Sukupuoli

Mä haluan selvittää sukupuolen ja se selvinneekin niptistä, joka kuuluu täällä kaikille julkisella. Edellisistäkin oon halunnut tietää ja silloin oma veikkaus osui oikeaan molemmissa.

Mulla ois tytölle monta kivaa nimivaihtoehtoa ja pojalle ei oikeastaan yhtään😅

Mä haluan selvittää sukupuolen ja se selvinneekin niptistä, joka kuuluu täällä kaikille julkisella. Edellisistäkin oon halunnut tietää ja silloin oma veikkaus osui oikeaan molemmissa.

Sama juttu nimien kanssa. Jos on tyttö, niin vaihtoehtoja olisi tosi montakin, mutta pojalle ei samalla lailla nouse oikein yhtään mieleen 😳

Meillä taas pojalle valmiina nimi mut tytölle vaikeampi ku kolme tyttöä jo😅

Toi on kyl kiva et Helsingissä saa nykyisin kaikki halukkaat sen nipt testin😊toivon mukaan tulee muut kaupungit perässä!varmaan voi siis saada jo muissakin mut nyt ainakin uutena toi Helsinki.

Meillä myös tytölle olisi jo nimet valmiina mut pojalle ei mitään😆Tytöille on niin paljon nättejä nimiä mut pojissa en oikeen oo löytänyt kivoja....

Toi on kyl kiva et Helsingissä saa nykyisin kaikki halukkaat sen nipt testin😊toivon mukaan tulee muut kaupungit perässä!varmaan voi siis saada jo muissakin mut nyt ainakin uutena toi Helsinki.

Meillä myös tytölle olisi jo nimet valmiina mut pojalle ei mitään😆Tytöille on niin paljon nättejä nimiä mut pojissa en oikeen oo löytänyt kivoja....
Jyväskylässäkin ymmärtääkseni saa, ainakin sitä kysyttiin neuvolalomakkeella! :smiling-eyes: Olettaisin että ei kysytä "haluatteko osallistua sikiöseulontaan" jos sitä ei ole tarjolla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Itse asiassa nyt kun googlasin asiaa, niin kaikilla hyvinvointialueilla on nykyään (2023 alkaen) velvollisuus tarjota sikiöseulontaa sitä haluaville:

Jyväskylässäkin ymmärtääkseni saa, ainakin sitä kysyttiin neuvolalomakkeella! :smiling-eyes: Olettaisin että ei kysytä "haluatteko osallistua sikiöseulontaan" jos sitä ei ole tarjolla :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Itse asiassa nyt kun googlasin asiaa, niin kaikilla hyvinvointialueilla on nykyään (2023 alkaen) velvollisuus tarjota sikiöseulontaa sitä haluaville:

Näillä sikiöseulonnoilla tarkoitetaan mun mielestä nt-ultraa ja rakenneultraa, et nipt ei sisälly noihin. Näin ymmärsin itse myös tuolta sivuilta, minkä laitoit 🤷

Tuo sikiöseulonta viittaa tosiaan siihen nt-ultraan + verikokeisiin, joiden perusteella lasketaan tiettyjen kromosomipoikkeamien riskiluvut (näihin vaikuttaa myös esim. odottajan ikä). Jos riskiluku on isompi kuin joku määritelty raja-arvo, niin sitten ohjataan julkisen kautta nipt-testiin.

Sitten eri hyvinvointialueilla voi olla näistä eri ohjeistuksia eli jotkut tarjoaa nykyisin nipt-testin suoraan, jossain kaikki yli 40-vuotiaat saa nipt-testin jne. Mutta nää selviää varmasti ekalla neuvolakäynnillä.

Vilkaisin muuten tuota @Feronia linkkaamaa ohjetta. Kuulosti jotenkin tosi karulta se lause, että "maksu peritään myös, jos vastaanotolla todetaan keskenmeno" 🙈 Että lätkäistään nyt vielä maksu päälle muutenkin ikävään tilanteeseen.

