Samat kuin yllä, mutta lisäksi otan itelle alushousuja (sairaalan verkkohousut oli ihan alkuun hyvät, mutta pian kaipasi jo normaaleja alkkareita), yösiteitä (sairaalan tyynyn kokoiset oli myös ihan aluksi hyvät, mutta aika nopeasti side riitti ja oli miellyttävämpi), sukkia (sairaalan tuubisukat ei pysy jalassa) , verkkarihousut (mä oon saanut sairaalassa aina vaan sellasia sairaalamekkoja ja ei tuntunut kotoisalta hengata osaston yleisissä tiloissa kintut paljaana), imetysliivit ja liivinsuojia. Ai niin ja oman viljatyynyn, niitä ei välttämättä ole tarpeeksi sairaalassa ja mulla lämpö on auttanut kipuun. Ja kasan salmiakkia ja lakua, kun oon niitä nyt välttänyt. :D
Ja kamera ja puhelimen laturi. Kotiutumisvaatteiksi jotain mukavaa. Vinkkinä voin sanoa, että äitiyshousut toimii hyvin myös synnytyksen jälkeen, ei kannata heti ajatella mahtuvansa muihin. :D
Vauvalle otan kotiutumisvaatteiksi myssyn, sukat, tumput, body, housut ja jotain siihen päälle, esim. vanuhaalarin ja varmaan myös pienen peiton. Myssyä oon noilla edellisillä pitänyt jo sairaalassa, kun meilläpäin sairaalassa on ollut vaan epäkäteviä kertakäyttö-tuubipipoja tarjolla.
Ekan kanssa oli toiveena perhehuone ja olin pakannut mukaan myös miehelle vaihtovaatteet. Oli hyvä, niin ei tarvinnut käydä kotona, kun se perhehuone sitten saatiin. Olisi ollut vähän ällöä hengata kolme päivää samoissa, joihin meni jossain välissä vielä vauvan kakkaakin. :D Oli ihanaa, kun saatiin vaan olla siellä yhdessä, eikä miehenkään tarvinnut käydä kotona. Nyt ei varmasti saada perhehuonetta ja muutenkin pitää lapset hakea pois hoidosta, niin en ota miehelle mitään. Kassin pakkaan, kun äitiysloma alkaa. :)