Sikiön liikehdintää :)

Minun masuani asuttava tyyppi tykkää pitää sen pyllynsä tuossa juuri navan oikealla puolella ja vähän siitä ylempänä. Sieltä se sitten yleensä potkiskelee tuonne vasemmalle puolelle kylkeen. Tämä tuntuu olevan suosikkiasento. Siitä se pylly näköjään nytkin löytyi [:D][:D]
Kertaakaan en ole mitään tuntenut vasemman puolen kylkiluissa mutta päivittäin oikean puolen kylkiluissa kylläkin...[8|]
 
Mitenkähän tuo vauva muuten reagoi siihen, että masua silittelee? Luulisi sen tuntevan minun käteni kun minäkin tunnen sen pyllyn [:D]
Tai mitä se mahtaa tuumia tuosta ns "tökkimisestä"? Kun ei vaan voi olla kokeilematta että missäs päin pikkuasuntoa se mahtaa tällä hetkellä majailla. [8|]
 
Täällä pirpana ainakin rauhottuu tai vaihtaa asentoa,jos pyllyä tai päätä silittelen,kumpi nyt onkaa kyseessä [:D] Mutta eihän sitä voi tietää mitä mieltä se siitä on. Kuitenkin jos täällä pullistellaan liikaa niin kyllä se asento vaihtuu aika äkkiä kun antaa vähän hellyyttä [:D][:D]
 
Täällä ainakin ollaan pylly vakaasti taivasta kohti pää alaspäin oltu jo jonkun aikaa  Kulti on ajoissa [:D]
 
Mä kun olin viikolla 26 neuvolalääkärillä niin silloin oli meijän vauveli pää alaspäin,mutta en tiiä sitten nyt :) Tän hetkisestä asennosta päätellen ollaan vähän miten sattuu [:D]
 
Meillä on tuntunut liikkeet vähän pienempinä tällä viikolla mut tultiin neuvolassa siihen tulokseen et poitsu on selkä napaa vasten pää alaspäin niin potkut tuleekin sit selkäänpäin [:)] Pari viikkoa sitten oli vielä selkä oikeassa reunassa mut nyt on sit käännytty. Oli hankala saada sydänäänet kunnolla kuuluville kun toinen käyttää vaan selkäänsä eikä yhtään auttanut [:D]
 
Meillä on taidettu kans tää viikko olla selkä mun napaa vasten aika usein, kun pokuja ei tuu yhtään niin paljon tohon eteen. Pyllyään punkee mun kylkiluiden alle kyllä [:D] kyljellään maatessa alkaa kuitenkin tuttu mytkyäminen, niin että en ole lainkaan huolissani tuosta!
 
Täällä on tungettu aika urakalla kättä tai jalkaa napaa kohti,niin että kipeetä tekee [:(] välillä se sattuu..nytkin tässä aamulla tullut semmosia,että olen tokassut "Aiaiai,ei niin lujaa..[&:]" [:D] -kyllä,juttelen vauvalleni joka on vatsassani [:D] mutta se tekee kyllä kipeetä tohon navan seudulle [8|] Alkaa kovempia potkuja ja venytyksiä tulla..

Että en kyllä yhtään ihmettele miksi mulla ei ole napakuoppaa enää,kun pirpana työntänyt sen ulos [:D][:D]
 
Ei se mitään Tiiaa, minäkin juttelen mahalleni - tai paremminkin sille pienelle ihmisenalulle siellä sisällä [:D] Pitäkööt meitä hulluina [:D]
 
Meillä on vauva myllänny pari päivää niin tautisesti, että huh huh.. Keskiviikkona ultrassa sit ihmettelin kun lekuri sano et vauva on kääntyny perätilaan.. Se kun oli yli kuukauden jo "oikeen päin" eli pää alhaalla.

No, eilinen oli "kamalin"/ihanin päivä.. Must tuntu et koko maha repee ku se touhus siel nii kauheesti ja puski ittees ulos, millon navan oikeelta puolelta tai sit ihan tosta keskeltä rintojen alta.. Illalla alko jo oikeen oksettaa ku teki niin pahaa.. Sama jatku pitkin yötä ja oli veskissäkin käytävä kokonaiset 5 kertaa yöllä. Se muljahteli siellä niin lujaa, et tuntu et väkisinkin tulee pissat housuun jollei vähän väliä käy tyhjentämässä rakkoa. Aamusti vauveli sit potki taas tutusti oikeen rinnan alle ja oikeeseen kylkeen, et oisko taasen kääntyny pää alaspäin. Ainakin oma olo on nyt parempi, ku ei paina niin pahasti keuhkoja lyttyyn.

