Sormiruokailu

Juu no joku kaneli kävi, en nyt muista sen nimeä. Mutta oon ymmärtäny että sitä kanelia saa siihen nähden syödä todella paljon että ne raja-arvot täyttyvät.. Ainakin vähän isommilla lapsilla.

Niin ja vielä nopea lisäys:
Kanelin jätin pois. Mites kun se kaneli on itsessään kielletty alle 1 vuoden ikäisiltä, mutta ohjeissa näkyy usein tuo kaneli...? Ilmeisesti joku kaneli käy..? (kö)?
Joo se Ceylonin kaneli kute tuos jo olikii.. Ite löysin sitä punnitse&säästä kaupasta..

Tuli muuten mieleen kun meillä ei vielä olla tomaattiin eikä paprikaan tutustuttu niin miten ootte niitä antanu.. Me ei vieläkään oo saatu syöttikseen babysettiä muuten olis aloitettu sormiruokailukokeiluja soseiden rinnalle.

Oon antanu paprikaa siivuna käteen ja tomaattii laitoin noihi munakasjuttuihi.. Sitäkii antasin varmaa siivuna sillee et sisukset pois

Oon antanu paprikaa siivuna käteen ja tomaattii laitoin noihi munakasjuttuihi.. Sitäkii antasin varmaa siivuna sillee et sisukset pois
Mä taas oon koittanut etsiä sellasia tomaatteja, joista ei sisukset heti tipahda ulos, ja antanut siivun niin että saa sieltä ne sisukset imeskeltyä suuhun. Ne nyt on sen verran vetiset, ettei jää mihinkään kurkkuun kiinni. Alkuun oli ilmeet näkemisen arvoisia, mutta nyt tykkää kovasti ;)

Ihan venelohkoina oon tomaattia antanu. Toisista tippuu sisukset, toisista ei. :)

Ai hitsi, olinkin sormiruokaketjussa. No sormiruokaillessa antaisin pelkkää "hedelmälihaa" eli siemenet pois.

Joo siis eihä niis sisuksis muute, aattelin just tuota et ne tippuu ja sotkee kaiken :D muutenha se on paras osa melkee

Hohhohoo, tänää oli eka keskustelu anopin kanssa että meinaanko antaa ollenkaan valmiita soseita tytölle..

Mun äiti sanoi jo ekan ruokailun videolta nähtyään, että pitää varmaan soseitakin antaa, että menee jotain mahaan asti... :P

Ihan hyvin on alkanu kyllä menemään jo ruokaa kupuun, suosikkeja on kurkku ja bataatti. Uudet maut tuntuu vaativan keskimäärin kolme kokeilua ennen kuin uppoaa, esim. banaania tarjottiin eilen kahdesti ja oli aika epäluuloinen. Tänä aamuna bansku teki hyvin kauppansa, hyvä ettei suuttunu kun loppui (tai siis kun jäljellä oli enää niin pientä muhjua, ettei niitä saanu pöydältä suuhun).

Kyllä niitä ainakin meillä alkoi aika nopeastikkin menemään ihan masuun asti! Mä teen niin että aina ensin sormiruokaillaan ja jatketaan sitten soseella. Saattaa olla joskus myös joku itsenaposteltava kädessä ja samalla saa sosetta, tai sitten lusikalla sossaa oman lautasen kanssa jossa myös sosetta ;)

No mieki sanoin et kyl puuroo syötetään ja jos näyttää et ei kasva kunnolla ni sit soseita.. Mut meillä ainaki menee mahaan ja kaikki on kelvannu :) pitää anopille tulostaa sormiruokailuinfo.. Ja sanoo et hyö saa syöttää mitä haluuvat sallituista ruoka-aineista soseena jos niiksee tulee

Me ei hirveesti sormiruokailla, mutta kun soseet ei tänään maistuneet, niin annoin pienestä tomaatista puolikkaan muksulle ja itse söin malliksi toisen puolen. Ahmi se suurella innolla, vaan kuorta jäi. :-) eikä edes kakonut kertaakaan! Välillä oon antanut kurkkutikkuja joista on nakertanut ikenillä pehmeät osat.

Meillä tungetaan kaikki kerralla suuhun jos antaa jotain omaan käteen syötäväks..

Takaisin