Soseet ja vellit

Voi ei tsemppiä Sumppi! Meillä oli kans yhdes vaiheessa kausi ettei poika oikein syönyt kiinteitä. Oli siis ensin syöny hyvin, sit tuli stoppi. Maito maistui mutta oli oikeastaan vähän ärsyttävää lämmittää ruokia joita ei edes maistettu. Ainakin minusta. Poika vaan löi lusikkaa ja ruoat sinkoili ympäriinsä, tuli sotkua ja koirat hääräs vielä lisäks siinä just silloin :D ja jos jotain otti suuhun niin kitinä alkoi. Tämä oli onneksi ohimenevää. Nyt maistuu ruuat kuten pitääkin :)

Meilläkin välillä noita oksupäiviä. Välillä taas ei puklaile laisinkaan. Ihme juttuja :)

Toivotaan, et tää on vaan vaihe ja kiinteet alkais maistuu. Iltapuurokaan ei maistunu...
Mua inhottaa heittää ruokaa pois, ku eihän sitä lämmitettyä voi enää säästää. Eikä noita ruokapilttejä pysty/haluu ite syödä. Pieni annos kerrallaan...
Nyt on sit tissillä syöty ja torkutti koht pari tuntii.

Lämmitä Sumppi eka vaikka puolet ja laita loput jääkaappiin odottamaan seuraavaa ruokakertaa, ellet siis nyt jo niin teekin. Ja kun ite tekee niin siitähän saa heti kuumana eka annoksen ja loput voi laittaa jääkaappiin tai lämmittää, jos kohta maistuukin. Kyllä se vauveli vielä soseisiin ihastuu. :)

Miekää en tykkää yhtään heittää ruokaa pois, eikä oo koiraa joka söis pojan jämät :grin Välillä teen sillee et lämmitän vaan ihan pienen annoksen ja testaan millä tuulella poika on, maistuuko vai ei, ja sit lämmitän lisää jos ruoka näyttää uppoavan :)

Muoks. Puuro nyt on vaan sellanen mitä ei voi tehä hirveen pientä annosta, eikä itelleni oikeen maistu nuo jauhepuurot tai tissimaidolla jatketut puurot... Ihan tavallisesta puurosta syön ite jämät.

Ööö.. Mun mielestä noi vauvan jauhepuurot on aika hyviä jos pilttiä seassa :D jos pojalta jää niin lusikoin suuhuni mielelläni :D

Mä söisin mielelläni poitsun kaurapuurot missä on itsetehtyä marjasosetta/omenabanaanisosetta/tuoretta päärynää, mutta herra syö kaiken omiin suihinsa eikä jätä äidille mitään :D

Tissimaitopuurot ei kyllä mullekaan maistuisi :D vaikkakin omaa maitoa olenkin maistanut ja se on ihan hyvän makuista, niinniiin, ei kuulu ruokalistaan siltikään :D Olen pienessä mielessäni miettinyt, että JOS joisi omaa äidinmaitoa, niin olisiko se yhtä superia kuin vaivallekin, vaikka se onkin tullut itsestä? :D Jep don't ask, kaikkea sitä miettii :P

Hyi en mäkään kyllä tissimaitopuuroo söis, meillä ei kyllä poikakaan sitä saa kun en pumppaile, veteen teen puuron :) muutes nythän on jossain päin buumi että tämmöiset ruokahifistelijät haluis ostaa rintamaitoa kun on superfoodia ja vaikka mitä hyötyä mukamas aikuisille ihmisille. Ihan hullua mun mielestä, toivottavasti kukaan ei sellaisille rahanhimoissaan myy vaan antaa ylimääräiset sairaaloille joista menee sitä tarvitseville esim pikkukeskosille. Muutenkin rintamaidosta pulaa :(

Kuinka paljon teidän vauvat syö noita jauhepuuroja kerralla? Ne on meidän pojan herkkua. Teen aina 1dl verran, laitan joukkoon marja- tai hedelmäsosetta pari tl ja kaikki uppoaa, joten olen miettinyt, että pitäisikö annoskokoa jo kasvattaa vai venyttääkö se vain mahalaukkua. o_O

Meillä syö poitsu normikaurapuuroa 1-2 dl iltaisin. Kyllä sit ilmoittaa, ku maha täys.

Meillä menee jauhepuuroa 0,5-1dl, yleensä lähempänä sitä puolta desiä. Hiutalepuuroo (neljän viljan pikapuuro) saman verran. Hedelmäsosetta puuron kanssa tarvii olla melkein sama määrä ku puuroo, ei muuten syö. Tavoitteena vähentää hedelmäsoseen määrää ja tuplata puuron määrä.

