Sikiön liikehdintää :)

meillä on enemmän muljuamista kuin selviä potkuja.
Ja välillä olisin tuntevinani sen pepun tuossa aika lähellä napaa.
Pää alaspäin ollut jo varmasti pidemmän aikaa sillä jo rakenneultrassa piti kallo mitata sisäkautta jotta sai oikeat mitat. Masun päältä sitä ei meinaan saatu...
Ja siitä johtuen on ollut koko ajan tunne että keilapallo alapäässä [:D]
tosin siis kipeätä tehnyt...
Viime lääkärikäynnillä lääkäri totesi myös kallon painavan kohdunkaulaa ja kahdessa viikossahan se oli jo 0,5cm hävinnyt [:(]
 
Kyllä on muuten alkanut paikoitellen tuntua aika epämiellyttäviltä nuo liikkeet. Tänäänkin autossa istuessani tuli supistus ja rutistikin aika voimakkaasti (kivuttomasti kuitenkin) niin tämä alkaa muksia ihan hulluna siellä samalla ja sopivasti sinne jonnekin virtsarakon suunnille. Sepäs olikin mukavaa... [8|] Yritin vaan vauvalle sanoa, että ei viitsisi noin ikävästi siellä riehua.. [:D]
 
Mulla kans autossa istuminen just tekee tiukkaa. Mun työmatka on suuntaansa 50km ja molempiin suuntiin juuri automatkoilla tyyppi on hereillä ja monottelee mun kylkiluita [8|] ei oo kyllä mikään mukava fiilis, ei...muuten ei toi muljuaminen ja riehuminen mua haittaa, mutta kylkiluut kun ymmärtäisi jättää rauhaan [:D]
 
Ollaanpas tänään vilkkaalla tuulella [:D] Koko aamun potkinut niin että pissat meinaa tulla housuun[:D][:D] Ja TOSI KOVAA myllerrystä..johtuisko tuhdista aamupalasta kenties [:D] Pieni taisi saada aimo annoksen energiaa! Hassu. <3 Viime yönäkin vaikka olin täydessä unessa niin tunsin pirpanan liikkeet [:-][:)] Onneksi sain nukuttua kuitenkin,ettei niin paljon väännellyt ja käännellyt itseään. 
 
En taas tiiä mitä lie virkistävää oon juonu,kun pidin äsken mahan päällä kaukosäädintä makoillessani sohvalla niin johan pirppis rupes heittelee sitä [:D]

Otin videolle,mut harmittaa kun sitä ei saa tänne..[&o]
Oli aika kovaa menoo [:D][:D]
 
Mä kans kokeilin eilen kännykkää pidellä mahan päällä ja edellisiltana kaukosäädintä. Kyl se vaavi sen pari kertaa sai pudotettua ja likalla oli hauskaa ku se näki ihan selkeesti miten säädin siinä eka tärisi ja lopulta putos. [:D]

Vaavi on ollu tosi vilkas jo viikon verran. Siis ihan sellasta taukoomatonta melskaamista mahassa. Neuvolassa sano et liikkeet voi ny vähentyä ja muuttua erilaisiksi, kun on 32 viikkoa ylitetty. Ja sano et jos kovin hiljaselta tuntuu ni voi ite pitää kontrollia liikkeistä. Puolen tunnin aikana pitäs tuntua 5 liikettä. Jollei ni pieni (1-2tunnin) paussi ja sit uus yritys. Jollei mitään liikkeitä tunne ni sit otettava heti yhteyttä sairaalaan.

No, mulla ei taida ainakaan vielä olla neiti hiljentymässä.  Liiketarkkailua kun oon huvikseni tehny aina sillon tällön pitkin päivää aina ku muistan, ni maksimissaan saan sen minuutin pari odotella, ku jo kerkee tuntemaan liikkeet 5 kertaa. Hyvä silti et kertovat neuvolasta tarkkaan tollaset asiat, ni tietää sit oikeesti mitä tehä jos kovin hiljaselta tuntuu. Tää meidän neiti on kyl niin innostunu liikkumaan, ettei ainakaan vielä oo syytä huoleen..[:)] Hyvä näin!
 
Se on kyllä tosi jännää,kun se säädin tärisee tossa vatsan päällä kun toinen monottaa sieltä [:D] MEINAS pudota,mutta lähellä kyllä kävi [:)]

Ei täälläkään hiljasta näytä olevan vielä pitkään aikaan tai tulevan [;)] Mulla kyllä tulee huomenna vasta tuo 31 viikkoa,että vielä se viikko niin saa nähdä,että mitä tapahtuu..
 
