Sukulaisille ja ystäville kertominen!

Ei meidän pitänyt kertoa kenellekään ennen ekaa ultraa, mutta yks työkaveri nyt tietää ja miehen läheinen serkku. Sain tänään ajan ultraan just ennen lomalle lähtöä ja ajattelinkin laittaa uutiset reissusta postikortteihin :grin Sormet ristiin, että kaikki on hyvin ja pääsen viimein kertomaan uutisia!

Sama suunitelma meillä postikorteilla kertomisesta kun ultra tosiaan juuri ennen lomareissua :happy:
 
Me ajateltiin kertoa sukulaisille ja lopuille kavereille ekan ultran jälkeen. Omat vanhempani ja pari kaveria tietävät jo:happy:
 
Siskolle kerroin heti plussatestin jälkeen, ja läheisimmille kavereille+perheille kerrottiin varhaisultran jälkeen 7+6. Parin viikon päästä on 12vkon ultra, sen jälkeen ajattelimme tehdä asiasta julkista tietoa ja uskallan kertoa esim työnantajalle. :) ei oo työtehtävät kuitenkaan sellasia että raskaus estäis työskentelyy.
 
Olin ajatellut että kellekään ei kerrota ainakaan ennen nt-ultraa mieluummin vasta nuorimman synttäreillä huhtikuussa (viikkoja olis sillon joku 18+) mutta miehen siskolle oli pakko kertoo kun ihmettelin mun saikkua (ollaan lähes päivittäin tekemisissä) ja sit myös molempien vanhemmille kerrottiin kun jos mulle ei olis tullu saikkua ois heidän lastenhoitoapua tarvittu.
Kaikki otti asian hyvin ja olivat jo arvanneet asian laidan :grin
 
Kiellettiin kyl kertomasta viä muille. Et jos lopuille sit tosiaa huhtikuussa kertois
 
Piti kertoa jo mun äidille kun piti ravintolassa kysellä majoneesin kananmunasta :wacky: Eiköhän sana leviä siitä sitten, sanoin kyllä ettei se niin vakavaa ole jos lähisuvulle kertoo. Kovasti tyttöä toivoi kun veljelle on syntynyt vain poikia, toivottavasti ei kamalasti pety jos ei tyttöä tulekaan :rolleyes:
 
Aion kertoa huomenna äidille ja isäpuolelle. Oon jo ihan täpinöissä itse. Heille tämä on ensimmäinen lapsenlapsi ja uskon, että repeävät liitoksistaan. :happy::happy:
Mun paras ystävä ja toinen hyvä ystävä tietävät myös. Muille varmaan kerrotaan vasta reilun viikon päästä ultran jälkeen.
 
Mää mietin että mikä ois kiva tapa kertoa nuille miehen vanhemmille...niille vois jotain ylläriä keksiä :smug: leipoisko jonku kakun johon laittais koristeeksi vaikka jonku vihjeen tai suoraa 3 lasta + yks kysymysmerkki tms. :grin mut se pitäis sitten olla voileipä kakku kun eivät herkkuja syö :shifty:
 
Kun vietiin esikoinen 1,5vuotta isovanhemmille hoitoon, niin annettiin ovella tytön käteen ultrakuva ja hän kipitti onnellisena viemään kuvan heille. Tuntuu kyllä, että tän toisen raskauden kohdalla ei oo tarvinnut paljon salailla asiaa, kun yksi sun toinen on asian arvannut, työkavereista siskoon ja vanhempiin. Maha varmaan pompsahtaa näkyviin jotenkin aiemmin ja herkemmin näin toisen kohdalla ❤️
 
Minä kerroin koulussa tutoropelle jo kuukausi sitten, kun keskusteltiin ensivuoden opiskelusuunnitelmista. Mullahan suunnitelmat meni siis täysin uusiks ja esim. opparin teon alotus siirtyy nyt vuodella. Muutenkin oon koulussa kertonu lähimmille kavereille. Yks oli jo aavistellukkii, ku olin poissa koulusta olematta yhtään kipeen olonen. Sukulaisille kerrotaan vasta nt-ultran jälkeen, jos kaikki on hyvin.
 
Meillä miehen puolen läheiset tietää, kun oli niitä runsaita verenvuotoja ja luulin keskenmenon tulleen. En tiedä milloin muille kerrotaan ja lapsille. Ehkä joskus nt-ultran jälkeen tai viimeistään rakenneultran jälkeen. :) Nyt on sen verran riskejä tän hematooman takia, ettei turhan aikaisin viitsi. Varmaan jollain kuvalla sitten kerrotaan :grin
 
Mä laitoin vanhemmilleni tällaisen viestin:

Arvoisat isovanhemmat, pyydän teitä istumaan paikoillenne ja kiinnittämään turvavyöt. Ilmassa on turbulenssia ja yllättäviä uutisia.

