Se on PLUSSA !

Miehet vaan elää epätiedon vallassa ainaki alussa, pelkäävät että vauvaa tai tulevaa äitiä sattuu tai jopa että tökkivät vauvaa (suuret on luulot itsestään)! :D Puhuminen todella auttaa ja vaikka faktatietoa naaman eteen, että seksi raskausaikana onnistuu siinä missä ennenkin. :wink
 
Iltaa, täältä liittyy mukaan yksi uusi kesäkuun ryhmään jännittyneenä ja innostuneena...
La 11.6 eli 4+5 ja ensiviikolla eka neuvola. :Heartred
Testin tein viikko sitten tiistaina ja olin jo pienessä flunssassa silloin, ke nosti kuumeen ja viikonloppuna silmätulehduksen, olen syönyt särkylääkkeitä nyt viikon ja antib.kuuri vielä päällänsä keuhkoputkentulehdukseen ja kuuri loppuu huomenna ja edelleen täällä kipeä, pakko kai hakeutua vielä huomenna lääkäriin...Mua on harmittanut koko viikon, kun niin kipeä ja ollut pakko ottaa lääkkeitä, kun raskauskin vielä näin alussa.:bored: mutta silti samalla onnesta soikeana ilouutisesta...
Raskauteen liittyviä oireita on turvotus ja arat rinnat, suolakurkkujen, punajuurisalaatin ja tomaatin himo :happy:
 
Muokattu viimeksi:
Onks joku jo päättänyt, että tämä on viimeinen raskaus? Mä jätän vielä iltatähtimahdollisuuden auki, mutta nyt 7 vuoteen ei enempää taida tulla :D
 
Luultavasti kahta enempää ei meille tuu. Tätä toistaki pohdittiin pitkään. Tiedän, että musta ei oo suurperheen äidiksi. Kolmas saattas olla mahollinen kun olis muut isompia, mutta en toisaalta paljon vanhempana haluais enää raskautta kokeilla tai äidiksi tulla, kun sitten on jo pari saanu.
 
Heippa kaikille.

Täällä plussattu ekan kerran tämän viikon tiistaina 6.10 ja uudestaan tänään 9.10. Kauhean onnellinen olo, mutta silti jotenkin ei vieläkään osaa sisäistää tätä :schocked028(ehkä siksi tein uudestaan tuon testinkin). Asiaan varmaan vaikuttaa se, että ollaan koitettu saada lasta jo yli vuosi ja yhtään plussaa en ole koskaan saanut. Ja nyt kun se tulikin todella vahvana niin ei tahdo uskoa todeksi.

Viikkoa ennen plussaa oli rinnat kipeänä ja neljää päivää ennen menkkojen alkamista alkoi alavatsaan vähän sattumaan ja nipistelemään. Lisäksi mulla oli kauhea himo juoda maitoa :happy: Näistä vähän aloin miettimään, että voiskohan olla totta. Testasin ekan kerran kun menkat oli päivän myöhässä ja sain silloin todella haalean viivan. Uudestaan testasin parin päivän päästä ja ei tarvinut kyllä viivaa etsiä, oli sen verran vahva :love7 Tänään piti vielä varmistaa, että onhan se nyt totta ja nyt tuli jopa kontrolliviivaakin vahvempi viiva, eli uskottava se on. Eka neuvola minulla on marraskuun alussa ja sinne asti pitäisi jännätä.

Edit: niin ja ensimmäistä tuhisijaa odotellaan :)
 
Heippa, elikkäs minäkin hyppään tänne plussan saaneihin :happy: Ensimmäisen testin tein eilen 8.10 aamulla ja siihen sain todella todella haalean plussan, joten siitä en osannut vielä päätellä mitään. Tänä aamuna esikoisen kerhoon vietyä kävin apteekista vielä ostamassa digin joka näytti raskaana 1-2 viikkoa :Heartred Testit siis tein -3 ja -2 oletetuista menkoista.
La olisi vau laskurin mukaan 20.6. Ja tämä olisi siis 3 lapsi.

