Se sairaalakassi..

Kakkonen

Oman äänensä löytänyt
Tästä aiheesta on tietysti netti pullollaan asiaa, mutta olisi silti kiva kuulla että mitä ja milloin heinäkuiset pakkailevat sairaalakassiin/kassiaan? :)

Mä oon nyt alkuun pakannut vaatekerrat (=body+housut) koossa 50 ja 56, lisäks pitäisi vielä ostaa joku jumpsuit tms niiden päälle jos on viileää :) muutama myssy myös ja sit vaippoja, pyllypyyhkeitä, pari harsoa... En nyt äkkiseltään muista onko jotain muuta. Ja vaippoja ym oon sen takia jo pakannut kun sairaalakassi jää hoitolaukuksi jatkossa niin on valmiina sitten.

En ole vielä suonut ajatustakaan sairaalakassille, pitäs varmaan pian. Viimeks oli vauvan kotiintulovaatteet, itelle vaihtovaatteet, crocsit, suihkukamat, jotain meikkejä, oliskohan ollut suklaata, lehtiä ja jotain sellaista. Aika vähä sitä mitään siellä sairaalassa tarvii, pääasia et on suihkukamat ja kotiintulovaatteet itsellä ja vauvalla. Vauvaa varten ei sairaalassa tarvi yhtään mitään. siellä on kaikki.

Samat kuin yllä, mutta lisäksi otan itelle alushousuja (sairaalan verkkohousut oli ihan alkuun hyvät, mutta pian kaipasi jo normaaleja alkkareita), yösiteitä (sairaalan tyynyn kokoiset oli myös ihan aluksi hyvät, mutta aika nopeasti side riitti ja oli miellyttävämpi), sukkia (sairaalan tuubisukat ei pysy jalassa) , verkkarihousut (mä oon saanut sairaalassa aina vaan sellasia sairaalamekkoja ja ei tuntunut kotoisalta hengata osaston yleisissä tiloissa kintut paljaana), imetysliivit ja liivinsuojia. Ai niin ja oman viljatyynyn, niitä ei välttämättä ole tarpeeksi sairaalassa ja mulla lämpö on auttanut kipuun. Ja kasan salmiakkia ja lakua, kun oon niitä nyt välttänyt. :D

Ja kamera ja puhelimen laturi. Kotiutumisvaatteiksi jotain mukavaa. Vinkkinä voin sanoa, että äitiyshousut toimii hyvin myös synnytyksen jälkeen, ei kannata heti ajatella mahtuvansa muihin. :D

Vauvalle otan kotiutumisvaatteiksi myssyn, sukat, tumput, body, housut ja jotain siihen päälle, esim. vanuhaalarin ja varmaan myös pienen peiton. Myssyä oon noilla edellisillä pitänyt jo sairaalassa, kun meilläpäin sairaalassa on ollut vaan epäkäteviä kertakäyttö-tuubipipoja tarjolla.

Ekan kanssa oli toiveena perhehuone ja olin pakannut mukaan myös miehelle vaihtovaatteet. Oli hyvä, niin ei tarvinnut käydä kotona, kun se perhehuone sitten saatiin. Olisi ollut vähän ällöä hengata kolme päivää samoissa, joihin meni jossain välissä vielä vauvan kakkaakin. :D Oli ihanaa, kun saatiin vaan olla siellä yhdessä, eikä miehenkään tarvinnut käydä kotona. Nyt ei varmasti saada perhehuonetta ja muutenkin pitää lapset hakea pois hoidosta, niin en ota miehelle mitään. Kassin pakkaan, kun äitiysloma alkaa. :)

Kotiutumisvaatteet itselle ja vauvalle pakkaan eri kassiin. Kassi kaukaloon ja mies tuo sitten kotiin hakiessa.