Haikara-Airways on ilmoittanut tänä vuonna tekevänsä välilaskun Xxx:n lisäksi myös Xxx:ssa, jonne arvioitu saapumisaika on 10.9.

——

Eka paikka siis siskoni asuinpaikka, hänellä la 10.6. ja toinen sitten meidän.

Vanhempien lisäksi olen kertonut omille sisaruksilleni, yhdelle ystävälle ja lapsille. Töissä ajattelin kertoa reilun viikon päästä, kun esimies tulee lomalta. Mies on nt-ultran jälkeen kertonut varmaan kaikille kenet on tavannut :laughing002
 

Liitteet

  • C6DE1156-BA39-4681-ADF3-8E95D4E694FE.jpeg
    C6DE1156-BA39-4681-ADF3-8E95D4E694FE.jpeg
    28.4 KB · Katsottu: 8
Mä kerroin viime perjantaina vanhemmille, he olivat superonnellisia. Niin ihanaa fiilistellä yhdessä.
Kerroin eilen myös töissä esimiehelle. Hän suhtautui myös oikein positiivisesti ja oli iloinen mun puolesta. Halusin olla reilu ja kertoa jo, koska hän tekee jo nyt suunnitelmia koskien ensi syksyä ja toivottavasti en itse silloin ole paikalla. Sijainen hankittava jne.
 
Viikonloppuna on tarkoitus kertoa miehen äidille ja kavereille. Mun vanhemmat tietää jo ja suurin osa kavereistakin.
Töissäkin oli pakko kertoa 12 viikon tietämillä kun tuli epäselvyyttä saanko työskennellä käytössä olevien keminaalien kanssa.
 
Tänään kerrottiin molempien vanhemmille, vastaanotto oli iloinen :) Tultiin lomamatkalta ja otettiin ultrakuvat esille yhdessä tulijaisten kanssa.
 
Täällä tuntuu, että puolitutut ja työkaverit ovat olleet innostuneempia kuin vanhemmat. Ehkä johtunee siitä, että puolison vanhemmat alkavat olla jo vanhempia ja eivät jaksa enää touhuta ja tehdä ihan samaan malliin kuin ennen ja lapsenlapsiakin on jo useampi. Oma perhe taas on ollut sitä mieltä, että minun ei tarvitse lapsia tehdä jos en halua ja eivät niitä aktiivisesti ole myöskään mainostaneet. Mutta silti ovat kyselleet miten menee. Onneksi me vanhemmat kuitenkin odotamme pienokaista kovasti :). Muutama hyvä ystävä tietää myös, mutta en ole jakanut uutista ihan koko maailmalle :).
 
Mää sain kerrottua pomolle viimeinkin kun nt ultra takana niin hän pääsee syksyä suunnittelemaan tietäen ettei laske mua mukaan ja voi yrittää pitää nyt olevan hyvän sijaisen :rolleyes: ei onnittelut ja sanoi, että tulipa kyllä puskista ja yllätyksenä, mutta iloisesti silti jutteli eikä ollut kuitenkaan tympääntyneen oloinen :shy:

Sukulaiset ja ystävät (paitsi 2 hyvää kaveria) ei sitten vielä tiedäkään eikä me saada kerrottua jostain syystä :hilarious: tällä hetkellä vähän meininki että meidän vanhemmille kerrotaan jos kysyvät suoraan :hilarious: nooo ehkä me tilaisuuden tullen sanotaan :grin
 
Ajateltiin kertoa lähimmille sukulaisille, eli tuleville isovanhemmille, tädille ja sedälle, kun 100 päivää odotusta täynnä. Siihen on nyt 10 päivää jäljellä. Tehdään vaaville oma nettisivu (salasanalla suojattu), johon laitetaan ultrakuvia ja muita kuulumisia ja päivitetään näitä aina kun uutta kerrottavaa. Laitetaan sitten vaan whatsapp-viestinä nettiosoite kaikille ja käsketään mennä katsomaan. Sitten vaan odotetaan, että puhelimet alkaa soimaan. :)

Sitten kun sukulaiset tietävät ensin, kerrotaan kavereille ja töihinkin.
 
Meillä anoppi sai tietää viikonloppuna ja omalle äidilleni ja siskolle laitoin just äsken viestiä.
 
Kerroin tänään kolmelle läheiselle työkaveille. Tuntuu niin ihanalta, kun ystävät ovat niin onnellisia mun puolesta ja täysillä mukana. :Heartred:Heartred:Heartred
 
Takaisin
Top