Pippis täällä ajateltu että tämä olisi nyt viimeinen, joten nautin täysin tästä raskaudesta. Edelliset raskaudet olleet myös erittäin helppoja ja ihania, mutta en ole aijemmin asennoitunut sillein että olisi viimeinen. Eikä mitään voi varmuudella tietää, mutta tällä hetkellä on mielessä että 3 on hyvä luku.
 
Onnea uusille plussaajille!

Piipana. Mietin taas tänää tuota asiaa. Sinäkin oot varmaan vielä nuorehko odottaja? Niin minua lohdutti se ajatus, että alkaahan tässä iässä ja lähiaikoina muutenki vanhenemaan. Itse olen 25 ja tuntuu että juuri nyt olen..rupsahtamassa. Kun nyt ääneen mainitsin asiasta niin johan helpotti! :)
 
Onnea uusille plussanneille:Heartred

Chipuchi, höpsis:) mitään rupsahtele vaan oot nuori vielä:Heartred

Tää tuleva on viimeinen vaikkakin vannomatta paras :wink
 
Täälläkin on Pippis yksi, jolle tämä raskaus on viimeinen, jos tietenkin kaikki menee hyvin ja saadaan pienokainen maailmaan.

Olen aina halunnut suuren perheen tai vähintään kolme lasta, mutta kun tuo elämä ei aina mene niin kuin suunnittelee. Silloin kun olin omasta mielestä valmis perustaan perhettä, niin tulikin avioero, joten oli kova paikka heittää perhe- ja omakotitalohaaveet koppaan ja alkaa elämään yksinään. Jälkeen päin onneksi olen ollut onnellinen siitä, miten elämä on heitellyt minua :). Ehdin jo ajatella ja hyväksyä eläväni lapsettomana, mutta kaksi vuotta sitten tapasin miehen ja se oli menoa. Nyt meillä on kohta vuoden ikäinen tyttö ja jos hyvin käy toinen lapsi kesäkuussa. Molemmat alunperin halusi useampaa, mutta ollaan todettu, että meillä ei voimavarat riitä. Ikä lähestyy molemmilla neljääkymmentä ja apua ei ole lähellä, kun molemmat muualta kotoisin. Muuten vielä menisi, mutta unen vähyys ei ole enää mikään helppo juttu ja jotenkin en jaksa ajatusta, että olisin vielä useamman vuoden raskaana sekä imettäisin.

Toisaalta on haikeaa, kun tajuaa, että tämä on nyt sitten viimeinen kerta. Toisaalta taas odotan, että saan kropan itselleni ja kaikki lastenvaatteet ja tavarat myyntiin. Kaikessa on puolensa :happy:!
 
Chipuchi. Olen 23v. Ja toivon etten vielä ainakaan ole rupsahtamassa.. koko pieni ikä mennyt haaveilemiseen... olen aina ollut ylipainoinen. Nyt 23v jotenkin tuntuu että alan vasta olla sinut itseni kanssa kun 25kg painonpudotus on takana... projekti on nyt katkolla kun tuli ihania vauvauutisia.. Nyt vaan masentaa ajatus siitä rupsahtamisesta.. ja mietin onko kaikki se työ mennyt hukkaan mitä tässä on reilu vuosi kropan eteen tehty.. Luulen että raskautuminen (4v yrittämisen jälkeen) on myöskin laihduttamisen ym ansiota. Olin jo siinä uskossa etten voi koskaan saada lapsia. Joten onhan tämä aikamoinen lahja. Sitä vaan ei voeläkään voi käsittää.. ja on itsekästä tässä vaiheessa ajatella ja surkutella omaa kroppaa ja sitä että mies ei halua.. Mutta minkäs teet.. Ei voi ajatuksiaan valita. Jospa tämä olisi ohimenevää ja pystyisin kunnolla iloitsemaan vauvasta.:Heartred kun vaan ei hirveästi tulisi kiloja lisää.. niin laihduttaminen raskauden jälkeen on taas paljon helpompaa.