Synnärille lähteissä äitiyskortti, suihkukamat + dödöt ja hiusharja, hammasharja+ -tahna, crocksit molemmille (tays toivoo omia sisäkenkiä erityisesti synnytyssaliin myös miehelle), jotain evästä varsinkin miehelle ja herkkua itselle synnytyksen jälkeen.
laturit, kamera ja puhelin. Imetysliivit. Villasukat...pidän niitä kesät talvet :)

Tarkoitus olisi selvitä mahd. vähällä tavaralla. Itselle lähtee kassi mukaan, jossa kotiutumisvaatteet, parit imetysliivit, rintakumeja ja maidonkerääjät. Sitten omia alushousuja, sukkia ja jotkut sisätossut(/kengät. Hygieniatuotteet. Ajattelin myös ottaa omia kipulääkkeitä mukaan, koska viimeksi koin saavani niitä hitaasti. Pyysin ja saattovat tuoda parin tunnin päästä :/ Voisi sitten kertoa hoitajalle ottavansa esim. omia Panadoleja...
Vauvan vaatteet tuo mies sitten kun kotiin päästään :)

Mä pakkaan vauvankin kamat suoraan mukaan. Ne vie niin vähän tilaa, että otan mieluummin ne suoraan kassiin, kun hermoilen sitten, muistaako mies tuoda ne. :D Kun vielä näin kolmatta odottaessa uskon kotiutuvani kohtuu nopeasti, jos vaan kaikki menee hyvin, niin ei tule miehellekään luultavasti montaa reissua sinne.

Se on kyllä totta... minun mies oli ihan hepakassa jo ensimmäistä hakemassa :D sai hokea monesti, mitä piti ottaa mukaan. Voishan sen istuimen ja vauvan kassin nostaa vaikka autoon valmiiksi, kun lähtö tulee. Me ollaan joka tapauksessa pari vuorokautta sairaalassa sokeriseurannassa.

Ylläolevien lisäksi aion pakata ison lasisen vesipullon sekä hieman omia vauvanvaatteita. Ne kun ei paljon tilaa vie. Esikoinen painoi syntyessään 3 kg ja oli todella hoikka. Samassa huoneessa asusti toinen vielä reilusti pienempi vauva joka luonnollisesti sai ne kaikki pienimmät vaatteet mitä löytyi. Oli kurja pukea niin pientä vauvaa aivan liian suuriin vaatteisiin kun bodyn kaula-aukosta tuli ulos koko lapsi. Mies koitti tuoda pieniä vaatteita sairaalaan mutta onnistu tuomaan kuitenkin pari kokoa liian suuria. :D mielellään käytän kyllä sairaalan pyykinpesupalvelua enkä sairaalassakaan joudu kovin pitkään toivottavasti olemaan, mutta ihan varmuuden vuoksi. :)

No nyt se on tehty :) helpotus!
Reppuun pakkasin niin on erilaisia lokeroita ja taskuja mistä kaikki löytyy helpommin.
Käsilaukku sit viel tietty kun osa tarvittavista kulkee koko ajan mukana.
Omat kotiutumisvaatteet jäi kuormasta vielä kun ei tiedä kuinka kuuma tai kylmä on ja banaanit on ostettava vähän lähempänä h-hetkeä :D

20160605_113657.jpg

Kiitti Saruska hyvästä listasta :) mä aloitin eilen, kirjoitin paperille esikoisen allergiat+lääkitykset sekä tärkeimmät puhelinnumerot. Itestään kun on niin ei tiiä mihin esikoinen menee hoitoon ...täytyy sit vähän lähempänä tiedustella naapureiden lomasuunnitelmat, et tietää kenet saa heti hoitajaksi, jos lähtö tulee yöllä. Kuitenkin mummut yms. Asuu reilun 2h päässä, joten ihan heti ei hoitajia oo tulossa. Vauvalle pakkailin kotiintulovaatteita, kun ei tiedä tuleeko tyttö vai poika niin aika neutraaleilla vaatteilla mennään :)

Miten paljon liivinsuojia täytyy pakata mukaan..?

