Sokerirasitus ja raskausdiabetes

Mulla oli ultraavana kätilönä henkilö joka tekee myös diabeteslääkärin töitä niin sano että ehdittomasti runsas iltapala varsinkin leipää kannattaa syödä. Ja iltapalan ja aamupalan välissä ihan max 10h. Mä joudun mittaamaan joka toinen viikko 4 aamupaastoa ja joka toinen viikko yhtenä päivänä 8 mittausta. Hyvin on erilaiset mittaukset kyllä!
 
Pakko kysyä että mitä noi mittaukset on? Tai miten ne tehdään? Ihan siis kiinnostuksen pohjalta kyselen, itselläni kaikki vielä ainakin ok, niin ei tarvitse noita miettiä :) *koputtaa puuta*
 
Verensokerin mittausta. Sormeen tehdään semmosella "kynällä" reikä ja semmoseen liuskaa puristetaan verta ja se liuska on siinä mittarissa kiinni, niin kone näyttää mitä verensokeri on. yleensä mitataan tunti syömisen jälkeen ja paasto aamulla ennen aamupalaa..Joidenkin täytyy mitata myös ennen kaikkia syömisiä..
Vastaskohan tää nyt ees kysymykseen...
 
Sorry jääny vastaamatta tänne; Janki ei mulla oo radiin sukurasitetta mutta mulla on monirakkulaiset munasarjat ja siks kohonnut riski. Samoin minusta huomasivat töissä 6+ viikolla että oon raskaana. Paino noussu nyt 300g per viikko..

8.4. mulla testit nii sittempä näkee. Ja ihanaa, sain vapaaksi sen päivän nii ei tarvi pahalla ololla yrittää töihin :wink
 
Maanantaina käyty toistamiseen sokerirasituksessa. Edelleen oli arvot oikein hyvät, vaikkakin hieman korkeammat kuin viimeksi. Olisikohan illalla syömälläni jätskillä osuutta asiaan :wink nyt ei sit iimeisesti enää seurata sitä. Näin ainakin ymmärsin.
 
Mullakin varmaan sokerirasitus testi edessä parin viikon kuluttua, kuulemma ihan kauheeta litkua. Yäk!
 
Juu, ei se kyllä herkkua ole ja saattaa tulla etova olo, mutta kyllä siitä selviää. Onneksi siinä saa nykyää hörpätä vähän vettä päälle halutessaan. Ennen ei kuulemma saanut.
 
Oli siinä nieleskelyä. Ja hoitaja vielä odotti ja seurasi ajastin kädessä, että koska juotu ja kello tikittämään. Olin ottanut töitä mukaan odotteluajaksi, mutta tuli niin kova väsy, etten pystynyt kun nuokkumaan/selailemaan lehteä. Kahvilan antimet maistui jälkikäteen!
 
Täällä ollaan nyt sokerirasituksessa! Olin kauhulla odottanut että litku maistuisi ihan hirveältä, mutta eipä maistunu! Makeeta sokerilitkua se vaan on ja parilla kulauksella sain alas! Kylmääkin vielä kaiken lisäks :wink Tsemppiä kaikille jotka tätä samaa pääsee/joutuu tekemään!
 
teillähän on aikasin rasitukset...mulla neuvolan mukaan on aikonaan ja meni aika vasta 22.6 :grin
 
Täällä myös törötetään labrassa. Mulla ei ollu mitään ongelmaa juoda tuo sokerilitku, maistui pikkasen makeammalle vadelmatrip-mehulle ja kylmänä tarjottiin meilläkin. No problem!
Nyt odotellaan tuleeko jälkiolotiloja :) mahd.migreeniä, pahoinvointia. Kaikista vähiten ootan tota verinäytteiden ottoo, koska se on mun mielestä karseeta :sad001
 
Joo se verinäytteiden otto oli mustakin pahin... otettiin kaikki vielä samasta suonesta niin viimenen pisto tuntui ihan kamalalta.. mutta siitä selvittiin ja nyt tuloksia odotellessa! :)
 
Tänään oli mulla sokerirasitus. Mun litku oli taskulämmintä mutta hyvin sen sai kitattuu. Pahinta oli se odottelu siel.. huomenna soittelen sitten tuloksia
 
Takaisin
Top