Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja summersun
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olin tänään sokerirasituksessa eikä se ollut yhtään niin kauheeta kuin olin pelännyt. Se juotava nestekin meni ihan suht helposti alas eikä mulle tullut pahaa oloa yhtään. Ainoa mikä vaivasi niin mulle tuli järkyttävä väsymys. Labrahoitaja sanoikin, että se on aika normaalia kun sokeria tulee kerralla niin paljon, että se on keholle aikamoinen shokki. Huomenna mulla on sitten neuvola, toivottavasti kokeen tulokset on ok :)

Ja tohon Sanojan kysymykseen en kyllä tiedä vastausta, mulla ei oo koskaan vielä ollu pissan sokerit koholla eikä tosiaan toivottavasti nää verensokeritkaan.

Täällä tammikuinen yökukkuja.
Pissan sokeri alkaa normaalisti näkyä vasta, kun veren sokeri ylittää arvon 10. Eli silloin sokerit on jo veressä koholla.

Vastaus siis on, että jos virtsassa näkyy sokerit plussana, on kyllä melko varmasti sokerirasituskin poikkeava, mutta sokerirasitus voi olla poikkeava vaikkei pissassa olisikaan sokeri plussalla.

Täällä sitä istuskellaan, vielä yksi verikoe edessä. Toisesta kädestä otettu nyt 2 näytettä ja taive on kyllä kipeä :/. Litku ei ollut pahaa, oli niin hirveä jano ja on vieläkin. Ihan hyvillä mielin siis.

Näppärästi tässä on voinut tehdä töitä ja esim. lakata sormenkynnet aivan kaikessa rauhassa :D

Taipeet on miulla vieläkin kipeet maanantaista ja isot mustelmat tuli vaikka pidin niitä lappuja pitkään..

Hyvä että mustikalla kaikki kunnossa, toivottavasti myös sanoja:lla!

Minkäs makusta litkua teillä oli? mä siis x2 ollu rasituksessa ja sitruunamakuna. Onneksi se oli sentäs kylmää, mutta hyi kamala vieläkin ällöttää ajatus siitä litkusta. o_O

Mulla vähän vadelmanmakuista. Join kertalaakista sen ja vauhdilla, joten ei erityisen pahaa ollut mielestäni.

Mulla oli kans vadelmamaku. Kylmää oli ja janotti niin en kauheesti alkanu maisteleen vaan siitä vaan kulauttelin meneen :)

Miulla myös vadelma, mutta oli kyllä niin ällömakeeta et meinasin laatata..

Vadelmaa oli mullakin eikä edes ollut kylmää vaan ihan huoneenlämpöistä.

Minä olin rasituksessa tiistaina. Huoneenlämpöistä vadelmalitkua juotettiin, melko heti sen jälkeen teki jo pahaa. Sain kuitenkin rauhoitettua sen, kunnes hetkeä ennen tunnin täyttymistä oli juostava vessaan. Sinnehän ne litkut meni :( Mulla muutenkin tahtoo vielä olla aamuisin pahaolo, etenkin jos en heti syö. Oksenneltua tulee toisinaan, tällä viikollakin melkein joka päivä. Joten ei ihme, että kävi näin... Alkuraskaudesta mulle tehtiin myös rasitus ja silloin se onnistui. Nyt ainoastaan paasto saatiin tietää, mutta terkka katsoi että uskoo jo näiden perusteella ettei mulla radia ole :)

Pakko laittaa tännekin kuva, millaista jälkeä erinomainen naishoitaja sai mun käsille tuossa näytteenotossa... pisti siis yhden ylimääräisenkin kerran, kun ei löytänyt suonta ekalla pistolla.

WP_20141219_002.jpg

Auts mitkä jäljet Sanojalla! :eek: Ei vissiin kertonu et kantsii painaa pistokohtaa minuutin-pari... Mut hienoja arvoja ootte saanu, hyvä tytöt!! :angel8

Kertoi kyllä ja olen painanutkin. Verta oon luovuttanut noin 15 kertaa eikä ikinä ole ollut vastaavia jälkiä... Noi mustelmat alkoi muodostumaan jo silloin, kun neula oli vielä sisässä :/

Miulla tuli myös mustelmat taipeisiin, mutta vasta illemmalla. Nyt alkaa hävitä.
Aika ikävästi on täti siuta Sanoja pistellyt..

Onneks ei tarvii mennä enää tuohon kokeeseen. Minulla radi on mennyt sen verran huonoksi, että olen nyt nelisen viikkoa pistänyt insuliinia iltaisin, keskiviikkona seurannassa käskettiin lisätä annosta ekan kerran 2 yksikköä siitä millä aloitin. Siihen päälle vielä aamuset paastoarvomittaukset ja kerran viikossa koko päivän omaseuranta... se tekee 21 pistosta viikossa. Ei onneks niin isoa kun tuo rasituskokeen verikoe mutta aivan yhtä inhottavaa. On siis oikeasti syytä olla iloinen kun pääsee kokeesta läpi puhtain paperein! :gen014

Äsken tuli soitto neuvolasta, paastoarvo ja 2 h arvo olivat reilusti alle rajojen, mutta 1 h arvo juuri sen 10, mistä aloitetaan "laskemaan". Siispä käyn ensi viikolla hakemassa mittarin ja alan seurailemaan. Neuvolatädin kanssa juteltiinkin, että eipä tuo minulle tuo oikein mitään uutta, kun ruokavalio on muutenkin suositusten mukainen ja karkkia ja muita sokerituotteita menee aikamoisen vähän. Mutta ohjeiden mukaan sitten seuraillaan nyt, kun niin pitää tehdä.

Enpä ole itse tästä huolestunut, ollaan sokereita mittailtukin ennen tuota testiä ja arvot on olleet alle rajojen. Jouluruoista neuvolatäti kehotti nauttimaan ihan kuten ennenkin :)

Mä sain kans rasituksen tulokset tänään. Kaikki arvot kyllä alle rajojen mutta ihan siinä rajoilla keikutaan... Eli 1 h arvo pitäis olla alle 10 ja mulla 9,9. 2 h arvo pitäis olla alle 8,6 niin mulla 8,3. Paasto oli ihan ok, eli siinä raja 5,5 ja mulla 4,6. Eli en joudu seurantaan mutta sain niitä ruokaohjeita että voisi vähän tarkemmin katsoo mitä suuhunsa laittaa.

Sanoja, mulla on käytännössä katsoen sama tilanne kuin sulla. Menenkin tänään hakemaan mittauslaitteet, kun pitää aloittaa seuranta. Kiva kuulla, että kaikki voi olla hyvin testituloksista huolimatta. On vähän parempi mieli aloittaa testaus juuri jouluna.

Takaisin