Selkäkipuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja I&<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli tuo belly bandit käytössä raskauden jälkeen. Oli ihan mukava pitää päällä ja tuki hyvin. Silloin oli vielä 2014 heinäkuussa todella kuuma, eikä hiostanut yhtään. Yks miinus oli, että mulla jäi se selästä jotenki runttuun. En tiedä miten palautumiseen auttoi, kun jo ensimmäisessä vatsa palautui hyvin ennalleen. Mutta kai siitä jotain apua oli :)

Mä en tiennytkään, että tollasia synnytyksen jälkeen käytettäviä vöitä on oikeastikin olemassa. Varmasti ajaa asiansa paremmin kuin muut vyöviritykset. Itse en kyllä huomannut tarvitsevani vyötä kuin ensimmäisen viikon aikana. Ei tullut raskausarpia ja hyvin kyllä muutenkin palautu.

Huh kyllä taas työvuoron jälkeen selkä niin kipeä. Nytkin makaan sängyllä enkä tiedä mitenpäin sitä olis. Pitää kyllä joku tukivyö hommata. Tänään sattui kävellessä nivusetkin. Mistä sais hyvän tukivyön? Missä osattais neuvoa mikä mulle sopis? Netistä kun tilaa ni niistä ei aina tiedä mitä tulee.

Huh kyllä taas työvuoron jälkeen selkä niin kipeä. Nytkin makaan sängyllä enkä tiedä mitenpäin sitä olis. Pitää kyllä joku tukivyö hommata. Tänään sattui kävellessä nivusetkin. Mistä sais hyvän tukivyön? Missä osattais neuvoa mikä mulle sopis? Netistä kun tilaa ni niistä ei aina tiedä mitä tulee.

Mä kehotan kääntymään oman synnärin yhteydessä olevaan fysioterapia yksikön puoleen, sieltä saa asiantuntevaa apua eikä hassaa turhaa rahaa huonoihin vöihin. Ensiapuna toimii ihan tavallinen vyö, kunhan se vain on leveä ja sellaista materiaalia ettei veny, riipasee sen lantion ympärille niin menee hätäapuna.

hakua kannattaa tehdä nimellä Si-tukivyö niin löytää todennäköisemmin oikeanlaisen ja torista ja huutonetistä löytyy monesti edullisesti noita ihan kunnon vöitäkin.

Selkäkivut senku yltyy :arghh: Alaselkä todella kipeä ja kipu säteilee oikean puoleiseen jalkaan. Mitähän tää nyt on iskiasta vai jotain muuta? Mä muistan tälläiset kivut viimeksi alkavasta synnytyksestä :nailbiting:

Rv13+5

Mulla säteilee liitoskivut juuri tuollai....parhaillaan....

Tänne iski kans eilen samanlaiset kivut. Ei luoja jos liitoskivut tekevät jo nyt tuloaan! Nivuset tuntuu kans tosi oudoilta, ja vaapun kuin ankka.

H*lvetti! Mä kävin eilen pitkällä lenkillä ja vetäs sit iskias kunnolla jumiin sen jälkeen. Ajattelin, että yön aikana helpottuisi mut eheeeei... En pääse nousemaan ilman apua ja käveleminenkin menee ontuen. Oikea pakara ja jalka myös ihan tulessa ja jumissa. Mulla ei oo mitään vahvempaa kun panadolia eikä se edes auta ja toisaalta vahvempiin en edes halua koskea, en edes sallittuihin. Eikai auta kun kärsiä. Voihan pullistuma minkä teit! Mrrrrr

jennyhannele kuulostaa ihan perus liitoskivuilta. onko sulla leveää vyötä, kokeile sitoa se napakasti lantionympärille ensiavuksi. Liitoskivut tulee siis siitä kun lantio löystyy hormonien vaikutuksesta ja sit esim kävellessä molemmat puolet ei liiku symmetrisesti vaan liike menee vituilleen. Eli normaalisti kun ihminen kävelee niin samalla kuin toinen puoli lantiota nousee, toinen laskee jne. Pehmenemisen vuoksi voikin käydä niin et molemmat puolet nousee ja symmetrisyys on poissa tai voi tulla kiertoa ja se on sit se mikä tekee sen älyttömän vihlonnan ja useimmiten sekoitetaan issiaskipuun kun tuntuu samassa paikassa samalla tavalla, mutta se johtuu lantiosta.

Hitto vie mä sanon :D On tää ihanaa, kun kokoaika tulee uusia kolotuksia ja särkyjä :D Tukivyö kaupoille siis!

Siis ihan tosiko liitoskivut voi jo nyt tehdä näin kipeää? 14+3. Sattuu niin pirusti, että ei mitään muuta pysty ajattelemaan! Josko lämmin suihku vähän jeesais >

Jep kyllä ne vaan voi.
Lepo helpottaa hetkellisesti ja rasitus sit taas pahentaa.

No oon kyllä pistänyt merkille, et niinä päivinä kun käy lenkillä kipu on ihan sietämätön silloin ja pari päivää sen jälkeen. Vihloo, polttaa, särkee ja kävellessä kipeän puolen lonkka poksuu lähes joka askeleella. :"(

Mä oon tänään kävelly paikasta a paikkaa b varmaan 10x ja sen seurauksena mun alaselkä on ihan helvetin kipee!!!! Ei pysty tyyliin oikealla jalalla astumaan ku tekee niin kipeetä enkä mä halua syödä särkylääkkeitä joten täytyy kärsiä oisko teillä vinkkejä kivun lievitykseen!?

Takaisin