Satakunnan odottajat

No olipas teillä törkeää käytöstä siellä :o Mutta ne vanhemmat hoitajat siellä oli kyllä vähän tökeröitä. Ja mä en ymmärrä kui toi lisämaidon antaminen niillä oli niin hankalaa. Onneksi oli myös niitäkin hoitajia kenelle ei tarvinnut sen enempää perustella ennen kuin sitä maitoa sai lisää. Kumma että teille sanottiin ettei pääse kotiin ennen kuin maitoa tulee :o  Mulle ainakin sanottiin että normaalisti odotetaan pari päivää että maitoa alkaa tulemaan, ja jos ei tule niin sille ei sitten voi mitään. Aika paljon siellä hoitajat oli toistensa kanssa erimieltä, usein huomattiin kaikkien sanovan eri tavalla.. 

Sen Lilypien saat kun meet sinne "omat tiedot" ja sitten "allekirjoitus ja ticker" :) 
 
Huh, melkein tuli jo harmaita hiuksia, mutta Lilypie toimii viimeinkin!

Joo, hoitajat todellakin oli kaikki toistensa kanssa erimieltä. Ykskin hoitaja kyseli koko ajan, että oonko varma etten tarvi kipulääkettä, kun on kuitenkin niin iso repeämä ja toinen tuumi että on vaan hyvä, etten ota mitään lääkkeitä...
 
Vielä kerran kaikille onnea pikkuisista paketeista! :)

Ilmeisesti oltiin Nipsu199 samassa huoneessa... :D Ikävää, et teille jäi noinkin paha maku suuhun. Tosin kyllä ihan aiheesta. Tosi tökeröä käytöstä henkilökunnalta. :/ Tosi inhottavaa kun joku joutuu tollasta kokemaan. Ja vielä esikoisen kohdalla, jolloin kaikki on uutta ja outoa. Teillä kävi kyllä todella huono tuuri henkilökunnan kanssa. Toivottavasti jatkossa ei tuu tollasta vastaan enää teillekään. Tosta pitäis antaa vähän palautetta jo...

Ja niiden hoitajien ohjeet ihan oikeesti poikkesivat toisistaan ihan älyttömästi. Siinä sitten valkkas sen vaihtoehdon, joka kuulosti itsestä parhaimmalta. :)

Toivottavasti lähtis nyt ajan kanssa toi imetys rulamaan kaikilla kunnolla. Mun ymmärtääkseni se pumppaaminen auttaa ylläpitämään sitä maidontuotantoa jossakin määrin. Ite en kyllä saa sen pumpun kanssa ku muutaman hassun tipan ulos. Itellä tulee ihan mukavasti maitoa, mut illalla annan korviketta lisänä, kun silloin hieman hiipuu. Poika imee ja imee ja hermostuu, kun ei saa kunnolla mahaansa täyteen. Terkka käski vaan sitkeesti imettämään illallakin, vaikka siihen tuhraantuis koko ilta. Ihan hyvä neuvo muuten, mut siippa on tällä hetkellä komennuksella toisessa kaupungissa ja tulee vain viikonlopuiksi kotiin. Ei oikein pysty koko ehtoota tuhertamaan tuon imetyksen kanssa; syödä munkin täytyy ja kotihommia jossakin välissä tehdä... :( Menee kyllä ilman korviketta itsensä ja pojan kiusaamiseksi. Poika nukkuukin tosi hyvin, kun on maha täynnä. Aamuyöstä tosin pitää hyväksyä se, että sänky lainehtii maitoa. :D

Täällä arjen pyörittäminen o aikamoista taiteilua, kun on yksin, poika pitkiä aikoja hereillä, nukkuu päivällä pieniä töräyksiä ja haluais olla koko ajan sylissä. Muuten nousee älämölö. :) Kantoliina oli vielä viikko sitten pojasta tosi tyhmä, mut ehkä olis mieli jo muuttunut? Muuten menee aikas mukavasti, kun poika nukkuu yönä hyvin. Selviän onneksi parilla herätyksellä ja saan itsekin  kunnon yöunet. :)
 
Hyvin hellyydenkipeää pikkumiestä hoivatessa. :)
 
Nannukka toi teidän arki kuulostaa niiiin tutulta, ihan kuin itse olisin kirjoittanut! :D

Meillä mies on helsingissä töissä ma-to päivät ja tulee torstaisin kotiin, siihen asti olen yksin tytön ja koiran kanssa. Meillä myös tyttö olisi jatkuvasti vain sylissä ja alkaa heti itkemään jos laskee sitteriin, joskus ehkä sattuu olemaan 15min tyytyväisenä sitterissä. Suurimman osan päivästä on hereillä, sylissä tykkää kyllä nukkua. Kantoreppua ei ole voinut vielä käyttää kun tyttö on vielä liian pieni siihen. Aikamoista taiteilua arjet, että missä vaiheessa itse syö, siivoaa ym. 

