Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja summersun
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonii täällä labrassa nökötetään....litku oli aivan järkkyä!:confused: ei sitä ollu ku 2dl ja sain palkinnoks 2 kulausta vettä....jee.... en päässy ees mihkää koppiin makaa vaan takas odotushuoneeseen:eek: täällä on hirveesti outoja hajuja:pukeja nälkä on...täällä ei saa syödä/juoda/liikkua...nyt vaan ootellaan, vielä 30min ja sitte mittaus......paasto oli 4,6:happy112

Jee, hienoa Nodde! :-D
Hauska tuo yrjöövä smile-naama.. olis kiva viljellä noita itsekkin kun tietäsin mistä niitä löytyy... Muutenkin täällä on ihmisillä oikein kuvaavia ilmeitä aina, pitääkö niihin tietää miten ne "kirjotetaan" vai saako niitä jostain valikosta vaan otettua? Osaan vaan nuo perusilmeet..

Liinu, kyllä valitettavasti mittailee jotuu koko raskauden ajan. :-( Ja mikä on ihan kamalinta, niin kun ei itse tarvitse enää synnytyksen jälkeen mittailla, niin sairaalassa ne mittaa vauvalta niitä niin kauan, että tulee 3 hyvää arvoa peräkkäin. (vai oliko se 5.. joka tapauksessa.) Se on ihan kamalaa kattoo vieressä kun tekis mieli pamauttaa hoitajia nyrkillä kun vauva alkaa itkemään jonkun perhanan sokerinmittauksen takia!

Nuo hymynaamat tulee ku painaa tuosta smilestä joka on tässä ylä palkissa tekstin yllä tai näkyy sillon ku kirjotat...tai näin tää näkyy puhelimella. Sitte voi vaan kelata listaa ylös/alas...saakohan tästä ny mitää selvää:p

Sain selvää, kiitos Nodde! Oon itse niin uuno koneen kanssa, etten löytänyt koko yläpalkkia, mutta "tekninen tuki" (=rakas mieheni) avuliaasti sai sen näkyviin jostain asetuksista. Jes!! :hello2

Miulla on huomenna sokerirasitus.. 7 aikoihin pitäis alottaa paasto. Nyt on jo ihan kiukkuinen olo, kun söin aamupalaks leipää ja siitä tuli huono olo, enkä nyt ole saanut mitään syötyä. Voi olla huomenna aika kiukkusta siellä labrassa.

Toivottavasti ei oo noissa arvoissa häikkää, toistaiseks en oo keksiny mitään muuta aamupalaa kuin suklaan. Siis mikä ei yritä nousta ylös..

Nyt siis sokerirasituksessa makoilemassa.. Huono olohan siitä litkusta tuli. Meinas nousta heti ylös. Nyt yritän pitää sen alhaalla niin kaua et sais ees sen ekan arvon. Vauveli riehaantu vähän tuosta sokerista..

Mulla on huomenna sokerirasitus ja pitäis samalla viedä väh.4 h pissanäyte kipeistä supistuksista johtuen. Melkoinen mission impossible: Pissanäytettä varten mun olis pakko juoda illalla reilusti että ylipäätään saan mitää näytettä tirautettua, ja toisaalta sokeritestiä varten pitäisi paastota ilman vettäkin..hmmmm... :P

Kitty minä annoin tuon rasituksen lisäksi sen 4h virtsanäytteen.. Ihan hyvin onnistui. Jätin sen joku puolisen tuntia sen litkun juomisesta.

Nyt alkaa olla taas elävä olo, söin vähän ja nukuin pari tuntia. Kädet on vaan kipeenä vielä.

Liitteet

• 1418641159188.jpg
    1418641159188.jpg
    25 KB · Katsottu: 25
  • 1418641169532.jpg
    1418641169532.jpg
    25.9 KB · Katsottu: 24
Tulokset tuli: 4,4/6,4/5,7 eli ei radia!
Lisää suklaata :p
Taidan kyllä jättää ensi kerralla väliin, jossei ole jotain painavaa syytä. Ei ollut kovin miellyttävä kokemus.

Kauanko se sokerirasitus kestää? Neuvolassa sanottiin, että kahdessa tunnissa selviää, mutta papereissa puhutaan viidestä..? Miten nopeasti olette selvinneet?

Pari tuntia vaan.Ensin otetaan paastoarvo,sit juodaan litku, 1h päästä juomasta otetaan toinen arvo ja siitä 1h päästä viimeinen arvo.

Juu pari tuntia. Äskettäin juuri kotiuduin labrasta. Ei tullut onneks huono olo, vähän vaan huippas. Litku oli jääkylmää, maistui supermakeelle vadelmamehulle. Pieni määrä kuitenkin ja ku eilisen jälkeen ei oo saanu juoda niin siinähän se meni. Vaivalloisinta tais olla se odotusistuskelu huonolla tuolilla :) Tulokset saan ens viikolla neuvolassa.

Oon tuota miettinyt, että mitäs jos joku arvo onkin kohollaan. Sitten joutuu siis seurantaan ja mittailemaan itseltään verensokeria. Mulla kuitenkin on rasitus nyt perjantaina, tulokset saan joskus (?). Ensi viikon olen muualla kuin täällä kotikaupungissa, joten en pääse edes hakemaan mistään mitään välineitä. Kuinka nopeasti ne mittausvälineet pitää hakea?

Tulokset tulee samana päivänä ja niistä voi kyllä soittaa itse...ainakin meillä ja minulle neuvolasta heti soitettiinkin, jos olis ollu koholla niin materiaalit olis saanu noutaa heti neuvolasta. Kannattaa soittaa neuvolaan ja selittää tilanteesi:wink

Täytyy niin varmaan...

Mites, olisi kiva kuulla kokemuksia muilta: Jos on ollut neuvolakäyntien pissojen sokerit kohollaan, onko todettu rasituksessa myös kohonneet arvot vai ja tai päinvastoin? Korreloiko ne yhtään toisiaan?

Takaisin