Supistukset

Vaikuttaa tutulta. Tänään ollu kovottelun ja kaikenlaisten muunknlaisten supistelujen, vihlomisten yms. myötä vaavi vielä tosi alhaalla taas. Maha roikkuu ja tuntuu, ettei voi suorassa istua...Makaaminenkaan ei tunnu mukavalta. Jospa tää tästä taas rauhottuis. En tee loppuvuonna enää mitään! :D

Tää päivä taas supistellu.. ei niin pahasti ku eilen eikä säännöllisesti.. mut kyllä niitä muutama tunnissa tulee ja taas varsinkin ku liikkuu.. huoh.. nyt en lähe enään hakee mitään lääkettä jotta nää stoppais.. ku ei ne pysyny poissa ku sen yön verran ja pikkasen päälle.. jos on jatkuakseen ni saa jatkua.. tosin tunnistan nää kyllä harkkareiks.. helpottuvat varmasti kun nukkumaan menee :) tällä hetkellä olis hartain toive rauhallinen ja kivuton huominen jotta pääsis "nauttimaan" joulusta :)

Kaippa nää supistukset vie aina lähemmäs synnytystä kun käyvät yö yöltä kipeemmeks. Nyy väliä niillä 2-7min..eli ei tasaseen mutta jo aika kipeästi. Hitsi kun ei tiedä että noustako ylös vai maata aloillaan..kohta ei kyllä enää pysty maata kun se supistelee sen verran kipeesti kuitenkin.

Tsemppiä Mellu! Mä jännityksellä vasta odotan noita tuntemuksia... :)
Toivotaan että pääset silti viettämään joulua kotona vielä!

Samaa toivottelen täältä!
Itsellä ollut vähän selkä kipeänä, mutta johtunee siitä, etten ole kerennyt olemaan sohvalla poikittain normaalimäärää.

Kiitos naiset tsempistä♡ en usko että nää tästä tänä yönä mihkään yltyy kun ei ole yltyneet jo. Ärsyttää vaan suunnattomasti kun ei kuitenkaan nukkumaan pysty. Pakko vaan killua hereillä vaikka uni maistus. Jospa kohta..

Hyvää ja rauhaisaa joulua kaikille!!! ♡♡♡

Nähtäväksi jää, pääseekö joku hakemaan jouluvauvaa.. Oikein lämmintä joulua kaikille joka tapauksessa!

Koko päivän jomotellu paikkoja. Illalla alkoi supistella säännöllisesti 2min välein kipeästi niin että tuskissani jouduin ottamaan panadolinki. Supistuskivut lähti pois mutta vatsa menee edelleen kovaksi vähän väliä. Nyt tuntuu että kivut tulee takasin. Lääkkeen otosta 2h aikaa. Tässä nyt ihmeissäni mietin että ei kait se synnytys nyt voi alkaa.. Viikkoja vasta 35. Kaikki kolme aikasempaa on syntyny kiltisti laskettuna aikana

Kyllä kai se voi alkaa, mutta onneksi sulla noi viikot on kuitenkin hyvät jo! Toki voi olla että menee ohitsekin vielä. Mulla on nyt harvase yö supistellut välillä kunnolla kipeesti, välillä vaan kunnon rutistus/paine meiningillä mutta aina on sit kuitenkin tauonneet aamuun mennessä...tulevat kans aina alle 5min välein. Todella uuvuttavaa!

Täällä vauva on viettänyt kunnon joulurauhaa! Tänään päivällä oikeen säpsähdin, että hänhän ei ole liikkunut juuri ollenkaan koko päivänä! Vajaan tunnin ulkoilu tuolla -14 asteen pakkasessa ja sauna siihen päälle. Kyllä Pikkunen sen jälkeen itteään vähän venytteli, mutta ei mitään normi mylläämistä. Ja pari hikkaa on ollu saunan jälkeen. Nyt taas on sit kunnon puristus/paine supistukset kun vähänkään nousee sohvalta makuulta! Ja kun syödä yrittää normisti istualteen niin vihloo niin että ylös on pakko nousta!

En siltikään jaksa uskoa, että tässä mitään tapahtuis! Oon jo luovuttanu, tää viihtyy näköjään niin hyvin masun lämmössä, että eiköhän tässä yliajalle mennä.... :oops:

Ihan sama homma! Ulkoilun ja saunan jälkeen supistellu kipeestiki. Vauva silti mylläny ja hikotellu.