Meillä myös tyttö hermostuu varsinkin iltaisin ja öisin imemään tissiä, ja sitten myöhemmin itkee kun ei ole saanut siitä vatsaansa täyteen. Itse oon nyt aamuisin ja päivisin koittanut antaa tissistä ja sitten öisin ja iltaisin omaa maitoa pullosta tai korviketta. 

Millain muilla yöt menee? Iltaisin tytöllä silmät kuin pöllöllä eikä millään tulisi uni. Öisin meillä heräillään kahden tunnin välein maidolle. Niin ja sanottiinko teille synnärille miten päin vaavin tulisi nukkua? Meille sanottiin että kyljellään, mutta toiset on sanonut mulle että pitäisi olla selällään... 
 
Nipsu; meitä oli vastaanottamassa varmaan se sama saamarin haaska, niin elämäänsä ja työhönsä kyllästynyt vanha kurppa.. Erittäin epämiellyttävä tapaus.. Samaa se haaska meillekkin sanoi perhehuoneesta, et ei mahdollisuutta saada, turha kysellä.. Onneks kuitenki kaikki muut tyypit oli mukavia..
 
Mulle sanottiin nukuttamisesta että kyljellään. Niin kuin toinen siinä pysyis ilman kauheita peitto- tai tyynyviritelmiä... Selällään toinen sitten nukkuu pää sivulle kääntyneenä. :) Meillä muuten poika kanssa nukkuis tosi mielellään sylissä; juuri kun kuvittelet, et toinen on niiiiiin sikeässä unessa ja siirrät varovasti toiseen paikkaan nukkumaan... Eiköhän se pikku murmeli sitten siinä vaiheessa leväytä silmänsä teevadin kokoisiksi ja ilmaise hyvin selkeästi mielipiteensä aiotusta siirrosta. :D No, tää on "onneks" niin lyhyt aika elämästä. Kyllähän sitä jossakin vaiheessa kullekin vauvalle rytmi tulee. :)
 
Hyvä kuulla että muilla menee samanlai :D Mutta on tästä vauva ajasta silti nautittava, vielä sitä tulee kaipaamaan. Ja nopeasti ne kyllä kasvaakin. 

Oon huomannut että tyttö nukkuis paremmin selällään kuin kyljellään. Oon koittanutkin laittaa vain vähän kyljelleen, kun kerran siellä synnärillä niin neuvottiin, ajattelin ettei sitten tukehdu jos puklaa :o
 
Nukkuuko neiti samassa sängyssä teidän kanssa vai omassa? Jos nukkuu omassa, niin voisihan sitä kokeilla nostaa hieman sängyn toista puoliskoa, että tulee sellanen loiva nousu. Voisi pysyä paremmin kyljellään tämä pikkuinen. :) Ehkä jotkut ohuet kirjat jalkojen alle tai pyyhettä patjan?
 
Meillä on kovat taistelut unta vastaan aina, tyttö ei millään malttais nukkua ja alkaa kitistä. Illan sosialisointihetki on kello 22-24... Äiti loves... Herätykset on kuta kuinkin kolmelta, kuudelta ja kasilta. Ja kun tyttö on nälkäinen, huutaa kun palosireeni, eikä tasan varottele yhtään. Öisin mulla onkin usein hermot kireellä, kun herään aina täydestä unesta tuohon "hälytykseen"...

Ja halipulakausi on taas käynnissä. Aamusin menee hirveästi aikaa että saadaan molemmat ittemme kondikseen, sitterissä kun tyttö ei malta istua, vaan äitin sylissä pitäs koko ajan olla. Ja tasan, heti kun saa tytön nukahtamaan ja niiiiin varovasti vie sänkyyn nukkumaan, varmasti herää ja kitinä alkaa. Oon antanut sen verran periks, että päivisin tyttö saa torkkua meitin isolla sängyllä, että pystyy katteleen ympärilleen, mutta yöt sitten omassa sängyssä. 

