Selkäkipuja

Täällä selkä ollut alussa todella kipeä johtuen tuosta välilevyn rappeumasta mutta nyt on ollu paljon parempi jakso.
 
No nyt sattuu niin että melkein itku pääsee! Nyt jo toista vuorokautta kestänyt kova selkäsärky, joka säteilee oikeaan jalkaan. Kai nää niitä liitoskipuja on, mutta miks nää ei mee jo ohi :sad001 1g Panadolia sain ohjeeksi ottaa kolmesti päivässä, mutta lääkevastaisena hirvittää tuo määrä. Tiedän kyllä että turhaa otan siitäkin stressiä, sillä ihan turvallista kuitenkin on.
 
Kaaduin ehkä noin 6 vuotta sitten. Silloin kipeytyi si-nivel todella pahasti. Nyt tunnistan että sama kipu on palaamassa.. onko si-tukivyö sellainen joka voisi auttaa tähän vai onko se enemmän perinteisempää selkäkipua helpottamaan?
 
Heinis: ota ainakin mieluummin kunnolla lääkettä jonkin aikaa, kuin että mahdollisimman vähän satunnaisesti! Siis tarkoitan sitä, että monet ottaa vaan pieniä annoksia, vaikka oikeesti tehokkain apu särkyyn tulisi riittävän isosta kerta-annoksesta ja riittävän usein otettuna.
 
Sydänkäpynen, Si-vyö nimensäveroisesti auttaa siitä johtuviin kipuihin. Ja jos lantion kipu säteilee ympäriinsä niin luonnollisesti ne helpottuvat kun lantio pysyy kasassa.
 
Mulla pakarat jumissa, mikä säteilee selkään varsinkin nyt raskautuneena niin, että ollut vaikeaa päästä ylös sängystä. Sänky on huono, vanha Ikean joustinrunkosänky, mikä pitäisi kiireesti vaihtaa, kun keksisi, mihin. Keksin nukkua tempur-tyyppinen tyyny selän alla, mikä auttanut paljon (en herää selkäsärkyyn tai selän puutumiseen yöllä, helpompi päästä ylös sängystä).

Tuota vyöjuttua pitää tutkia myös.
 
Pakarajumeista johtuvaa selkäkipua oon hoitanut myös hierojalla, joka hieroo varovasti niin, että oon itse kylkiasennossa. Pakaroitten hierottaminen on vähän noloa puuhaa. Koska siinä esitellään ja puserrutellaan bebaa vieraalla tyypillä. Siksi katon aika tarkkaan, kenelle menen. Viimeksi yksi naisjäsenkorjaaja päästi mut tuskista yhellä ainoalla käynnillä ja oli ihanan asiantunteva. Pystyin taas kävelemään normaalisti.
 
Vielä yksi postaus liittyen pakarajumeista johtuvaan selkäkipuun. :)
Ainakin mun pitää valita tarkkaan kengät. Ohutpohjaiset kengät ja niillä pitkien matkojen käveleminen asvaltilla aiheutti muinoin sen, etten voinut istua tai kunnolla kävellä selkäkipujen takia. Pohjaa ja iskunvaimenninta pitää siis olla kenkuleissa.
 
Voisiko olla hyvä idea varmistaa, ettei selkäkipu itseasiassa ole supistus, käydä hierojalla, tarkistaa kengät (riittävästi pehmeää pohjaa) ja sänky (joku muu kuin joustinpatja) ennen lääkkeen ottamista? Koska lääkkeet ovat tylsiä, vaikkakin joskus ainoa vaihtoehto.
 
Löysin tukevan ja tarpeeksi leveän tukivyön, jota oon nyt käyttäny aina kävellessä. Nyt alkaa tosin vähän painaa rakkoa jo sen verran, että pitää juosta vessassa jatkuvasti muutenkin.
Lämpö on kans auttanu, oltiin ulkomailla reissussa +30 ja ah mikä autuus. Kotiin tullessa viima iski suoraan niveliin ja säryt palasivat.
 
Takaisin
Top