Muokattu viimeksi:
Luin kyllä just tuolta et rv 39 ( huomenna 38+0) niin vauvat enimmäkseen nukkuu! Kerää voimia synnytykseen! Nytkö tää sit nukkuu seuraavat 2 vkoa :grin

• Tykkään
Reaktiot: DT
PiPaNat, mä oon kanssa huomannut että mahassa ollaan oltu viime päivät normaalia rauhallisemmin - hyvä tietää tuo nukkumishomma! Sama LA siis kuin sulla. :) Tuli jo jotenkin sellainen fiilis että yliajalle mennään, mutta se jää nähtäväksi. Jos nyt kuitenkin ensi vuoden puolelle pääsisi niin ois tosi kiva...

Mä oikein yllätyin ku toissa päivänä supisteli taas ihan älyttömästi.. välillä kivuliaasti.. illalla ennen nukkumaan menoa juttelin masukille et toivon lahjaksi kivutonta joulua.. noh.. eilen aattona ja tänään EI YHTÄÄN supistusta ! :) eli kivuton joulu ollu tähän asti :) olen yllättynyt..

Täällä tirsattiin tytön kaa kybään, sit perus kotitouhuja eli ruuanlaittoo ja sellasta, koirien ulkoilutusta jne, ja sit anoppilaan missä oli melskettä ku kaikki mummun lapsenlapset paikalla. Periaatteessa anoppila on mulle paikka jossa voisin vetästä huoletta botslojot sohvalle kun siltä tuntuu (varsinkin tässä tilassa) mutta nyt meni sekin häsäämiseks kun omi isommatkin koirat mukana ja niitä piti koko ajan olla vahtimassa kun eivät oikeen ymmärtäny et miks niiden piti pysyä eteisessä vaikka pikkukoirat sai pyöriä muiden mukana. Plus että ruuan päälle on muutenkaan turha kuvitella vaaka-asentoo tän närästyksen kanssa. Niin no, sit kotiutumisen jälkeen oli vielä loput paketit tsirpuloille kun vanhempi tuli tänään vasta meille äidiltään, ja sithän se meni kotonakin häsäämiseks kun piti uusia lahjoja testailla.

Eli missään välissä ei oo ehtiny ottaa sitä rauhaa että edes istuis toimettomana sohvalla (paitsi nyt) ja sen kyllä huomaa olossa! Supistus alkaa selän puolelta ehkä 20-30sek ennen varsinaista kohdun kovettumista, ja polttelee selkää vielä pari minsaa jälkeen. Päälle väsymys ja selässä oleva kipu siitä kun ei oo levänny ja kun on seissy (tai istunu ryhdikkäästi joulupöydässä) paljo

[Ihme romaani taas tulossa ja toi edellinen teksti lähti ennen aikojaan mut jatkan viä nopeesti että....]

...n.

Huomenna mukelot haluaa pulkkamäkeen ja koska esikolla oli nyt toka kuumeeton päivä niin ajattelin kiskoo ulkovaatteet päälle ja lähtee niitä sinne viemään. En varsinaisesti koita edistää syntymän alkua, mutta en kyllä enää aio sen takia ottaa iisimminkään ettei vaan lähtis tuleen. Piste. Ja huutomerkki!

Tiistaina vatsassa myllättiin, mutta eilen ja tänään on kyllä ollut tosi hiljaista. Ei supistuksia, mutta oikea nivunen vuorostaan ollut kipeä, en tiedä mihin hermoon painaa välillä. Kunnon vihlaisuja, jotka sitten menee ohi.
Onneksi hikkailee välillä, kun liikkeitä on vähän. Viikkoja kuitenkin vasta 36+3, eli ei vielä hiljaisemmilla viikoilla.

Ummetusta ollut ja ilmeisesti vatsa oli tänään osittain sen vuoksi pömppö, äiti totesi että nyt on selvästi kasvanut (2-3 päivässä, whaat?!). Nyt taas onneksi toiminnat alkaa vähän normalisoitua.

Ei haittais yhtään, vaikka viikon päästä syntyis, olis sitten 37+3, itse taisin syntyä 37+4, tosin se oli laskettu menkoista ja itsellä menkoista laskettuna synnytys olis viikkoa La:ta aiemmin.

Menee ihan väärään topikkiin, mutta kasvoille on tullut muutamia finnejä. Muuten odotusajan alun jälkeen ei oikein ole mitään naamassa ollut, söin sitten suklaata kuinka paljon tahansa.

Takaisin