Sormiruokailu

Just ajattelin, että nyt alkaa meilläkin sormiruoka-aika, kun poika noukkii pöydältä sinne tippuneet ruuan palaset (soseista) ja laittaa ne suuhun. ...eikä vaan maalaa niillä pöytää...
Pienet palat on kivoja syötäviä täälläkin. Tikut ja puikot mörssätään ja /tai heitellään ympäriinsä.

Myö syötii kaalikääryleitä ni likalle maistu enemmä ne puolukat, omituinen lapsi :D

Ennen ja jälkeen... Ei toisaalta tullu ees sotkua, mutta ei tota nyt kauheasti uponnut. Poika halus välttämättä syödä itse lusikalla.. Minä yritin lastata ja hän sai joskus jotain suuhunkin saakka. Herneitä ja jauhelihaa sentään syötiin sorminkin :D
ImageUploadedByVau Foorumi1462871461.496322.jpg

Ja kyllä se todistetusti söi useamman pastankin... :P

Tuo määrähomma on ehkä vaikeaa tälläisellä, joka on tottunut näkemään kuinka poju vetää parhaimmillaan pari desiä (itse tehtyä) sosetta. Elääks tolla..

Siis toki maito on pääasiallinen ruoka edelleen, mutta Silti!

Jos hää on tyytyväinen ni eläähän sillä. Näyttää ihan ookoo määrältä. Täytyy muistaa et soseissa on pahimmillaan kuitenkin puolet vettä että jos tuon määrän soseuttaa ni aika samoissa varmaan mentäs :)

Meillä menee välillä, ei juuri mitään ja välillä syö paljonki.. Riippuu ihan ruuasta. Nyt söi jonkin moisen määrän kaalikääryleiden täytettä ja puolukkaa niin että lastailin lusikkaan tavaraa. Useimmiten ottaa haarukasta jos on enemmän tuommosta mössöä niinku nyt (jauheliha, riisi, kaurakerma, sipuli) se ei uppoa omin sormin mitenkään päin. Puolukat nappaili kyllä. Kaikki kiintee ja ns kuiva menee sormineen

Minäkin mietin, että poikaa taitaa hämätä se ruuan kosteus. Kaikki kuiva menee hetkessä ja kosteat ei.. Mutta harjoitellaan lusikan kanssa sitten :)

Tyttö sai nyt pitkästä aikaa tuoretta tomaattia kun epäilin niidenkäsivarsien ihottumien osittain siitä johtuvan, saas nähdä onko muuttunu pahempaan taas. Mutta siis oli ihan innoissan ja haltioissaan niistä parista lohkosta jonka sai ja erehtyi luulemaan paprikaa tomaatiksi. No eipä ollukaan niin ne jouti sylkeä samantien pois suusta.

Meillä tiedetään varsin hyvin missä kaapissa herkulliset talk-murut on. Ruoka jos ei maistu niin katse kohti kaappia ja itkua tai kiljumista. Heti helpottaa kun kaappi avataan ja paketti sieltä otetaan. Isi opettanu että ruoka maistuu paremmalta kun saa välissä muruja... Ehkä murut jää tauolle hetkeksi...

Joko kysyin aiemmin että mistä osastolta ne talk murut löytyy kaupassa? Eilen kävin sittarissa (ei o vakiokauppa ni tavarat muutenki vähä hukassa) ja vauvan ruoka -osastolta en ainakaan löytäny, noita keksejä ja sit naksuja kyllä löysin .. ja ostinki :)

Joko kysyin aiemmin että mistä osastolta ne talk murut löytyy kaupassa? Eilen kävin sittarissa (ei o vakiokauppa ni tavarat muutenki vähä hukassa) ja vauvan ruoka -osastolta en ainakaan löytäny, noita keksejä ja sit naksuja kyllä löysin .. ja ostinki :)
Mä olen löytänyt ihan "muro-mysli-ymv.-osastolta" :)

Kiitos naiset, josko ens kerralla muistais ostaa sitte :happy:

Joka kaupasta niitä ei kyllä löydy. Mutta isommissa marketeissa on. S-ketjun kaupoissa ei hirveesti tuu asioituu mut Prismasta löysin viimeks Berry Pickereitä, neki on hyviä, joskin vauvalle ei päivittäin mut iteki oon syöny nyt niitä

Nii, ja suolaahan noissa Talk-muruissakin on vaikka sokerittomia ovatkin. Että ei nyt ihan mahdottomasti niitäkään viitsi vauvalle antaa.

Juu, koko isosta paketillisesta saa ehkä noin 0,9g suolaa. Meillä on tuo yksi paketti vieläkin kesken, vaikka poika on niitä nappuloita vetänyt ihan urakalla välillä parin kuukauden aikana.

Meillä on nyt kahtena aamuna syöty Talk muruja. :) Suolaa niissä on tosiaan tosi vähän. Eikös vuoden iässä saa jo syödä varovasti suolattua ruokaa?

Öööö.. jos suolapitoisuus on 0,95%, niin mun laskutaidolla tulee kyllä vähän enempi ;) Ja saman verran on monessa muussakin täysjyvämurossa.

Mutta siis pointti oli se, että Jos haluaa kokonaan suolatonta, niin ei nuo Talkit sitä ole.

Takaisin