Sikiön liikkeet

Tohon perätilassa alatiesynnytykseen vaikuttaa myös vauvan koko ja äidin lantion koko. Siinä on synnytyslääkäri mukana, koska siihen liittyy vähän enemmän riskiä ku norm rt synnytykseen. Tiedän kyllä useamman toissynnyttäjän jotka ovat synnyttäneet perätilassa olevan lapsen ja aivan hyvin on menny.

Mun vaavi on ollut poikittain ja pyörii vielä kovasti. Nyt tänä viikonloppuna on ollut pystypäin, mut en on varma onko rt vai pt. Huomenna ultra , joten selviää silloin!
Tämä on kova liikkumaan ja hyvä niin. Ei tule huolen tunnetta.
Rv 32+0
 
Meidän poitsu on pää alaspäin. Jännästi tuntuu tömistelyä/paukutusta/muljuamista/sipsuttelua vasemmalla ylävatsalla ja oikealla alavatsalla. Oikea ylävatsa tuntuu "tyhjältä", kun on vähän niinkuin poikittain siellä. :)

Mulla just toisinpäin :) tuntuu oikealla ylhäällä ja vasemmalla alhaalla. Kokoajan vauva on kyllä ollu enemmän oikealla puolella.. Varrmmslta puolelta selkäkin menny kipeäksi varmaan siksi, kun aina sillä puolella nostaa..
 
Minulla vauva taitaa olla poikkiteloin edelleen. Liikkeitten perusteella. Eilen nukahdin ja alko sellainen porskuttelu,että heräsin siihen ja säikähdähdin, että mitä tapahtuu nyt. Mieskin säikähti kun minä säikähdin. Toivottavasti hän kääntyy aikanaan oikein päin. On nimittäin ruennut pelottamaan, että joutuu vielä johonkin sektioon. Ikinä ei ole leikattu, mutta mielikuva on sellainen, että mielummin muutaman tunnin rytinä kun pitkä kipu haavan kanssa.
 
Aika veikeä tunne tuo kun vauveli päätänsä kyhnyttää tuolla alhaalla ja rapsuttelee käsillään. Ilmeisesti on jo hyvin alkanut laskeutua kun tuntuu niin alhaalla jo liikettä [emoji4]
 
Täällä on vauva ollu pitkään pää hienosti kohdunsuulla. Sieltä sit tökkii käsillään ympäri lantiota ja jalat potkii milloin milleki puolelle masua, oikee break dance aina menossa. Koko maha vaan kohoilee :) vilkas poika on.
 
Täällä kans käännytty nyt pää alaspäin ja valmiiks nätisti siihen kohdunsuulle. Potkut tu tuntuu tosi voimakkaasti sekä ylhäällä pallean tuntumassa, ihan tissien alla ja oikealla kyljessä.
 
Pää alaspäin ja aamu/päivä/ilta/yö potkunyrkkeily harkat menee.... monesti ihan huono olo kun ryskää siellä pieni innokkaana. Maha heiluu :)
 
Mullekin neuvolassa sanottiin viime viikolla että pää alaspäin on :) Mutta ei vielä kiinnittynyt.
 
Onko muita, joilla kohtuullisen rauhallinen kaveri? Nyt rv 32+1 ja kokokontrollissa lääkärinkin kanssa ihmeteltiin, ettei kovin liikuskele. Huolissaan lääkäri ei ollut, halusi jonkun aikaa käyrittää, jolloin muutama liike ja hyvät sykevaihtelut. Muutenkin kaveri heiluttelee käsiä enemmän, napakasti ei potki. :rolleyes:
 
Täälläkin vauva ilmeisesti jo raivotarjonnassa mutta aika korkealla vielä. Samanlaista vaivaa on kuin esikoisenkin kohdalla, oikeaan kylkeen painaa ihan älyttömästi joku jalka tai pylly tai mikä onkaan. Siis tosi vaikeaa olla kun jokin siellä yrittää puskea läpi mutta tilaa ei ole. Tänäänkin ajoin autolla melko pitkän pätkän niin kyllä muutes tuntui ikävältä! Tekee mieli työntää kädellä alaspäin mutta ei auta.

