Sokerirasitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja summersun
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tippunu 138:sta (30.7.) 112:een (11.9.). Lääkäri oli sitä mieltä et ei aloteta viä mitään kuuria koska raudan tarve nousee loppuraskautta kohden niin silloin ei tarttis norsun annoksia ottaa... Väsymys on hitusen kyl helpottanu mut tuskin hb kauheesti on kohonnut. Oon lisänny luonnollisen raudan saantia ruuassa ja lrpäsinkin ylimääräset kolme päivää saikutellen. Kattoo sit mitä arvoja näyttää seuraavassa mittauksessa 9.10...

Perjantaina rasitukseen ja olikos se nyt niin että edellisenä päivänä pitää välttää kaikkea makeeta herkkua ja ei saa syödä ees mandariineja ja rypäleitä ku niissä paljo hedelmäsokeria ja tietty 12h paasto... jännittää ja hermostuttaa!:mad:

Mä olin viikolla 14 ja ei sanottu ettei sais syödä edellisenä päivänä jotain tiettyä. Oli vaan et klo. 22 jälkeen ei saa syödä mitään ja vain yhden lasillisen vettä saa tarvittaessa juoda. Nyt meen uudestaan 13.1

Ei saa syyä eikä juoda mitään 12h aikana, aamulla puol lasia vettä. jos on välttämätöntä. Ei vitamiineja yms ennen rasitusta.

Miulle sano neuvolan täti, ettei rasitusta edeltävänä päivänä kannata syödä paljon sokeria.. Ja sit se paasto. Miulla ois viikon päästä rasitus. Mitenhän tuosta selviää, kun nyt pahoinvoinnin palaamisen myötä suklaa on ainut mikä pysyy alhaalla ennen iltapäivää.. Ja paastokin pitää aloittaa jo 19:25 :( ei varmaan edellisenä päivänä tule syötyä kuin iltaruoka, jos sitä sokeria pitäis välttää.
Ja sit pitäs olla laattaamatta siellä rasituksessa..

Onneks ei kai pitäs olla häikkää kun vauveli on pienehkö. Olis siis sokerilla kasvanut jo isoksi jos radi olisi. Tai näin myö neuvolan tädin kanssa pohdittiin..

Mulla myös ensi viikon perjantaina rasitus. Lähete tuli, koska olen ensisynnyttäjä ja 30-vuotias. Mitenkään innolla en tuota odota, ja etenkin se edellinen ilta ahdistaa, kun vieläkin tulee paha olo jossei syö iltapalaa (yleensä viiliä tai rahkaa) joskus klo 21-22.

Mulla kans rasitus ens viikolla. Sanoi muuten tänään tuosta vedestä ku kävin veriryhmävasta-aineverikokeessa että ei mielellään juo siis sitä vettäkään (paitsi just joku pakollinen puoli lasia tms.) tuon paaston aikana ettei laimene liikaa.

Mä voin niin kuvitella että herään armottomaan nälkään yöllä ja kuikuilen jääkaapin valoa ja himoitsen kaikkea mahollista...mutta meinaan selvitä 12h ilman ruokaa ja vedän sitte sen litkun labrassa...ja autoon varaan kyllä evästä:p

Mullakin on ensimmäinen rasitus ensi viikolla ja vähän kyllä jännittää, että miten menee ja millainen olo sitä sitten on. Ja töihin pitäisi jaksaa mennä sen jälkeen :eek:

Mä meinaan ottaa läppärin mukaan ja tehdä töitä ne odotteluajat. Ja evästä toki myös.

Oli se pari tuntia kieltämättä pitkä aika olla vaan, minä jouduin odottelemaan labran aulassa koko sen ajan istuen. Kauhee nälkä oli ja teki mieli kaikkea,mutta ei auttanut kuin nököttää paikallaan ja odotella seuraavaa verikoetta.
Heti kun pääsin kotiin niin söin mahan täytee,joskin ennen sitä tuli ruokapöydässä niin pahaolo että kävi pyörryttää,meni onneksi suht nopeasti ohi.
Todella makeaa litkua se oli ja itse koin omalla kohdalla hyväksi sen ettei mitään vettäkään ottanut aamulla niin sai paremmin juotua sen liikun kerralla,kun oli niin jano.
Tsemppiä muille rasitukseen meneville!

