Sokerirasitus ja raskausdiabetes

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja miuk
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla ois toi edessä maanantaina. Toivon sormet ristissä että se ois jotain muuta se maku kuin kola. Mä en ole eläessäni juonu mitään kolan makusta kun en voi sietää sitä yhtään. :wtf:

Vadelmaa oli täälläkin, kolmas sokerirasitus jossa olin ja aina ollu saman makusta.

Meillä ei ollut vara valita mitään makuja. Täällä oli vain ja ainoastaan sokerilitkun makuista...yök.

Mulle ei oo mitään puhuttu sokerirasituksesta, et pitääkö mennä vaiko ei. Esikoisesta (10v. Sitten) kävin. En toain muista millä rv. Toisesta ei sit tarvinnut mennä kun edellisestä oli niin vähän aikaa. Kai siitä mainitaan sit seuraavassa neuvolassa 1,5vkn päästä jos tarvii mennä.

Kävin torstaina tekemässä sokerirasitus testin. Kuten arvelinkin tossa jokin aika sitten niin radihan sieltä napsahti. Huomenna onneksi ultrapäivä niin tietää miten masussa voidaan. Onko muuten muilla ollut vatsan kasvu alussa kova jos on sokerit ollu koholla? Ainakin neuvolasta sanoivat että kova painonnousu ja vatsankasvu saattaa johtua kohonneista sokereista. Itsellä siis menossa vasta rv 13 ja painoa tullut jo 6kg ja vatsa on valtava.

Mulla on tosi iso maha, mutta ei oo eka raskaus, niin se varmasti vaikuttaa. Painoa mulle on tullut joku 3-4 kiloa tähän 18. raskausviikkoon mennessä.

Janki nyt mulla rupes vähän huolettaan ku minullakin paino noussu 7kg lähtöpainosta, maha aika suuri jo ja nyt 13+6.

Saapa nähä napsahtaako radi testeissä parin viikon päästä O.o

Onko sulla pikkukettu88 sukurasitetta? Mulla on kova sulurasite ja sen takia olinkin varma et radi napsahtaa. Tosiaan mulla meni niin et jo vkon 6 kohdalla porukka mietti töissä oonko raskaana. Samoihin aikoihin tuli siirryttyä mammahousuihinkin. Tosin molempien suvussa myös kaksosia et huomenna sit selviää sekin voiko johtua siitä mut kyl mä tota radia epäilen vahvasti tämän vatsan kasvattajaksi.

Mulla tuli radi tässäkin raskaudessa, paino on noussut 2 kg viikot 16+4. Oon alusta asti ollut radi ruokavaliolla. Paastoarvo ollut koholla viikosta 12 asti. Sain onneksi alkuun ainakin tabletti hoidon. Voi olla että joudun ottamaan vielä insuliinin jossain vaiheessa.

Sieltähän se leima taas napsahti. Paastoarvo oli rajalla, muut ok. Onko muita jotka on jääny kiinni paastoarvosta?

Huh nyt on tästäkin testistä selvitty ja tulokst oli ok. Ei saanut valita litkun makua, se oli tuolla se vadelmanmakuinen. Sain onneks loppupäivän saikkua neuvolasta ku tuli aikamoisen huonot olot tuolta... :wtf:

Mun pitäisi saada aikaiseksi varata tuo aika rasitukseen. Oon ollu flunssassa niin en sen kanssa oo halunnu mennä ja sitten kesti saada miehen työvuorot lähiviikoille, että varaan semmoselle päivällä että mies on kotona esikoista hoitamassa. Ens viikon aikana vissiin pitäs mennä ja torstai ainoo mahdollinen. Saas nähdä onko enää aikoja..

Kantsii muuten varata joku pieni eväs sinne rasitukseen mukaan, että saa heti syötyä kun vika koe on otettu. Ei tuu vältsiin niin huono olokaan sitten kun ei siitä suoraan maha tyhjänä lähe liikenteeseen.

miuk: Mulla oli just rajalla se paastoarvo eli 5.3. Mittailetko nyt kotona arvoja? Mulla ens viikolla neuvola ja sit alkaa kotimittaukset.

Joo mäkin otin eväät mukaan: banaani, mandariini ja vanukas sekä mehua. Eli VIRHE! :grin

Enhän mä niistä voinu sen ällötyksen keskellä ottaa yhtään mitään mutta onneksi mukana oli iso pullo vettäkin, ja labran viereisestä kahviosta sai sämpylöitä suolakurkulla (ja nakkasin kilon suolaa vielä lisää sinne väliin) ni johan alko hiukan heti helpottamaan olot...

Meillä on kans labran vieressä joku kahvio, katoin viimeks kun papparaiset ahmi sämpylöitä siinä kitusiinsa. Nyt vasta tajusin, et ne olikin paastokokeiden jälkeen varmaan siinä tankkaamassa.
Itekseni mietin, et on vähän outo ympäristö kahvitella siinä labrajonon kiemurrellessa pöytien välistä :grin

Viimeks ku olin oottamassa niin joku todella suuri henkilö tuli paastokokeisiin mukanaan 2 mäkkäriateriaa ja heti ku pääs pois kokeenottohuoneesta, istahti penkille heittämään ne huiviin siinä labrassa :D Tais ottaa poikkeuksellisen pitkä paasto voimille.

Takaisin