Supistukset

Mun supistukset on vähän kaikkee mahdollista. Painetta etu-ja takapäässä, menkka jomotusta selässä, painetta varsinkin alamahassa, kipua nivusissa ja alamahassa, jos supparin aikana yrittää nousta sohvalta tai liikkua niin kipu on jokapaikassa... Välillä kaikkea noita yhdessä, välillä erikseen! Välillä taas ei juurikaan mitään! Toi on varsinkin ihanaa kun vauvan paine/supistus iskee tuonne peräpään puolelle niin kakalle on päästävä melkein hetimiten. Kyllä on tullu kaikkien lähikauppojen wc:t bongattua heti kun ovesta astuu sisään!

:) kuullostaa tutulta! Vitsi kun nyt ois se kristallipallo niin näkis miten tää menee. Tänään on ollu muutamia menkkamaisia supistuksia mutta menneet ohi lepäämällä.

Juuri eilen pääsin sanomasta neuvolalääkärille että ei supistele, että niitä lieviä hetkittäisiä menkkajomotuksia vain joskus harvoin.. Eilen illalla sitten käveli reippaammin ylämäkeä niin vatsa veti niin pinkeäksi, ettei ole koskaan ollut o_O Yöllä jostain syystä kylkeä kääntäessä toisella puolen alavatsaan tuli todella kipeä, kuumottava ja repivä kohta jonka ajattelin menevän pian ohi, mutta joka sitten yltyi ja yltyi vain kunnes oli pakko nousta istumaan ja onneksi sitten helpotti.. Ei liene ollut edes supistuksia, en tiedä mikä oli.. Tänään sitten kipeämpiä menkkamaisia kipuja pitkin päivää ja todella tukalaa oloa ja pinkeyttä kävellessä kaupassa.. Kassalla sitten kumarruin ottamaan tavaraa kärrystä niin tuli takapuoleen oikein repivä kipu käväisemään, hyvä kun en siinä kauppajonossa ääneen huutanut :grin Muutenkin nivuset tänään vähän väliä kipeät ja pakara :eek: Ja häntäluu! Sohvalta kun nousee niin ei kunnolla pääse kävelemään.. Ja nyt vielä illan mittaan alkanut vihloa alapäätä oikein kunnolla..

Tähän asti raskautta ei oikein mitään ja sitten kaikki kerralla :rolleyes:

Mulla alkoi nuo ^ häntä- ja häpyluuhun jomotukset ja säryt ja kävelemisen vaikeus ihan kerralla kans viikko sitten.

Tänään on tullut muutama pieni ja satunnainen supistus. Ei mitenkään säännöllistä kuitenkaan. Tänään oli neuvola ja tädin mukaan vauva on tosi alhaalla ja jo kiinnittynytkin. Tuosta varmaan johtuu täälläkin esiintyvät häpyluun jomotukset. Pakaroita ja nivusiakin vihloo säännöllisesti.

HERRAMUNJEE MIKÄ TILANNE OLLU MELLULLA! Ja mä en oo tienny mistään mitään! Onneks nyt kuiteski helpotti ja sait vähä lisäaikaa ennen h-hetkeä. Jotenki kuitenki sellanen kutina tuolla pukamien seassa että pian teillä on kaks tylleröö... ♡ Tsemppiä! Ja pikku tsirpulalle *PUUUUUH* parantava puhallus!

Olipa kyllä jänittävää luettavaa!
Täällä kettumaista mahan kovettumiata noin 15-20 päivässä riippumatta onko lepo vai rasitus käynnissä. Raivostuttavaa lähinmä sen takia että vessahätä iskee aina perään.
ei kuitenkaan tuntemukset sellaisia että kiitäisin vielä minnekään. Harjottelee vaan.

Lila kiitokset tsempistä ♥ toivottavasti nyt malttaisi kuitenkin vielä. Tänään välillä tullut muutamia sellasia oikeasti kipeitä supistuksia ja sitten niitä ei kipeitä. Onneksi oon saanu levättyä ja ne ei oo yltyny mihkään. Tuleva yö kyllä jännittää että alkaako sama taas, tarttis nimittäin unta! Likka jo paranemaan päin, tosin yskii kovasti ja pitää sillä minutkin valppaana... mutta jospa se uni voittas jossain vaiheessa..

Milex : mullakin tää ilmeisesti on vähän rajumman luokan harjoittelua :rolleyes: no parempi niin, kunhan ei nyt ihan vielä hätäilis tuo meidän neitonen.

Mä olen meidän Yrjö-Marjalle mahassa ilmoittanut, että tsäänssit tän vuoden puolella syntymiseen on nyt ohi. Syön ensi viikolla kotona itsetekemiäni laatikoita ja miehen paistamaa kinkkua. Että tervetullut on neiti sitten heti 1.1. alkaen. Vaikka kuinka jumpittelis nyt. Riittää että taistelen tän yhden uhman kanssa kotona seuraavat 2 hänen tarhan lomaviikkoaan.

