummaa kipua, en kuitenkaan ole yhtään varma että ois supistuksia...nimittäin niiden välillä taas tulee supistusmaisia tuntemuksia..mutta maha ei vedä kovaksi kuitenkaan. Nää on taas näitä kummajaisia :D

Kyllä on ihmeellistä kipuilua vähän väliä. Eilen lorahti jotain housuihinki enkä usko että oli valkovuotoa kun tuli niin paljon. Siis neljäs lapsi ja minä en tiiä koska pitäs lähteä :dontknow hohhoijaa..

Jasmin_e se on kun nää on niin erilaisia aina nää tuntemukset joka kerralla:confused: varmaan kannattaa käydä kurkistamassa pikkusta synnärillä jos kovin jotain lorisee, eikä lähtö vaan tunnu tulevan..ettei tuu sit mitään tulehdus juttuja...

Mulla on nyt sillai ettei tartte kun nousta makuulta niin supistelee. Onneksi ollaan mummilassa niin voi levätä. Huh..nyt jännittää..

Sama juttu täällä Jasmin_e ! Vaikka mullakin lapsia on kolme ennestään niin tuntemukset on aina niin erilaiset joka raskaudessa ja aina tuntuu niinkuin ois ens kertalainen! :grin Aiemmissa raskauksissa en tuntenut vauvan liikkeitä juuri ollenkaan ja nyt on tuntunut liikkeet ja potkut koko ajan ja raskauden tosi aikaisessa vaiheessa, Supistelutkin tunnen nyt paljon selvemmin kuin aiemmilla kerroilla. :)

Tänään on pitänyt muutamaan otteeseen ottaa kylkilepoa, kun alapäätä vihloi, laps liikkui ja supistelikin. Helpotti sit kun sai muksun rauhotettua. Nyt arvon, että uskallanko lähteä koikkulin kanssa lenkille, aamulla käytiin koiran (ja vissiin emännänkin) kuntoon nähden suht pitkä lenkki. Toki oli isommalti sukua koossa lounaalla, siis tyyliin reilu 20 henkee niin olihan siinä pientä valmisteluakin ja siivousta aamupäivällä, joiss ei malttanut olla auttamatta. Ei vaan enää näköjään sovi touhuta liikaa.

Oon nyt tänään touhuillut vähäsen; siivoskellut ja ulos oli pakko mennä kun oli niin täydellinen ilma! Tein ulkona lumitöitä, joka sit tais olla liikaa ja on sit illan supistellut ja ei puhettakaan, että olis saunassa päässyt käymään; sen verran kipeenä on ollut!
Eli tuli sit liikaa rehkittyä tälle päivälle, nyt täytyy sit ottaa taas rennosti niin kyllä ne supistelut sit loppuu taas!:)

3. yö takana ilman valvottavia supistuksia!! Hehee, täähän menee yliajalle vielä ;)

Ihanaa kun on saanut nukutuksi, tätä mä tartten ennenkun pieni sieltä syntyy. Onneksi esikkokin nukkuu täysiä 12h öitä. Täytyy nyt nauttia kun sit taas luultavasti valvotaan. Muistan kun esikolta kaikki sanoi että nuku nyt varastoon mutta enhän minä enää sitten näillä viikoilla oikein saanut nukutuksi ja olinkin ihan kuitti kun synnytyksen lisäksi valvoin sairaalayöt melki kokonaan, eli 5 vuorokautta muutaman tunnin unilla. Eli tarpeeseen tulee tämä uni♥♥

Täälläkin joulupyhien supistelut vaikuttaneet rauhoittuvan, tosin jostain lukaisin että joillain ne rauhoittuvat ennen synnytystä. Vaikka pyhät menikin rauhallisissa tunnelmissa niin silti supisteli paljon. Nyt kotona rauhassa ja muutenkin tosi levollinen olo :) tosin selkää kolottaa ja menkkamaiset kivut jatkunee :D

Mullakin tuntuis supistelut rauhoittuneen, tekis kovasti mieli lähteä koiran kans vähän pitemmälle lenkille. Sillain koirantahtisesti, eli jokaisen puun ja kiven kohdalla nuuskimistauko

Mulla supisteli taas koko eilis illan kivuttomasti, mutta tukalasti. Yritin käydä nukkumaan joskus vähän ennen 23 ja supistukset muuttui kivuliaiks makuulla, niitä sitten jatkui epäsäännöllisesti jonnekkin aamu 3 asti. Nyt on ihan kamala paineen tunne alamahassa ja häntäluussa ja inhottavat menkkapoltot.
Piti laittaa side housuun että voin seurata mitä ihmeen limaa tuolta alaalta valuu aina kun nousee jalkeille. Alkkarit kastui kerrasta ja nyt jännittää oisko tää limatulppaa vai vaan paksumpaa valkovuotoa.
Ehkä poika otti vinkistä vaarin, kun eilen illalla siirrettiin pinnasänky meidän huoneeseen omalle paikalleen että koirat ehtii tottua siihen.:grin
Miten te kellotatte suppareita? Alusta alkuun vai aina supparin keston ja sit välin eriksee? Mietin vain että jos olen kellottanut väärin ja eikä tajuta lähtee svo:lle ajoissa.:)

no näin olen tehnytkin. Olen saanut vähän ristiriitaista tietoa aiheesta ja siksi mietin että kumpi tapa on oikea.

terkkari anto mulle ohjeen lapsiveden tihkumisen varalta, et jos on vuotoa niin että pikkuhousunsuoja paksunee (nestettä kunnolla vanussa) niin sit yhteyttä synnärille. Kuulostaa siltä että saattaa jo lähtömerkkejä osoitella.

Torakalla kuullostaa siltä että h-hetki vois olla käsillä ;) tsemppiä matkaan jos niin on, Ilmottelehan väliaikatietoja!

Täällä on sellanen olo että kuume saattas kohta nousta. Pikkunen ollut hissukseen tämän päivän, toivottavasti kaikki hällä hyvin enkä minäkään tulisi nyt kipäksi :(

Hyviä puhelinsovelluksia löytyy muuten suppareiden kellottamiseen. Et sää Torakka voi erehtyä eli tiedät kyllä, ku on pakko lähtee ja yleensä voi rauhassa ootella niin pitkään ku vaan pärjää. :)

Mulla on kans toi puhelinsovellus supistelun kellotusta varten. Näyttää supistuksen keston ja väliajan alusta-seuraavan alkuun. Eli mä ainakin lasken (sovellus laskee) supistusten väliksi sen ajan mikä on edellisen ja seuraavan supistuksen alkujen välissä..jopas taas vaikeasti ilmaisen asiani :D

Side ei kastu märäksi asti, että lapsivettä ei ainakaan ole. Täytyy vielä seurata tuleeko limaa lisää ja onko siinä verta. Poika on ollut harvinaisen hiljaa masussa viime yönä ja tän päivää, liekö valmistautuu tuloonsa vai onko vain poikki pyhien hulinasta.:)
Viime yönä oli kyllä sellainen olo, että melkein soitin jo synnärille. Supparit kuitenkin rauhottu, olivat varmaan valmistavia. Mulla ei ole katottu alapään tilanetta ku viimeks 33+1, että ei mitään hajua kuinka valmiina paikat alkaa olla. Nyt jo 36+4 menossa, saa nähä tuleeko lähtö vielä tänä vuonna. Selkä on kokoajan tulessa ja kivuttomia suppareita tulee aina kun nousee jalkeille tai korjaa asentoa sohvalla.

Takaisin