Sisaruksia marraskuisille?

Onnea raskaus uutisia saaneille.

Miten tämä onkin niin ristiriitaista. Kun tavallaan mulla ei ole mikään kiire tai välttämätön halu edes raskaaksi vielä tulla. Silti taas menkat oli suuri pettymys.
Lähinnä kai miehen takia. Hän kovasti toivoo sisarusta marraskuiselle ja jaksaa positiivinen olla. Tavallaan ei tekemällä tehdä, mutta mahdollisuus asialle annetaan. Ei kalenteriin tuijotusta, paitsi vähän.
Itse mietin taas ennen kun menkat alkoi että jos olisin raskaaksi tullut jo, miten jaksaisin kun väsyttää ihan hirveästi jo muutenkin.
Kuvittelin jo että olen raskaana vaikka runsaat menkat on.
Pyh.
Järki sanoo että kaikki ajallaan.... miksi silti nää menkat vetää mielen aina apeaksi ja ajatuksen että jos en ikinä enää tulekaan raskaaksi. Että en voi miehelle hänen haavetta täyttää.

ellami, voin niin samaistua tuohon pettymyksen tunteeseen menkkojen alkaessa. :( Mekään ei varsinaisesti yrittämällä yritetä, enkä liioin kalenteriin tuijota, mutta aina kun menkat alkaa, niin harmittaa. :( No, toivottavasti joku päivä! :)
Ja täältä myös onnea raskaus uutisia saanneille! :)

Onnittelut uusista raskauksista :Heartred Olen nyt kolme kertaa kirjoittanut tähän ketjuun ja joka kerralla teksti hävinnyt johonkin kun olen saanut valmiiksi. Lieneekö joku puuttuu peliin, että kolmen lapsen äitinä ei ole enää mitään asiaa kirjoitella tähän ketjuun :hilarious::p:woot:

Mutta jos nyt kuitenkin yksi yritys vielä :wink

Taisin jo joskus marraskuisen syntymän jälkeen tuskailla täällä sitä, että tuntui haikealta (ajoittain jopa kamalalta) ajatus siitä, että tämä kolmonen olisi viimeinen. Hetken aikaa tuntui hyvältä päätökseltä, mutta ajan myötä nelonen on ruvennut kummittelemaan mielessä ihan päivittäin! Tilanne on vaikeampi kuin ennen, kun kolmessakin on riittävästi hommaa ja haluan edes jonkinverran tarjota lapsille kokemuksia ja elämyksiä. Mahdollisuudet väistämättä pienenee jokaisen lapsen myötä!

Nyt jo tuntuu haastavalta miettiä poikien kanssa kesälomareissuja, kun marraskuinen kuitenkin vielä sen verran pieni, että määrää tahdin melko pitkälle meidän perheessä!

Jonkun verran ollaan asiasta miehen kanssa juteltu ja päätetty ettei tästä tarvitse mitään lopullisia päätöksiä vielä tehdä. Kovin pienellä ikäerolla ei kuitenkaan haluttais. Suurimmaksi ongelmaksi tässä omassa mielessä muodostuu se, että tuskin se nelosenkaan jälkeen sen helpompaa on päättää, että nyt ei yhtään enempää. Mutta pakkohan se on jossain vaiheessa :confused:

Mistäs olette tienneet, että lapsiluku on täynnä? Onko se joku tietty tunne? Päätös? Olosuhteiden sanelemaa? Vai jotain muuta?

Miulla se on olosuhteiden sanelema.Ensin ajattelin,ettei enää neljättä ja mies halusi toisen oman.Nyt ne ajatukset on toisinpäin.Ja jos ei yhteisymmärrykseen päästä niin vauvaa ei sit enää tuu.Ja ikävältä tuntuu ja sen olen myös miehelle sanonut.Kesälomareissu meni meillä loistavasti pienen miehen kanssa!Kolme yötä reissussa Power Parkissa ja Tuurissa.Kilometrejä meille yli tuhat ja poika ei ollut moksiskaan.Tosin olin itse takapenkillä viihdyttäjänä. :)

Itsekin joskus ajattelin että kaksi saa riittää, mutta elämä on riepoitellut niin monessa että mieli on muuttunut matkalla. Ja nykyiselle miehelle oli selvää että hän haluaa sen kaksi, joten hänelle nyt sitten toinen tulossa. Mutta aika varma olen että tämä neljäs saa olla viimeinen. Raskauksien tuomat hormonimyrskyt alkavat olla minulle (ja varmasti miehellekin) ihan liikaa, että olen miettinyt sterilisaatiota ja toivon aikaisia vaihdevuosia kuten äidilläni ettei tarvitse hormonien kanssa tapella. Ovat aika myrkkyä pääkopalleni.

