Satakunnan odottajat

Nipsu19: Tervetuloa :)

Mietein kans sitä mitä ne siel ultras oikee tykkää jos siit sukupuolest kysyy, ko kuitenkaa sen takii se ultra ei ole :D Mut onhan ne varmasti siihen tottunu :D Olis vaa kaikki hankinnatkin vähän helpompi ostaa kun tietäis sen sukupuolen ;) 

Meillä tuolla töissä myös paljon nostoja, mutta oon koittanut välttää niitä ja onneksi työkaverit myös ymmärtää sen hyvin. Toivottavasti vointisi paranee Nannukka :) 
 
Meillä ultraaja ei ollut mitenkään halukas katsomaan vauvan sukupuolta. Ensimmäinen kätilö kiinnitti huomionsa ainoastaan vaavin päässä olleeseen kystaan ja kun kyseltiin että näkeekö sukupuolta tai että voidaanko saada kuvia mukaan, hän sanoi että katsotaan huomenna kun tulette lapsivesipunktioon. Seuraavana päivänä punktion tehnyt lääkäri tuumasi että sukupuoli selviää sitten siitä lapsivesitutkimuksesta ja kuvia hänkään ei ollut halukas tulostelemaan kun oli niin "kiire". Meillä oli aika kahdeksalta aamulla ja jo tällöin hän oli jo 45 minuuttia myöhässä. Varmasti hyvä syy hällä siihen, muttei todellakaan ole kivaa ettei saada edes paria kuvaa muistoksi tuon kiireen vuoksi....
 
No olipas töykeetä :/ Mun mielestä niitten pitäis kuitenkin ymmärtää kuinka tärkeitä varsinkin noi ultrat vanhemmille on. Onko tää muuten sun ensimmäinen? :) 
 
On joo eka. Tosin meillä kyllä on jo ultrakuva viikolta 13 ja jotain mutta kummiskin..... Noi Porin henkilökunta kunnei vissiin oo mainostettu ihan maailman ihanimpina ihmisinä. En tiiä... Eivätkä tuosta lapsivesipunktiosta suostuneet puhumaan sen koommin. Sanoivat vaan, että tee itsellesi palvelus: jatka elämääsi normaalisti äläkä hanki mitään lisäinfoa tai lue muiden kokemuksia, sillä näin pahennat vain huoltasi ja olotilaasi. Hei c'mon, mä olen nuori ihminen, joka odottaa ensimmäistä lasta ja sitten tulee eteen tommosta mistä ei oo ikinä kuullut yhtään mitään! Onhan se ihan päivän selvä asia, että on kuolla huolesta kun sanotaan että vauvasi aivoissa on kaksi kystaa.... 
 
No olipas tosi töykeitä tyyppejä... :/  Vaikka mäkin olin ultrassa rv12, niin kyllä nämä rakenneultrakuvat olivat tärkeitä siitä huolimatta. Ja kaiken järjen mukaan hoitohenkilökunnan olisi pitänyt kertoa edes jotakin. Kun ei tiedä mitään, niin sittenhän sitä ainakin alkaa etsiä tietoa ja on huolesta sekopäinen...

Mutta toivon, toivon todella, että kaikki on kystista huolimatta kunnossa pikkuisella. Jaksamista! :)
 
Ainakin lääkärin lyhyen puhelun perusteella näin pitäisi olla. Sanoi vain lyhyesti, että mitään poikkeavaa ei löytynyt. Olin vain niin onnesta mykkyrällä etten sitten osannut kysyä yhtään mitään enempää... Kaiken huippu tuossa toimenpiteestä kertomishommassa oli se, kun lääkäri ei olisi halunnut kertoa miehelle tulevasta yhtään mitään, vaan olisi halunnut mun tekevän sen, mies kun ei ymmärrä suomea.... Selvitti kyllä sitten loppujen lopuksi, kun sanoin aika tiukasti että hän on amattilainen ja hän selvittää asian miehelle ja piste. 

No onpas nää mun postaukset kauheita Satksin haukkumiskirjeitä.... Mutta ärsyttää vaan kauheesti, kun nuorta ensisynnyttäjää kohdellaan noin!
 
Jotain positiivisempaa

Sain viestin äitiltä, että on tilannut mulle Vauva-lehden ja saa siitä hyvästä Brion turvakaukalon lahjaksi. JEEE! Maltan tuskin odottaa lahjan saapumista, kuten myöskin seuraavaa Vauva-lehteä.....
 
