Sikiön liikkeet

Mulla tuntuu kans liikkeet tuolla alhaalla hassusti. Maha tuntuu niin isolle ja viikkoja kuitenki "vasta" 28 :) helpottaisko jos kääntyisi raivotarjontaan? Onko todella niin että on automaattisesti sektio jos on väärin päin?

Ei ole automaattisesti sektio. Vaatii vaan äidiltä halua ja voimia synnyttää perätilassa olevaa lasta, koska silloin ei voida niin paljon avustaa. Myös kääntöä voidaan kokeilla. Tapauskohtaistahan se on. Mä olen itse syntynyt väärinpäin, ja se synnytys oli kuulemma mennyt hyvin tai ainakin äiti siitä aina naureskellen kertoo.
 
Ensisynnyttäjä päätyy helpommin sektioon perätilan vuoksi kuin aiemmin synnyttänyt. Usein siksi että jännittää/pelkää enemmän. Onhan se varmasti erilaista kun se suurin osa (siis pää) tulee vasta viimeisenä. Raivotarjonnassa oleva solahtaa yleensä ulos kuin hylje kunhan pää on puskettu esiin.

Mä olen alkanut tuntea sitä tuttua painetta ihan alhaalla mitä pää aiheuttaa kun on pää alaspäin. En pysty enää reippaaseen kävelyyn ilman että tuntuu ikävältä. Tänään 27+2.
 
Vauva on heilunut ja liikkunut tänään ihan älyttömän paljon, tuntuu että tosi paljon tavallista enemmän. Ja sellaista täristelyä tuntuu myös. Niin, tästäkin siis voi olla huolissaan :bored:
 
Mulla tuntunut liikkeitä tosi hyvin joulun jälkeen. Viime viikon ajan on myös potkut näkyny masusta läpi :) Itsestäni vain hirmu ihanaa tuntea liikkeet niin selkeästi vaikka aktiivinen kaveri onkin :D
 
Mulla ei edelleenkään potkut näy läpi, rv 28+6.. ei varmaan tuu näkymäänkään :sad001 vaikka potkut on välillä kyllä tosi voimakkaita! Istukka edessä taitaa suojata liian hyvin.
 
Mulla on istukka etuseinämässä ja näen silti yksittäiset tökkäykset ja potkut. Kun vauva kääntyy niin heilahtaa koko masu. Tässä yhtenä päivänä oli ilmeiseti jalka pingottamassa nahkaa. Nappasin kiinni siitä ja pitelin hetken ennen kuin hävisi. :)
 
Mulla tuntui eilen illalla todella hassua tärinää. Siis ei mitään pyörähdyksiä tai potkuja, vaan lyhyitä tärinöitä, välissä aina pieni tauko. Tässä nyt sit aamusta googlailin, että pitäisi olla ihan normaalia. En muista esikoisesta tuollaista.

Muutenkin liikkeet on tosi voimakkaita, ihan koko keskivartalo pomppii. Nyt 29+5.
 
Mulla myös istukka etuseinämässä ja jos oikein muistan niin rv 18 eteenpäin on liikkeet jo tuntunut :) ja täällä kyllä näkee selvästi potkutkin.
 
Carolinah varmasti alkaa myös sulla näkymään myöhemmin :) Mutta toki ollaan yksilöitä kaikki. Mulla on myös istukka edessä mut potkut oon havainnu masun sivuilla. Ja onneksi ultrassa näkyy kuinka vauva on aktiivisena :)
 
Aloin tuntea ekat liikkeet rv 15 paikkeilla ja siitä ne ovat tietysti kokoajan voimistuneet ja säännöllistyneet. Nyt (30+5) liikkeet näkyy kyllä jo päällekin kun vatsa heiluu, mutta on kyllä aika rauhallinen liikkuja tämä meidän tuleva tyttönen verrattaen ensimmäiseen, joka oli todella vauhdikas ja raju liikkeissään. Tai ehkä tämä on sitten vähän hitaammin käynnistyvää sorttia, että säästelee loppuun näitä potkuja sitten kunnolla :)
 
Meillä molemmat tytöt olivat rajuja potkimaan. Esikoinen potki kylkiluutkin todella kipeiksi. Työnsi jalat luita vasten ja suoristi itseään. Nyt on poika tulossa ja jos ei pahempi niin ainakin ihan samanlainen potkija ja möyrijä.
 
Mulla nyt viikkoja 30+ ja istuminen on alkanu sattua + oikeessa kyljessä on heti kipua jos meen vähänki kumaraan.. vaikee kyllä arvioida miten päin se vauva siellä oikeen on...
 
Nyt on vauva pää alas asennossa jalat ylös eikä enää sivulle kippurassa. Eilen siirtyi potkut palleaan (aiemmin lähellä oikeaa nivusta). Heti tuli istumatyöstä epämukavaa.

Äsken kun makasin sohvalla niin maha meni ihan hassun muotoiseksi. Vauva vain toisella puolella ja näytti siltä kuin olisi ollut siellä kontallaan tai jotain. Hetken pingotti sillai ja sitten kääntyi pois.
 
Mulla poika viihtynyt koko raskauden "sivuttain", pää toisella puolella masua ja jalat toisella puolella. Vatsa iha hassun muotonen, tosi alhaalla kun makoilee sielä kun riippumatossa :D saa nähä miten päin lopulta kääntyy.
 
Meidän poitsu on pää alaspäin. Jännästi tuntuu tömistelyä/paukutusta/muljuamista/sipsuttelua vasemmalla ylävatsalla ja oikealla alavatsalla. Oikea ylävatsa tuntuu "tyhjältä", kun on vähän niinkuin poikittain siellä. :)
 
Takaisin
Top