Täällä on nyt pari päivää ollut taas tosi aktiivista. Ja maha-asujan liikkuminen alkaa jo ahistaa tota virtsarakkoa aika hyvin.. [:D] Siis nytkin kokoajan kun se tässä vähän mytkyää mahassa. Ei potki eikä mitään, vähän heiluu tuolla. Kai se alkaa olla jo sen kokonen jässikkä, että se saa jo ihan massallaan aiheutettua kaikkia kivoja oloja. [:)] En valita vaikka sais kuset housuun. Sillä kun on välillä muutaman päivän tosi hiljanen pätkä, että on jo sydän syrjällään onko sillä kaikki ok.
Äidiltä kysyin muuten, että potkittiinko me kylkiluille tms, kun se on yhtä pitkä kun minä. Ei kuulemma. Eli kai se tästä pituudesta johtuu, että niiden ei "tartte" olla niin ylhäällä, että kylkiluita ahistelisivat.
 
Heissan
Olin eilen neuvolan "vauvan hoito" -kurssilla ja siellä vauvalle tuli ekaa kertaa hikka.
Oli se vaan hassu tunne.

Aiemmin päivällä kävin serkun luona kyläs ja ollaan pyydetty sen tytärtä meille kummiksi.
Pääsee kesällä ripille. Se sit halus tuntee vauvan potkut ja kun tunsi niin sil tuli ihan kyyneleet silmiin.
On se vaan niin ihanan herkkis vaik kuinka yrittää olla "kova teini" [:D]
 
Meillä on kans ollu viikon verran hirvee mysöminen päällä! Aina istuskellessa tyyppi möngertää tuolla ihan mahottomasti niin että koko maha aaltoilee puolelta toiselle, ja kun makuulle menee kyljelleen niin hirveät potkiskelut alkaa saman tien [:D] mies on monta kertaa nähnyt potkuja mutta sanonut että ne hirveen huonosti tuntuu ulospäin. Eilen nukkumaan mennessä käännyin kyljelleni ja laitoin miehen käden mun masun päälle - johan ilme kirkastui kun alkoi tuntea kunnon mytkeen meidän pikkuiselta [:D] oli ihan haltioissaan kun ne liikkeet nyt tuntuu niin hyvin! Tyyppi alkaa olla jo niin pinnassa ja niin iso ja voimakas että kai ne nyt tuntuukin! Hienoa oli että mieskin ekaa kertaa oikein tosissaan tunsi itse mun masun päältä ne liikkeet [:)]
 
Meillä on illat sitä aktiivisinta aikaa kun möyrytään ihan urakalla. Minäkään en varsinaisia potkuja ole kyllä hetkeen tuntenut, sekin saattaa johtua siitä et on jalat selkään päin mut pepun heilumisen tuntee kyllä ja erottaa ihan selkeesti sen kädellä tosta päältä kun poika pistää menemään [:D]

Eilen illalla oli kyllä sen verran vilkasta et ekaa kertaa oikein sattu. Nukkumaan kun menin niin alko peppu heilua ihan mahottomasti ja tyyppi yritti tunkea peppua mahan läpi. Teki aika kipeetä mut ainakin tietää et on kunnossa [:D]
 
Meilläkin on oltu nyt eilen ja tänään taas vilkkaampia, kuin pariin viikkoon ehkä. Melkonen mytke tuolla, iskuja satelee sarjoina ja takapuoli heiluu ees taas. Pitkään aikaan ei ole potkuja tullut, mutta nyt niitäkin tuli eilen illalla pari melko kovaa. Mieskin tunsi liikkeet pitkästä aikaa eilen kun katsottiin telkkua. On ollut sen verran harvakseltaan tuollaisia muksautteluja, ettei ole ikinä ollut lähettyvillä, kun pikkuvaavi temuaa [:D]
Juu ja ihan kuten Lyydia~llakin, alkaa liikkeet tuntua vähän turhan usein siellä virtsarakon suunnalla... Oikein "pistää" välillä kun pyörii tuolla ja sitten pitääkin mennä vessaan, ettei tuu housuun [:D]
En tiedä onko tuo ristiselän ajoittainen vihlonta, jota eilen illalla, yöllä ja tänään on tullut, sitten vauvan liikkeistä johtuvaa vai mitä...? Ihan uutta kummiskin [8|]
 
Mä oon aatellut että se potkujen väheneminen johtuu siitä, kun vauva on jo sikiöasennossa takapuoli pitkällä ja jalat ristissä mahansa edessä, että ei mahdu enää potkiskelemaan niin kovin vaan tuuppii ja heiluu sitäkin innokkaammin [:D] 
 
Vilskettä ja vipinää ollut kyllä eilen (Perjantai) Mies osti energiajuoman itselleen ja minä sitten,että annahan mulle vähän kun raskaana olevat saavat näköjään juoda näitä,mutta tosi vähän..ja otin pari isoa kulausta ja voi jumpe kun mentiin kaupoille miehen ja anopin kanssa,niin oli sellasta zumbaamista tuolla masussa,ettei tosikaan!! [:D] Mä mietin moneen kertaan,että mistä johtuu kunnes muistin,että minähän join vähän energiajuomaa..

