Sukulaisille ja ystäville kertominen!

Omille vanhemmileni kerron varmaankin nt-ultran jälkeen. Anopille kerrotaan jo aikaisemmin, koska hän on jo kauan ekaa lapsenlasta odottanut. Jos tulee huonoja uutisia, niin anoppi osaa olla myös tukena.

Töissä kerron varmaankin ennen kesäloman alkua. Olen itse määräaikaisessa työsuhteessa ja vähän jännittää, että uusitaanko sitä uutisen jälkeen. :confused:
 
Töissä kerron varmaankin ennen kesäloman alkua. Olen itse määräaikaisessa työsuhteessa ja vähän jännittää, että uusitaanko sitä uutisen jälkeen. :confused:

Meinaatko ettei töissä huomata ennen kesää? o_O
Mulla tarkoitus kertoa töissä maaliskuun alussa jotta tuuraaja ehditään löytää ja perehdyttää. Enkä kyllä usko että pystyisin kovin pitkään peittelemäänkään, tuntuu että sellaisia haukansilmiä monet tädit töissä on.
 
Meillä taas ei tunnu siellä ihmiset hirveesti kiinnittävän huomiota muihin, kun oma napa edellä mennään :grin Toki jos ennen huomaavat, niin ei sillä väliä.
 
Ite kertonen esimiehelle jos tarvitsee ottaa paljonkin saikkua, tai sit viimeistään kun on eka neuvola-aika. Meillä on kans kyllä aika kyyliä töissä kaikki, mutta en meinannut asiasta tyyliin missään kahvihuoneessa kaikille kajauttaa, huomaa ken huomaa ja milloin huomaa :grin katson kuinka moni kehtaa kysyä. :grin
 
Varmastikin tulee mahdollisimman pitkälle salattua, jos onnistuu. Esikoisen kohdalla kerrottiin joskus 14vkon kohdalla. Nyt tuskin onnistuu niin pitkälle :rolleyes:
 
Päätettiin miehen kanssa, että kerrotaan perheille vasta ensimmäisen kolmanneksen jälkeen. Sinänsä outoa kun on tottunut kertomaan kaikki hyvät uutiset heti, mutta tulossa on sukuhäät ja halutaan antaa tuoreelle avioparille valokeila täysin :) Kolme lähintä ystävää sai tietää jo heti, heidän kanssa juteltu aiempikin raskausaika ja keskenmeno, joten sinänsä tärkeä tuki jos tulee huonoja uutisia. Töissä kerroin viimeksi rv 15, varmaan ensimmäisen kolmanneksen jälkeen kerron tälläkin kertaa.
 
Kävimme eilen sukuloimassa miehen perheen luona kun oli juhlat ja ai että mieli helpottui. Kaikilla oli niin hyvä vastaanotto ja kyselivät hirveesti voinnista yms. Olivat innoissaan ja onnitteli kovasti. Nyt uskaltaa vähän olla jo innoissaan, kun tietää, ettei mistään tule kuraa niskaan. :) :Heartred
 
Ite kamppailen vieläkin työnantajalle kertomisen kanssa, ajankohdan siis.
Kun en toisaalta haluaisi kertoa ennen ensimmäistä ultraa, mutta en voi käyttää ensimmäiseen neuvolaan työaikaa jos en kerro.. enkä tiedä kuinka minun tulee leimata työaika käynnin jälkeen, joten se pitäisi kysyä kuitenkin. Kun neuvolakäynnit kuuluu työaikaan, eli en joudu miinustamaan niitä tekemistäni liukumatunneista. Ajattelin, että voisin sanoa ekasta neuvolakäynnistä, että on oma meno ja käytän liukumaa aamulla ja tulen myöhempään töihin. Ja ekasta käynnistä riippuen jos kuuluu sydänäänet, niin uskaltanen sitten kertoa. Muuten odotan varmaan sitä ultraa, että kerron.
 
Yhdelle ystävälle oon kertonut kun muutenkin kerron hänelle kaiken. Varmaan sitten nt-ultran jälkeen kerrotaan perheillemme.
Kyllä hiukka jännittää mitä meidän vanhemmat sanoo kun meidän nää kolme muutakin lasta on melko haastavia ja tilavampaa sopivaa asuntoa ei tähänkään mennessä ole löytynyt ja nyt viimeistään sen on löydyttävä...