Kovasti tsemppiä rasituskokeeseen menijät! ! <3

Siellä kokeen aikana saa jo juoda vettä, sitten ei tarvitse istua kuivin suin enää jos litkun jälkeen vielä janottaa. Ei nyt varmaan litratolkulla, mutta aika vapaasti. Se ei laimenna, vaikka voisi luulla. Paaston jälkeen veden juonti voi päinvastoin vapauttaa sokeria vereen, näin sanottiin siis kun pohdittiin noita minun paastosokereita hoitajan kanssa. Join monesti aamusin jotain puoli litraa vettä ennen mittaamista, mutta se pitääkin mittaa ennen kun on juonutkaan. Olin siis ajatellut, että jos vaikka saisin sillä arvoja alas, hehheh... ;-)

Ai,mulle sanottiin ettei saa juoda kun kysyin,koska voi nostaa sokeriarvoa. No ollutta ja mennyttä.Jokaisella paikkakunnalla kai eri systeemejä.

Mullekkin sanottiin ekassa mittauksessa ja samoin esikkoa odottaessa et siinä välissäkään ei saa juoda tai syödä mitään

Minäkin x 2 käynyt nyt sokerirasituksessa ja mitään ei saanut syödä aika juoda tuoda 2h aikana. Voin kertoo, että todella pitkät 2h. Mulle tuli ekan tunnin aikana hirvee olotila päätä särki ja paha olo, sitten helpotti. Tosin labra täti sano, että jos vähäänkin tulee huono olotila pääsee makuultaan kyllä mutta en katsonut sitten tarpeelliseksi. Niistä kahdesta rasituksesta on selvitty ja arvot olleet kohdillaan, onneksi. :wink

Tietääköhän noista laboranteista kukaan mitään kun ihan erilailla ohjeistaa.. ;-) No, se on onneks vaan 2 tuntia, ja sit saa syyä taas! Kertokaa sitten miten miten rasitukset meni, Sanoja, Kitty, Nodde ja Mustikka! On kiinnostavaa kuulla miten muilla sujuu. Jos minun kokemus mitään sanoo, niin siinä vaiheessa kannattaa jo huolestua vähän jos litku maistuu hyvältä. ;-P

Mulla oli sokerirasitus pari viikkoa sitten ja ihan hyvin itse testi meni. Ensimmäisen puoli tuntia litkua juomisen jälkeen oli huono olo, mutta onneks se meni ohi. Otin evästä mukaan et sain heti jotain syötävää testin jälkeen ja hyvin pystyin meneen töihin. Tulokset sain seuraavan viikon neuvolan yhteydessä ja oli se tunnin arvo hieman yli rajojen:( Elikkäs se olis sitte se Radi... Sain sokerien testaamiseen laitteen kotiin ja onneks ne arvot on ollu aina alle rajojen. Ens viikolla lääkärineuvola ja siellä sit katsotaan miten testaukset jatkossa hoidetaan. Onkohan se koko loppuraskauden ajan sit piikitettävä?

Eikös piikittämään joudu vasta, jos ruokavaliokorjauksella yms seurannalla ne arvot ei pysy kurissa?

Kiitos tsempeistä mammasmurffille. Itse ihan luottavaisin mielin menen, pissat on olleet puhtaita ja sokerit kun muuten katsottiin viime viikolla sormenpäästä, niin tunti ruokailusta arvo oli 6,7. Eikös se raja ollut 10, mitä ei saanut tunnin jälkeen ylittää?

Juu, ei onneks lääkkeitä tarvi piikitellä, mut se näyte sormesta tarvii piikittää 12 kertaa viikos. Iha riittävästi siinäkin... Se tunnin arvo siäl rasitustestis tarvis olla alle 10, muuten normaalilla ruokavaliolla alle 7,8.

Takaisin