Se tais huomata, et silläkin on enempi tilaa uiskennella ja telmiä mahassa, ku kääntää päänsä alaspäin. [;)] Mäkun en mikään kovin pitkä oo = 165cm, et liekö sekin vaikuttaa asiaan, et maha ei o niin pitkä vaan työntyy sit pallona ulospäin. [:D]
 
miiuhoo Nii no eihän siinä mitään pahaa ole[:D] Vaikka vauva ei saata ymmärtää siitä mitään,mutta mutta nii..Kyllä sitä vähän aina välil tahtoo leperrellä pienelle. Ja välillä sanon ihan vahingossakin jotain jos sen liike on niin voimakas ja mä reagoin voimakkaasti niin sitten tulee jotain. [:)]
 
Nyt taisi meidän isi ymmärtää ihan kunnolla että on lapsi tulossa [:D] Tähän asti potkut on loppuneet sen siliän tien kun mies laittaa käden masulle, niimpä se on sit häneltä jäänyt kun turhautuu kun ei mitään tunne. No eilen illalla köllötelin elokuvaa katsellessa miehen vieressa masu siinä kiinni. Tuli sit sen verran kovia potkuja jossain vaiheessa et miehen silmät revähti selälleen [:D] Tunsi potkuja jalkaansa vasten ja näki vielä miten masu heilu toiseenkin suuntaan. Voin sanoa et oli jo aikakin. Mua on harmittanut ihan suunnattomasti kun mies ei ole niitä liikkeitä päässyt juurikaan tuntemaan ja sit kun se ei ole tässä pitkään aikaan edes yrittänyt, mut josko nyt [:)] Sit raahasin sen vielä edelliseen neuvolaan mukaan kuuntelemaan sydänääniä että pääsis enempi osalliseks kun synnytyskin lähestyy.
 
Nyt on muuten vauvan liikkeet muuttuneet erilaisiksi pikkuhiljaa. Aiemmin potki jaloillaan hirveästi, nyt ei enää niinkään tunnu potkuja vaan ihan tuolla alhaalla kaikenmoisia lyönteijä ja huitaisuja. Nekin ovat ajoittain melko kovia mutta muuten vähän erilaisia, kuin potkut. Alkaa olla tila loppu vissiin pikkuhiljaa pieneltä [:D] Sitten lyöntien lisäksi tuntuu myös edelleen jonkun verran semmoisia muljahduksia, mutta nekin ovat hieman pienempiä, kuin aiemmin. Hieman kaipaan niitä kovia potkuja mutta kyllä niitä onneksi sentään välillä tulee. [8|]
 
Minä kaipaan kanssa ihan hirveästi niitä kunnon potkuja! Täällä kun niitä ei oo tullu kuukauteen! [:(] Muksu siis muljuaa enimmäkseen, välillä niin isosti, että se tuntuu jo vähän epämiellyttävälle. Yleensä sellasta pienempää muljuamista, mutta missä maha nousee toiselta puolen monta senttiä. Tosin taitaa se vielä potkia sillon tällön, mutta tonne selkään. Tunnen kun muksu "hytkähtää" ja maha heilahtaa niin, että kuvittelisin sen potkasevan ja selällään ja pyllyllään heilauttaa samalla mahaa. Eilen tuntui ihan vähän kun potkaisi jonnekin tonne taakse.
Mutta sais tunkea itteään ja potkia enemmän! Mua jotenkin huolestuttaa kun se niin ajoissa lopetti ne kunnon potkut. Kai se on ollut siitä lähtien selkä mahaan päin, ja kyllä se selkä ja pylly tossa mahaa vasten oikeastaan aina tuntuukin. Ihan pari kertaa se on ehkä jalalla tunkenut mahaa pitkin jalkaa, en osaa selittää, mutta siis näky sellanen pikku kumpu mikä liikkui.. [:)] Ja mies piti leukaa yksi ilta mahaa vasten, sano että joko nyrkeillä tai jaloilla työnsi tosi kovasti miehen leukaa vasten! Ihmetteli oikein sen voimaa.

Tuntuuko teillä muilla pää jo jalkovälissä niinkuin "keilapallo"? Mulla ei tunnu, vaikka  pää oli ilmeisesti jo kohtuullisen alhaalla siellä ultrassa käydessä. Kaipa se riippuu kropasta tuntuuko se missään vaiheessa se pää, kaverilla kun ei kuulemma tuntunut edes lähellä synnytystä.
 
