Sitten kun tämä on syntynyt...

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Aretha
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aaaaah, joo Amarillon êntrecote pihvi mediumina, nam... Uuhh.. JA ILMAKUIVATTUKINKKU sitä mie niiiiii syön tuhat kiloo kyl iha noin vaan ilman uunis käyttämistä! Namm... Ja kaikenlaisia Tapaksia!

Mä oon niin possu et oon vetänyt noita kaikkia kielloista huolimatta :oops:

Kun Papu on syntynyt:
- Alan vaunulenkkeilemään
- Käymään kuntosalilla ja zumbaamassa taas kunnolla
- Tuijottelen pientä ihmettä (Papua)
- Nukun just tasan siinä asennossa, mikä tuntuu hyvältä
- Aion köllöttää masulteen ja selälteen aina tilaisuuden tullen
- Huolehdin (toivottavasti) vähemmän turhista asioista
- Syön herkkuja ilman huonoa omaatuntoa
- Syön ilmakuivattua kinkkua ja maksalaatikkoa (en siis samaan aikaan)

...aion juoda mun ihanat herkkuvalkkarit mitkä on loppukesästä jo ollu jääkaapin perällä odottelemassa ja niiden kanssa ajattelin paistaa ankanmaksaa alkupalaks ja sen jälkeen mättää mahaan kunnon m- sisäfilepihvin! samoja himoja kun monilla muillakin näköjään :) Noi onkin oikeestaan ainoot asiat mistä oon joutunu luopumaan. Muuten oon kyllä syöny oikeestaan samoin kun ennenkin.

Aretha: meillä esikoinen tottui tissiin niin, ettei huolinut pulloa ollenkaan. Joten ekat 5kk imetettiin vaan ja nautiskeltiin alkoholittomista juomista. Kuopuksen kohdalla opeteltiin ihan alusta pitäen pullolle, jotta mammakin saa välillä vapaata. Ja samoin aion tämän uudenkin tulokkaan opettaa pullolle.

-syön graavilohta kyllästymiseen asti
-kattelen Tonttua ihmetellen
-liikun paaaaaljon
-huomion myös mmeiän hauvavauvaa
-hellin ja halailen Tonttua
-nautimme mökkeilyn täyteisestä kesästä ja luonnon helmassa elelystä
-pidän itsestäni huolta
-palkitsen mieheni raskauden aikaisesta huolenpidosta
-rakastan mun kasvanutta pikkuperhettä
-ja paljon paljon muuta

Tänään oli rakenneultra. En voi uskoa, että näen tontun seuraavaksi vasta kun synnytyksen jälkeen! On niin ikävä sitä jo nyt. Tunnustan, että olen malttamaton, mutta näin se vaan on. Ja pitkä syksy takana niin aika tuntuu vielä matelevan. Onneksi kohta päästään varustelemaan lastenhuonetta niin ehkä se saa ajan kulumaan :)

Viinaksista. Mä näin alkupuolella sellasia unia että aloin kitata kaljaa tai viiniä ja jossain kohtaa sitten tajusin että mähän oon raskaana. Välillä herätessä oli ihan sellainen olo että mitä mä oon menny tekemään.

Mietin että onko mulla oikeasti noin kova viinanhimo että tulee jo uniinkin mutta sisäinen unitulkitsijani käänsi sen lopulta siihen että olin niin hämmenyksissä kaikista kielloista ja ohjeista että pelkäsin unohtavani ne.

Kyllä mie olen sen yhden sauna siiderin juonut ja imettänyt hetken päästä. Ei siitä ole mitään haittaa jos on satunnaista. Tässä suoraan lainattuna imetystuen sivuilta:

"Kun äiti juo alkoholia, sitä imeytyy äidinmaitoon samalla lailla kuin äidin vereenkin. Jos äiti siis on "yhden promillen humalassa", maidossa on alkoholia yksi promille.Tämä on niin pieni määrä, että kun vauva juo tätä maitoa, vauvan verestä ei enää alkoholia pysty mittaamaan. Tällä perusteella neuvolan lääkärikin voi sanoa, että voit aivan hyvin juoda sen saunakaljan ja toisenkin ja imettää vauvaasi saman tien. Paljosta alkoholista lapsi voi tulla väsyneeksi, veltoksi ja nukkua tavallista raskaammin, mutta tutkimukset eivät ole osoittaneet lasten kärsivän vahinkoa jos imettävä äiti juo kohtuullisesti ja vain harvoin."

