Sairaudet ja raskauden aikaiset lääkitykset?

Samaa mietin minäkin mutta apteekin nainen oli ihana ja vakuutteli että kaikki menee hyvin. :) ostin siis heti 50 piikkiä ja kohta jo loppu sekä kaikki hyvin. Ekassa neuvolassa nyt sain hieman ohjetta eteenpäin mutta lääkärissä alkavat sitten enemmän neuvomaan myöhemmin, tarpeen mukaan.

Jos jotain hyvää sairastelussa on niin täällä lääkärit on ystävällisesti rauhoitelleet ja kerran on jopa ultralla näytetty että kaikki hyvin. Ja varsinainen ultra vasta tuossa toukokuun puolivälissä! On syönyt hieman huojentuneemmin mielin antibioottinsa ja jatkaa tuota piikittämistä.. :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
@HugeHug Nyt on lääkärillä käyty ja mulla annostusta nostetaan 40mg:sta 60 mg:aan (ylipainon vuoksi) ja mahdollisesti jopa vaihdetaan Klexane johonkin halvempaan vaihtoehtoon. Mutta tämä jäi vähän auki, lääkäri halus konsultoida asiasta vielä hematologia.
Pistän sitten koko raskauden ajan ja 6 viikkoa vielä synnytyksen jälkeen. Ja sen verran vaikuttaa epiduraaliin, että pistämisestä pitäis olla 24h että voi saada epiduraalin. Muuten ei maininnut mitään vaikutuksia eikä tauotusta tms.
 
Tämä mielenkiintoista kuulla, kiitos että jaat tiedon! :)

Mie en ole viel kunnolla päässy asiasta keskustelemaan lääkärin kanssa. :sad001 Kuinka pitkällä siun viikot on?

Täällä menee Klexanea 40mg päivässä kans sinne pitkälle jälkeen synnytyksen. On vaan kivuliasta! En pienestä tai vähän isommastakaan kivusta valita mutta nyt sisu on tiukilla.. Oon kuullu vähän eri infoa mm. tuosta aikarajasta mutta annostuksen suuruus vaikuttanee tuohonkin..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
@HugeHug
Mulla on nyt 13+4 ja tosiaan vaihdettiin sellaiseen uuteen (halvempaan) piikkiin kuin Innohep.
On kyllä välillä niin inhottavaa tuo pistäminen :/ Mutta, se on nyt vaan kestettävä!
 
Heippa! Mulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja siihen tyroksiini lääkitys ja viikolla 13+0 raskaana. Otettiin juuri tsh ja tv4 arvot ja sen verran korkeella että tyroksiini annostusta nostettiin 1,5/1 tabletti vuoropäivin 0,1mg tabletti ja nyt on alapaine noussut 90 ja sydämen syke 90-100.. Onko muilla tälläistä ongelmaa tullut tyroksiinin noston jälkeen? Lääkäri sanoi että annosta on nostettava jotta arvot saadaan alemmaksi kun on niin korkeella(tsh 5,9)
 
Nibsu: Miten iso annosnosto? Nosto kannattaa tehä 25mikrogramman erissä, jos oireita tulee. Kuten siulle nyt tuli sydänoireita. Miulla on myös joskus tullu liikatoimintaoireita noston yhteydessä, vaikka oon ollu vajaalla. Mut kun nostaa hissukseen, on ne tasottunut.
Annostuksen ois hyvä olla joka päivä sama. Tai ainakaan ei sais olla puolikkaan tabletin verran erroo, se on tosi paljon. Mie ite syön 1 1/4 tablettia 0,1mg:sta päivässä. Toinen vaihtoehto ois pyytää lasten tableteista resepti rinnalle ja pelata niillä, mut mie oon tehny näin.
 
Mulla kans vajaatoiminta jonka kuriin saaminen kesti pari vuotta diagnoosista... Ennen raskautta söin 1kpl/pv 0,1mg ja oli lähes viitearvoissa. Raskauden myötä nostettiin kerralla 1,5 tablettiin päiväannos ja taitaa olla parhaat arvot koskaan tällä hetkellä.
 
Mulla on astmalääkkeinä Seretide ja Bricanyl avaavana. Allergialääkkeenä lisäksi Zytec. Migreeniin Panacod ja Imigran.
 
Catjus, söin ennen nostoa 1tabletti joka päivä 0,1mg tyroksiiniä ja nyt nosto juuri noin että vuoropäivin 1 ja 1,5. Elikkä annosnosto oli 0,5 tabua joka toinen päivä. Oon tyroksiinia syönyt jo 6vuotta mutta arvoja ei näköjään saada millään kuriin. Mahtasko tasottua jos ottas 1 ja 1/4 tablettia joka pvä määrä ois sama kun tuo 0,5tablettia mut jaettu vaan joka päivälle. Mulla nostettiin alkuvuodesta ennen raskautta annos tälläiseksi vuoropäivä hommaksi ja sillon tuli samat sydänoireet ja annospudotettiin takas 1tablettiin ja ei siitä sen enempää arvot korkeella mut menee liikatoiminnalle annosta nostettaessa niin syöt sen saman ko ennenki ja katsellaan uudestaan kesällä arvoja tällöin tsh oli 6,2. Käsittääkseni tyroksiini on vauvalle tosi tärkeä niin ei varmaan uskalla samaan annokseenkaan tiputtaa.
 
