Sukupuoli

Kiinalaisen mukaan olisi poika ja samoin pahoinvoinnin puuttumisen perusteella. Itellä kuitenkin tällä hetkellä tyttöolo. Mutta se kyllä vaihtelee vähän väliä 😄

Halutaan tietää sukupuoli, niin osataan miettiä nimeä ja puhua tulokkaasta jo nimellä.

Ihan ekasta ei ollut tietoa, mutta synnytystapa-arviossa näin kivekset, joten osasin odottaa poikaa. Seuraavista sitten onkin jo kysytty sukupuoli rakenneultrassa. Ja aina sitten ultratessa olen varmistellut, kun radin vuoksi on ultrattu usein. Ei olle kyllä nyt puhuttu, mutta ajattelisin, että kyllä kysytään. Vaikka olen tiennyt, niin julkisesti en muissakaan raskauksissa ole kertonut.

Mulla on tosi vanha tunne pojasta. Aluksi oli sellainen, että voi kuinka tyttö olisi ihana taas, mutta nyt se on vaihtunut, että poika tulee. Aikaisemmin ei näin vahvaa oloa ole ollut asian suhteen. Toki pahoinvointi on nyt ruvennut aaltoilemaan, joten se osittain vamrasti syynä tähän omaan oloon. Tytöistä oli ihan sellainen kestokrapula. Esikoisen odotusta en kyllä enää muista, joten ei pysty vertailemaan.

Kiinalainen kalenteri ennustelee tyttöä tänne. Me halutaan kyllä tietää sukupuoli etukäteen. Ei ole vielä kyllä mitään aavistuksia kumpi olisi tulossa.

Mulla edelleen jotenkin ihan poika olo, mietin koko ajan poika nimiäkin🙈

Mulla kans tunne, että tää on poika, ihan alusta asti ollu. Ollaan aina ajateltu kumpikin, että kun saadaan lapsi se on tietysti tyttö (meillä molemmilla vaan siskoja). Heti kun plussasin aloin sitten valmistautumaan henkisesti, että voi tulla poikakin ja tuli tunne, että varmasti poika, kun ollaan just toisinpäin ajateltu 😂 nyt myös ultrassa yrittänyt tulkita ja omat tulkinnat edelleen kallistuu pieneen poikaan 🙊

Mulla kans tunne, että tää on poika, ihan alusta asti ollu. Ollaan aina ajateltu kumpikin, että kun saadaan lapsi se on tietysti tyttö (meillä molemmilla vaan siskoja). Heti kun plussasin aloin sitten valmistautumaan henkisesti, että voi tulla poikakin ja tuli tunne, että varmasti poika, kun ollaan just toisinpäin ajateltu 😂 nyt myös ultrassa yrittänyt tulkita ja omat tulkinnat edelleen kallistuu pieneen poikaan 🙊
Mä näin viime yönä unta että NIPTistä tuli tulokseksi poika! NIPTiä ei ole vielä edes otettu... 🤣 Ja ollut jotenkin poikafiilis, en voi sitä selittää. Toisaalta näin aiemmin unta myös tytöstä joten vaikea sanoa.
Periaatteessa pikkasen tosiaan haaveilen tytöstä mutta oon lämmennyt pojallekin, kun mies on niin ihana että jos hän on mallina, tulee pojasta kyllä sellanen pikku hurmuri. 😆 Ollaan kyllä molemmat oltu tosi rauhallisia lapsesta asti, saa nähdä periytyykö luonne. Tai sitten lapsesta tuleekin ihan meidän vastakohta ja kunnon hulivili riiviö jonka tekemisiä saa jatkuvasti tarkkailla! 🤣

Kiinalainen sanoo tyttöä, mulla ja miehellä jostain syystä molemmilla sellainen olo että poika olisi tulossa. Pahoinvointi on ollut pahempana läsnä noin 3 päivää, joten se ehkä tukisi tätä etiäistä. Esikoinen kyseessä niin kumpi vain saisi kyllä tulla ihan yhtä mielellään.

Selvitetään kyllä sukupuoli niin päästään vääntämään nimivaihtoehdoista mahdollisimman ajoissa :tears: Listausta tässä tehty jo useampi vuosi, mutta lähipiirissä monia niistä nimistä on jo käytetty niin pitää löytää uudet vaihtoehdot.

Nub-teorian mukaan nt-ultran kuvassa näyttäisi tytöltä 🤭 Tuli hyvä sivuprofiilikuva, missä se mielestäni näkyy. Mutta se oli viikolta 12, joten varmaan aika epävarma.
https://www.vau.fi/raskaus/nub-teoria-tasta-on-kyse-sikion-sukupuolen-varhaisessa-maarittamisessa/

Meillä ei harmiksemme nt-ultrasta saaduista kuvissa näy Nubia, niin pitää jännätä rakenneultraan asti 😁✌️ ...mut esikoisen kohdalla kun nt-kuvia katsoo näin jälkikäteen, niin selkee tyttö oli tulossa ☺️

Yritin ite kans nub-teoriaa silmällä pitäen tiirailla ultrakuvia, mutta meillä oli kyllä niin huonot kuvat että ei mitään selkoa, hyvä että osasta edes koko vauvaa erotti 🤣 vahva toive ja tunne pojasta kuitenkin ollut koko ajan 🙂

Kävimme viime viikolla nt-ultrassa. Näkyykö tässä nubia? Mitä arvelette sukupuoleksi?