Muutenkin alkaa huomata että tila käy vähiin, tukalaa on jo aika usein :sour:
 
Onko muita, joilla kohtuullisen rauhallinen kaveri? Nyt rv 32+1 ja kokokontrollissa lääkärinkin kanssa ihmeteltiin, ettei kovin liikuskele. Huolissaan lääkäri ei ollut, halusi jonkun aikaa käyrittää, jolloin muutama liike ja hyvät sykevaihtelut. Muutenkin kaveri heiluttelee käsiä enemmän, napakasti ei potki. :rolleyes:

Täällä myös koko raskausajan on mahassa oleskellut rauhallinen kaveri (johtuen ehkä siitä, että on perätilassa, joten kaikki liikkeet ei tunnu niin hyvin). Meidän vaavi voi olla monta tuntia ihan hissukseen, mutta antaa sitten kyllä taas "kuulla itsestään". Mihinkään syömiseen tai esikoisen metelöintiin ei reagoi, mutta kun menen oikealle kyljelleni makaamaan niin johan alkaa potkia jumputtamaan siihen tyyliin, että "vaihda jo mamma asentoa :yuck:" :grin. Nyttemmin vauva on jo sen verta iso, että potkut tuntuu selkeästi, mutta alkuun olin ihan hermoheikki kun saattoi mennä parikin päivää niin, etten tuntenut kuin pieniä hipaisuja toisinaan.

Mutta jos vähänkin alkaa vauvan vointi huolettamaan, eikä liikkeitä laskemalla tunnu, niin käy ihmeessä neuvolassa kuuntelemassa sydänäänet...Itse ainakin teen mieluummin muutaman turhan käynnin, kun murehdin vauvan vointia kotosalla :)
 
Minustakin on aika rauhallinen kaveri kyydissä.. päivisin sieviä potkuja mutta iltaisin kyllä liikkuu sitten enempi ja kylkiin potkii myös.. mutta ei tunnu kovinkaan ikävältä ainakaan vielä :) kaikki kyselee onko närästys jo tullut mutta ei sekään :D
 
Mulla on voltinheittäjä toisinaan joka tuntuu ilkeelle kuin sisäelimiä pyörittelisi. Pitkin päivää myös toiminnassa potkunyrkkeily kerho joka tosin hieman laimentunut viikon 33 jälkeen ja iskut tuntuu eripuolilla riippuen kuinka päin sattuu olee. Sitten näitä discotanssi kursseja nykimistä ja heilumista myös pitkin päivää.
Öisin nukkuminen hankalaa kun liikuskelee
Ei mulla edellisissä raskauksissa näin kovaa menoa ollut.
 
Täällä on aika vilkas tyyppi masussa. Aina kun ite rauhoittuu niin pikkunen alkaa jumppaamaan :joyful:. Liikkeet ollu kuitenki ns mukavia. Ei kivuliaita eikä juuri myöskään epämiellyttävän tuntusia ja yöt taitaa vaavikin nukkua tai ei oo ainakaan mua valvottanu. :happy:
 
Aamulla ja päivällä liikkeet on mukavan rauhallisia (paitsi jos päivällä tulee syötyä jotain mausteisempaa tulee helposti muutamia kipakoita potkuja) ja lähinnä hymyilyttää kun tyyppi venyttelee. Illalla noin klo 10 maissa alkaa rajumpi iltariekku joka saattaa yltyä sellaiseksi että on pakko tehdä jotain rauhoittelua, paras keino tähän asti on ollut mennä suihkuun! Väittäisin että osavaikutusta on sillä että kun vatsa on paljaana niin kylppärin kirkas valo saa pikkuisen ihmettelemään sitä kun vatsayksiössä menee valot päälle:happy: ja tyyppi saa muuta mietittävää. Lisäksi suihkuoperaatioon kuuluvat kuorinnat ja vatsan öljyämiset&rasvaamiset sen jlk taitavat myös olla pikkuisesta sen verran mukavia että on ihan rauhallinen. Hieman ennen emoaluksen nukahtamista on havaittavissa pientä liikehdintää, kuten myös yön aikana mutta se on vain suloista.
Ihanaa huomata että siellä se on ja voi hyvin, meidän pikkuprinssi :love7
 
Meiän poitsu on välillä hyvinkin rauhallinen, mutta välillä taas tuntuu tosi vahvasti ku se vääntelis jotain suolia mun sisällä. Tosi omituinen ja vähän epämiellyttäväkin tunne..mitähän se tekee siellä, vai voisko olla että vielä heittelee voltteja? Rv 32+6 menossa...
 
Yleistä on volttien heittely rv36 asti. Sen jälkeen alkaa pää kiinnittyä lantioon ja tila loppuu. Meidän poika on tosi alhaalla lantiossa kun on pää alaspäin, mutta äsken tässä sohvalla istuessa meni taas poikittain. Mahan muoto muuttui ihan ykskaks. Ja mulle tulee niin paha olo näistä jumpista. :depressed:
 
Takaisin
Top