Sikiön liikkeet

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Lavinia
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aloin tuntee päivittäin usein ja säännöllisesti pikku potkui viikolta 17 eespäin. Aina maaten mennessäni tai istuessanikin alkaa potkii naputteleen. Onhan sillä tilaa liikkuu vielä hyvin.
Dobbleri on tietenkin jäänyt kun tuota vauvaa "kuulee" muutenkin.

Täälläkään ei juuri mitään tuntemuksia vielä! Esikoisesta tuntui rv25 vasta ekat oikeat potkut. Eli muutama viikko tässä pitää varmaan vielä odotella. Mulla on paksu istukka kohdun etuseinämässä joka estää liikkeiden tuntemisen.

Missä teillä tuntuu vauvan liikkeet? Täällä vauva potkii tuonne ihan alas, aivan kuin jonnekin peräsuolen ja virtsarakon tuntumaan. Ja välillä tekee aika pahaa nuo potkut..

Mulla vaihtelee hyvin paljon. Alamahassa liikkeet tuntuu parhaiten, mutta kyllä tuossa navan vierelläkin on potkuja näkynyt&tuntunut. Suurimmaksi osaksi potkut on ihan "kivan" tuntoisia, mutta välillä ne tekee ihan pahaakin. Varsinkin kun jatkuvalla syötöllä potkii johonkin arkaan paikkaan. Jännityksellä odotan minkälaisiksi potkut muuttuu kun pieni kasvaa ja saa lisää voimia. :grin

Yleensä tuntuu vasemmalla hieman navasta alaspäin. Mutta heittelee niin usein kiekkaa että milloin missäkin.

Nyt 19+0 ja liikkeitä on tuntunut päivittäin jo pari viikkoa. Aluksi ne olivat pieniä hipaisuja, mutta nyt jo selkeämpiä pieniä tuuppauksia. Useimmiten ne tuntuvat navasta alaspäin eri puolilla vatsaa. Parhaiten niitä tuntee iltaisin television ääressä puoli-istuvassa asennossa röhnöttäessä.

Olen todella iloinen näistä tuntemuksista. Raskaus on ensimmäiseni, olen iäkäs ja moni asia pelottaa. Nyt ainakin tiedän että se tyyppi siellä on toistaiseksi elossa. Välillä kun tuntuu, että edellisistä liikkeistä on jo tosi kauan, istahdan alas, saatan vähän painella vatsaani ja odottelen rauhassa liikkeitä. Kun niitä sitten tulee, on tunne todella mahtava. ❤️

Tosi heikosti tuntunut vk 21-22 asti, ilmeisesti johtuen siitä että istukka on tuossa ihan edessä ja vaimentaa mutta nyt vk 22+4 alkaa hieman potkut voimistumaan:happy: Otan kyllä jokaisen potkun ilolla vastaan, ihanaa saada pieniä muistutuksia siitä että sisällä on kaikki ok:Heartred Eilen kävin hierojalla ja kun olin hetken selälläni niin alkoi tuntua sellaista monotusta että meinasin alkaa nauraa:love7 ilmeisesti asento ei pikkukaveria miellyttänyt, ja halusi viestittää että käänny nyt jo! Potkut rauhoittui kun taas meni kylkiasentoon, ressulla tais olla hetkellisesti vähän ahdasta..! Mutta joo, silloin tällöin tuntuu liikkeitä ja se on ihan mahtavaa, kun tällainen vainoharhainen epäilijä olen.

Alavatsalla liikkeitä tuntunut jo parisen viikkoa, mutta harvakseltaan. Istukka on niin keskellä edessä kuin olla voi, huomaa et vaimentaa tosi hyvin. Jospa nämä tästä voimistuisi ja muuttuisivat päivittäisiksi. Nyt siis 22+1 viikot. :)

Mulla tuntuu potkut navanseudulta alaspäin. Istukka on takana joten tuntuu tosi hyvin, pari iltaa sitten huomas silmilläkin kun pieni möllers oikeen urakalla :D

Armotonta tykitystä masussa tiheään tahtiin liikkuessakin:) Eipä anna äitin nukkuu... ompi vilkas ja kun tilaa on vielä.
Viikot 25....

Mulla huomenna 24+0 ja nyt pari viikkoa on tunuteet potkut hyvin. Mulla on istukka keskellä eessä, mutta neiti osaa kyllä potkia kunnolla. Hän on pää alas päin, niin käsien likkeet on plajon hennompia, ihan alhalla. Mutt jaloissa on selkeesti voimaa ja tuntuvat navan kohdilla tai isutukan sivuilla..

Meillä on 22+0 ja välillä tuntuu hentoja vauvan liikkeitä. Välillä vaan vaikea tunnistaa mitkä ovat vauvan liikkeitä kun istukka sijaitsee aivan edessä ja ei ole tottunut liikkeisiin.

Muokattu viimeksi:
Rv 20 asti liikkeet tuntuneet selkeästi päivittäin ja myös mies sai tuntea ekat potkut vatsan päältä 20+3. :)
Nyt menossa 21+2 ja liikkeet alkaa olla jo aika voimakkaita, tuntuu vielä miten tyyppi heittää kuperkeikkaa, kun potkut tuntuu välillä todella alhaalla ja virtsarakossa ja toisinaan taas kyljissä kanssa navan tuntumassa. :D
Mullakin istukka edessä.

Nyt on 25+2 ja vaavi tuntuu hieman rauhoittuneen. Parisen viikkoa oli ihan mieletöntä rallia melkein aamusta iltaan. Nyt ilmeisesti menossa nopean kasvun vaihe, niin silloin vaavi nukkuu enemmän. Eilen kyllä oli sellaista menoa vatsassa, kun makasin hammaslääkärin penkissä, että oksat pois.. :D Tuntuuhan tuo nytkin potkiutuvan..

Muistaakseni rv19 tienoilla tunsin ekat liikkeet ja siitä asti vaan voimistuneet [emoji1] nyt ollaan rv 23 ja voi jo hyvin tuntea ja nähdä kun pikkuinen siellä potkii vaikka istukka onkin etuseinässä [emoji2]

Takaisin