Sairaalalaukku

Ai apua, ilman suklaatako pitäisi olla :D :s No eiköhän tuo onnistu jos siitä pikkuselle haittaa olisi. En nyt aivan kauheita määriä sitä muutenkaan syö..

Mä taidan sairaalaan ottaa
-oman aamutakin ja sukat ja ehkä alushousuja, ne sairaalan pökät ei tietenkää kauneimmat ole mutta jos vuotoa tulee paljon en halua omia tuhlailla niihin ja ne tosiaa näytti et suojais melko hyvin, nehän oli kuin sukkahousut mistä oli vedetty jalkaosat pois :)
-meikkejä
-pesuaineet ( shampoo,hoitoaine, vartalopesu, sheivaushöylä)
-huulirasva ja kosteusvoide, ja sit varmaan sitä jotai nännivoidetta tai bebantteenia
-varmaan otan muutamat aikakaus lehdet tai jotain
-kamera ja laturit puhelimee ja kameraan
-sit käsilaukussa kulkee aina neuvolakortti, lompakko(kelakortteineen), ja no toi huulirasva ja meikit ja paaljon muuta :D
-no varmaan ton vau kirjan

Ei just nyt tuu mieleen muuta mutta musta tuntuu etten paljon haluakaan/tarvitse siellä sit mitää härpäkettä.
 
Mie lupasin ittelleni jo eilen, että "tänään pakkaan sairaalalaukun", mutta ei oo mittään tapahtunu :D. Jospa illalla, ko on saanu kouluhommia tehtyä, ruoka laitettua ja saunottua..
 
ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri
Mut mihin perustuu... ainakin siihen, että kun suklaan syömisen loputtua on myös loppunut vauvan itkuisuus mahan takia. [8|] ...Onko se jotain aineita mitä suklaassa on???

 
Ei se ole perustelu asialle, että itkuisuus mahan takia loppuu, kun suklaata ei syö. Perustelu on nimenomaan se, että mikä aine suklaassa sitä aiheuttaa. Mä en itse syö suklaata juuri ollenkaan, mutta jotenkin tällainen "kansanuskomusasia" tuntuu hassulta. Jos teillä suvussa lasten itkut vähenee suklaansyönnin vähentämisen takia, se voi ennemmin olla teillä sukuvika kuin suklaan vika. [:D]
 
No ei nyt ihan kansanuskomusasia kumminkaan ja suvussa tarkoitin nyt minun siskoilla. Heillä lapset vielä alle kouluikäisiä kaikki ja nuorimmat vuoden vanhoja. Mut mut... miksi tätä pitäisi todistella sinulle?  sinulla on mielipiteesi ja minulla omani. Tämä on ihan yleistä tietoa myös minun suvun ulkopuolella [:D] ...en kait muuten tälläistä kirjoittaisi tänne ja voinhan asiaa kysellä, jos käytän tulevaa vauvaa siellä Meri-Oulun äitiysneuvolassa mihin se perustuu, [8|] Ja palata asiaan sitten. Nyt en vain muista mihin tämä perustuu vaikka sekin on selitetty joskus. [;)]

Ei se ole perustelu asialle, että itkuisuus mahan takia loppuu, kun suklaata ei syö. Perustelu on nimenomaan se, että mikä aine suklaassa sitä aiheuttaa. Mä en itse syö suklaata juuri ollenkaan, mutta jotenkin tällainen "kansanuskomusasia" tuntuu hassulta. Jos teillä suvussa lasten itkut vähenee suklaansyönnin vähentämisen takia, se voi ennemmin olla teillä sukuvika kuin suklaan vika. [:D]
 
Taitaapi mennä vähän samaan kategoriaan tuon yhden topicin kanssa neuvoista joita ei perustella [;)]
Olen itsekin aina kovin kiinnostunut tietämään sen perimmäisen syyn asioille että MIKSI joten ymmärrän kyllä hyvin että pelkkä "se aiheuttaa itkuisuutta" ei riitä perusteluksi [:D]
 
Jos vaikka googlella katsot tietoa asiasta niin aika moni muukin äiti (näköjään) kirjoittaa siitä, että suklaata ei voi syödä imetyksen aikana. Vauvalle tulee itkusuutta ja mahakipua. Onko se johonkin äidin herkkyyteen liittyvää. Joten kaikillahan sitä ei ole niinku ei kaikilla ole raskauden aikana pahoinvointia, turvotusta tai muuta. Huoh... mut ei tästä sen enempää. Ei ollut tarkoitus tuottaa kellekkää mielipahaa tai muuta tämän kirjoituksen takia. Jokainen varmasti toimii lapsen parhaaksi aina. [:)] 
ALKUPERÄINEN: miiuhoo

Taitaapi mennä vähän samaan kategoriaan tuon yhden topicin kanssa neuvoista joita ei perustella [;)]
Olen itsekin aina kovin kiinnostunut tietämään sen perimmäisen syyn asioille että MIKSI joten ymmärrän kyllä hyvin että pelkkä "se aiheuttaa itkuisuutta" ei riitä perusteluksi [:D]
 
Joo siis kyse ei ole mistään muusta kuin siitä, että mä nyt yleensä haluan perusteluja asioille. Ajattelin, että Aurinkopuuterilta olisi löytynyt näin vahvalle ohjeelle perustelu. Ei tämä asian esittely vaikuttanut minusta mielipideasialta;  mielipideasia on vaikkapa se, pitääkö suklaan mausta vai ei. 
 
Valitettavasti lukiossa ei saisi terveystiedon kokeessa täysiä pisteitä kirjoittamalla, että äidin syömä suklaa aiheuttaa imetettävälle lapselle vatsakipuja, vaan siihen tarvitaan perustelu. Ehkäpä kun näitä perusteluja työkseen penää, niiden perään on tarkempi myös vapaa-ajallakin. [:D]
 
Noh, tästä on tosiaan tuolla tuo toinen topic. Mä kuulun niihin, jotka ei ymmärrä, että asioita niellään tietämättä niiden perusteluja.
 
Suklaata söin kyllä ihan säännöstelemättä imettäessäni enkä huomannut mitään eroa. En tosin levykaupalla laittanut menemään.
Kyllähän nuo ruoka-aineet vaikuttaa vauvoilla joskus ilmavaivoja ym. mutta se voi sitten vaihdella  vauvakohtaisesti. Esim. itse huomasin että Intialaisessa ravintolassa käynnin jälkeen oli hiukan vauva itkuisempi että oisko ollut sitten masuvaivaa mausteisemmasta ruuasta joka ei normisti kuulu mun arkipäivän ruokavalioon. Itse olisin sitä mieltä että vauva paremmin sietää sellaisia ruoka-aineita mitä kuuluu äidin ruokavalioon odotusaikana ja sitten siitä eteenpäinkin.
 
Saa nähdä kuin sitä joutuu mahdollisesti omaa ruokavaliota muuttamaan sitten imetyksen myötä, voikohan maito allergiat ym olla perinnöllisiä kun tämän lapsen isällä on ollu vauvana maitoallergiaa mut hävis sit muutaman vuoden iässä, toivottavasti olis mahd helppoo tämän kans sen osalta :) Ja tietty muutenkin! :)

Sairaalalaukku, saa nähä millon sen saa aikaseks pakata, oishan se hyvä alkaa oleen valmiina tuossa kuukauden päästä jo hyvinkin :)
 
Mä  sain vihdoin tänään aloitettua sen sairaalalaukun pakkaamisen. En sinne kyllä tähän hätään paljon muuta vielä saanut kun alusvaatteet, lököhousut (jos en sairaalavaatteissa viihdy), liivisuojukset ja tossut. Loput on melkein sellasta minkä pakkaan vasta just ennen lähtöä niinkun noi hygieniavälineet yms. Ajateltiin ne pakata myös miehelle mukaan jos saadaan perhehuone niin ei tartte hänen sit sen takia lähteä.
 
Aijuu ton olinkin kokonaan unohtanu, et perhehuoneesta mekin haaveillaan, joten miehellekin pitäis sit jotain pakata mukaan.. No, kauhee pitkä matka ei tosin oo, et kait se pääsee niitä sit hakemaankin, jos niikseen tulee. [;)]
 
APua kun lukee näitä ja olette jo pakanneet osan jne ja itse en oo ees alottanut, tulee paniikkin pian :D Niin, mihin laukkuun ootte pakannu? :D siis että iso käsilaukku, hoitolaukku vai mikä :D kun mulla ei oikee oo mitä äsellasta hyvää laukkua :s 
 
Mulla on vaan sellainen tilava olkalaukku vauvalle,mutta omiani en ole vielä laittanut :) Ja ne laitan eri laukkuun kun ne ei mahdu vauvan tavaroiden kanssa.
 
Hoitolaukkuun pakkasin vauvan tavarat ja omani sellaseen salikassin kokoiseen kassiin...tilaakin vielä jäi, kattoo sit ku mies on omansa kattonu mukaan [:D] eväineen kaikkineen...
 
Jostain pitäs ostaa tuo hoitolaukku ku ajattelin sen ostaa, ja siihen jso sit vaavin tavarat laittais :)
Itelle en varmaa ikinä saa pakattua mitää, jos sitä sit lähtiis ottaa mitä muistaa :D
 
Mä olen edelleen tässä asiassa ihan vaiheessa.. Kolme viikkoa laskettuun ja kun tuntuu et masussa ollaan niin tyytyväisenä ni en oo alkanu Nyytin juttuja enempää valmistautuun. Kai sitä pitäs [8|].

Kattelin sitä ohjetta mikä tuolla etusivulla sairaalalaukusta oli ja päädyin hitusen sitä hyödyntämään ohjenuorana.
Ensimmäisenä ajatus on siitä että siellä sairaalassa on vain sen 2-3 päivää ja sitten jos pitenee niin kyllä isäntä osaa sitten tuoda ja ottaa pyykkiin vaihdettavia jos niikseen tulee[;)].
 
Jipii, sain tänään pakattua pienokaisen laukun valmiiksi, saa jäädä odottelemaan siihen saakka kunhan isi hakee meidät kotio [:)]

Omia kamppeita kans kattelin vähä, en vaa oo vielä keksiny semmosta kassii mihinkä ne laittaisin..
Ku ei viittis hirmu isoon matkalaukkuunkaan niitä pakata [:D]

Oli noista perhehuoneista tuolla aiemmin jotain puhetta, millähän "perusteella" määritellään se että saako perhehuonetta vai ei? Ihanko vaan että sattuuko olee sillon vapaana, vaiko että on pitkä välimatka kodin ja sairaalan välillä? Itselläniki haaveissa se perhehuone, mut pahoin pelkään ettei tuu onnistuu, ku välimatkaa on vaan 25km..
 
RiinuLiinu - täällä meillä päin perhehuoneen saamisen määrää se, että onko vapaita huoneita. Eli tuurista kiinni. Heti vaan esittää asian, kun pääsee synnärille. [:)]
 
Meiltä matkaa sairaalaan yli 40 kilsaa,ellei 50 tai yli niin parempi olis saada perhehuone. Kun ei miehelläkään sitä ajokorttia ole niin ei ne voi sitäkään kotiin häätää [8|]
 
Takaisin
Top