Työnantajalle en haluais kertoa vielä piiiitkään aikaan mutta voi olla kyllä että työnluonteen takia on kerrottava jo pienemmillä viikoilla.
 
Me varmaan kerrotaan yleisesti sitten nt-ultran jälkeen. Nyt pitää kylläkin yhdelle kaverille kertoa viikonloppuna, kun tulee semmonen tilanne alkoholin kanssa, etten mitenkään pysty salaamaan juomattomuuttani. Vähän jännittää, koska kyseinen kaveri on miehensä kanssa jo pidemmän aikaa yrittänyt lasta. Pelkään, että meidän vauvauutiset aiheuttaa pahaa mieltä :sad001
 
Me varmaan kerrotaan yleisesti sitten nt-ultran jälkeen. Nyt pitää kylläkin yhdelle kaverille kertoa viikonloppuna, kun tulee semmonen tilanne alkoholin kanssa, etten mitenkään pysty salaamaan juomattomuuttani. Vähän jännittää, koska kyseinen kaveri on miehensä kanssa jo pidemmän aikaa yrittänyt lasta. Pelkään, että meidän vauvauutiset aiheuttaa pahaa mieltä :sad001
Tämä on kyllä aina hankalaa jos tietää että toiset ovat yrittäneet kauan :sad001 mutta kyllä itse kaverina toivoisin että rehellisesti kerrotaan, eikä yritetä pimittää asiaa siinä pelossa että toinen pahoittaa mielensä :)
Toivotaan kaverillesi pikaista raskautumista! Sehän vasta mahtavaa olisikin kun saisitte olla samaan aikaan raskaana :wink
 
Muakin jännitti kertoa yhdelle kaverille, kun tiesin, että he olivat yrittäneet toista lasta jo pidempään ja syksyllä oli tullut keskenmeno. Mutta kun hänelle kerroin, että olen raskaana niin hämpä tokaisi että niin hänkin on! Meidän lasketut ajat eroo toisistaan vaan 3 päivää. :) tää on ihanaa, että saa odottaa toisen kanssa! Esikoisen aikaan sain olla ihan itsekseni raskaana.
 
Me kerrottiin perheille esikoisesta joskus rv 13-15. Nyt varmaan sama homma, ainakin np ultra odotetaan.
 
Punski, itellä kävi esikon kanssa samoin, siis odotin esikoista ja sanoin kaverilleni, että tehdään heidän tytölleen leikkikaveri, niin tokaisi, että niin mekin tehdään :grin odotti siis toista lasta. Viikko ikäeroa meidän muksulla.
Nytkin lähipiiriin syntyy muutamia lapsia tänä vuonna, tai yksi syntyi jo.
 
Me kerrottiin mun perheelle ja parhaalle ystävälle varhaisultraan jälkeen. Kaikki oli tosi onnellisia, sillä tiesivät meidän kovasti haluavan jo omaa pientä. Myös lähimmille työkavereille kerroin, kun olo on aika ailahteleva pahoinvoinnin ja oksentelun takia. Sydän tais kaikilla kerran jättää lyömättä, kun paljastettiin, että jos kaikki menee hyvin, niin kaks tulee. ☺ ♥ Muille läheisille odotellaan vielä ainakin seuraava ultra, joka on ens viikolla.
 
Mie kerroin heti plussattua mun siskolle ja parille kaverille sekä äitille.
Mies kerto siskolleen:happy:

Mun oli pakko kertoa töihin heti kun on sellaisia työpisteitä missä ei saa enään työskennellä kun on raskaana... Noh kävin sit työpaikka lääkärillä ja tulikin kielto mennä enään ollenkaan töihino_O
Nyt sit haeskelen tässä erityisäitiyspäivä rahaa:wideyed:

Vähän oon hämmentynyt tilanteesta mutta toki vauvan terveys on ensisijainen:Heartbigred
 
Oho Naakka, sulle tulee pitkä vapaa sitten! Haluatko kertoa minkä alan hommia teet? Näin nopeasti en keksi millä alalla laitetaan työstä sivuun raskauden vuoksi.. Mutta nyt saat ainakin täysillä keskittyä raskauteen ja valmistautua tulevaan :)
 
Takaisin
Top