No ei mulla oo keilapallotuntemuksia. Lääkärillä käydessäni vauva on aina ollut perätilassa. Sitä oon miettiny että joskus kun sattuu niin kamalasti sisälle että on pakko vaihtaa asentoo sohvalla melkein suoraksi niin ehkä silloin vauva pyörähtää ympäri. Kestää hetken että olo palautuu normaaliksi joten kai se vauva sillon löytänyt hyvän asennon missä mahtuu olemaan. Eilen kun miehen kanssa pötkötettiin sängyllä kyleltään minä hänen selässään kiinni, niin sano että vauva potkii häntä selkään. Itse tunsin potkut vain oikeessa kyljessä patjaa vasten. Ilmeisesti kaikki raajat käytössä samaan aikaan.
 
Mulla on pidempään kävellessä noita keilapallo-tuntemuksia [:@] ei oo kiva kun vartin kävelyn jälkeen lenkillä tuntuu siltä että tekis mieli nostaa jalat kattoon että sais tuon masukin hieman ylemmäs!! Tosin tähän täytyy nyt kokeilla tuon tukivyön apua, josko se pitäis muksun hieman ylempänä kun melko napakaksi laittaisi. Aika vähän kuitenkin jalkovälissä ahdistaa, vaikka neuvolassa sanoivat että on jo tosi alhaalla ja tuolla takana tuo pää! Mutta toi kylkiluiden alle änkeeminen on tällä hetkellä ehkä pahinta [&o] välillä onnistuu osumaan oikein hermoon niin että koko kroppa nytkähtää...
 
Mä en ylipäätään oikein tajua, että miten hitossa toi mukula tuolla on?? [:D] Kun sf on ihan keskikäyrällä ja alkaa siis kohdun yläreuna olla tuolla rintalastan alla, mutta muksun pylly(on raivotarjonnassa) tuntuu lähes kokoajan tossa vähän navan yläpuolella ja oikeella puolella musta katsottuna. Kaksi kertaa se on vähän kutitellut tonne rintalastan alle, ei muuten mitään tunnu tuolla ylhäällä tai kylkiluilla. Ja jos se kerran jo hieman normaalia isommaksi veikattiin, niin miten ihmeessä se voi olla vaan tuolla alhaalla??? [:-] Kaksinkerroin?? [:D]
 
Mulla myös muljuamista..tosi epämukavan tuntuista [&:] kävin nukkumaan ja kylkiasentoon niin huhhuh,en pystynyt oikee keskittyy nukkumiseen kun niin kovasti veteli kuperkeikkaa..tai mitä tekikään,mutta koko mahassa kyllä tuntui. Potkut täällä jäänyt myös vähiin,mutta on aikoja jolloin niitäkin välillä tulee.[:)]
 
Ei kai haittaa vaikka vastais neljännen raskauden liikkeistä?
Taisi tuntua siinä vko 15-16 ensimmäiset liikkeet tällä pojalla. Istukka ollut aina etuseinässä ja liikkeet tuntuneet ihan hyvin.
Nyt nuljuaa ja välillä työntää jalkaa kylkiluihin, välillä pomppii päällään rakkoni päällä :( . Ei mikään mahdoton potkupalloilija, venyttelee hitaammasti, tämä Tiikeripoika, välillä saattaa laittaa lyhyen sarjan nopeampaa. Minusta tuntuu että tyttäret (2 kpl)on olleet vilkkaampia mahassa kuin poijat (2 kpl).
 
TuijaKoo ei tietenkään haittaa. [:)]

Juuri kun pääsin sanomaan, nyt tuntuu pientä tuupintaa täällä ihan ylhäällä kylkiluilla. [:)] Mutta samalla kun tuuppaa tänne ylös, tuntuu virtsarakolla kans. Mahaa kun tunnustelee, pylly taitaa juurikin olla täällä ylhäällä joten päällä kai sit tuuppaa toto virtsarakkoa. Noussut siis hieman tyyppi ylemmäs.
Sen piti vaan jo kunnolla säikäyttää äiti. Yöllä heräilin vähän väliä, mies kuorsasi. [:@] Ei tuntunut liikkeitä(että aamun hiljasuuden voisi pistää yön vilkkauden piikkiin..), nyt herättyäni ei mitään. Ei pienintäkään liikettä. En osannut oikein vielä huolestua ennenkuin kuuntelin sitten kotidopplerilla. Reilu 20min sain etsiä sykettä. Paniikkihan siinä jo iski ja hirmu itku!! [:(] Loppuviimein sain kaukaisena kuulumaan tuolta ihan mahan vasemmasta reunasta. Sitten alkoikin tuo tuupinta, joka kyllä taas jo loppui.
Hitto kun säikähdin.
 
Takaisin
Top