Tällaisia mietteitä täällä :-)

En ole ajatellut mikä olisi sopiva lapsiluku meille.. tämä yksikin, mikäli maailmaan asti selviää, on suuri lahja ja onnenkantamoinen meille :-) katsotaan sisaruksia sitten myöhempänä :wink
 
Älkääs nyt:) jokainen on just parhaan ikäinen omalle lapselleen ja kuulkaa, lapset pitää nuorekkaana. Ei ehdi sohvannurkassa maata ja laiskistua:wink
 
Onnea uusille ja tervetuloa! :greet025

Minä olen myös 25, enkä kyllä koe olevani vielä rupsahtamassa :grin Tosin sehän on kanssa hyvin mielipidekysymys, kuka on kenenkin mielestä vanha ja kuka rupsahtanut. Mutta en kyllä lähtisi ajattelemaan, että se olisi syynä tuohon teidän miesten haluttomuuteen. Edelleen liputan sen puolesta, että miehet ovat vaan ekaa kertaa ajatelleet itseään isinä ja teitä äiteinä, kun asia on konkretisoitunut raskauden myötä. Ja sehän on ihan luonnollista, että silloin on ajatukset ja varsinkin seksuaalinen kanssakäyminen vähän hakusessa. Hieman aikaa ja puhetta, sillä siitä yli päästään :)

Piipana, todella hienoa, että olet tuollaiseen saavutukseen yltänyt! Saat syystäkin olla ylpeä itsestäsi! :smiley-bounce005

Meillä olisi toiveissa useampi kuin yksi lapsi, kaksi tai kolme tuntuisi sopivalta määrältä. Mutta koskaanhan ei voi tietää, kuinka käy. Onnellisia ollaan jo tästä yhdestä, jos vaan meille asti päätyy. Jaksamista olen itsekin miettinyt, mutta sitä päätin murehtia vasta kun näkee tilanteen. Mies on jo 40 täyttänyt, joten sekin täytyy tietysti ottaa huomioon.
 
Kiitos Justmum10. Juurikin kaipasi kokemuksen ääntä. Ja kun enemmän miettii asiaa niin lapset todellakin pitävät nuorekkaana eikä sitä ehdi sitten liikaa märehtiä turhia asioita.

Ja olemme miehen kanssa keskustelleet siitä miksi emme harrastaneet melkein viikkoon seksiä. Syynä juurikin lapsiasiat. Olen koko ajan puhunut vauvoista niin ei kai se sitten ihmekään.
 
Piipana. Minusta monet, vähäpätöiseltäkin tuntuvat asiat on aina hyvä käydä läpi. Niin ei jää sitten enemmän mieleen kummittelemaan.

Olen iloinen puolestasi että olet saanut pudotettua noin suuren summan.Minulla on tällä hetkellä kiloja enemmän kuin haluaisin ja olinkin onnistunut pääsemään alkuun pudotuksessa kunnes raskausuutiset muuttivat kaiken. Eiköhän sitten pudottaminen taas onnistuisi vauva-aikana. Niin tahtoisin uskoa.

Pitää vaan nyt raskausaikanakin malttaa liikkua vaikka tuntuukin että väsyttää ja välillä masentaa pienetkin asiat.
 
Mä voin olla iältäni 40 mutta mieleltäni huom nuorempi:) enkä kyllä suostu rupsahtamaan :wink:wink
 
Moi vaan kaikille! Eilen tein plussatestin, la näillä näkymin 11.6! Melkein vuosi meni ennen kuin kaksi viivaa tikkuun piirtyi, jännittää kyllä! Jotenkin epäuskoinen olo, mutta kyllä se siitä kun vähän aikaa kuluu :) Toista naperoa odotellaan. Näillä näkymin viimeiseksi jää, mutta iän puolesta ehtisi kyllä hyvin nk. toisen kierroksen vetäistä myöhemmin, jos vain muksuja lisää vielä joskus saadaan :)
 
Tuolta Esikoinen toiveissa-puolelta vihdoin pääsin tänne. Aamulla plussattu ja viikkoja 4+1 ja la vissiin 17.6. Saattaa tosin vähän muuttua vielä sillä tiedän, että ovis oli vähän myöhässä tässä kierrossa. Neljännellä yk:lla tarttui matkaan ja nyt vaan kovasti toivotaan, että mukana pysyy loppuun asti! Onnea myös teille muille plussanneille, onhan tämä aika hurjaa! ☺
 
Takaisin
Top