sf mitta

mulla on muuten ihan eri ympärysmitta jos mittaan aamulla kuin jos mittaan illalla :D niis on useemman sentin heitto. Esikoista odottaessa ympärys oli suurimmillaan 104cm koko raskausaikana vaikka sf hyiteli yläkäyräl sillonkin

Munkin oli nyt pakko ekaa kertaa ottaa ympärysmitta ja 98 cm nyt 35+3 ja silti osa sanoo, että vatsa olis valtava... Kai sitä joka nainen ainakin vertaa siihen omaan raskausmahaan, jos sellainen on ollut. Mulla kyllä kanssa maha jo aika laskeutunut.

Öh, jos sun on valtava, niin mikä tää mun 108cm sitte on... :oops: Alotusmitta oli muistaakseni jossain siellä 70 cm tienoilla, että on tässä tullu kerättyä o_O

EDIT: 34+6

Pitäiskin mitata, että onko metri jo paukkunut kuinka paljon yli mahan ympäryksessä. :grin Kyllä varmaan, edellisestä mittauksesta on niin kauan aikaa ja olisko se silloin ollut alle 90 cm. Tai yli, en muista yhtään.

Mulle on välillä sanottu, että maha on aika pieni. Nyt se on alkanut kasvaa reippaasti ja mulle on tullut sellainen olo, että se on kohta normaalia isompi, vaikkei varmaan olekaan. Tosin multa on alettu nyt kyselemään, että koskas jään äitiyslomalle ja kun olen vastannut, että 3-4 viikon päästä, niin ihmiset on mun mielestä reagoineet siihen sellaiseen sävyyn, että "ai niiiin kauan vielä". Tai kun on kysytty laskettua aikaa ja olen kertonut, että kesäkuun lopulla, niin mun mielestä reaktiot siihenkin ovat alkaneet olla luokkaa, että jaa silloin vasta... o_O

Sf-mitta on tähän asti mennyt alakäyrällä.

Sf 27, viikkoja 31+. Menee kait ihan keskikäyrillä (esikosta näillä paikkeilla oli pari senttiä isompi, mutta olipa eri mittaajakin).
Tänään töissä yks ihmetteli et kuin voin jäädä 3viikon päästä äippälomalle, vatsa on vielä niin pieni. Mutta arpo sit et tulokas vois olla tyttö. Hetkittäin itellä on hyvin valasmainen olo.

Oli pakko mitata maha tänään, se oli 94 cm paksuimmalta kohdalta. Kiloja tullut kutakuinkin 9.

Mulla on mahan ympärys kasvanut sen vajaa 30cm ja on nyt 108cm. Tällä kertaa kun melko alussa tajusin sen mitata ennen kuin alkoi silleen kasvaa. Viimeksi mittailin ihan lopussa vaan, mutta eihän se niin paljon kerro, kun ei lähtötilannetta tiennyt.

Kaikki oli ihan ok siellä koko-arviossa ;) painoa 2,3 kg eli vastaa viikkoja 33+5 ihan täydellisesti, ja keskikäyrillä mennään :) se sf-mitta oli nyt 33, eli se 36 oli joko mittavirhe tai hetkellinen häiriö :D lapsivedenmäärä oli ylärajalla, mut kun kaikki on muuten ok ni ei tarvii erikoisempaa lisäseurantaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Nonnih, kivaa kuultavaa, että kaikki on kunnossa :)

Jos lapsivedenmäärä suuri niin näkyykö se jotenkin vatsan koossa?

Joo siis ilmeisesti se vaihtelee se määrä mulla, koska sillon se neuvolantäti väitti ultransa kanssa ettei sitä oo hirveesti ylimäärästä.. Nyt oli kuitenkin sitte ylärajalla :D tiedä sitten noista ;)

Lapsivettä muodostuu ihan koko ajan lisää niin kauan kuin istukka toimii :)

Juu mutta tarkotinkin että sitä on erimääriä :D äh tuli aivopieru en osaa selittää :D

no sitä tarkkaa määrää ei kaiketi oikein voi kertoakaan kun ultralla näkyy vaan ne ns lätäköt mitä kohdussa on ja määrää voidaan arvioida sen mukaan. Mulla esikoisen aikaan ei lopussa muodostunut enää lapsvettä ja ultralla todettiin et sitä oli ihan minimaalisesti, silti kuitenkin synnytyksessä meni vedet, ei sitä hirveästi silloinkaan ollut, mutta ihan kunnolla kuitenkin. Se määrä siis voi vaihdella, tärkeintä on et sitä kuitenkin on koko ajan. Loppuraskaudesta se veden määrä muutenkin vähenee :)

Muokattu viimeksi:
Mulla sf 31 viikkoja 34. Vatsan ympärys suurimmasta kohdasta 96. Vyötärö mitta 82... alku mitta vyötäröllä noin 62. Onneksi tuo sf mitta kuitenkin on palannut takaisin keskikäyrälle. kun ekoissa mittauksissa huiteli pilvissä :)

Mulla oli nyt sf-mitta laskenut yläkäyriltä vähän alaspäin, rv 37+3 ja sf-mitta 34.

mulla tänään neuvolassa sf 29cm ja viikot 33+4, ilmeisesti maha laskeutunut kun viimekäynnistä tainnut kasvaa vain sentin ja viimeksi oli keski- ja yläkäyrän välissä ja nyt keski- ja alakäyrän välissä...

Mulla oli keskiviikkona neuvola ja sf-mitta oli aluksi 28 cm
Sitten sanoin th:lle, että hassua ettei se ole kasvanut yhtään viime kerrasta..
Mittasi uudelleen ja sai sitten sen 29cm
Mulla menee tuo käyrä samalla tavalla kuin sulla :)

Th sanoi jotain, että voi olla maha jo alkamassa laskeutuakin.
Pääkin oli vauvalla jo tuolla valumassa kohdilleen, mutta heiluu vielä :p

Gemini ja masunasukki, miullaki on sama LA ku teillä. :D miulla oli viime neuvolassa rv 36+0 sf-mitta 35cm. :o :D paljonko teillä on ollu nyt? Miulla kuulemma vettä hyvin, maanantaina tietää miten iso vauva siellä köllöttää. Esikoisen kohdalla oli 34 suurin piirtein samoilla viikoilla, ja syntymäpaino 3190g. Että ei se aina kato sitä sf-mittaa, että ois iso vauvaki.

Sent from my SM-C105 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin