Sairaalalaukku

Meillä ei oo perhehuoneita täällä K-S Keskussairaalalla. Tosin, asutaan 20min päässä sairaalalta.

Mä alotin tänään pakkaamaan sairaalakassia. Laitoin sinne tummat lökö-pellavahousut ja Ed Hardyn hupparin kotiutumista varten. Ihana oli pakata toi lemppari huppari sinne, kun en oo sitä enää pitäny ettei veny. [:)] Muutama viikko sit vielä pidin, että eiköhän se oo hyvä sit synnytyksen jälkeenkin päälle. Sit laitoin ne mun tosi ohkaset ja lepposet salitrikoo-housut, kattoo kummissa sitä tulee lähdettyä kotia. Sit pakkailin muuten jo sellasta mitä pysty. Ja mies toi tänään mukanaan korvatulppia niiltä töistä!! JEI! Ei haittaa vaikka huonekaveri kuorsais! Mä oon niin herkkä uninen kaikelle häiritsevälle äänelle. Ja parit laitoin yöpöydän laatikkoon, kokeilee kun mies kuorsaa ens yönä, ettei tarttis sitä taas niin tökkiä ja menettää hermojaan yöllä.

Vauvan kassin vois pakata turvakaukaloon oottaan, mutta ei oo laukkia mihkä pakata. Mun piti saada vauva-lehden tilaajalahjaksi hoitolaukku, mutta nyt laskussa luki sieltä tulevan joku kantoreppu.. [:@] Ovh 45e niiden mukaan, eli ei ainakaan mikään Baby Björn ole. Saa nähdä mimmonen se on, onko siinä selkään tukea ollenkaan vai miten.
Hoitolaukuksi taidan käydä kattomassa ihan Prismasta jonkun perus olkalaukun. Kaveri just sano, että niillä on ihan Puman laukku, mieskin tykkää sitä sit kanniskella..
 
[:)] tää on piiikkasen ollut aikasessa ton laukun pakkaamisen suhteen kun se on ollut jo kuukauden ainakin valmiina. ihan vaan sen takia pakkasin sen jos nyt sitten käy jostain syystä että lähtö tulee yllätyksenä niin miehen ei tarvii ajella tota reilua 50km edes takasi... ja ettiä mulle mun tarvitsemia juttuja...

pakkasin peipelle musta-valkoista kotiutumisvaatetta, rasvaa ja vaippoja.. niitä "kosteus"/puhdistupyyhkeitä, unirievun.. (en tiijä miksi)..tutin, töppöset, tuttipullon... ittelle yöpöksyt ja topin varulta jos sairaalan kuteet alkaa ahistamaan..., tossut, sukat,alusvaatetta, paidan, hupparin, mun lempihousut, imetysliivit, suojia, sekä hygieniavehkeitä (sähköhammasharja,rasvat, shamppoot, hoitoaineet, hiussuihkeet ja muotoiluaineet, huulirasva, kasvojenpuhistusaine, kasvojen virkistyssuihke jota ilman ei voi olla..... jne), tärkeänä mieheni piti että otat sitten hiustenlaittovehkeitä ja meikkejä mukaan.. eli nekin on pakattuna.. (toisaalta olen kyllä ittekkin niin turhamainen että kauppaankaan/kävelee/postiin tai yleensäkkään ihmisten ilmoille en lähde jos en saa silmänalusvoidetta, valokynää, peitepuikkoo ja ripsarii naamaan sekä näitä yli puolenselän hiuksia laitettuu kikkaroille, laineille tai nutturalle .. mikä sekään ei oo ihan yksinkertainen juttu kun sen nutturan pitää olla tietynlainen.. )
onneksi oon prätkäihmisenä hommaillut tollasii minikosmetiikkajuttuja niin laukku ei paisu ihan mahdottomiin kokoihin.. [:D]
mp3soitin, kamera,laturi, muistikortti, eväät "pakkaan" sitten kun ollaan lähempänä h-hetkee..... [;)] noi edellä mainitsemani ja korvatulpat mulla kulkee yleensä aina käsilaukussa mukana..[;)][;)] joten ei pelekoo että jäis kyydistä pois... lukemistahan sinne on varmaan varattava mukaan.... läppäriä kun kuulema en saa viedä... [:D] siitä tuleekin pahat vieroitusoireet kyllä....[8|]
saa nähä mitä pöperöitä tää siellä sairaalassa tulee saamaan kun mainitsin että en syö e-koodeilla ja keinotekoisilla makeutusaineilla varusteltuja ruokia.... [8|]

ainiin ja kantoliina lähtee ehdottomasti mukaan.. haluan vauvani heti kulkemaan mukana massunpäällä..[:)] jos vaan ipana siinä viihtyy.....
 
Lyydia~ mä sain sillon ku tilasin sen Vauva- lehden niin tilaajalahjana semmoinen ruskean hoitolaukun.
No, voin sanoa ettet paljoa ole menettäny, kun saat kantorepun sen sijaan. Se on ihan vaan semmonen tavallinen, ruskean värinen kassi. Ei mitenkään erityisen kestävän oloinen [8|]
Yksi iso tasku, sekä ulkopuolella sivutasku. Meneehän se tietysti näin ensihätään, mut kyllä mä aattelin ite ostaa ihan kunnon hoitolaukun, sitä kun tulee tarvitsemaan seuraavat 2 vuotta, nii tilava ja kestävä sen kyllä pitää olla [:)] Ja tohon hoitolaukkuun sain mahdutettua nipin napin vauvan kotiutumisvaatteet! Eli ei tilaa vaipoille tai muullekkaan ylimääräiselle.
 
Riikka33 meilläpäin on kolme perhehuonetta Porissa. Sanoivat et huoneen saa ensisijaisesti ensisynnyttäjät ja toivomusten mukaan. Eli jos sellasen haluaa niin pitäis heti sanoa ku tulee synnyttämään, ja jollei just sillo oo vapaana niin seuraavana päivän voi jo olla ku vaihtuvuus on niin nopeeta.

Meille tulee toinen, mut esitetetään toivomus perhehuoneesta kuitenkin. Siel saa sentään nukkua ja olla rauhassa, eikä missään 4h-huoneessa jossa meteliä vrmaan riittää liiaksikin. Jollei saada perhehuonetta, niin mielelläni jo toisena päivänä lähtisin kotiin vauvan kaa sikäli kun kaikki vaa on hyvin vauvalla ja itellä. Kotona saa sit ottaa opetella/tutustua uuteen perheenjäseneen kaikessa rauhassa. [;)]
 
Lohjalla kuulemma kysellään synnytyksen jälkeen toiveita perhehuoneen suhteen. Ja muistelin jonkun sanoneen/jostain kuulleeni, että siellä voidaan mikä tahansa huone muuntaa perhehuoneeksi joten odotukset olis sen suhteen aika korkealla.

Joo, pitää pakata se laukku, mutta kun ei oo saanut aikaiseksi [8|] Oon minäkin, pari kuukautta jo lojunut kotona ja ei ole muuta kuin aikaa niin silti ei saa aikaiseksi [:D]
 
Mun täytyis saada kekkastuu itelleni joku laukku jostain omille tavaroille,tai sitten otan tuon mihin vauvalle nyt olen pakannut ja ostan vauvalle ihan vartavasten kestävän hoitolaukun,kun sekin pitää sitten olla kun vauva on ja meillä ei ole hankittuna. 
 
RiinuLiinu ok, kiitos infosta. Täytyy sit kattoo jostain joku ihan perus olkalaukku, tai Carenan hoitolaukku ois vissiin Baby Stylessä joku 30e.. 
 
Anteeksi nyt minä maalainen täällä, mutta jos kerran rahasta on tiukkaa niin miksei vauvanvaatteita voi viedä sairaalaan muovikassissa? Ei se niiden arvoa alenna [8|]
 
Ai minä vai? No, hoitolaukun tarttee jokatapauksessa, kun en oikeesti omista mitään siihen käyttötarkotukseen käypästä laukkua. Ja kyse ei oo nyt rahasta, vaan periaatteesta. Mä vaan nyt en muutenkaan ikinä maksa edes mistään mun käsilaukusta tms. 20e enempää(lähinnä noi mun onkin tuotu Thaikkulasta, ja joo oon niin epänaisellinen etten tosiaan tuhlaa mihkään tollasiin..), joten siks oon koittanu metästää esim tota lahjalaukkua, kun mun mielestä on niin läpinäkyvää rahastusta esim toi hoitolaukku jos halvin on toi Carenan ja se on n.30e.
 
Ööh no kuka tahansa jos ei sit kylve rahassa [:)] mää laitan tarvittavan ikivanhaan koulureppuuni ni jää kädet vapaaks tuen ottamiseen seinästä tai mistä tahansa. Mies saa sit tuoda tarvittavaa sairaalaan muovikassis ni ei jää mulle ylimäärästä kannettavaa, muovikassin kun saa taiteltuu vaiks taskuun. Enkä vauvalle oo sen kummempaa hoitolaukkua ajatellu ku ne tarvikkeet tosiaan menee muovikassis jos vaiks mökille mennään. Mää en koskaan kantele mukana muuta ku reppuu ruokakaupas, hienois kaupois rahapussi o kädes. Saa ihan vapaasti mollata mun ajatusmaailmaa. Mää en oo hankkinu muutenkaan mitään erikoissii härpäkkeitä vauvalle vain siksi, että niitä "pitää" olla. Kattotaan sit myöhemmin, jos tulee jollekin tarvetta.   
 
Minä en myöskään näe mitään järkeä ostaa kaikkea turhaa härpäkettä, mitä välttämättä ei tule koskaan edes käytettyä. Hoitolaukku on tullut kuitenkin ostettua, kun löysin halvalla :D Tässä meidän lähellä on semmoinen kauppa, missä myydään tavaroita esim jos joku varasto palaa ja saa pientä vahinkoa tavarat. Tuossa laukussa ei ollut mitään vikaa, en sitten tiedä missä vahingossa ollut.
 
Kyllä mie ajattelin,että jos jostain kirppikseltä löytyis joku sopiva ja halpa :) Tykkään käydä paljo kirppiksillä,niin sinne suunnistan :)
 
Mulla on turhake ollut myös hoitolaukku, mutta on pikkuhiljaa vissiin muuttumassa tuon suhteen ajatukset vähän myönteisempään suuntaan. Mutta mulla itseasiassa on jo sellainen ehkä hoitolaukuksi erinomainen musta olkalaukku. Iso, sateenkestävä ja siinä on monta erillistä taskua. Koulussa sitä joskus käytin vuonna kaks jälkeen kattila [:D] Täytyis kaivaa se tuolta kaapista mutta kun en oikein viittis nousta tuolille keikkumaan [8|] Jos tuo ukko sen jossain vaiheessa komuais sieltä.

Mutta jotenkin tuo muovikassi on mun mielestä semmoinen kauhistus tavaroiden pakkaamiseen että ei kiitos. Kyllä sitä aina voi sitten vaikka kankaasta väsätä vastaavan kassin mutta ei mun tavaroita kiitos muovikassiin. Mua rassas ennen kun ostettiin saunallinen asunto se, että saunavuorolle kun mentiin saunomaan niin miehen kaikki saunakamppeet oli aina jossain hiivatin Prisman muovikassissa [:D] Tämä on näitä asioita, jotka voi pientä ihmistä toisessa ärsyttää [:D] Samaa sarjaa mm vessapaperin väärin ripustamisen kanssa, myönnän sen [;)]
 
Sain vihdoin ja viimein pakkailtua laukkua. Osittain ainakin. Vissiinki tarpeelliset hygienia-välineet (lukuunottamatta hammasjuttuja kun ne on käytössä), ihanat Hotmilkin lököhousut, kotiutumisvaatteiksi ihan colleget, toppi, pari lököpaitaa. Aamutakkia en viittinyt myöskään vielä laittaa sinne, koska siihen kietoudun yleensä aamuisin, kun se on niin pehmeä [:)]
Alusvaatteita (rintsarit tulee kotoota ensi viikolla), bikinin yläosa sitä ammetta varten jos tarvitsee (ei tartte ihan nakuna olla...), paristopaketti kameraa varten (kamerakin päätyy toivon mukaan laukkuun vasta myöhemmin). Ja vauvan kotiutumisvaatteet tai ainakin nyt jonkinlainen setti niin ei sitten ihan nakuna tarvitse olla [:D] Ja tosiaan löysin sen laukun, josta edellisessä viestissä puhuin ja se on kuin tehty hoitolaukuksi! [:)]
 