Mulla ollu tänään järkyttävä paine alapäässä ja kävely ollut tosi hankalaa. Alkoi oikeastaan jo eilen illalla. Porukka sanoi, että varmaan kohta synnärille lähtö, kun maha noin alhaalla ja se totta totisesti suorastaan roikkui. Ollut kyllä välillä aiemminkin niin. Ei varsinaisesti kovin kipeää supistellut, mutta sellaista lähes yhtäjaksoista supistusta koko päivä eli maha aivan kivikova ja puristaa, tuntuu myös selän puolella eikä tosiaan oikein laukea. Menkkamainen jomotus nyt on jokapäiväistä eli en kiinnitä siihen juuri edes huomiota. :D Nivuset kipeenä ja puukkojakin alapäässä. Illasta nukuin pari tuntia ja nyt hieman siedettävämpi olo. Vauva myös riehaantui mahassa yhtäkkiä taas ja selkeästi nousi ylöspäin.

Kävin jouluostoksilla, ja pitää sanoa että aika lailla kurjemmaksi tuntuista se reipas kävely on kuin viikon takainen sulkapallo! Todennäköisesti erona liikunnan tuottamat endorfiinit, näin oletan kun näitähän ei voi mitenkään verrata toisiinsa.

Outoa, etten ole koskaan oikeasti tajunnut kun olen raskaana olevia ystäviäni tavannut näin loppuvaiheilla, että kun istutaan saman pöydän ääressä, se lapsi saattaa möyriä siellä vatsassa tosi paljon! Että saattaa ihan keskittymiseen vaikuttaa.

Huh mikä yö takana. ihan järkyttävät poltot melkein koko ajan ja repivää tunnettä reisissä ja pakaroissa. Nukkumisen sai kyllä unohtaa ja piti tulla alakertaan ähisemään ja kävelemään, kun mies ei saa nukuttua. Sain vain pieniä torkahduksia sohvalla ja nyt oon ihan kuitti. pikku mies myllää ihan tosissaan koko ajan ja tuntuu että alapää repeää kun ottaa kyljistä vauhtia ja työntää päätään alaspäin. Taitaapi tulla aika rento päivä, jos sais torkuttua pitkin päivää edes vähän.:confused:

Huh Torakka, saas nähdä vaikka olisit sinä se kuka korkin poksauttaa. Tai sit ollaan yhtä aikaa viereisissä saleissa punnaamassa :D

Alkaako nyt sitten viimeinkin tapahtua! Kyllä tässä tekis mieli jo meidänkin vauvauutisia lueskella, eikä vaan noita joulukuisten juttuja. Pakko ollu mennä sinne kattomaan miten muilla on mennyt kun meillä on niin hiljaista tällä saralla. Haluaa kuitenkin vähän sitä tietoa ja kokemuksia kuulla ennenkuin oma H-hetki on päällä.

Voipi Mellu olla että kaveri karkaa tän vuoden puolella, vaikka kovasti olen yrittänyt pojalle puhua että ens vuonna sitten. :grin
Paljon oon itekki lukenu kokemuksia synnytyksistä ja aika luottavaisin mielin olen sinne lähdössä, kun aika koittaa. Vhän jännittää kyllä miehen puolesta, jos lähtö tuleekin odotettua aikaisemmin, että onko hän ehtinyt itseään psyykata.:)

Mä oon kyllä kotona miehelle alkanu jo puhelemaan, että tammikuisia alkaa jo syntyä pikku hiljaa ja sitä, että vauva on oikeestaan jo valmis tulemaan :) Ja ihan just sen takia, ettei lähtö tulis enää "yllätyksenä" miehelle. Mies kun on vakaasti ollu sitä mieltä, että tää vauva syntyy lasketun ajan jälkeen ihan niin ku esikoinenkin, mut oon koittanu valmistella, ettei asiat ehkä menekään ihan samaan tapaan, kun ekan kanssa.

Piti tulla kyselemään epätietoisena, että voiko jotkin merkit olla supistuksia... Tulipahan heti Pipanoiden kirjoitus tämän sivun alussa vastaan joka vastasi kysymykseen :) Lähinnä se, että tuntuu välillä kuin olisi pahakin ummetus vaivana ja vessaan on päästävä hetimmiten.. Tosin itsellä nuo vatsavaivat tulevat menkkakipujen kanssa käsikädessä ja kun niihin ottaa särkylääkettä niin menee vessassa ramppaaminenkin ohi.. Joten kaipa se jotain supistelua on nyt.. :grin
Mutta mutta.. Mites tuollaiset kun REPII ja pahasti nivusesta ja lonkasta.. Tuntuu kuin jalka lähtisi irti, iskee yhtäkkiä ja yhtä äkkiä myös lähtee pois ja jos sattuu olemaan pystyssä niin tuntuu kuin jalka pettäisi alta.. Ja eilen illalla & yöllä.. Alapäässä aivan järkyttävä vihlonta, ajattelin jo että vauva tunkee itsensä kohta pihalle kun tuntui, että alakerran luut antavat periksi :eek:Jotakin supistuksiin liittyvää vai vain jotain liitoskipuja joita ei vielä tähän mennessä ole pahemmin kuulunut?

Mun yks kaveri sanoi että sillä avaavat, vähän reippaammat supistukset, tuntui kuin lonkkia/jalkoja ois kiskottu irti :O itsellä ei oo kokemusta moisesta...

Mariel,
Mulla ollu n. Viikon ajan noita lonkkarepäsyjä/vihlontoja. Tulee nopeesti ja häviää nopeesti, mutta nyt jääny jomotus päälle. Koitin eilen panadolia ja jomotus lähti, mutta repäsyjä tuli silti. Mutta en oo huomannu että supistuksia ois tullu samaan aikaan :)

Takaisin