Seulonnat

Ahaa, eli pissaa pinnaan sitte aamusta. Kiitos tiedosta! :)

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Niin siis joo jos virtsanäytekin pitää antaa (se varmasti mainitaan samalla kun verinäytekin neuvolassa). Mietin että en kyllä ole koskaan kuullut että verinäytteen takia pitäisi olla virtsaamatta :) Multa otettiin vain verikoe labrassa, pelkän verikokeen takia sinne piti mennä.
 
Jännä miten tuokin sit heittelee paikkakunnittain.
Ja joo mulle sanottiin siellä neuvolassa ihan se.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Tiiätsä mitä siitä toisesta näytteestä katottiin? Mä en muista kun tuli niin paljon kaikkee tietoa sillä ekalla neuvola käynnillä :D

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Täällä meillä oli semmonen systeemi, että virtsanäyte otettiin ite kotona ja vietiin mukana verikokeeseen. Kolme näytepulloa oli virtsanäytettä varten siinä. Tänään kävin labrassa ja nyt on rv 10+5.
 
Hansu: Mitä kuuluu? Ei oo kuulunu sinusta. Mä kävin 9+5 verikokeissa ja pissatestit vein samalla mulla oli 2 putkiloo pissaa mut sit ottivat sitäkin enemmän verta 9 putkilooo hyi. Nyt sit ootellen 2 viikkoo nt ultraan
 
Heippa Lissu :) Ihan hyvää kuuluu siinä mielessä, että lomalla olen ja olo on hyvä. Tossa rv 9-10 oli iltapäivisin ja iltaisin vähän öklötystä, mutta tosi vähällä oon päässy. Huoli tietty edelleen siitä, että onko kaikki ok, kun tuntuu niin epätodelliselta, että joku vois kasvaa tuolla masussa.Mulla on 3.7 eka lääkäri ja siellä kuunnellaan ainakin sydänääniä ja nt ultra heti sit 7.7. Sinne asti on vaan sinniteltävä. En ole uskaltanu kertoa kovinkaan monelle raskaudesta vielä, enkä oo uskaltanu hankkiakaan mitään, vaikka ois mieli tehnykin. Miten sulla on menny? Pidetään peukut ja varpaat kaikille pystyssä!!!
 
Kylläpä teillä on otettu paljon verta ja pissaa.. multa otettiin 2 putkea verta ja 1 pissanäyte..

Sent from my GT-I8190 using Vau Foorumi mobile app
 
Oho! Johan on putkiloita otettu! Multa otettiin verta 3 putkeen.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Ainaki oli kaikki perus verenkuva(t), hemppa, sit down seulonta ja mä kun en osaa sanoa ei nii liityin johki Kyssin tutkimuksiin :grin

Hansu: hyvin menee. Pahin etova olo takana päin mut väsymys on tullut takas kun pystyy tekee muutakin ku levätä ettei etois. Jopa oon pystynyt tekemään ruokaa sitäkään ei oo voinu tehä, perhe on elänyt melkein 4 viikkoo mikroruualla, voi raukkoja. 8.7 olis ultra
 
Muokattu viimeksi:
Kiva kuulla, että hyvin menee Lissu :) Mä osallistuin kans johonkin vapaaehtoseen tutkimukseen ja sitä varten meni kans näytteet.
 
Siis mitä verikokeita teiltä on nyt otettu? Mää oon neuvolassa sanonut että haluan osallistua kaikkiin seulontoihin, ja np-ultra onkin rv 11+3, muistelisin et viime raskaudessa jotain verikokeita otettiin sit samalla.. tuli vaan mieleen et eikai se oo liian myöhäinen ajankohta?

Sent from my GT-S7560 using Vau Foorumi mobile app
 
Ne verikokeet pitäisi ottaa viikolla 9-11, joista siis lasketaan niskaturvotuksen ja iän kanssa mahdollinen Down-riski.

Itse sain 3 putkiloa neuvolasta mukaan, joihin kerätään aamupissa ja se viedään mukana labraan. Lisäksi itseltäni otetaan samalla verenkuva alhaisen hemoglobiinin vuoksi.
 
Mulla on huomenna se verikoe eikä mulle kukaan mitään virtsatestistä puhunu. Oletan (ja toivon), että pari putkiloa annan verta ja siinä se. En vaan ymmärrä miten selviin sinne labralle asti, kun lääkettä en saa ottaa ennen koetta ja lääke taas pitää ottaa tyhjään vatsaan, joten pääsen aamupalalle vasta 11-12. Saattaapi tulla oksu :/
 
Mulla otettiin 5 putiloo verta ja joka kerta ku käydään neuvolassa tai lääkärissä pitää antaa pissanäyte.. mut ei kylläkään oo käskeneet olla pissaamatta ennen sitä :O
 
Meillä kyllä seulojen takia tehtäviin labroihin kuuluu pelkkä verikoe, mutta lisäks neukkutäti määräs myös pissanäytteen josta katottiin sukupuolitaudit. Otin pissanäytteen kotona (piti olla aamupissa ja ilman alapesua) ja vein labraan. Sit ku varasin labra-aikaa nii en tienny et tarvitaanko silloinkin pissanäyte, joten ajanvaraajan kanssa päädyttiin siihen et varataan varmuuden vuoks myös pissa-aika, ja sitä varten piti olla neljä tuntia pissaamatta. (Aika oli klo 10.35 joten mun oli pakko laittaa aamuyöllä klo soimaan (heräsin ilman sitäkin) että pääsin pissalle...) No, ei siellä kyllä mitään pissanäytettä otettu...

Ja labrat pitäis siis käydä mahd lähellä rv 10 ja ultra mahd lähellä rv 12, niihinhän on määritelty tarkat viikot millä aikavälillä pitää käydä, mutta noilla viikoilla ois siks paras että jos onkin vähän edellä/ jäljellä lasketuista viikoista, pysyis kuitenkin niiden viiteviikkojen sisällä.

Nii ja meillä menee vielä niin et labrojen tulokseg lähetetään neukkutädille, joka lähettää ne meille kotiin, ja ne pitää ottaa sit sinne ultraan mukaan. Meillä tosin tällanen käytäntö siks että ultra on ulkoistettu yksitykselle, normaalistihan saman kunnan sisällä ne pystyy labrasta (tai neuvolasta) laittaan ne suoraan sinne missä ultrataan...
 
Mulla just sama ku Lissufin : illä. ..

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Onko teille seulontoihin osallistuville jo tullut tuloksia? Itse kävin verikokeessa viikko sitten ja tänään (12+1) oli nt-ultra. Niskaturvotusta oli 2,4. Paljon enemmän kuin aiemmilla lapsilla on mitattu... Viikon verran ilmeisesti kestää tämän seulan tuloksissa.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
murma: Mulla meni just noin viikon niissä tuloksissa et tuli postissa. Siis Helsingissä. Pidän peukkuja, se odottaminen on hirveetä :)

Sent from my GT-I8190N using Vau Foorumi mobile app
 
Takaisin
Top