Hmmm.. nyt vähän kummastuttaa ja mietin, et mihinhän ketjuun tätä ees kirjottelee, mut laitanpa tänne. On sit vähän ällö.
Syön siis minipillereitä. Oon syöny niitä imetys-/maitoaivojeni takia vähän niin ja näin, montakin on myöhästynyt ottaa ja yksi unohtunut kokonaan tässä ehkä 2kk sisään.
Menkat on yleensä 3kk välein 2vk, niin kun ennen esikoistakin ja menkat oli vasta pari viikkoa sitten. (Tosin tosi oudon vähäiset, melkeinpä vaan pikkuhousunsuojilla selvisi)

Eilen kuitenkin miehen kanssa kun oli kahdenkeskistä kivaa, sanoin sit jälkeen päin et tuntuu ihan kun synnyttäisin, kun niin jäi jomottamaan ihan niinku luustoa, vähän ku liitoskipuja tai venymiskipuja.. ja koko tän päivän ihan samanlainen fiilis, SUKKAPUIKKOKIPU ja alavatsan jomotusta.
Äsken sit tunsin kun jotain vaan valahti, no mitähän. Ihan kirkasta verta. Miulla ei menkat ala KOSKAAN näin.. :bored: ne enteilee aina monta päivää ja seksi yleensä sattuu vikoina päivinä ennen menkkoja.
Eli joko tässä on vaihtoehto A) "kierto" sekasin ku seinäkello tai B) Olen raskaana/ollut raskaana ihan alussa ja keskenmeno.. Voiko olla? Toukokuussa oon viimeks testaillu ja sillon ollu täysin negatiiviset.
Ääh, huomenna apteekkireissu muutenkin, ni on se testi ostettava. Pakko, että saa soitettua sit neuvolaan jos se näyttää positiivista..
o_O
En sanonu miehelle vielä mitään, ku jos kierto vaan sekasin ni ei se sitä kiinnosta :grin

Muok. Lueskelin pillereiden käyttöohjelappusta taas ja nää on Desogestrelit, eli estää munasolun kypsymisen sekä siittiöiden kohtuunpääsyn. "Saa" unohtaa 12h viiveellä ja teho pysyy, mut yks on miulla jääny niin, et oli melkein 24h.. eli yks päivä skippaantu välistä kokonaan.
Veikkaan et kierto vaan ihan täysin päin mäntyä, mut huomenna se selvinnee

Muokattu viimeksi:
Mileim... mulla jäi 4 päivää pillereitä ottamatta vahingosaa ku oltiin mökillä ja ne oli lääkepussossa josta en muuta tarvinnu. Yleensä siis näkösällä mulla se laatta. En tullu raskaaksi (voi olla tuuria). Ystäväni söi ko pillereitä säännöllisesti ja täysimetti ja 5 kk synnytyksestä tuli raskaaksi ja sano et ei kyl ollu unohtanut ottaa. Että varmasti henkilöstäkin kiinni miten pillerit vaikuttaa

Joo, eikai se tarvii käytännössä kun sen kerran unohduksen ja joskus ei tosiaan sitäkään, kun ehkäisyteho on 99%. Eli se 1% on siellä aina olemassa.
Veikkaan kuitenkin väärää hälytystä, mut testaan joka tapauksessa.
Jos on vaan kierto ihan sekasin ja tää jää päälle, et tulee tyyliin vähäistä vuotoa kahden viikon välein ni pillerit loppuu nimittäin ku seinään. Sen sanon kyllä miehellekin sit, et jos ei sisarusta halua ni se on sit kortsu tai selibaatti :grin

Joo, eikai se tarvii käytännössä kun sen kerran unohduksen ja joskus ei tosiaan sitäkään, kun ehkäisyteho on 99%. Eli se 1% on siellä aina olemassa.
Veikkaan kuitenkin väärää hälytystä, mut testaan joka tapauksessa.
Jos on vaan kierto ihan sekasin ja tää jää päälle, et tulee tyyliin vähäistä vuotoa kahden viikon välein ni pillerit loppuu nimittäin ku seinään. Sen sanon kyllä miehellekin sit, et jos ei sisarusta halua ni se on sit kortsu tai selibaatti :grin

Aloin syödä niitä tammikuussa alussa ja vasta ny kesäkuussa jäi ne 2vk välein menkat pois. Oli ehkä 1 kk tuos tammi-touko et ei tullut välimenkkoja. Mut nyt ei tullu ollenkaan. Et jospa alkas ny tasottua.

Jooh. Tein testin ja negatiivinenhan se. Toisaalta helpotus ni ei tarvi ottaa miehen reaktiota vastaan, mut sisaruksen silti haluaisin tytölle :grin
Toivottavasti tasottuu, en nimittäin aio vuodella parin viikon välein :bored:

Kävin tänään moikkaamassa ystävän viikon ikäistä poikaa <3 vähän kyllä iski vauvakuumetta tai raskauskuumetta oikeastaan. Tuntuu niin isolta tytöltä jo oma nötikkä. :-) ollaan puhuttu että pienellä ikäerolla 'tehtäis' toinen, pitäisi nyt vaan rohkaistua ehdottamaan miehelle että jätetäänkö 'ehkäisy' eli keskeytetty yhdyntä pois ja saa kakkonen tulla kun haluaa :-)

Kauhea vauvakuume!!! Haluamme marraskuiselle sisaruksen asap! Menkkoja ei kuulu ei näy.. Johtuukohan kun imetän vielä.. Saa nähdä tuunko milloin raskaaksi..

Takaisin