Liitteet

• IMG_3507.jpeg
    IMG_3507.jpeg
    539.7 KB · Katsottu: 24
Niin vahva poikafiilis oli, mut kyllä nyt ultran jälkeen tuli olo, että tyttö taitaa tulla🙈 nub viittaisi myös siihen ja ulkonäöltään ja siroudeltaan ihan kuin siskonsa🥰

Niin vahva poikafiilis oli, mut kyllä nyt ultran jälkeen tuli olo, että tyttö taitaa tulla🙈 nub viittaisi myös siihen ja ulkonäöltään ja siroudeltaan ihan kuin siskonsa🥰

Meillä kans esikoinen (tyttö) oli alusta asti siro sirpukka ja ultrien mitoissa aina 3-4pv pienempi keskikäyrältä. Tosin otti vikojen viikkojen aikana jonkun kasvuspurtin ja syntyi ihan mukavan kokoisena mötkylänä 😅

Mut joo, tämä huhtikuinen on ollut ultrissa tähän asti just sen kokoinen, kun pitääkin + oon aivan varma et kuvissa vilahti mun miehen leuka 🤣🤣🤣 tästä syystä poika fiilikset + pahoinvointi ei ehkä ollut niin pahaa kuin esikoisesta...

Hölmö kysymys, mutta meillä NIPT siis kuuluu automaattisesti kaikille sen haluaville ja se otettiin jo, mutta missään kohtaa ei kysytty haluammeko tietää sukupuolen tulosten yhteydessä. Olisiko se pitänyt ilmoittaa johonkin vai tuleeko se jotenkin automaattisesti katsottavaksi tulosten yhteydessä? Haluaisimme kyllä kovin tietää.

Hölmö kysymys, mutta meillä NIPT siis kuuluu automaattisesti kaikille sen haluaville ja se otettiin jo, mutta missään kohtaa ei kysytty haluammeko tietää sukupuolen tulosten yhteydessä. Olisiko se pitänyt ilmoittaa johonkin vai tuleeko se jotenkin automaattisesti katsottavaksi tulosten yhteydessä? Haluaisimme kyllä kovin tietää.
Riippuu kuinka laaja nipt on? Jos oot hus alueella niin kuuluu suppea nipt ja siihen ei sukupuoli kuulu

Julkisella NIPTiin ei ilmeisesti kuulu sukupuolta, mitä oon lueskellut. Voin olla väärässä 🤔
Eikä taida NIPT ylipäätään kuulua kaikilla julkisen palveluihin muualla kuin HUS ja Turku. Jyväskylässä olisi pitänyt olla 40v+

Riippuu kuinka laaja nipt on? Jos oot hus alueella niin kuuluu suppea nipt ja siihen ei sukupuoli kuulu
Aivan, no tämä selittää. Löytyikin pienen googlailun jälkeen, että suppeahan se tosiaan on. Jotenkin arkijärjellä ajatteli, että sukupuoli olisi ns.automaattinen löydös, mutta tosiaan se ei ole. Ei auta, kun odotella rakenneultraan siis.

Mulla on kyllä molemmille nimet jo valmiina! :tears: Ja käy kyllä kumpikin, ei ole väliä kunhan tulee terve lapsi ulos asti!

Mutta puhuin kyllä ennen tärppiä miehelle, että periaatteessa toivon tyttöä, kun mulla ja siskolla on aina ollut hyvät välit toisiimme sekä hyvät välit äidin kanssa, niin meillä on aina ollut sellainen tiivis "tyttöporukka"-henki, ollaan aikuisenakin vietetty aikaa ja matkusteltu yhdessä. Toki me toivotaan 2-3 lasta (kunhan nyt ensimmäinenkin sujuisi) ja siihen mahtuu kyllä molempia sukupuolia mun puolesta.

Mutta jostain syystä heti sinä päivänä kun tein ekan hailuraposin, tuli sellainen olo, että tämä on poika. En edes osaa järjellä selittää, että miksi. Saa nähdä pitääkö yhtään paikkaansa :rolling: Tuo kiinalainen kalenteri sen sijaan povaa tyttöä. :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:

Haluan kyllä tietää sukupuolen heti kun pystyy, jotta on mahdollisimman pitkä aika totutella ajatukseen, kumpi ikinä tuleekaan!
Mun eka fiilis oli väärässä ja kiinalainen kalenteri oikeassa, käytiin yksityisellä NIPTissä ja sitä kautta saatiin tietää että on tyttö tulossa! 🥰 NIPTissäkin kaikki ok eli nyt vaan toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin!

Onpa muuten hassu olo, kun samalla oon niin innoissani että tulee tyttö, ja samalla surullinen että ei ollut poika, kun oli kumpaakin ehtinyt ajatella. Ehkä tää on perus-raskaushormoneja 😂😂😂

Mulla ei tosiaan ole ollut YHTÄÄN pahoinvointia tai oksentelua, eli se vanha uskomus että tytöt aiheuttaa enemmän pahoinvointia ei pitänyt paikkaansa, toki tiesin ettei omalla kohdalla välttämättä päde kun äiti synnytti kaksi tyttöä eikä ollut pahoinvointia kummastakaan! 😅

Mä oon myös enemmän himoinnut suolaista (ranskalaiset, hampurilaiset, aurajuustopatonki, ylipäätään juusto) niin sekään uskomus että jos himoitsee suolaista tulis poika ja jos makeaa niin tyttö ei pitänyt paikkaansa. 🙈

Taitaa siis olla vanhoja uskomuksia kaikki! 🤣

Takaisin