Täälläkin nyt viimeinkin jaskoin paneutua laukkuun ja alkaa olla suht valmiina [:)]
 
Minä kans vieroksun hiukan tuota muovipussia.. Saatan ehkä olla pikkumainen, mut mieluummin sitä kantaa jotain kangaskassia, kuin s-marketin muovipussia.. no tyylinsä kullakin [:)]
Ei sillä että jotenkin "hävettäisi" tai muuta toi muovipussin kantelu, mut kyllä se vaan tuntuu jotenkin paljon käytännöllisemmältä ja kätevämmältä että pikkuisen tavarat on siistissä järjestyksessä (olen järjestysintoilija.. ymmärrystä kiitos [:)]), niin tavarat löytyy nopeammin ja helpommin.
Ja onhan se helpompaa kantaa sitä hoitoloukkua vaikkapa olalla, kuin muovipussia roikottaa käsissä, eikö [;)]

Ymmärrän Lyydia~:n  näkemystä asiaan, että kannattaa metsästää esimerkiksi sitä lahjalaukkua. Itsekään kun en ole valmis maksamaan laukusta (minkäänlaisesta laukusta..) yli 20€, ja noi hoitolaukut tosiaankin on aika arvokkaita. Mut jos joskus sattuu kirpparilla tulemaan vastaan halpa hoitolaukku, varmasti ostan sen. Tuo Vauva-lehden hoitolaukku menee nyt ensalkuun, kun eihän sitä oikeestaan heti näin alussa tarvii ku kotosalla lähinnä vaan ollaan [:)]
 
Minäkii ajattelin,että jos lähipäivinä saisi aikaseksi pakattua oman laukun,kun vauvalle on valmiina jo. Mutta niin se laukkuhan multa vaan uupuu. Pakkais sitten semmoset,että mitä ei tässä yleensä käytä. Niinkun miiuhoo vähän vihjailikin,että tyyliin hammasharjaa kyllä tulee käytettyä,mutta näitä muita. :)

Ja tuosta mikä kelpaa sairaalalaukuksi,niin en miekään kyllä mielellään muovipussin kanssa menisi,mutta sekin on sitten henkilökysymys,että mistä itse tykkää. :)
Laukun tahtoisin,kirpparilta tai jostain. Saa sitten vauvan tavaroita kanniskella hoitolaukussa. Ja myöhempään käyttöön.
 
Minä ajattelin sairaalassa käyttää ihan suosiolla heidän vaippoja ja niitä verkkohousuja (joita viimeksi otin mukaan kotiinkin muutamat, kun niihin yöside jotenkin vaan istui paremmin kuin omiin alkkareihini), ja niiden päällä sitten pitää ihan omia vaatteita. Villasukat otan ehdottomasti mukaan, ne minul on aina kaikkialla matkassa.
Esikoinen syntyi niin nopeasti ja yllättäen, ettei sairaalakassi ollut edes mukana ja hyvin selvisin :) Joskin mies sen sitten seuraavana päivänä toi.
Jonkun pokkarin otan mukaan, viimeksi oli mukana Liza Marklundin dekkari, jonka sairaala-aikana lukaisin. Sairaalakassi tulee myös sisältämään pari isoa pulloa vettä, kun viime synnytyksen jälkeenkin jano oli järjetön. Ja synnytyksen aikanakin pyysin vähän väliä lasillista vettä..
 
Meillä tavarat lähtee sairaalaan varmaan ihan tavallisessa treenikassissa, missä nyt tavaroita muutenkin yökylään kuljetetaan. Ei ole käynyt edes mielessä, että pitäisi vauvan tavaroita varten ostaa oma laukku. meillä ei ole vieläkään pakattu mitään, tosin mieheni on nyt jo vähän jutellut, että pitäiikö pakata. Mutta mulla on ainakin käytössä suurin osa niistä tavaroista, jotka sairaalaan aion ottaa mukaan. Neuvolakortti on ainoa välttämätön ja se on käsilaukussa mulla muutenkin.

