Sikiön liikehdintää :)

Nyt kun olen kuulostellut niin tuntuu että liikehdintää tuntuu eniten päivällä/iltapäivällä, mutta illalla/yöllä kun menen nukkumaan niin ei tunnu, tosin nukahdan niin nopeaa etten kauaa ehdi kuulostella, voisiko se olla pienellä jo unirytmiä sen verran että valvoskelee tuossa päivisin kun tunnen liikkeitä? :) Olin tuntevinani sellaista muljahtelua jo monta viikkoa sitten mutta neuvolassa sanottiin että saattaa olla suolikin :D nyt ne kyllä tuntuu jo selvemmin. 
 
Mulla on tuntunut liikkeet vaan voimakkaammin ja välillä tuntuu,että pallukka yrittää tulla masusta läpi kun seurailee liikkeitä vatsan pinnalta [:D] On se niin ihana tunne,kun tietää että siellä se myllertää menee :) Sit jos ei liikkeitä kuulu vähään aikaan niin varovasti painan vatsaa ja sitten se kumauttaa sieltä siihen kohtaan mihin koskin,että "Äläs painele!" :D

Sitten kerran kun makasin sohvalla ja se alkoi liikkumaan taas siellä,niin aloin puhua että "Mitä se äitin pieni taas siellä melskaa? :)" ja se tavallaan vastasin,että potkasi...sitten uudestaan kysyin "Onks sulla paljon asiaa? :)" silittelin vatsaa ja taas se sieltä sopivaan aikaan potkaisi [:)]
 
Kolme viikkoa sitten sunnuntaina, oli siis silloin 20+2 tarkastelin eka kertaa, näkyisikö liikkeet päälle. Ja näkyhän ne, TOSI selvästi! Ja samalla kertaa miehenikin ne ekaa kertaa tunsi käteensä [:)]
Nyt on tuo pikku kaveri tosi aktiivinen, pitkin päivää tulee monotuksia aina silloin tällöin ja varsinkin iltaisin on tosi aktiivinen. Öisin antaa nukkua, pari kertaa tuntuu jotain, jos herään ja käännän kylkeä.
 
hihii.[:D] söin äsken vähän toffeeta niin jo rupes ryömiskely [:)]
Tälläkin hetkellä se liikuttelee raajojaan hennosti mutta varmasti ja etsiskelee hyvää asentoa.

<3
 
Heips.
Mulla meneillään rv 24+5 ja liikehdintää tuntuu eniten illalla kun meen makaan sänkyyn ja alkamassa nukkuun ja aamuyöllä 5-6 väliin kun käy vessassa niin kirppu aloittaa myllerryksen. Päivät olen töissä 8 jalkojen päällä ja kokoajan liikkeessä niin ilmeisesti hän  nukkuu. Ja tosiaan kun vähän illalla silittelee mahaa tai lähes joka ilta kun kuuntelen sydänäänet kotilaitteella ja asetan anturin mahan päälle niin tulee tömäyksiä. Muutaman viikon tuntunu selkeesti liikkeet. Ja kun paikallaan on niin erottuu kuinka maha liikkuu =) Ihana tunne!
 
Pallero on tänään kyllä liikkunut taas paljon :)
Istuskelinpa rauhallisesti ja tämä vissiin venytteli,kun napa tuli niin paljon ulospäin ja siitä veti sitten vatsaa pitkin taas molemmille sivuille [:D] Niin hassun tuntuista,että oikeen rupes hymyilyttää. [:)]
 
Meillä kanssa samantapaista liikehdintää masussa. Töks johonkin kohtaan ja sitten se pullistus siirtyy pikkuhiljaa vasemmalle tai oikealle tai mihin nyt siirtyykään [:)] Heh, näyttää niin kummalliselta että ei sitä pysty edes itse käsittämään [:D]

Ja hikkaa, sitä on nyt ollut välillä. Tänäänkin taas vaavi hikotteli. Ja kun tämän meidän tyypin pää on todella alhaalla, niin tuntuu se hikottelukin lähinnä tuolla, sanotaan nyt sitten suoraan, prsiissä. Hiks ja pää tökkäsee jonnekin sinne peräsuolen suuntaan [8|][:D][:D] Huhhuh... tuntuu aika omituiselle tämäkin... sitten taitaa siinä samalla vielä välillä potkia seuraksi, taitaapi ärsyttää moinen hikottelu [:D]
 
Niin se tosiaan näyttää,kun olis tulossa vatsasta läpi [:D][:D]
Napa kun niin kovasti ponnahti ylös,että aattelin jo,että kohta napa repee liitoksistaan ja sieltä tulee pikkunen jalka! [:D] Hahha.