Ja joku olikin tuonne kirjottanut että ottaa verkkarihousut jos sairaalasta saa mekon päälle. Mietin kanssa että jotkut omat omahousut vois varmuudelta ottaa koska ne tuntuu kotosimmalta..

Sitä miulle painotettu et varaa/käskee ite varata tarpeeks evästä isälle, ettei nälkä yllätä ja jos kanttiini on kiinni.

Taysissa on kertakäyttöisiä liivinsuojia..tai oli ainakin 2014. Alussa rinnat ei välttämättä valu maitoa vielä paljon, jos heruminen ei oo vielä lähtenyt kunnolla käyntiin. Nehän ei kassissa paljon paina, vaikka olisi liikaa mukana.

Mites vauvan myssy kesällä. Jos on lämmin ilma pitääkö korvat olla suojattu esim. Kypärämyssyllä vai riittääkö joku helle hattu. :/ talvi vauva piti tunkea nii lämpöisesti joka kolo umpeen että varmasti ei kylmä veto käyny mistään

Ne liivinsuojat voi olla ihan kivat myös siinä tapauksessa, jos joutuu käyttämään lanoliinia kipeisiin nänneihin. Sitä rasvaa kun saattaa vähän jäädä rinnanpäihin, jolloin joko imetysliivit tai pusero tahraantuu helposti rasvaan. Ja sitä tavaraa ei ihan heti pois saakaan... Mut toisaalta, jos käyttää sairaalan vaatteita ja lainaa sairaalan imetysliivejä, ei ite tarvii miettiä likapyykkiä.

Sairaalassa imetysliivejä? En oo kuullut aiemmin. Vau. Ei Tayssissa.

Pitäisi varmaan kohta kaivaa kassi ja pakkailla...nyt 39+4. Ehkä ei olisi haittaa, että tavarat oli jotakuin kasassa :).

Ei ollu kättärilläkään imetysliivejä :D omat oli ekan kans mukana. Liivinsuojia kyl itseasias tais saada sieltä??

Mä käytän kestoliivinsuojia, heitin niitä parit laukkuun. Mulla on maito noussut kolmantena päivänä edellisillä kerroilla, eli uskoisin, ettei parit riittää hyvin. Ei mitään muistikuvaa siitä, saiko niitä kättäriltä. :)

Mites vauvan myssy kesällä. Jos on lämmin ilma pitääkö korvat olla suojattu esim. Kypärämyssyllä vai riittääkö joku helle hattu. :/ talvi vauva piti tunkea nii lämpöisesti joka kolo umpeen että varmasti ei kylmä veto käyny mistään

Oon ymmärtänyt, että korvat on hyvä suojata aika pitkään ulkona liikkuessa ja sisälläkin aluksi. Jostain luin, että auton ilmastointikin voi aiheuttaa pienelle korvatulehduksia. Itellä on pakattuna ohut puuvillamyssy, taisi olla äitiyspakkauksessa joskus ja vastaava näkyi uudessakin olevan. Jos on kylmä päivä, niin pistän päälle vielä hupun.

Joo eikös alkuun voi korvakäytävissä olla vielä vähän lapsivettäkin mikä voisi altistaa korvatulehdukselle jos ei korvia ole suojattu myssyllä?

Viimeksi pakkailin kaikkea turhaa mm meikit.. Nyt kassista löytyy omat ja vauvan kotiutumisvaatteet, parit liivinsuojukset, hygieniatuotteet (saippua yms), pieni ensilelu vauvalle ja omat lääkkeet. Lisäksi tietenkin neuvolakortti ja ajokortti pitää napata lähdön hetkellä mukaan ja peruslääkkeet.

Kyllä mun mielestä kans vauvan pää ja korvat on hyvä suojata aluksi ja just hommasin pari kivaa hattua joissa korvat peittyy. Ihan ohuita puuvillaisia, trikoosta tehtyjä hattuja ostin :)

Takaisin