Mä rakastan laukkuja, mulla on niitä tosi paljon ja sieltä löytyy ihan varmasti joku tähänkin tarkoitukseen. Hoitolaukut on pääsääntöisesti kamalia ja huutavat jo kilometrin päähän, että ovat kamalia. [:D] Samaa tunnelmaa voi hakea pakkaamalla tavaroita vaikka Marimekon laukkuun, mutta totta kai nää on makuasioita.

Tuota muovikassiasiaa kammoksun ainoastaan siksi, että meillä pyritään valttämään muovikassien hankkimista ja käytetään kestokasseja. Mutta muuten olen kyllä samaa mieltä siinä, että jos rahasta on tiukkaa, niin ehkä nämä tällaiset hoitolaukkuturhakkeet voi jättää ostamatta ihan nuukuuttan, sillä ne voi jättää ostamatta ihan siksikin, että ovat turhia. Kumpikin perustelu on mielestäni ihan käypä.

Ylipäänsä on fiksua rahankäyttöä ostaa kaikki tarpeellinen ja paljon käytössä oleva laadukkaana, mutta jättää kaikki tarpeeton kauppaan. Se on myös ekologisesti ajateltuna kestävintä.

Lastenhankintaan liittyy joskus samanlaista kilpavarustelua kuin mitä näkee talleilla, missä ihmiset kuorruttavat hevosensa kaikenlaisilla turhilla hoitotuotteilla, "koska ne ovat välttämättömiä". Eivätkä ne ole.

On meilläkin jotain vaatteita ostettu äitiyspakkauksen vaatteiden lisäksi ja kestovaippakeräily lähipiiristä on niin ikään alkanut. Jokainen toki ostelee tyylillään. Minä olen ollut huono ostelemaan vauvalle vielä mitään. On sillä toki pinnasänky, pedattu äitiyspakkauksen pahvilaatikko ja vaunut. [:D]
 
No, mä olen kyllä sitten ekologinen kun en rakasta laukkuja, kenkiä, vaatteita tms.. [;)][:D] Voin rehellisesti sanoa, että suurinosa naisista "järkyttyisi" mun vaate/kenkäkaapista. Myönnän, että olen varmaan aika juntti monen mielestä..
Ja ekoloogisuuteni hoidin myös äitiyspakkaus-asiassa, mielestäni. [;)] En ottanut pakkausta vaan lähes kaikki meidän muksun vaatteet on ostettu lastentarvike- kirpparilta tai saatu kavereilta. Kaikki on kun uutta, maksanut hävyttömän vähän tai ei mitään ja rahaa äitiyspakkauksen sijasta tulleesta rahasta jäi vielä muihin ostettaviin. Ja on muuten vaatteet mieluiset eikä puistata niinkun pakkauksen. Makuasia taas.
Turhakkeet varmasti riippuu henkilöstä(edellisestä voitte kuvitella, että mulle juuri esim laukut tai kengät on todellisia turhakkeita [;)]), mikä on turhake kenellekin. Minä ainakin tässä vaiheessa koen sellaisen olevan esim imetystyyny(mielihän voi muuttua kun vauva syntyy), kun jollekin se voi olla tärkeiden asioiden listalla ja jotain muuta on sitten turhakkeena minkä minä voin kokea jo tarpeelliseksi. Riippuu niin ihmisestä.

Tää meni taas ohi ja yli.
Itse sairaalakassiin tein löytöjä kun mulla oli jäänyt matkakoon shamppoo ja hoitoaine jostain! Mun piti kirjottaa siihen mun listaan isolla neuvolakortti, oon muuten melko varma, että se meikäläisen muistilla jää kun lähtö tulee.. [;)][:D]
Ja hoitolaukkua nyt tosiaan metsästän kirpparilta tai huuto.netistä. Mallasin noita vaunuja ja mun mielestä se kassi jäis roikkumaan siinä tosi lähelle itteeni, "tielle", jos sen siihen työtöaisaan(?) virittää. Joten tulen varmasti käyttämään tota mun isoa käsilaukkua ja jos löydän halvan olkalaukun niin ostan sen sitten miehen käyttöön. Se tuskin suostuu mun käsilaukkua käyttämään.. [:D][;)] Mutta tuon metsästämiseen on nyt aikaa. Ei mies ehkä heti ekoilla viikoilla lähde kovin pitkiin reissuihin vauvan kanssa ilman mua..
 
Takaisin
Top