Mulla tuntuu myös välillä suoraansanottuna alapäähän potkut ja se tuntuu tosi epämukavalta ja sit sitä pelkää,että se raivaa kohta tiensä ulos ja pulpahtaa sieltä yhtäkkiä! [8|] Eikai nyt sentään,mutta välillä on tosi kovat kumautukset! [:)] Niistä pitää iloita. Selvät elonmerkit meijän vauvoilla miiuhoo :)

Ja tietenkii muilla keillä on yhtä aktiiviset polskijat [:D]
 
Täälläkin on tosi aktiivinen potkija, vois välillä olla ihan rauhassa siellä masukissa [8|] Tosin sittenhän sitä pelkäis että jotain on tapahtunu [:@] Etenkin illalla ja kun on menossa nukkumaan masukki alkaa touhuamaan, eilenkin illalla yritti kovasti tulla tuosta mahan läpi [:)] Kaikista inhottavimmat potkut on ihan alas päin, vois melkein sanoa että pissarakkoon, kun saa pelätä että millon tulee pisut housuun sitten xD Toinen inhottava paikka on kun masukki on välillä aina poikittain tuossa alimpien kylkiluiden kohdalla ja onnistuu potkun suuntaamaan juuri kylkiluuhun, tuntuu aika inhottavalta [:'(]

Huomista ultraa odotellessa, niin näkee mikä hirviö siellä oikein pyörii [:D]
 
Inxu Huomenna se on varmaan viel aktiivisempi,kun vaistoaa,että sitä tutkitaan taas [:D] "Tunge se anturi nyt johonkii muualle![:@]" [:D]
 
Tiiaa: Tähän mennessä ihan siveliäitä liikkeitä esitelly, esim. jalkakoukkua, mutta muuten ollu melko rauhallinen aina. Yritti se kätilö viimeks tökkiä sitä kääntymään, mutta ei millään suostunut :D Tulee äitiinsä ja aivan selvä härkä, kun niin itsepäinen :P Tosin nyt varmaan tuntee nuo "tökkimiset" paremmin niin jos se innostuis pyörimään siellä :D
 
No tuut sitten huomenna kertomaan,että miten siellä meni ja miten pikkunen käyttäyty [:D]
 
Täällä päin voimaa alkaa olla jo niinkin paljon, että pikkuinen saa potkaistua
esim. kaukosäätimen vatsan päältä [:)] Joskus kyllä kun oikeaan
paikkaan kumauttaa, sattuu ihan oikeasti.

Liikkeitä aloin tuntemaan muistaakseni rv 17 tienoilla,
ja silminhavaittavia liikkeitä on ollut jo useamman viikon ajan [:)]

Alkaa jännittämään, kun kohta pääsee jo sormin laskemaan viikkoja
laskettuunaikaan! [:)]
 
Joo siis mua sattuu kans välillä...ainoastaan kun se venyttelee tai potkasee tohon navan kohdalle,niin se tuntuu aika ilkeelle..[&:]
 
Meillä kanssa hirveetä vääntämistä välillä kun masukki haluais olla poikittain ja kenkiä mua tonne kylkiluiden alle. Sitte mä rupeen vääntämään sitä parempaan suuntaan ja yleensä aina hetken päästä se sitten kääntyykin. Kiltti lapsi! [:)] Tosiaan meilläkin sai potkastua kerran jo kansion mun sylistä kun istuin kokouksessa ja kun oikein rupes ahdistamaan ni rupesin lojumaan tuolilla vähän rennommin ja vedin kansion mahan päälle. Masukki siitä tuumas ettei se oo mikään kansioteline ja kenkäs sen kansion hirveen metelin saattelemana lattialle. [;)]