Mutta muuten hän on kyllä ihanan helppo vauva... <3
 
Ja se samainen haaska sattui mulle vielä synnytyksen käynnistäjäkskin, mutta ONNEKS sen työvuoro päättyi vähän ajan päästä, niin sain toisen, mukavan kätilön ;-)
 
Meillä neiti nukkuu omassa sängyssään, kyllä hän pysyy hyvin kyljellään, mutta ei vain tunnu tykkäävän siitä asennosta... 

Eilen illalla taas oltiin niin virkeitä :D Kaksi tuntia kesti ennenkuin pääsimme nukkumaan. Ihme kyllä neiti herätti vasta 3:30 ja seuraavaksi 5:30 ja nukuimmekin kahdeksaan asti, ihanaa oli kerrankin nukkua ilman jatkuvaa yö heräämistä :) 

Anteeksi tyhmyyteni, mutta mitä te muut puuhailette taaperoidenne kanssa päivisin kun ovat hereillä? En ole koskaan ennen näin pikkuista nähnyt niin en tiedä millaista virikettä tuon ikäisille voi antaa, meillä kun neiti on suurimman osan päivästä hereillä. Koko päivän mä häntä kanniskelen ja juttelen ja välillä voin jotain  sille laulaa, mutta aattelin jos kaipaa jotain enemmän. Pian onkin kahden viikon niin päästäänkin jo vaunuilemaan. 
 
Mun täytyy tunnustaa, että painin ton saman ongelman kans. Mulla on kauheesti vaikeuksia miettiä mitä tehdä vauvan kans. Tän viikon oon lukenu Vauva-lehtee ääneen, siitä on tykännyt. Tänään laitoin pyörimään CD:n, jota kuuntelin raskausaikana lähes joka päivä. Tyttö nukahti melkein heti. Ja vaunuilua harrastetaan joka päivä kans.
 
Otatettiin tytölle eilen passikuvat. Oli aika kokemus... Kaiken huippu oli, kun passihakemusta jätettäessä toimistovirkailija tuumasi, että olen lapseni yksinhuoltaja, vaikka olen naimisissa hänen isänsä kanssa!!
 
Kylläpäs tää aika rientää... Ja poika kasvaa vauhdilla; pituutta on nyt suunnilleen 56,5cm ja paino peräti 4880g. Ensimmäisiä hymyjäkin jo ihasteltu moneen otteeseen, päätään kannattelee paremmin kuin viikkojen suhteen odottais, kovasti yritetään kääntyä selältä vatsalleen(!?) ja kovasti ollaan uteliaita ympäristön suhteen. :) Kaula pitkänä vaan tiiraillaan olan yli (lempipaikka on nojata olkaa vasten, josta näkee hyvin) ja kun ollaan virkeällä tuulella, niin aikamoinen juttelu käy. :D Vaan täytyy myöntää, että välillä on vaikeaa keksiä, mitä toisen kanssa nyt sitten oikein tekisi. Naamalihakset tulee kipeäksi, kun toisen iloksi vääntelee pärstää. :D Mut pikkujäpikkä tykkää myös kuunnella, kun luen ääneen. :)

Miten muiden mussukat? :) Mites äitylit jakselevat?
 
Pitkästä aikaa taas täällä :)

Nopeasti tämä aika menee pikkuisen kanssa, vastahan se syntyi. Meidän tyttö on nyt 64cm pitkä ja painaa 6460g. Kääntyilee vatsalta selälleen ja toisinpäin, pitelee varpaistaan kiinni, naureskelee ja jokeltee ja kovasti jo koittaisi vatsallaan päästä eteenpäin :) viikko sitten aloiteltiin soseiden maisteluita ja ollaan nyt koitettu kuningatar sosetta. Muuten meillä on mennyt hyvin tämä vauva-arki. Tietysti itsellä tämä on välillä raskasta, kun yksikseni alkuviikot oon miehen reissutöiden takia, mutta on se silti sen arvoista :)

Meidän pitäis käydä myös ottaas neidille passikuva kesäks :D
 
Takaisin
Top