mulla oli lääkärineuvolassa 35+2 sf 31-32cm, kaksi eri mittaajaa (lääkäri ja perehdytyksessä ollut lääkäri) ja päätyivät siihen 31cm :) jännä nöhä miten meidän kolmen synnytykset menee :D esikoinen syntyi 23.pvä rv 40+0, olis hauskaa jos tääkin syntyis :D
Saapi nähä millon tullee kelläki lähtö :D miulla se paino-/synnytystapa-arvio maanantaina, mutta seuraava neuvola vasta viikon päästä siitä. Ommaan silmään maha näyttää laskeutunneelta, tai muuten vaan roikkuu polvissa :D :D
Mulla sf oli tänään 34 cm, mutta vauva vaihteli asentoa kesken mittauksen ja musta tuntuu, ettei ihan noin iso oikeesti ollu toi mitta. Viikko ja kolme viikkoa sitten oli 31 cm (tais maha laskeutua tossa välissä) ja nyt vauva ottanu kasvupyrähdyksen. :)
Mahan ympäryshän ei sinällään kerro mitään, kun joilla se saattaa olla jo ennen raskautta 120cm, joilla taas 70cm. Mä mittasin silloin joskus kymppiviikolla, niin turvotusta oli jonkun verran ja siitä tähän päivään mennessä on kasvanut reilu 30cm, ympärys on nyt sen n. 110cm, en ole pariin viikkon vissiin mitannut.
Mä en uskalla mitata vyötärönympärystä, luulen että järkyttyisin. Vyötärö oli ennen raskautta n.68cm, ja nyt tuntuu että varmaan kolme kertaa enemmän. Raskausarpiakin ilmestynyt vähän sen mukaisesti. Nyt niitä olis vielä juuri ja juuri siedettävä määrä, mutta päivä päivältä vaan luku kasvaa (eikä paria viikkoa sitten ollut ollenkaan), eikä synnytys tunnu lähestyvän.
juu tosiaan ei se kerro mistään, mä mittailen sitä ihan uteliaisuuttani ja verratakseni edelliseen kertaan. Lisäks kun tuntuu ettei maha oo kasvanu aikoihin niin tuosta näkee et kyllä se kasvaa :) Ei mulla ympärysmittaa missään neuvolassa tai vastaavassa oo koskaan otettu, mutta oon ite mittaillu
Mulla ainakin vaikuttaa ja maha on ihan eri mallinenkin iltasin ja tuntuu et päivän aiakna aina valuu alemmas :D mä nukun edelleen mahallani ja tuntuu et aamusta on aina pienempi maha, kai se menee niin lyttyyn nukkuessa :D
Kyllä se ympärysmitta jotain kertoo - viime raskaudessa teki neuvolatäti vauvan painoarvion sf-mitan ja vatsanympärysmitan perusteella ("vanhankansan" systeemi kuulemma, ihan silkasta mielnkiinnosta kokeiltiin..) ja kas vain, piti kutinsa 50gr heitolla.. ehkä tuuria, ehkä ei - parempi tulos kuitenki kun ultra-arvioista!