Ei kai se haittaa jos vähän kasvattaa puuron annoskokoo jos maistuu, koko ajanhan nää lapset kasvaa ni tarvii sitä ruokaakin enemmän :)

Musta vaan tuntuu hassulta antaa niin suuria,määriä noin pienelle.. :D Kai se vaan täytyy :P

Mä en uskalla kerralla antaa paljoo sosetta tai puuroa kun pelkään ettei sitten juo riittävästi maitoa. Joku puhu 6-8dl päivässä ja mietinkin että saako riittävästi, tarjoan tissiä aina kun vaikuttaa nälkäiseltä mutta aina ei huoli tai syö sen mitä syö.

Minä olen lukenut tuolta Imetyksen tuki ry:n fb-ryhmästä, että yli puolivuotiaille riittäisi 5-6dl maitoa ja sen saa, kun tulee vähintään 4-5 kunnollista imetyskertaa vuorokaudessa. Neuvolasta sanottiin, että rintalapset kyllä yleensä pitävät huolen, että saavat maitoa riittävästi. Tankkailevat yöllä, jos eivät päivällä malta.

Tuolla yhdessä oppaassa luki 5-6 dl ja sit siinä toisessa oli se 6-8 dl, mutta noin 6 dl siis. Tuskin sitä mitan kans tarttee alkaa mittaamaan. Otan ite nuo suuntaa-antavina ohjeina. Joka ateriallahan sitä maitoa pitäis tarjota. Ymmärsin kyllä tosiaan terkkarin sanoista, että rintalapset tosiaan ottavat tarvitsemansa. Meinasi varmaan, että jos imetys vähenee niin pitää tarjota lisämaitoa.

Ostin tuota Hipp riisipuurojauhetta (4 kk ) silloin kun tyttö oli hieman vaille 4 kk:n.. Silloin jo ajattelin ettei se kyllä riisipuurolle maistu yhtään.. Lähinnä mautonta mannapuuroa.. Tänään ostin sitten Muksu mannapuurojauhetta (5 kk) ja sehän maistuu aivan samalta kuin tuo Hipp riisipuuro :wideyed: Piltin kaurapuurojauhetta (5kk) ostin kun tyttö tuli 5 kk.. Se on käyttämättömänä tuolla kun ei kyllä maistunut kaurapuurolle yhtään.. Aloin tekemään kaurapuuron pikakaurahiutaleista :grin Onko oma makuaisti vain vääristynyt vai ovatko nuo riisi- & mannapuuro samaa tavaraa (ei ole sitä ainesosaa nähnytkään mitä pitäisi olla?) ja kaurapuurojauhe tehty jostain pahvista, sen verran kamalalle se omaan suuhun maistui :grin Ei kai noita puuroja itse ole tarkoitus syödäkään sen enempää kuin korvikemaitoakaan juoda, mutta kuvittelisin, että mannapuuro maistuisi hieman samalta kuin normaali mannapuuro samoin kuin riisi- ja kaurapuurokin.. :rolleyes:

Ja tuo Hipp puurojauhe muuttuu takaisin "vedeksi" hetken lautasella seisottuaan :shifty: Sellaista valkoista lientä hetken päästä..

O.o kuulostaapa mielenkiintosilta nuo Mariel!

Meillä on dyöty ihan normaali kaurapuuroa ja neljänviljanpuuroa, kun poika syö vähän kokkareisenpaakin, niin en ole edes pikahiutaleita käyttänyt :D

Samoin noi jauhepuurot kuulostaa omaan korvaan vaan rahastukselta :P

Mun suuhun tuo muksu mannapuuro maistuu kyllä hyvältä, jopa vähän makealle :) muksun riisipuuro ei taas maistunu riisipuurolle ollenkaan :D

Olen käyttänyt noita jauhepuuroja tasaisuuden vuoksi kun alkuun pikakaurahiutaleistakin tehty puuro aivasteltiin nenän kautta ulos (halkiolasten ongelma) eikä oikein mökillä onnistunut jauhetuista hiutaleista teko enkä kotona edes koittanut kun aivastelu väheni kokonaisten hiutaleiden kanssakin onneksi.. Silloin tällöin on kyllä puuroroiskeita omatkin vaatteet täynnä.. Silloin miettii miksei käyttänyt jauhepuuroa ;)

Aaaaivan, eipä tullutkaan mieleen :)

Meillä muuten on ssyöminen siistimpää ilman ruokalappua, kuin ruokalapun kanssa. Poika katdoo sina ruokalapun kuvaa (keltainen pingviini tms) ja sitten repii lapun suuhun.. -.- Olen koityanut tunkea lapun housuijin, mutta aina se revitään suuhun..
Muilla samaa? :D

Takaisin