Hyvä juttu, että alkaa olemaan parempi mieli eikä hermostuta enää. :) Noita töykeitä tyyppejä mahtuu kyllä joka laitokseen. Itsellä on ollu melko hyvä tuuri noitten neuvola- ja sairaalatyyppien kanssa. Harmi kun vain tuo neuvolalääkäri nyt sitten ilmeisesti vaihtui pysyvästi; entinen oli aivan mahtava tyyppi, mut tää uus o pikkasen... miten sen nyt sitten sanoisi... nuiva. :) Ja se haahka, joka Satkissa on ainakin siellä ultrapuolella sihteerijuttuja tekemissä, on kans lievästi elämäänsä kyllästynyt ja töykeä. Herttinen, jos sellainen tulis kätilöks synnytykseen.... :/

Aika hyvä tuo tilauslahja Vauva-lehdellä. :D
 
no hyvä nipsu199 että kaikki on nyt sitten menossa parempaan suuntaan :) Mutta on kyllä aika epäammattimaista touhua siellä :/ Ja varsinkin kun ensisynnyttäjälle kaikki on vielä niin uutta. En mä silti tollaista kohtelua sietäisi toisenkaan lapsen odotuksessa. 

Oon muute Nannukka huomannu sen saman sihteeri haahkan siellä ultrapuolella olevan vissiin "hiukan"  työhös kyllästynyt :D Toisinaan oikee v**** soittaa sinne, kun tietää sen sieltä vastaavan :D Misä neuvolassa sä käyt? 

Meille kans äiti tilaa sitä vauva-lehteä, otti tilaajalahjaksi hoitolaukun ja vasta myöhemmin huomattiin että niitä tulee usein rattaiden mukanakin :D Mutta ei kai niitäkään koskaan liikaa ole x) 

 
Nen89; mä käyn Porin Pihlavassa. Ekan lääkäritarkastuksen teki sellanen nuori ja aivan ihana neuvolalääkäri, mutta kun selkä alkoi vaivaamaan, niin siellä olikin sellanen vanhempi, kuivakka täti. En oikein ottanut selkoa, että onko tämä täti nyt sitten pysyvästi siellä vai tuleeko kiva tapaus myöhemmin takaisin. Toivottavsti tulisi, tuli sen verran hyvä mieli hänen kanssaan jutellessa. Toisin kuin tämän vanhemman. Huomasin meinaan, ettei se täti oikein uskonyt selkävaivoihin. :/ Millä suunnalla itse käyt? Satakunta laaja aluea.... :D

Meikäläisen ei tarvinnut edes miettiä, mistä saisi turvakaukalon, kun sisko antoi itseltään. Olivat ostaneet sen mihensä kanssa pari vuotta sitten ja ihan kuin uusi. :) Ja yhdistelmävaunutkin saimme ilmaiseksi siippani tutulta. Kyllä kierrätys on kivaa. :D

Tuli muuten kelankin päätös ja jään nyt sitten virallisesti äippälomalle 18.10. :)
 
Mä käyn siellä puuvillassa neuvolassa ja oon kyllä tykännyt paljon siellä niistä terveydenhoitajista. 

Sulla on käynyt hyvä tuuri kun saat tollai tutuilta, rattaatkin kuitenkin on melko kalliita. Aattelin ite varmaa käydä ens viikolla siellä Ora-tehtaamyymälässä kattelees yhdistelmävaunuja, en kyl tiä onko siellä kuinka kauhee valikoima :) 
 
Sulla alkaakin sitten pian jo äippäloma :) 

Onks kellekkään tullu muute viel äitiyspakettia vai ootteko ottanut sen rahana? Täällä vielä malttamattomana sitä odotellaan =) 
 
Mä otin sen äippä-avustuksen rahana, kun siskolta ihan oikeasti tuli kauhea kasa kaikkea vaatetta sun muuta. Se on samanalinen hamsteri ku minäkin. :) Totesin, ettei sille pakkaukselle ole tarvetta, kun jo nyt on 2 x makuupussia ja 2 x talvihaalria, jokka molemmat on tulleet kelapakkauksesta... Sillä rahalla sitten ostan mitä vielä tarvitsen. Saan osittain kiittää siskon laiskuutta myydä tms. vanhoja, tarpeettomiksi käyneitä vauvan- ja lastentarvikkeita. Sisko totesi pääsevänsä helpommalla, kun tunkee ne toistaiseksi meikäläiselle. En valita... :) Ne on kalliita tavaroita. :/ Mutta jostain syystä tämän uuden äippäpakkauksen talvihaalarit olivat minun mielestä söpöt, harmaasta väristä huolimatta- :) Ehkä joku inhoaa niitä yli kaiken ja laittaa ne kirppikselle myyntiin ja mä voin ostaa sellaiset sieltä? :D