Vilkaisin muuten tuota @Feronia linkkaamaa ohjetta. Kuulosti jotenkin tosi karulta se lause, että "maksu peritään myös, jos vastaanotolla todetaan keskenmeno" 🙈 Että lätkäistään nyt vielä maksu päälle muutenkin ikävään tilanteeseen.
Joo on kyllä kauniisti ilmaistu! 😅

Joo seulonnat on ollut kyllä mut toi nipt on uusi juttu et saa joissain kaupungeissa kunnallisella. On nimittäin yksityisellä toooosi kallis😬

Helsingissäki oli just loppunut nipt pilotti, kun alettiin odottaa esikoista ja tuli sitten vakioksi loppuraskauden aikaan niin nyt on kiva kun sen saa tässä raskaudessa.

Kiinalainen ennusti kahdesta aiemmasta tyttöä ja tytöt tuli! Nyt ennustaa taas tyttöä, jos oikein katsoin.😅

En ole hirveesti miettinyt tulevan lapsen sukupuolta. Olisi ihan kiva kokea poikalapsen äitiys. Tyttö olisi myös ihana lisä perheeseen. Selvitetään kyllä sukupuoli.

Esikoisesta ei selvitetty sukupuolta ja olin ihan varma et poika siellä on. Tyttö tuli! Tokasta haluttiin kyllä tietää.

Heh, itsekin tarkistin kiinalaisen kalenterin sukupuoli ennusteen. Esikoisen olisi pitänyt olla tyttö, poika tuli. Tulevasta ennustaisi tyttöä.

Kysytään kyllä sukupuoli. Itsellä ollut kauan, jo ennen raskautumista, vahva tunne että mikäli sisarus tulisi, olisi se poika. Aika näyttää 😊

Kiinalaisen mukaan olisi tyttö tulossa. Pahoinvoinnin puute taas voisi viitata poikaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mekin aiotaan kysyä sukupuoli. Se auttaa ainakin nimen pohdinnassa ja kiinnostaa muutenkin.

Kiinalaisen mukaan olisi tyttö tulossa. Pahoinvoinnin puute taas voisi viitata poikaan :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes: Mekin aiotaan kysyä sukupuoli. Se auttaa ainakin nimen pohdinnassa ja kiinnostaa muutenkin.
Mä kysyin äidiltä mitä oireita sillä oli raskaana ollut ja sanoi että kunhan vaan itketti kaikki, ei ollut pahoinvointia kummassakaan raskaudessa eikä oksentanut kertaakaan. Kaksi tyttöä siis syntyi 😅 Mullakaan ei vieläkään ole yhtään pahoinvointia vaikka jo 7+0 mutta taitaa sitten olla geneettistä enkä siis voi mitään päätellä tästä oireesta tai sen puutteesta 🤣 Hitsi, mitähän muuta sitä keksisi ennustuksen perusteeksi?? 😂

Jos ei kärsi matkapahoinvoinnista niin ei välttämättä tule kovin herkästi pahoinvointia raskausaikanakaan (joidenkin lähteiden mukaan). Itse pelkäsin jo ensimmäisen kohdalla, kun tuntui, että muut oksentelee pitkin seiniä ja itseä yököttää vain kielen peseminen (tai pahanhajuinen ruoka), että onko kaikki ihan kunnossa. 😅

Tästähän aiheestahan on vielä ainakin se nub-teoria olemassa, en vain itse osannut katsoa aiemmista uä-kuvista miten niitä olisi pitänyt tulkita.

Nyt varmaan voisi kysyä tekoälyltä. 🤭

Tästähän aiheestahan on vielä ainakin se nub-teoria olemassa, en vain itse osannut katsoa aiemmista uä-kuvista miten niitä olisi pitänyt tulkita.

Nyt varmaan voisi kysyä tekoälyltä. 🤭

Meidän suunnalla riippuu paljon ultraajasta osaako/haluaako sanoa mitään nub tepriasta nt-ultrassa. Osa saa arvausta osa ei 🤷🏼‍♀️

Mutta hei toi tekoäly hyvä idea! 😂

Takaisin