Tosiaan liikkeet on jo varsin isoja ja voimallisia ja eilen naurettiin miehen kanssa ihan tilkassa kun maha heilu puolelta toiselle ja masukki selkeesti yritti löytää ulospääsyreittiä kun tunki päätänsä milloin minnekii. [:D] Aina ei tunnu kyllä mukavalta mut kivahan se on kun ilmoittelee itsestään. [:)]

Meillä myös selkeesti on alettu reagoimaan kosketukseen ja ääniin. Oppilaita kun laulatan ni alkaa tanssit mahassa ja välillä kun masukki työntää selkää mahanahkaa vasten ni se rauhoittuu heti kun sitä alkaa silittämään. Sitte jos silitys loppuu ni tunkeminen jatkuu kahta kauheammin. Eilen meinas kädet loppua kun molemmat koirat kaipas rapsutusta ja masukki silitystä ja aina jos jonkun lopetti ni alettiin tökkimään. [;)]
 
Heräsin tossa äskettäin ja makasin vasemmalla kyljellä. Vauva siinä sitten vaihto oikein kunnolla asentoa,oikein tunsin kun se olisi vetässyt kuperkeikan [:D] Tuntu tosi hassulta ja inhottavalta samaan aikaan [:D]
Ja sitten..ensimmäistä kertaa tunsin kun se monotti minuu tonne kylkiluihin [:)]  Tosin ei niin kovaa,vielä mitä se sitten varmaan myöhemmin. Tällä hetkellä tunnen,kun pieni on minusta katsoen vatsan oikealla puolella ja myllertää siellä.
<3
 
Täällä on kanssa tuntunut muutaman kerran ihan tosi iso muljahdus. Olen ollut noilla kerroilla vielä selällään tai puoliksi kyljellään, joten varmaan siksi tuntunut vielä niin hyvin.. ? Huomaa, että kaverilla alkaa olla kokoa kun tollanen liike tuntuu ihan hurjana!
Täällä ollaan kanssa kylkiluilla! Ei potki, mutta kutittelee. Eilen illalla alotti, oli ensimmäinen kerta. [:)] Nyt taas tuntuu.
 
Niin voi olla,että sitä kokoa on jo paljon :) Nyt täällä taas pyöritään,että äippä ei oo huolissaan enää. Tais vaistota eilen,että nyt on joku huoli kun kokoajan painelin vatsaa [:D] No kyllähän sitä nyt. [:)] Välillä oikeesti mietin,että minkä kokoin se on tuolla,ja se on hyvä tuntea,kun vatsa on ihan epäsymmetrinen,kun kahdessa eri kohdassa on "kaks palloa" [:D] Navan kohdalla ja sitten jommalla kummalla vatsan sivulla..ne ovat sitten ihan selvästi pää ja pylly. Niitä sitten hieroskelee ja miettii.."kumpikohan on pää ja kumpi pylly..? [:)]" Aika samoilta ne tuntuu,toinen on ehkä hitusen isompi..taitaa olla sitten se pää. Ei voi tietää [:)]
Haluun jo neuvolaaaaa!! [:D][:D]
 
Täällä toivotaan että välillä vois olla ihan hetken edes paikallaan [:@] Koko ajan muljahduksia tai potkuja johonkin suuntaan. Eilen illalla etenkin inhottavaa kun potki tuonne alamahalle, tai jotain iskuja sinne ainakin tuli ja voimakkuudesta en usko että kuitenkaan lyöntejä [:D] Tämäkin neitokainen on yleensä minusta katsottuna oikealla kyljellä, alkanut olemaan kipeä kylkikin sillä puolella [8|]
 
Niin ja neuvolassakin kun käy,ja ruvetaan sydänääniä kuuntelee,niin se asettuu aina oikealle puolelle [:D] Kait ne tykkää sitten asettua jommalle kummalle puolella,missä nyt on mukavampaa. Niinkun sullakin Inxu alkanut pieni viihtyä oikealla puolella. [:)]
 
Takaisin
Top