Toivottavasti löydät sieltä tehtaanmyymälästä mieleiset ja sopuhintaiset vaunut. :) Jos emme olisi saaneet niitä vaunuja, niin olisin itsekin raahannut siipan tehtaanmyymälään visiitille. :D

Jaahas... Vaavilla alkoi taas potkunyrkkeily-harkat.... :D
 
Mä otin sen äippä-avustuksen rahana, kun siskolta ihan oikeasti tuli kauhea kasa kaikkea vaatetta sun muuta. Se on samanalinen hamsteri ku minäkin. :) Totesin, ettei sille pakkaukselle ole tarvetta, kun jo nyt on 2 x makuupussia ja 2 x talvihaalria, jokka molemmat on tulleet kelapakkauksesta... Sillä rahalla sitten ostan mitä vielä tarvitsen. Saan osittain kiittää siskon laiskuutta myydä tms. vanhoja, tarpeettomiksi käyneitä vauvan- ja lastentarvikkeita. Sisko totesi pääsevänsä helpommalla, kun tunkee ne toistaiseksi meikäläiselle. En valita... :) Ne on kalliita tavaroita. :/ Mutta jostain syystä tämän uuden äippäpakkauksen talvihaalarit olivat minun mielestä söpöt, harmaasta väristä huolimatta- :) Ehkä joku inhoaa niitä yli kaiken ja laittaa ne kirppikselle myyntiin ja mä voin ostaa sellaiset sieltä? :D

Toivottavasti löydät sieltä tehtaanmyymälästä mieleiset ja sopuhintaiset vaunut. :) Jos emme olisi saaneet niitä vaunuja, niin olisin itsekin raahannut siipan tehtaanmyymälään visiitille. :D

Jaahas... Vaavilla alkoi taas potkunyrkkeily-harkat.... :D
 
Mietein ensin itsekin otanko sitä, kun oon kuullu et ne talvihaalarit on jouluvauvoille liian isot ja seuraavana vuonna on jo liian pienet. Mut aattelin et tälle ensimäiselle haluun sen paketin silti ottaa ja sit seuraavalle voi jo rahana :) 

Mulla on jo kyl mielessä tietynlaiset vaunut, toivotaan että sellaisia vain on siellä. Ja mut tuntien tietysti on kalleimmat :P 
 
Mulle oli äiti löytänyt vaunut, tosi hienot ja tukevannäköset ja kaikki, oli maksanut niistä 170 €.

Mä tykkäsin siitä äitiyspakkauksen haalarista kyllä kovasti, se oli oikein kivannäkönen, harmaasta väristään huolimatta. Ite aion ottaa sen pakkauksen ilman muuta, katotaan sitte miten seuraavilla menetellään, jos heitä tulee. Mua vähän harmitti kun olin neuvolassa 2 viikkoa sitten ja sillon oli tarkotus kirjottaa se raskaustodistus, mutta mulla laitettiin LA:ta viikolla eteenpäin, niin enpäs sitten saanukaan sitä. Seuraavana päivänä lähdin kolmeksi viikoksi Ranskaan ja täältä suoraan Joensuuhun. Siällä sitten saa hoitaa taas kaikki asiat uudestaan, ottaa ensin selville mihin piiriin kuuluu ja millon pääsee vastaanotolle sun muuta..... 

Mites teillä vakuutuksen ottamiset? Mein oli tarkotus hoitaa se kanssa vielä Suomessa ollessa, mutta sitten tuli tuo LVP, niin piti odottaa sen tuloksia. Sekin sitten hoitoon Joensuussa...
 
Mua kans jänskättää että siiretäänkö meillä LA:ta huomisessa ultrassa, toivottavasti ei :/

Ollaan me aateltu sen vakuutuksen ottaa mut ei olla vielä mitenkään perehdytty siihen. 
 
Hyvin meni :) Painoa pikkuisella on nyt 514g ja kaikki oli kunnossa :) LA muuttui takaisin 1.1.2013, en oo vaa saanu vielä muutettua tota mun Lilypie laskuria. Alan varmaan kirjoittelemaan sitten tonne tammikuun puolelle, mut jos ei ei teitä haittaa ni voin tännekki viel kirjotel? :) 
 
Nen89; kirjottele ihmeessä. :) Päivä sinne tai tänne. :D

Mitä meinaat; mahtaisiko vaavi olla täsmällinen ja syntyä 1.1? Vuoden ekaksi vauvaksi? :)
 
Vois ol sit ensimäinen porilainen ;) Mut veikkaan kyl et menee kuitenki yli ton ensimäisen päivän.. 
 
Takaisin
Top