Niissä 8 kk ruuissa on isompia paloja seassa. Minä oon iteki soseuttanu niin sileäksi, ettei paloja vielä jää. Miksei vois vähitellen jättää hieman karkeammaksi. Minä oon antanu silloin tällöin alusta asti purkkiruokaa juurikin reissuja silmällä pitäen.
Pakastan kaikki erikseen edelleen jääpalamuotteihin. Oisko neljä palaa aika justiinsa pienen pilttipurkin verran eli sen verran saa. Niistä just helppo yhdistellä eri makuja . Kala valmiskuutioina (pakaste) on kätevä ja jauheliha- ja kanakuutiot oon tehny. Perunan keitän aina eli sitä en pakasta ja jos samalla tehdään itelleki ruokaa (jauhelihasta, kanasta, kalasta) niin otan aina siitä vähän vauvalle sosetta varten. Jääpalakuutiot sitten helppoja etenki sellaisina päivinä, ku ei ehdi tehdä ruokaa tai muuten vain laiskottaa. Perunan korvaa silloin bataatti. Mulla on pari muovista purkkia, jotka just pienen pilttipurkin kokoisia. Niihin pakastan, jos tulee yli kaksi annosta ruokaa eli niissä sit sekoituksia. Niihin saattanu mennä perunaaki.