^ Jep. Kannattaa myös muistaa, että myös lasten D-vitamiinitipat pohjautuvat etanolille. Jos tuntuu, ettei uskalla imettää parin kaljan jälkeen, ei sitten kannata antaa koskaan niitä D-vitamiinitippojakaan, joissa alkoholia on selvästi enemmän kuin rintamaidossa. (Mutta on kyllä oikeasti tutkittu, että molemmissa tapauksissa on kyse niin pienistä määristä, että haittaa ei ole.)

Imetyksenaikainen alkoholikielto perustuu lähinnä siihen, että humalainen hoitaja voi olla kömpelöyttään vaaraksi lapselle – oli sitten äiti tai isä. Kannattaa siis muistaa omat rajat ja myös se, että viinapää voi olla heikompi kuin ennen.

Muistaakseni D-vitamiineissa Jekovit-tippa sisältää etanolia, muissa yleisesti käytettyissä ei taida olla??? Ainakaan niin reilusti? Toi Jekovitin päiväannos sisältää alkoholia saman verran kuin äiti joisi kaksi annosta alkoholia ja imettäisi sitten. Ite olen "alottanut" juomaan saunasiiderin siinä vaiheessa, kun vauva selkeesti nukkuu illasta pitemmän pätkän. Eli näin sillä pienelläkin määrällä alkoholia on pitempi aika poistua, vaikka eipä tuolla määrällä merkitystä ole.

Meillä ei oikeen kukaan lapsista oo pulloon oppinu, mutta en oo kauheen aktiivisesti opettanukkaan. Eli ihan "kuivin suin" ollaan oltu ensin raskausajat ja melko kuivana sitten vuoden kestäneet imetysajat :wink

mä odotan innolla sitä että pääsen taas treenaan KOVAA!! rappusissa juoksemisesta nään uniakin, mut mitäs sit kun muuten pystyis kyllä mut tissit on kunnon maitotykit ja niiden kans ei pystykään treenaan niinkun haluis?! mulle ei nytkään mahdu urheilurintsikat päälle niin mites sit kun maito nousee? :/ ajatuskin jo turhauttaa...

....käyn kampaajalla (täällä toinen kemikaali kammoinen...) Tää tukka on ihan hirveä, raskauduinkin yllättävän helposti, enkä ehtinyt vaalentamaan hiuksiani, joten värjätty osa on lähes musta ja oma perus suomalainen maantienharmaa...

Mie myös värjään hiukset, kun en oo raskauden aikana uskaltanut..
Sitten syön graavilohta PALJON
Ja jonkun kerran juon jonain iltana pari lasia valkkaria
Jatkan kuntosalilla käymistä ilman raskauden aiheuttamia rajoituksia..

Nautin niiiin siitä kun voi hölkätä ilman pissoja housussa <3

Nautin kun saa tuntea itsensä sirommaksi, vaikka onhan tää masu ihana, muttei ihana silloin ku vedän esikoiselleni kenkiä jalkaa tai korjaan leluja sohvien alta ;)

Niin odotan että mun lempimaximekot menisivät kesällä päälle, niissä on helppo olla puistossa ja rannalla.. Ku voi olla ettei lantio anna periksi kesällä farkkushortseille..
Viimeksi lantio kapeni 1,5 vuodessa omiin mittoihinsa vaikka olinkin jo painoni kanssa alkupainossa aiemmin :/

Niin odotan kesää kuulkaas <3

Leikin hippaa esikoisen kanssa pihalla, kesällä, kun aurinko paistaa ja voi käyttää normaaleja vaatteita eikä maha ole kokoajan tiellä ja TÄYNNÄ!

Takaisin