Selkäkipuja

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja I&<3
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lämmin suihku! Auttaa hetkeksi, joskus vie kivun pois kokonaan :) Mulla kans jokakerta, kun edes kaupassa käy niin alaselkä kipeytyy. Lämpövehnätyyny on myös hyvä.

Mulla kans kävely saa selän ihan sika kipeeks! :/ Sain jumppaohjeita joiden pitäis vahvistaa selkää ja jalkoja. Niissä on mm kyykkyjä, perus selkälihastreeniä (jos kykenee vielä olemaan vatsaltaan) ja selän rentouttamista ja venytyksiä. Ovat vähän auttaneet jo! Luulen että huono sänky pahentaa mulla selkäkipua, kun selkä ei pääse kunnolla lepäämään vaan on vähän jännittynyt. Tsemppiä, toivottavasti ei pahene!

Mä en voi edes kuvitella tekeväni yhtäkään kyykkyä näiden selkä ja liitoskipujen kanssa. Multa lähtis viimenenkin kävelykyky niillä.

Sama juttu kun odeccalla! Pelkkä pidempi kävely tekee mut niin kipeeks, et en harkitse edes muuta liikuntaa.

Muistin just että ostettiin viime raskaudessa meille uus sänky. Oltiin harkittu monta vuotta sitä, ja oli kyllä just oikea hetki ostaa se!

Mä en oo pystynyt kunnolla ulkoilee nyt lastenkaan kanssa kun on lantio ja selkä niin kipee. Ollaan oltu vain omalla pihalla kun siinä on penkki, jossa voinistua ja mul on tosi kova morkkis sen takia. Toissailtana onnistuin vielä murtamaan toisesta jalasta varpaan joten sekin hankaloittaa kävelyä entisestään :(

Odecca: Mä niin tajuun sua. Vaikka mulla ei ennestään lapsia olekkaan, joiden kanssa pitäis jaksaa touhuta. Mut mä en pysty edes imuroimaan enään, tulematta siitä niin kipeeksi jonka vuoks mies joutuu kaiken työstä, kodinhoitoon tekemään. Kaupassa käyn vaan siks että haluan, vaikka siitä kipeeks tuunkin. Mä sekoisin jossen edes tohon lähikauppan pääsis ja vähän happea haukkaamaan. On tää kyl aika tylsää kököttää vaan kotona ja tuijottaa netflixiä.. Alkaa niin jo kyllästyttää!!

Nuo mun muksut on viel tommosia erittäin aktiivisia yksilöitä ja noi menee ihan täysin pitkin seiniä sisällä. Mun tarttee ihan koko ajan keksiä niille jotain aktiviteettia tai meno menee ihan mahottomaks. Ulkona on niin hyvä kun saavat remuta kaiken energian pois, mut kun ei pysty niin ei vaan pysty :(

Mulla ollu jo pari viikkoa järkyttävä selkäkipu. Vaikea nukkua ja mikään asento ei oikein helpota oloa :( en tiedä onko osittain sit jotain lihasten jännittymistä, koska se kipu on niskassa ja hartioissa...

Voi ei! Mulla tuli ihan itkut, kun sain tän teidän ryhmän linkkinä ja te puhutte aivan mun suulla! Oon ollu ihan epätoivonen kaikkien neuvolan hoitajien,lääkäreiden ja fyssareiden kanssa. Selkäkivut eivät aluksi heidän mielestään liity mitenkään raskaana olemiseen ja kuvittelen vain.
Pitää tosiaan aina päivälle miettiä korkeintaan yksi kotoa liikkuminen, koska loppu päivä meneekin sitten kipujen kanssa. Harmittaa kyllä touhukkaan esikoisen kanssa, kun äiti on niin lamaantunut :(
Kiitos tästä ryhmästä!<3

Mulla alkoi myös tänään taas alaselkää juilimaan kun kannoin maks 5kg kauppakassia ehkä sen 10 metriä. Ei vaan pysty kantamaan mitään.. Töissäkin jouduin yks päivä avustamaan 40kg painavan mummon nostelemisessa ja sai kyllä olla niin viimeinen kerta! Otti sen lyhyen noston jälkeen niin hitosti selkään.

Heippa huomenta!
Kokemuksia tai mielipiteitä Emma-Jane -tukivyöstä?

Heippa huomenta!
Kokemuksia tai mielipiteitä Emma-Jane -tukivyöstä?
Tuo ei ainakaan liitoskipuihin auta koska tuo näyetään köytettävän vain vatsan alle, kannattelemaan vatsaa. Liitoskivut lähtee lantiosta ja niihin auttaa vain lantion pakkaminen stabiiliksi. Jos on perus selkäkipua joka johtuu suuresta vatsasta joka muuttaa ryhtiä niin sillon tuollanen saattaa auttaa vatsan kannattelussa, liitoskipuihin uskallan väittää hyödyttömäksi.

Jos haluaa liitoskipuihin kunnollisen vyön niin kannattaa etsiä nimellä Si-tukivyö, niitä löytyy myös kohtuuhintaisia. Liitoskipuihin auttava tukivyö tulee aina lantion ympärille, ei vatsan ja selän.
Liitoskipuihin tarkoitetun syön tulee olla leveä ja napakka, suht joustamaton.

Kiitos Odecca! Näyttikin niin kapealta. Välillä kun googleen olen laittanut tuon SI-tukivyön, niin on kuitenkin tullut tommosia kapeitakin. Olisko sulla joku hyvä malli ja merkki valmiiksi tiedossa?

Täällä on muutamakin varmasti ihan pätevä http://www.avoris.fi/vartalo/tukiliivit/si-vyot.html

pääasia on et tulee lantion ympärille, ei vatsan. Ja tuolla linkin takana on myös saman mallisia kuin tuo mainitsemasi, mutta nää laitetaan ihan selkeesti eri kohtaan ja materiaali on napakampaa.

tuommonen kuin tuo nordicaren vyö, mulal oli kun odotin ekaa ja oli kans hyvä, sen sai tiukasti lantion ympärille.

Takaisin