Mä jo pelästyin robinhoodissa kun oltiin,kun kokoajan tuli sellasia aaltoilevia vihlaisuja alapäähän ja tohon häpyluuhun..jouduin pitää vatsaa toisella kädellä ja monta kertaa hoin "Au.." ja mies ja anoppi käänty kattomaan,että no mikäs nyt..mä sitten vaan,että nippailee hieman..onko nämä nyt näitä liitoskipuja vai miksi niitä sanotaan tässä vaiheessa alkaneeksi? [8|]
Mooonta kertaa tuli,mä mietin jo että tuleeko lähtö..piti ottaa tukee välillä toisella kädellä ja toisella pidin masuu kasassa ja voivottelin ja kävelin kun ankka [:D][&:] Jäin vähän jälkeen kun vaapuin hitaasti perässä,ja mies välillä käänty kattoo että mihin oon oikee jäänyt,kun ei näkynyt [:D]

Mutta sellasta potkimista ja jylläämistä...ja jatkuu vieläkin. Puskee jalkaa tai jotain napaa kohti taas niin että sattuu! [:(]
 
Täällä on muutaman päivän nyt tuntunut siltä kuin masukki koittais tunkea itteään kylkiluitten alle ja päälle...
 
Mä olen ihmetellyt kun meillä ei oo kylkiluihin vielä kajottu [:D] Muuten mennään ja möyritään mut kylkiluut on saanu olla ihan rauhassa vaikkei mulla pituutta ole kun 169cm...
 
Mulla pituutta 177cm ja vauvan pää on tosi alhaalla, mutta tyyppi tunkee jatkuvasti mun OIKEANpuoleisten kylkiluiden alle itseään (kertaakaan ei ole vasemmanpuoleisiin kajonnut). Tämä saattaapi johtua pitkälti siitä että mulla on verrattain lyhyt selkä mutta sitäkin enemmän jalkoja [:D] Ja olihan se sf-mittakin viimeksi 31+6 32cm. Saattaahan tuo pikkuinenkin olla pitkä [;)] Pitkistä käsistä ainakin joskus sanoi joku jonkin ultran yhteydessä. Ja taisi olla puhetta myös pitkästä reisiluusta mutta enpä ole ihan varma nyt siitä sitten [8|]
 
Miiuhoo, tuohon voisinkin sanoa...minulla oli eilen neuvolas 34+4 ja sf tuo 32 cm ja pituutta 156 cm [&:] Täti sano että vauvalla alkaa vaan tila loppumaan, kun potkii oikeisiin kylkiluihin. Musta on kyllä sanottu että mulla on pitkä selkä, lyhyet jalat. Tiijä sit vauvasta. 
 
Kyllä muuten alkaa muutoinkin paikoitellen olla aika voimakkaita nuo potkut (joita taas on pienen tauon jälkeen alkanut sadella); eilen illalla makailin itsekseni sohvalla kyljelläni telkkaria katsellen, kun myttyilijä alkoi monotella toiseen kylkeen. Oikein hytkähtelin itse niiden potkujen voimasta. Sama oli viime yönä, kun yhdessä vaiheessa käänsin kylkeä ja vaavi alkoi tietty kokeilla, että olenko hereillä. Muutama samanlainen potku tuli, kuin illallakin ja tuntui että heilahtelin niiden tahdissa [:D]
 
Nyt viikonloppuna on liikkeet alkaneet tuntua eniten tuolla navan alapuolella. Aiemmin oli pelkästään tuolla kylkiluiden alta tunkemista ja potkuja kylkiin. Olen menossa maanantaina ultraan, kun viime kerran neuvolassa täti tutkaili et vauva makoilis poikittain tuolla tosi ylhäällä massussa[:-] Saa sit nähdä onko ne kädet vai jalat, mitkä liikkuu tuolla ihan alavatsassa ja joku kova kohta on laskeutunut vähän navan yläpuolelle[:)] Tänään tuli 36+0 täyteen ni sais nyt asettua jo johonkin asentoon ja pysyä siel kans ettei tule ylläreitä myöhemmin..
 
Takaisin
Top