Nibsu: Kokeile sitä, että on sama annos joka päivä. Se voi hyvinkin helpottaa. Ja oireet voi muutenkin mennä ohi kuhan elimistö tottuu uuteen annokseen. Siun tsh:ssa on paljon parantamisen varaa, mut mieluummin teet noston niin ettet ite kärsi. Vauva ottaa kyllä tarvitsemansa tyroksiinin, sie ite jäät vaan enemmän vajaalle jos lääkitys ei oo riittävä. Sillon tietty oma olo on huonompi.
 
Aika yleisiä taitaa nuo kilppariongelmat olla?
Kun luin teidän keskustelut niin jäi vaivaamaan kun ensimmäisellä neuvolakäynnilläni th ehdotti että muiden labrakokeiden lisäksi katsottaisiin kilppariarvot, ihan vain varotoimenpiteenä minulla olleiden kahden km takia. Tänään kävin neuvolassa ja muut labra-arvot käytiin läpi, mutta mitään ei mainittu noista kilpirauhasarvoista. Ne kaiketi kuitenkin mitataan ihan samoista näytteistä kuin muutkin testit?
:/ Pitänee soittaa omalle terkalle ja kysyä erikseen, tänään oli eri terveydenhoitaja (-ja hän sanoikin että saan labratulokset mukaani seuraavalla kerralla omalta terkaltani), tai no toisaalta... Kai ne ois asian puheeksi ottaneet jos niistä olis jotain hälyttävää ilmennyt?
 
Tinja: Kannattaa kysyä muistiko tekka laittaa pyynnöt niistä kilppareista. Ja ne arvot kannattaa ottaa itelle ylös, eikä tyytyä siihen että sanovat niiden olevan ok. Joskus nimittäin sanovat noin vaikka tsh ei ois enää ees viitteissä.
 
Itellä on kilpirauhasen vajaatoiminta, ennen raskautta lääkitys oli 5pv puolikas ja 2pv kokonainen, sittepä kun plussasin ja soittelin ja kävin yksityisellä nii heti lääkitys nous 6pv kokonainen ja 1pv puolikas :D nyt on kilppari arvot mallillaan :-) Onneks heti lääkityksen kanssa meni kaikki hyvin ettei tarvinnu rueta ehtimään oikeaa annostusta.

Sent from my GT-I9295 using Vau Foorumi mobile app
 
Mä sain Kefexin ab-kuurin kun pissanäytteessä oli jotain häikkää. Ei ollut vti mutta stafylokokki-bakteeria vissiin vähän normaalia enemmän. Lieviä vti-oireita on kyllä ollut. Joskus kauan aikaa sitten oon syönyt Kefexin-kuurin vti:hin mutta se ei silloin auttanut. Nitrofur C on aina auttanut heti. Mutta lääkäri määräsi Kefexinin koska se kuulemma pitäisi tehota nimenomaan stafylokokkiin paremmin... Toivotaan että auttaisi.
 
Hei HugeHug! Mulle pistettiin edellisessä raskaudessa reippaat 2kk klexanea päivittäin vuodelevon vuoksi.
Huomasin sun mananneen tuota pistämistä, niin ei multakaan meinannu onnata eka mutta sitten hoitaja kertoi muista paikoista niin kuin maha mihin pistää nii totesin että itellä reisi oli aika kivuton ja helppo. Eikä tarvinnu aina samaan paikkaan, jalkaakin piti vaihtaa joka kerta. Helpottaisiko? Veikkaan kyllä kun viestistäsikin on jo aikaa niin tiesit tän jo :confused:

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Onko muita pahasta migreenistä kärsiviä? Täällä koko raskaus kärsitty, viimeiseen 3kk olikohan 2 särytöntä päivää... Särkylääkkeitä menee paljon :') mutta ilmankaan ei pärjää...
 
Mulla 1.tyypin diabetes, basedowin tauti, migreeniin syön joka pv estolääkettä, samoin verenpaineeseen ja valkuaisvirtsasuuteen (heikot munuaiset) Tervettä! :D
 
Multa migreenin estolääkitykset purettiin ennen raskautta.. Propral yritettiin palauttaa muttei paineet kestänyt. Tätä toista kolmannesta menty burana 800+panadol 1g, päivästä riippuen jopa 3:sti... Ja vielä sitten pahimpiin joutunut hakea kipupiikkiä.. Myös panacod kokeiltiin mutta meni pää ja kroppa siitä sitten muuten sekasin... Nyt on lähete neurolle, katsotaan mitä seuraavaksi..
Pienen puolesta kyllä lääkkeet hirvittää mutta kun ilmankaan ei pärjää.. Ja lääkärit kyllä vakuuttaa ettei haittaa olis, mutta silti :sad001
 
Ei sitten verenpaineet tyroksiinin noston jälkeen enää laskeneet ja nyt sain sitten albetolia verenpaineeseen :/
 
Takaisin
Top